Autor Tema: Rijeka i sav naš Jadran - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi  (Posjeta: 125946 vremena)

0 Članova i 13 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline kobler

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 1.132
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave i povijest
« Odgovori #75 u: 01.09.2015., 02:26:09 »
...


Nekoliko brodova kompanije Addria prošlo je neku kontrolu - Catalani, Donizetti, Paganini, Puccini, Rossini i Verdi
Sa splavima za spašavanje su prošli kod Talijanskog registra. Više o splavima i patenti Perry&Chambers na linku: http://www.google.com/patents/US1306275

Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.256
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #76 u: 19.09.2015., 20:35:24 »
Na Palazzo Adria:

« Zadnja izmjena: 19.09.2015., 20:37:43 od magnum.cro »
Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #77 u: 02.04.2016., 12:35:26 »

Kažu na Novom sidru za ovaj brod (link http://forum.nase-sidro.com/index.php/topic,6622.msg18974.html#msg18974 ):

IZGRAĐEN KAO HUNGARIA
BRODOG REIHERSTIEGWERFT HAMBURG
NOVOG 351
GOD 1884
VLASNIK HAMBURG AMERICA LINIE (HAPAG) HAMBURG
TONA 1991
DWT 3150
LPP 88,6
BEAM 11,1
POGON COMPOUND
BRZINA 8,5
1910
SIEGFRIED – GER NAVY (SWIMMING HOSTEL)
1921
ADMIRAL – PAULSEN & IVERS HAMBURG
1919
SURRENDED TO BRIT
1923
-          GER OWNERS
1930
ČETVRTI – Prvo dalmatinsko trgovačko društvo s.o.j. - Dubrovnik II
1941
TORPEDOED NEAR MALIN HEAD, EIRE AND WAS SOLD AND REPAIRED
1941
IRISH BEECH – IRISH SHIPPING CO
19/1/1948
SCRAPED AT DUBLIN
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #78 u: 03.04.2016., 14:10:11 »
Ipparco Baccich - brodska linija Fiume - Abbazia - Laurana - Trieste - Ravenna


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #79 u: 06.04.2016., 19:20:06 »
M/b Lazzaro Mocenigo, porinut 1928. u tršćanskom brodogradilištu San Rocco u mjestu Muggia, bio do 1937. vlasništvo Adriatica iz Venecije, onda prešao u riječku Società di Navigazione Fiumana, 1940 rekvirira je talijanska ratna mornarica i pretvara u pomoćnu krstaricu, naoružava sa dva topa 100/47 mm, dva mitraljeza 20/65 mm i nekoliko lansera dubinskih bombi. 1943. njen se komandant nakon kapitulacije Italije predaje nekolicini britanskih brodova koji ga vode u luku Taranto. Zapovjednik Francesco Mannato namjerno Britancima ne govori da je pred lukom minsko polje, te jedan britanski brod nalijeće na minu i biva potopljen, a Francesco dobija jednosmjernu kartu u kamp za zarobljenike.
Britanci ga koriste oko obala Egipta, Palestine i Cipra.
Nakon završetka rata brod je vraćen prijašnjim vlasnicima, Fiumani. Plovi kao trgovački brod, a onda ga u srpnju 1948. Fiumana prodaje firmi Società Tirrenia, koja ga preimenuje u Civitavecchia i koristi u linijama između Genove i Olbie i između Genove i Porto Torres.
Godine 1955, Civitavecchia je prepuštena firmi Adriatica, koja ju koristili na sezonskim turističkim pravcima prema Grčkoj i Dalmaciji, a 1956 je brod prodan Lloyd Mediterraneu, koji ga preimenuje u Lorenzo Marcello (naziv preuzet od sestrinskog broda, potopljenog u ratu). Brod je vjerojatno kasnije otišao u staro željezo, ali nema podataka kada..



U plovidbi








U riječkoj luci


Još jedna:
« Zadnja izmjena: 06.04.2016., 19:23:15 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #80 u: 06.04.2016., 19:23:46 »
Tekst na poleđini:

Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #81 u: 06.04.2016., 19:33:35 »
Bista di Zara - ex GRAF WURMBRAND

Jedan od najvažnijih događaja u povijesti dubrovačkog turističkog gospodarstva bila je izgradnja hotela Imperijal. Za njegovo svečano otvaranje 1898. godine, list „Crvena Hrvatska „ piše da se 29.siječnja u jutarnjim satima očekuje uplovljenje broda GRAF WURMBRAND a poslijepodne broda PANNONIA i sa kojima dolazi „ velika kita Bečlija i drugih gostiju iz Austrije“.

„Najbolji parobrod Austrijskog Lloyda u brzoj pruzi bio je od 1895.godine GRAF WURMBRAND, izgrađen te godine. Taj čelični parobrod od 952 BRT, dug 73,5 , širok 8,9 i visok 4,4 metra, s jačinom parostroja od 2500 KS, imao je 34 člana posade. S električnom rasvjetom, s lijepim salonima, sa 72 kreveta u I i 30 kreveta u II razredu, brzinom koja mu je omogućavala da prevali udaljenost Trst – Gruž za 24 sata, bio je, kako je isticano u tadašnjem tisku – „ najbrži i najelegantniji od svih parobroda što plove Jadranskim morem „. Prvi je put GRAF WURMBRAND uplovio u grušku luku 27.rujna 1895.godine u 23 sata, kasneći 5 sati. Po naredbi dubrovačke općine, u čast tog njegovog prvog dolaska, dočekala ga je gradska glazba, a Gruž je bio svečano osvijetljen.  Prijevoz parobrodom GRAF WURMBRAND bio je skuplji nego na ostalim parobrodima. Tako npr. početkom 1897. karta od Trsta do Dubrovnika koštala je za taj parobrod  u prvom razredu  19,20 f, a u drugom razredu 13,20 f, dok je na svim ostalim parobrodima prijevoz na toj relaciji koštao 16 f za prvi i 11 f za drugi razred.„
Ovo je izvadak iz knjige „ Razvitak turizma u Dubrovniku i okolici „ autora Iva Perića iz 1983.godine u izdanju tadašnjeg Zavoda za povijesne znanosti istraživačkog centra JAZU u Dubrovniku. Malo se autora ovako detaljno bavilo istraživanjem dubrovačkog Državnog Arhiva da bi rasvijetlilo uvjete, okolnosti i vrijeme nastanka dubrovačkog modernog turizma. Zato ga je u opisu broda GRAF WURMBRAND najbolje i bilo citirati, jer se to na drugi način i nije moglo bolje učiniti. Novogradnja 292, komforni dužobalni putničko teretni brod, potpuno je dovršen je u rujnu 1895. na navozima tršćanskog brodogradilišta STTriestino. Odmah je zaplovio na brzoj putničko teretnoj pruzi iz Trsta za Gruž i Kotor u floti Austrijskog Lloyda koji mu je namijenio ime – GRAF WURMBRAND. Nakon što je 17 godina u floti Austrijskog Lloyda uspješno i neumorno brazdao istočnom obalom Jadranskoga mora, GRAF WURMBRAND je 1912. prodan tršćanskom brodaru D.Tripcovichu. Nažalost, po skorom izbijanju Prvog svjetskog rata, brod je rekviriran i prebačen u vojnu medicinsku službu. Kao brod bolnica, službenog imena SPITALSCHIFF IV, služio je sve do 1920. kada je ponovo prodan, ovaj put kompaniji S.A. di Navigazione Rimorchi e Salvataggi, a mijenja i ime u – ROMA. Od 1924. je CITTA DI ROMA a od 1928 – CITTA DI ZARA. Po oskudnim arhivskim podacima raspremljen je i razrezan u Trstu koncem 1932.
Na koncu jedan zanimljiv detalj: GRAF WURMBRAND je u Gružu bio prvi brod koji je imao električnu rasvjetu. Tako je njegovim dolaskom u Dubrovnik 1895.godine ovamo došlo i prvo električno osvijetljenje, tri godine prije  prvog dubrovačkog, onog ugrađenog u hotel Imperijal. Tehnička dostignuća modernoga svijeta u Dubrovnik su u to doba uglavnom pristizala brodovima, među kojima i GRAF WURMBRAND ima posebno povijesno mjesto.

Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #82 u: 06.04.2016., 19:35:02 »
Poleđina
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #83 u: 06.04.2016., 19:38:17 »
S/S Kostrena u Biskaju 23.04.1939. godine
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #84 u: 06.04.2016., 19:42:16 »
Parobrod Svarog

IDNo:    5601627   
Yard No:    521
Year:    1901
Name:    DIAMANT   
Type:    Cargo ship   
Flag:    DEU   
Date of completion:    4.01
Tons:    938       
LPP:    62.9   
Country of build:    DEU
Beam:    9.8   
Builder:    Oderwerke       
Location of yard:    Stettin-Grabow
Speed(kn):    1T-9.5   

34 SVAROG - 35 LAURA MOSCHINI - 38 CERVO LIGURE - 40 LAURETTA - 50 VALSALE

BU Vado 18.09.1953.

DIAMANT    938               V1901    #180    E.G.Tramm    DEU Tonning
DIAMANT    938    1912    V1901    #180    J.Paranos    AUH Metkovic
DIAMANT    938    1917    V1901    #180    SA di Armamento Oceanica    AUH Trieste
DIAMANT    938    1918    V1901    #180    SA di Armamento Oceanica    ITA Trieste
DIAMANT    938    1924    V1901    #180    Brodarsko Akc Drustvo "Oceanica"    YUG Susak
DIAMANT    938    1933    V1901    #180    Prvo Dalmatinsko Trgovacko    YUG Metkovic
SVAROG    938    1934    V1901    #180    Prvo Dalmatinsko Trgovacko    YUG Metkovic
LAURA MOSCHINI 938 1935 V1901    #180    SA Trasporti Marittimi ed Affini    ITA Venice
CERVO LIGURE 938    1938 V1901    #180    SA Trasporti Marittimi ed Affini    ITA Venice
LAURETTA 938    1940    V1901    #180    SA Trasporti Marittimi ed Affini    ITA Genoa
VALSALE    938    1950    V1901    #180    Lloyd Mediterraneo SpA    ITA Rome
« Zadnja izmjena: 06.04.2016., 19:50:21 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #85 u: 06.04.2016., 19:48:57 »
IDNo:    5607865
Yard No:    3   
Year:    1909
Name:    LOVRJENAC
Type:    Passenger ship   
Launch Date:    14.5.09
Flag:    AUH   
Date of completion:    8.09
Tons:    924                 
LPP:    63.7   
Country of build:    ITA
Beam:    8.9   
Builder:    Triestino     
Location of yard:    Monfalcone
Speed(kn):    1T-14   

Dubrovačka parobrodarska plovidba a.d. - Dubrovnik

26 DUBROVNIK - 38 DEDINJE - 41 DUBROVNIK

ac/b (Luftwaffe) W Fort San Felice, Chioggia 11.09.1943.




« Zadnja izmjena: 06.04.2016., 19:58:07 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #86 u: 06.04.2016., 19:56:01 »
Parobrod Jakljan Dubrovačke parobrodarske plovidbe A.D. - Dubrovnik

Na Našem sidru samo podatak da je brod iz 1924. godine, 272 brt, 80 KS ... Mi imamo malo više podataka sa poleđine fotografije

« Zadnja izmjena: 06.04.2016., 19:58:30 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #87 u: 06.04.2016., 19:56:51 »
I fotografija broda Jakljan
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #88 u: 06.04.2016., 20:01:35 »
Još jedna Dedinja

Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Rijeka - brodarske tvrtke, njihove zastave, brodovi i povijest
« Odgovori #89 u: 06.04.2016., 20:03:02 »
Na poleđini podaci o Dedinju
Don't drive faster than your guardian angel can fly!