Autor Tema: 3. maj  (Posjeta: 88602 vremena)

0 Članova i 3 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: 3. maj
« Odgovori #105 u: 26.08.2014., 21:08:07 »
Zamalo pa usporedba staro-novo  :wavey






Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #106 u: 26.08.2014., 21:43:48 »
Evo, da sam vidio da si ti to zamjetila ne bih se trudio uz svaku slikicu gdje sam spominjao tartar (moja zaboravljena gastronomska ljubav) raditi ispravku. Tako je Mikimiki. Ju ar rajt.
Meni su ove fotke skoro nezanimljive. Pa sve mislim sutra dolaze smetlari ...
A da opisu dodam malo papra. Naprimjer,  tko se obavezno naloče na prijemima, zašto ovaj ne ide sa suprugom, šta ova radi tu, i to, ako se razumemo. :kiss1
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: 3. maj
« Odgovori #107 u: 27.08.2014., 02:07:18 »
Jel se to kisikana prenamijenila u vodoopskrbu stanicu nekoć u svojoj povijesti, ili se uopće nije radilo o kisikani in d frst plejs?

Bolje nego da ispadnem iz aviona, mislim rezervoari jesu dostojni stlačenog zraka, ali di su npr. kompresori? One pumpe na slikama su za tekućinu, a ne za plinove.

I kad sam bio mali, pa su me vodali po Zmaju, u toj vodoopskrbnoj stanici me se najviše dojmio krevet poslužitelja, da čovjek prilegne malo...Ništa nam nisu rekli za kisikanu tamo, dapače za plinove su nas vodili na sasvim drugo (i vrlo staro!) mjesto iznad traserske sale u 12ici.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #108 u: 27.08.2014., 06:41:13 »
Aj bo. Nisam nikad ulazio u te prostorije. Ali je na katu bio restoran (menza) koji je odmah po otvorenju bio jako dobar.
Inače mi (krug s kojim sam najčešće komunicirao) smo to zvali kisikana.  Gluhi telefon, najvjerojatnije. :wavey
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #109 u: 01.09.2014., 14:03:29 »
1929. Sagrađen razarač Antonio Pigafetta, sa 45,20 milja brzine na sat najbrži brod u svoje vrijeme




Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline z355ko

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Pro 2013
  • Postova: 2.121
Odg: 3. maj
« Odgovori #110 u: 01.09.2014., 14:45:42 »


Konobar miješa, skoro sam siguran, tatar biftek. Onda jako in.
Uf, na razvidnijoj slici vidim da je to ipak priprema za nekakvo flambiranje .




Ja ne mogu odgonetnuti šta se krčka u tavi. Možda ovi koji su okolo jeli na čaru znaju koja je ovo pikanterija?




Al se ovaj slatko smije. Ili je dobro obavljen posao ili… neki masan vic  :djavo

slike dostojne Alan Forda(pogotovo ova najdolnja), da nisu ubili stranicu "baneprevoz" vjerojatno bi se našla tamo nekakva slika za usporedbu
bolje biti vjetar nego list

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #111 u: 01.09.2014., 15:49:54 »
CRNI PETAK 17. RUJNA 1971. GODINE (Tragedija broda RAGNA GORTHON)




Porinuće najvećeg do tada izgrađenog broda u brodogradilištu 3. Maj u Rijeci, koje je bilo predviđeno za subotu 18. lipnja 1971. godine bilo je odgođeno za četiri dana kasnije. Tih dana Kvarnerom je vladalo orkansko jugo. Na dan predviđenog porinuća, po običaju, kuma broda daje brodu ime te sjekiricom presijeca uže s bocom šampanjca, ali se boca nije razbila o trup broda. Kod ponovnog pokušaja presijecanja užeta sječivo sjekirice promašilo je uže. Kuma se rasplakala te je netko od uzvanika priskočio i pomogao zajedničkim snagama presjeći uže. Konačno se šampanjac razbio i zapjenio provu broda. Zatrubila je brodska sirena, uzvanici i brodograditelji zapljeskali su, ali brod je ostao stajati na navozu. Uslijedili su višednevni popravci podvodnog dijela saonika kojeg je jako jugo poremetilo. Prilikom podvodnih radova došlo je do urušavanja jednog dijela konstrukcije saonika i prignječen je i ranjen jedan profesionalni ronilac
Nakon što su najzad savladane sve teškoće, odlučeno je da se porinuće obavi u utorak 22. lipnja 1971. u popodnevnim satima. Riječki brodograditelji sada su bez ikakvih poteškoća spustili u more brod od 68.000 long tona. Novi brod koji se gradio za potrebe švedskog brodovlasnika Rederiaktiebolaget Gylfe dobio je ime Ragna Gorthon.
Brod Ragna Gorthon bio je dugačak 243 metara, širok 32 i visok 18 metara. Gaz mu je bio 12,87 metara. Pokretat će ga motor 3. maj - Sulzer novog tipa, od 17.400 KS. To je bio najveći brodski motor koji je do tada izgrađen u riječkom brodogradilištu. Na oslobođeni navoz položena je kobilica za veliki brod od 68,500 tona, koji će se graditi za istu štokholmsku kompaniju.

  M/V – Motorni brod RAGNA GORTHON novogradnja br. 531 nalazio se u opremnoj luci na vezu u završnoj fazi opreme brodogradilišta 3. MAJ Rijeka. Dan uoči probne vožnje  za brodograditelje je posebno kaotičan jer se mora završiti sve radove i ispravke na brodu. Vari se, reže, pitura, popravlja struja, isprobavaju uređaji, postavlja interijer, odnose se i donose alati, kablovi, demontiraju razni uređaji, brod se čisti, ljudi samo da ne gaze jedan po drugome. Na brodu se nalaze stotine radnika, poslovođa, šefova, koji su pod jakim pritiskom nadzora i rokova, teško je sve uskladiti i tada su greške lako moguće. Taj dan na brodu se nalazilo tristo radnika, a u samoj strojarnici sto trideset radnika brodogradilišta i sedam kooperantskih firmi. (Slavko Suzić, Sušačka revija)

Što se dalje događalo čitamo u izvještajima istrage nakon nesreće.












O osumnjičenima ne nalazim za sada podatke jesu li i osuđeni.

Đorđe Ličina i Mirko Perković napisali su ovaj članak za Novi list. Đorđe je inače bio dugogodišnji kriminalistički reporter. Bio je dugogodišnji novinar zagrebačkog lista Vjesnik, a objavio je 30-ak knjiga. Proslavio se pisanjem kriminalističkih romana, mahom o četničkoj i ustaškoj emigraciji, sa pozicije režima, pa ga danas zbog toga proskribiraju i prozivaju kao režimskog novinara. Danas živi u Zagrebu.


Brod Ragna Gorthon nakon izgradnje, inače 1998. demoliran u Kini i završio svoj put



IMO number            7113260
Name of the ship    NEWAYS
Type of ship            BULK CARRIER
Gross tonnage    37985 tons
DWT                    69889 tons
Year of build            1972
Builder                    3 MAJ SHIPBUILDING INDUSTRY - RIJEKA, CROATIA
Last known flag    PANAMA
Former names       MARIS HUNTSMAN until 1981
                                RAGNA GORTHON until 1978
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: 3. maj
« Odgovori #112 u: 02.09.2014., 10:28:10 »
ono va sure ča onaj pingvin (konobar) vrti je šug za crepes suzette (krep suzet) iliti važgane palačinki z Grand Marnier ili Cointreau, 99% san siguran.
vidiš, nisan šal bezveze va školu! :a045

Offline mikimiki

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.280
Odg: 3. maj
« Odgovori #113 u: 02.09.2014., 10:53:38 »
Cointreau  :wines  mljac
...take care to get what you like or you'll be forced to like what you get

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #114 u: 02.09.2014., 12:28:26 »
Majko božja kakovi bonkulovići ste vi.
A ni dobar Domaći brandy ili kako ga je moj ex prijatelj (miki zna ki) zval Mirogojček.
I jedan moj zmajevac z Matuj je vavek slinil na taj Grand Marnier.
Ja ne znan san ga kad pil al ne. Nekad je žena to znala donest pa bin ga ja nesal dohtoron :lol3 kot štafetu.
Lani za Božić mi je prijatelj donesal bocu Martella pa san je drugi dan ća zanesal. Čovek se brzo navadi na slašćice pa onda dojde do one židovske:
- Da bog da imao pa ne imao!
Zato drž'te se jeftinih pijač! :pop
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: 3. maj
« Odgovori #115 u: 02.09.2014., 14:01:39 »
U svezi glede "Ragne Gorthon":

Imali smo na faksu predmet XX gdje je stari profesor imao običaj da zadaje specifične teme seminarskih radove o kojima studenti ne bi imali apsolutno nikakvog pojma, već bi bilo uobičajeno da ga za nas zapravo pišu inžinjeri iz 3. maja, tj. mi bi se toliko "konsultirali" s njima, da bi na kraju naš autorski udio u tome stvarno bio minimalan. Profa je također imao naviku da non-stop vraća na doradu, i to do takve mjere da npr. rad ocijenjen sa peticom iz prethodne godine ne bi imao nikakve šanse na reprizi (iskušano).
I tako ja po n-ti put nosim taj rad na doradu jednom starom inžinjeru iz plana ili tehnologije, ne sjećam se više, i on me pita "Pa dobro tko te tako zaje8ava na faksu?". Ja mu nazovem ime profesora, a ovaj počne čupati kosu: "Taj lik je 1971. godine spalio brod! dežurni krivci su završili u zatvoru, a glavni krivac na faksu!"

***

Radio sam nakon toga u kontroli s Igorom Mirkovićem, koji se vratio u 3maj, a kad je bio proglašen jednim od krivaca imao je možda 25 godina. Nikad nismo pričali o događaju, ali nije ni trebalo: događaj se dogodio zbog "pritiska rokova", a pritiskali su oni za koje su se radila flambirana jela - ali nećeš valjda njih u zatvor...

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #116 u: 02.09.2014., 18:31:20 »
Moj izvor kaže da je inž. Mirković dobio 3 godine zatvora, a Zemunik 2. Inž. Bilić da je tijekom suđenja preminuo od karcinoma prostate.
Inž. Frank je bio tehnički direktor, a inž. Meden je bio šef objekta odnosno koordinator radova na R. Gorthon. Oni nisu bili optuženi.
Sud je tako odlučio.
Tko je bio kriv?
Aj bo!
Puno sam čuo od svjedoka događaja koji su uglavnom pomrli (događaj prije više od 40 god.).
Tako se pričalo o Đoki Radiću koji je propustio mlađe i brže da pobjegnu iz strojarnice jer on ne može kroz otvor, električaru Bruni Benussiju čijoj familiji je navodno Tito osobno poslao telegram sućuti (otac Benussi stari komunist) itd itd.
Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitai, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline Rijeka

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 3.379
Odg: 3. maj
« Odgovori #117 u: 02.09.2014., 20:57:18 »
...
Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitai, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???
I meni prostrujilo sad glavom; čitala sam nešto takvo u NL, da se sastaju godišnje, a jedan gospodin je iz Škalnice?  :popcorn
Hranite se zdravim mislima i pazite da Vam imunitet ne opadne na serviranu glupost :)

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #118 u: 14.09.2014., 21:52:30 »


Potpisivanje ugovora s C.O.S. iz ČSSR za 4 broda od petnaestak tisuća tona nosivosti. To su bili brodovi Orlik, Orava, Lipno i Slapy. Isporučeni su naručitelju u 1980. i 1981. godini. Mislim da ova kratica znači Cross Ocean Shipping. Na slici prepoznajem potpisivača lijevo-inž. Tuhtana, onda predsjednik SOUR-a BI 3.maj. Do njega stoji u tamnom odjelu inž Frank. U pozadini, iza inž. Tuhatana je , čini mi se, pomalo zaboravljeni Marijan Kalanj. Još mi je poznat drugi s desna, Josip Štefan a do njega je Vilim Mulc.




Isti sudionici




Neki se već ljube, a ovaj na sto muka. Valjda mu nije jasna neka točka ugovora.
« Zadnja izmjena: 15.09.2014., 06:37:27 od milić »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: 3. maj
« Odgovori #119 u: 14.09.2014., 21:54:04 »


Kaže Tuhtan:
-   Evo ja tebi Brodograditelja. Pa kad platiš dobit ćeš i brodove.




Opet se puni pepeljara. Čudno da inž. Tuhtan ne dimi. On je, koliko se sjećam, pušio rovinjsku Moravu, bez filtra.
Don't drive faster than your guardian angel can fly!