Ministar najavio rješenje, ali...Nema dogovora među građevinarima: Vijadukt Križišće i dalje blokiran Cijeli problem ponovo vraćen na početak, te i dalje ugrožava ionako kratak rok za dovršetak izgradnje posljednje istočne dionice riječke obilazniceRIJEKA Iako je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u ponedjeljak u Rijeci najavio kako će do petka biti riješena blokada gradilišta ceste Sv. Kuzam – Križišće, a radovi normalizirani, od toga vjerojatno neće biti ništa. Tvrtka Viadukt je prekjučer angažirala zaštitare i pokušala preuzeti gradilište i razmontirati dizalicu tvrtke Konstruktor, ali se deblokada nije dogodila. Pokazalo se da nema dogovora među građevinskim tvrtkama, kojeg je ministar najavio tvrdeći kako će oni sami riješiti međusobne odnose, pa je sada cijeli problem ponovo vraćen na početak te i dalje ugrožava ionako kratak rok za dovršetak izgradnje posljednje istočne dionice riječke obilaznice koja bi trebala biti u prometu do 30. lipnja.
Gužve i kolone
Slučaj Križišće prepun je apsurda i paradoksa u kojima svatko od sudionika prebacuje odgovornost na onog drugog, a zajedno uspješno vode »projekt« produljenja gužvi i kolona u prometu prema Krčkom mostu na još jednu turističku sezonu. Ovaj zaključak nameće se ukoliko se sagleda kronologija cijele priče. Sve je počelo još prošlog ljeta kada je postalo očito da je Konstruktor Željka Žderića u sve većim dugovima, kao i da ne plaća redovito radnike i ne izvršava ugovorne obveze na mnogim gradilištima među kojima je bila i riječka obilaznica. Ministar financija Slavko Linić i resorni ministar prometa Hajdaš Dončić već su tada pokušavali spasiti splitsku građevinsku tvrtku, prvi kroz pregovore i dogovore s vjerovnicima, prije svega bankama, a drugi deblokadom računa Konstruktora i vraćanjem na posao ove tvrtke na gradilištima diljem Hrvatske.
Pokazalo se da su oba pokušaja bila neuspješna. Već je u rujnu evidentirano kašnjenje na internim graditeljskim rokovima, jer Konstruktor nije imao ljudi i strojeva za realizaciju gradnje riječke obilaznice, pa je Uprava Hrvatskih cesta odlučila u gradnju uvesti Viadukt kao solidarnog partnera. Naime, obje ove tvrtke dio su konzorcija koji gradi riječku obilaznicu. Međutim, ni od provedbe odluke Uprave Hrvatskih cesta opet nije bilo ništa jer je Konstruktor odbijao otići i maknuti dizalicu koja ne dozvoljava gradnju vijadukta Križišće, posljednjeg velikog objekta prije spoja ceste prema Krčkom mostu. Umjesto neke reakcije uslijedilo je višemjesečno natezanje Hrvatskih cesta s jedne i Viadukta s druge strane, jer su čelnici obiju tvrtki tvrdili kako problem trebaju riješiti oni drugi. Tko će tražiti od suda odluku o preuzimanju posjeda na gradilištu, Hrvatske ceste ili Viadukt, nije se moglo utvrditi prije 20. veljače.
Na kraju su zahtjev Općinskom sudu u Rijeci podnijeli iz Viadukta, ali tek da bi od istoga neobjašnjivo odustali prije pet dana na prvom i posljednjem sudskom ročištu.
Nemoguće predvidjeti
Istoga dana ministar Hajdaš Dončić je odgovorio na novinarski upit kako će do petka problem biti riješen, ali nije želio objasniti na koji način. Pokazalo se da ni on nije bio u pravu, osim ako se nije računalo da će Viadukt i Konstruktor stvari riješiti primjenom sile na licu mjesta. Što slijedi, nemoguće je predvidjeti, jednako kao što ni jučer nije bilo moguće dobiti neku službenu informaciju o svemu, bilo iz Viadukta ili Hrvatskih cesta. Izgleda da nikoga ne brine što vrijeme prolazi, a rokovi su sve kraći. Osim ako ministar nije mislio na neki drugi petak...
http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Nema-dogovora-medu-gradevinarima-Vijadukt-Krizisce-i-dalje-blokiran