Dictum, factum
Odgovori koje sam dobila na pitanje zašto? Zašto je to Šumarija napravila?
To je praksa javne nabave jer da bi Šumarija kupila pijesak potrebno je da tvrtka koja prodaje, da se javi na nekakav natječaj a ne može se javiti na natječaj za nekih 5-6 kamiona nego puno više a to je na nivou Hrvatskih Šuma pa kako je komplicirano za naručiti par kamiona pijeska odlučili su to premostiti tako da se iskoristi sitnilica koja izmelje cestu umjesto da se dovozi nova. Tamo gdje su ceste svježe rađene to ima smisla a ovaj način gradnje gdje postoji kaldrma onda ta sitnilica kaldrmu zdrobi i uništi taj najbitniji sloj ceste. To je cijela poanta.
Ako su ceste rađene za vrijeme Italije na starinski način onda usput se oštete i bočni podzidi, prolazi za vodu, mostići .. sve pomalo dobije oštećenje.
Najgore je sad što će prva jača kiša na mnogim dijelovima tu cestu odnesti jer da bi se cesta stabilizirala potrebno je najmanje dvije godine da bude upotrebljavana i da ne bude velikih kiša što je gotovo nemoguće jer smo u jesen-zimi. Neće ona sva propasti ali na mnogim mjestima je sve to zabadava rađeno jer će opet trebati dovesti zemlju odnosno pijesak proći sa sitnilicom koja opet ima problema jer ju se ne može svaki malo dovlačiti tako da djeluje da nije ništa napravljeno osim štete.
Sitnilica je idealna stvar za ceste koje su tek napravljene, koje još nisu stabilizirane; onda se gornji sloj samelje nakon toga izvalja i dosta toga se stabilizira pogotovo ako se to radi ljeti kada je sušno razdoblje. Doznajem i kako kilometar ovakve ceste iznosi 25 000 kn.
Prolaskom dionice iznad Lisca, osobno ne bih rekla da je učinjeno nešto strašno, mislim da će trebati proći neko vrijeme da se vidi kako će to na koncu biti. Volim vjerovati u struku. Dionica koju sam prošla je živo blato, ali kiša je i jutros padala. Planinari, šetači, izletnici, biciklisti ...bojim se da ovime neće biti zadovoljni. No, ponavljam, usitnjena dionica nije preduga, i ostaje nam vidjeti kako će finiti na kraju.
Dakle, riječ je o ovom stroju: