Autor Tema: 3. maj  (Posjeta: 88635 vremena)

0 Članova i 7 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: 3. maj
« Odgovori #420 u: 20.05.2018., 23:20:14 »



Preša u Dvanajstici (zbog OOUR 12) kako smo popularno zvali Predobradu i obradu.

Preša je još na istom mjestu. Malo se prašina nakupila na njoj

Offline ja moren

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2015
  • Postova: 1.515
Odg: 3. maj
« Odgovori #421 u: 24.05.2018., 08:55:44 »
ima jena stareja sa škujami od geleri-ili je to ta ista samo ih nisi poslikal..
ki more-more...

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #422 u: 01.07.2018., 19:04:26 »
Novi list 28.04.1956.
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: 3. maj
« Odgovori #423 u: 10.09.2018., 11:53:51 »
POGLED UNATRAG "3. maj" je sedamdesetih bio u top 15 u svijetu. Danas mu je upitno preživljavanje


http://novilist.hr/Vijesti/Rijeka/POGLED-UNATRAG-3.-maj-je-sedamdesetih-bio-u-top-15-u-svijetu.-Danas-mu-je-upitno-prezivljavanje

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #424 u: 15.09.2018., 08:47:32 »
1950
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #425 u: 22.09.2018., 00:41:58 »
1950. izlazi prvi broj Brodograditelja
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #426 u: 03.05.2019., 17:57:14 »
Nimalo svečano danas je i u brodogradilištu 3. maj obilježen dan kad su jedinice NOV-a oslobodile Rijeku a mi, trećemajci ga prozvali još i Danom brodogradilišta.
Položili smo vijence na spomenik palim brodograditeljima u 2. svjetskom ratu, a potom i na spomenik poginulima u Domovinskom ratu.
Dok smo se spuštali od Glavnog prema Zapadnom ulazu shvatio sam da 3. maja nema više. Povod tom zaključku je bila tišina - grobna tišina. Osim pjeva ptica ništa se čulo nije, čak smo i mi hodali u šutljivoj povorci.
To je bio put koji sam nazvao Od mrtvih do mrtvih a između mrtvilo. :ruka
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: 3. maj
« Odgovori #427 u: 31.05.2019., 06:38:33 »
Pitanje broja brodova stvarno izgrađenih u 3. Maju.

Uobičajeno je nekako uzeti broj novogradnje, i to onda smatrati ukupnim brojem brodova, počevši od samog početka, koji je valjda krenuo još od vremena Danubiusa - ona novogradnja br. 68, npr. parkirana u Mrtvom kanalu za vrijeme 1. svj. rata i tako...

Ne znam koliko je ratnih brodova izgrađeno na lokaciji, ali prema bazi podataka IHS-a, tj. bivše "Lloyd's List", za vrijeme Italije su tamo izgrađena samo 3 komercijalna broda (jedan od kojih, preteča naših "Pjesnika" još uvijek plovi!).

Referentna lista na stranici Uljanika dodjeljuje 3. Maju 221 brod za vrijeme mraka (prema IHS-u je brojka 255 plovila, a do dana današnjeg još 68 brodova).

Tako da, uračunavajući i ratnu brodogradnju, ispada mi da je 3. Maj sa svojim prethodnicima izgradio manje od 400 plovila.

Ima li kakovijeh drugih ideja?

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #428 u: 31.05.2019., 08:51:58 »
Ne kužim zašto je ova razlika!? :297
Referentna lista na stranici Uljanika dodjeljuje 3. Maju 221 brod za vrijeme mraka (prema IHS-u je brojka 255 plovila, a do dana današnjeg još 68 brodova).

Možda Gospodarska komora ima kakve podatke?
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #429 u: 02.06.2019., 09:25:47 »
Uvala Voz (Peškera) na Krku bila je planirana kao lokacija izmještanja brodogradilišta u neka bolje stojeća vremena. Izgled uvale prije radova uređenja
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline mikimiki

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.280
Odg: 3. maj
« Odgovori #430 u: 02.06.2019., 10:11:49 »
Peškera je bila varijantno rješenje za preseljenje Viktor Lenca iz lokacije lukobrana u Rijeci, šezdesetih godina.
Nakon studija, naprasno je odabrana Martinšćica, koja mislim da nije ni bila predmet studije preseljenja.
...take care to get what you like or you'll be forced to like what you get

Offline mikimiki

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.280
Odg: 3. maj
« Odgovori #431 u: 02.06.2019., 10:25:27 »
Današnji Mediteran, prilog NL, intervju sa Moranom Komljenović:
...take care to get what you like or you'll be forced to like what you get

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: 3. maj
« Odgovori #432 u: 02.06.2019., 11:52:22 »
Peškera je bila varijantno rješenje za preseljenje Viktor Lenca iz lokacije lukobrana u Rijeci, šezdesetih godina.
Nakon studija, naprasno je odabrana Martinšćica, koja mislim da nije ni bila predmet studije preseljenja.

Mislim da je za radnike Martinšćica puno bolje rješenje. A posredno i za firmu.

Offline mikimiki

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.280
Odg: 3. maj
« Odgovori #433 u: 03.06.2019., 08:45:36 »
Pročeprkat ću po podrumu. Imam dokumentaciju o preseljenju Lenca i prijedlozima varijantog rješenja preseljenja. Nije bila samo Sršćica, bilo je uzeto u obzir područje-dio Urinja...itd.....
Ne bih se složila da je Martinšćica bila najbolje rješenje. Ta je uvala izložena strašnim udarima bure. Osim toga, uska je i ima nikakve mogućnosti širenja.
Da ne pričam o tome kako je prvi dio uvale muljevit radi potoka koji tamo utječe, pa se Istočna obala u barem jednoj trećini morala temeljiti na pilotima.
...take care to get what you like or you'll be forced to like what you get

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: 3. maj
« Odgovori #434 u: 04.06.2019., 08:44:21 »
Ne bih se složila da je Martinšćica bila najbolje rješenje.

Uvala Voz (Peškera) na Krku bila je planirana kao lokacija izmještanja brodogradilišta u neka bolje stojeća vremena. Izgled uvale prije radova uređenja

Mislim da je za radnike Martinšćica puno bolje rješenje. A posredno i za firmu.

Danas, kada gotovo svaki potencijalni radnik ima auto (ili ja barem imam takvu percepciju, npr susjeda koaj radi kao pomoćna kuharica je kupila auto za ići na posao),  Krk i nije tako (pre)daleko.

U doba kada se krenulo sa brodogradilištem u Martinščici - kako bi radnici dolazili na posao? Nije nemogući problem, još se sjećam da je kurijera od 3.maja kupila radnike po Kastavštini. Ali mislim da tada još nije postojao Krčki most - znači trajektom prijeko  :eek, i puno je duži put od Kastva do Krka nego do Kantride. Čak ni s Grobnika nije puno bolja situacija.