Usputna fusnota:Kalmar 1951 napravljen od strane Kalmar Varv a7b U Kalmar kao KALMARSUND 6, pod Švedskom zastavom
1972 kupljen od strane Jadrolinije
1998 prodan Šangulinu d.o.o. Biograd na moru
1999 Prodan Talijanima u Reggio Calabria
2004 u Kolovzu mjesecu otišao u rezalište također u Reggio Calabria
Spec.
Coastal motor ro-ro /passanger
30 automobila
46.1X10.72X4.06m
Dizelski motor Nohab-Polar 772kW
10 čvorova
Edo Tijan je napisao/la:Trajekt KalmarKoliko ste vidjeli, radarska antena je bila samo jedna na sredini broda. Ekran radara je bio pokretan na šini na stropu kormilarnice i selio se je iz jedne kormilarnice u drugu. Ištekao se na jednoj strani i uštekao na drugoj strani (drugom mostu), ovisno o smjeru plovidbe.
Manovra
Na svakome mostu, postojala su dva telegrafa. Jedan je bio klasični za manovru naprijed - nazad, a drugi telegraf je služio za kombinaciju dva vijka, po jedan sa svake strane trajekta. Obično se manovralo sa dva vijka, ali se je moglo i sa jednim. Naredbe za manovru su se prenosile u strojarnicu, gdje je dežurni strojar izvršavao manovre dobijene sa mosta. Na svakom od mostova, postojala je karika na sajli. Potezanjem te karike manovra se je prebacivala po potrebi, uvijek na stranu koja je plovila naprijed. Istu manovru je imao Gradac, dok je Komiža imala vijke promjenjivog smjera i tamo je glavni motor vrtio u istom smjeru. Pomoću servo uređaja, položaji manevarskih poluga sa jednog mosta su se prenosili na drugi most. Manevarskih poluga je bilo tri. Pojedna za svaki vijak i jedna za okretaje glavnog stroja. Ovo je davalo mogućnost da prilikom pristajanja, zadnji vijak daje potisak da trajekt bolje sluša kormilo, a prednji vijak - na strani pristajanja, je zaustavljao trajekt.
Kalmar, Gradac i Komiža su naizgled bili isti, ali uvidom u podatke brodova su se uočavale razlike.
Podaci o trajektima:
KALMAR: Građen 1951 kao Kalmarsund VI, 399 BRT, 150 NRT, kapacitet 30 vozila i 340 putnika.
Glavni stroj Nohab-Polar 772 kW.
Doplovio u flotu Jadrolinije 1972, otplovio 1998. 1999 raspremljen u Reggio Calabriji (Italija), 2004 započelo rezanje.
GRADAC: Građen 1955 kao Kalmarsund VII, 407 BRT, 147 GRT, kapacitet 30 vozila i 350 putnika.
Glavni stroj Nohab-Polar 897 kW
Doplovio u flotu Jadrolinije 1972, otplovio 1994, izrezan u Chioggi (Italia) 1995.
KOMIŽA: Građen 1963 kao Kalmarsund VIII, 376 BRT, 121 NRT, kapacitet 30 vozila i 350 putnika.
GLavni stroj Nohab-Polar897 kW.
Doplovio u flotu jadrolinije 1972 kao Vis, 1975 promijenjeno ime u Komiža, 1997 prodan za rezanje.
1999 brod otkupio švedski poduzetnik, 2000 i 2001 brod preuređen u izvorni izgled i obnovljen za povratak u Švedsku.
2002 doplovio u Fajerstaden, gdje je po zimi kao brod-muzej a ljeti plovi na izletničkim linijama
Svi ovi trajekti su plovili između luke Kalmar i otoka Olanda gdje je oko 1972 sagrađen most i trajekti više nisu bili potrebni.
Pregled trajekata iz Kalmara:
Brestova - Kalmarsund IV (Najmanji od svih, nadimak: Cicibela),
Novalja - Kalmarsund V,
Kalmar - Kalmarsund VI,
Gradac - Kalmarsund VII,
Komiža - Kalmarsund VIII,
Vira - Kalmarsund IX