Autor Tema: Promet u Rijeci  (Posjeta: 3459 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Promet u Rijeci
« u: 02.06.2018., 14:55:11 »
Meni je, naprimjer žao što se nitko nije sjetio da bar zamisli neki tunel za aute kojim bi se s Volčićevog trga stizalo na Pomerio i tako oslobodilo Laginjinu i Baštijanovu barem dijela automobila.

Iako sam tamo skoro svaki (radni) dan morao sam ići pogledati na Google Maps gdje je taj Voličićev trg  :skartoc

Ukratko - ispred radio stanice na Kozali  :)

A što se tiče tunela, definitivno bi bio preveliki pad. Ako sam dobro očitao visine, pričamo o razlici 80-30m, dakle 50 metara na toj  udaljenosti  daje strminu od 14%!  Ima dionica sa tolikom strminom na staroj cesti preko Učke i ljudi je prelaze bez problema, ali sumnjam da je po pravilima da se nova cesta, i još u tunelu, napravi s tim nagibom.


Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #1 u: 02.06.2018., 16:18:57 »
A što se tiče tunela, definitivno bi bio preveliki pad.

Ma kakav tunel. Vidiš da Koblerone baca bombe. "Šal je va ocat" kako je moja pokojna nona užala reć.  Ni sudsku presudu ne zna prenijet, a onda moš mislit koliko je "vjerodostojan" kad su "kompliciranije" povijesne teme u pitanju u koje se malo tko od nas razumije. :ruka

U svakom normalnom gradu, cilj gradske vlasti je izbaciti promet iz gradskog središta (poboljšanjem javnog prijevoza i ujedno građenjem parkirališta na periferiji (Permani i Kastav su dooonekle ajmo reć primjer za to) , biciklističkim stazama, skupljim parkingom ili jednostavno zabranama prometa) a ne da im još tunelima omogućavamo lakši ulazak u centar. Ako je ovaj park koštao 6,5 mil. kn, strah me i pomislit koliko bi koštao tunel.. a u gradskoj kasi pustoš... :skartoc

P.S. Ni ja nemam pojma gdje je taj Volčić, a prošao tuda milion puta. :skartoc

P.P.S. To je stari Torpado. Niš se ne hvališ, gdje je slika nove pile? :greensmile :palacgore

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #2 u: 02.06.2018., 22:29:07 »
ujedno građenjem parkirališta na periferiji (Permani i Kastav su dooonekle ajmo reć primjer za to)

U kom smislu dobar primjer? U smislu da bi tamo se mogao napraviti parking a dalje da se ide javnim prijevozom ili u smislu da su ta dva mjesta dobro riješili parking izvan centra?
Za Permani nemam pojma, zar tamo itko ide?  :greensmile A Kastav mi i nije baš primjer, osim ako ne misliš na to da se sa rampom/stupićima na ulazu u jezgru ograničili parking na ljude s dozvolom. Njima je bolje a svima ostalim je razlika samo u tome da ne moraju bez veze kružiti i ne naći mjesto.

Ali slažem se tvojim idejama po tom pitanju. No najbitnija je svijest ljudi. Prvih desetak godina sam nastojao parkirati što bliže ulazu, da sam mogao ušao bi autom u zgradu. A sada, ako ima mjesto blizu super , ako nema mogu propješačiti, 5, 10 pa i 15 minuta, sve do 1km mi je ok, ako baš nije prolom oblaka.

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #3 u: 03.06.2018., 09:04:42 »
ujedno građenjem parkirališta na periferiji (Permani i Kastav su dooonekle ajmo reć primjer za to)

U kom smislu dobar primjer? U smislu da bi tamo se mogao napraviti parking a dalje da se ide javnim prijevozom
Upravo to. :palacgore Napraviš autobusni, nazovimo ga, terminal gdje ima dovoljno mjesta za besplatno parkiranje i gdje bi ljudi iz okolnih, manjih mjesta ostavili aute i dalje nastavili autobusom, da ne idu autom u centar Rijeke. Sve to pada u vodu ako vozni red nije usklađen sa potrebama i ako je cijena karte veća od cijene benzina i parkinga.
U Permanima znaš gdje je "teminal", a u Kastvu sam mislio na ono kod Šporove jame.

Offline kobler

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 1.132
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #4 u: 04.06.2018., 06:33:28 »
No, kad bi zamislili žičaru od Viškova, preko Kastva na Drenovu pa u grad na terminal u Autotroleju. Pa drugu granu od Grobnika preko Svilna na Orehovicu, Trsat i opet na terminal, te treću granu od Hreljina preko Praputnjaka na Dragu, Kačjak i Trsat! Tada dolazak u grad s autom i nebi imao puno smisla, ako bi se na kabine čekalo samo nekoliko minuta.
Tako funkcionira javni prijevoz u Medelinu, na primjer.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #5 u: 04.06.2018., 09:39:49 »
Na znam koliko se zezaš a koliko si ozbiljan, ali udaljenosti su potpuno drukčije u gradu sa cca 100.000 i u gradu a preko 2.200.000 stanovnika, kao i sredstava na raspolaganju.

Ali Medelin izgleda ima zbilja dobar javni transport.  :palacgore

The average amount of time people spend commuting with public transit in Medellín, for example to and from work, on a weekday is 66 min. 12% of public transit riders, ride for more than 2 hours every day. The average amount of time people wait at a stop or station for public transit is 11 min, while 14.% of riders wait for over 20 minutes on average every day. The average distance people usually ride in a single trip with public transit is 5.9 km, while 5% travel for over 12 km in a single direction.[75]

Offline sijori

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2014
  • Postova: 503
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #6 u: 04.06.2018., 10:21:02 »
ne bi bilo zgorega da otvorite novu temu koja bi se recimo zvala "promet" pa da tamo nastavite diskusiju...
bez veze zatrpavate temu a nije baš da ima veze s njom (osim opaske na početku)  :thankyou  :dftt

Offline kobler

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 1.132
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #7 u: 04.06.2018., 12:37:43 »
Na znam koliko se zezaš a koliko si ozbiljan, ali udaljenosti su potpuno drukčije u gradu sa cca 100.000 i u gradu a preko 2.200.000 stanovnika, kao i sredstava na raspolaganju.

Ali Medelin izgleda ima zbilja dobar javni transport.  :palacgore ...
Uopće se ne zafrkavam. Gužva u centru Rijeke je prava, kao da je ozbiljno velik grad. Ako želiš izbjeći gužve na cestama, ne možeš znatno povećati broj autobusa Autotroleja u prigradu, a najjeftinija varijanta koja se nudi je žičara. Sve drugo iziskuje koridore po cesti ili uz nju i nesagledive imovinsko-pravne zavrzlame.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #8 u: 04.06.2018., 14:32:03 »
Osim što je ukupan broj korisnika takve usluge javnog transporta manji pa je upitna isplativost. Čak i ako uzmemo u obzir da javni prijevoz ne mora zarađivati, da čak može biti i u laganom minusu jer se gubici u tom dijelu mogu kompenzirati u nekom dugom.  Vidim barem još jedan problem ili kao što menadžeri vole reći "izazov"  ;)

Kada sam bio mlad, promet je imao slijedeću karakteristiku. Ujutro je išao prema gradu a poslije podne od grada. Već koje deseteljeće to više uopće nije slučaj, ili bolje rečeno promet više nije tako jednosmjeran. Ujutro podjednak broj vozila ulazi u grad i iz grada izlazi prema radnim mjestima u prigradu (barem imam takav utisak prema područijima na kojima se krećem). Što još smanjuje potrebu, odnosno efikasnost takvog načina prijevoza.
Ako se ne varam, tendencija  je dalje seljenje radnih mjesta prema periferiji, dakle izvan dometa eventualnih žičara.

No par turističkih žičara (Delta/Školjić -Trsat  i Delta/Školjić - Kozala) , možda čak "kružnih" sa prijelazom kanjona Rečine, npr  Delta - Trsat - Kozala - Delta bi mogle biti vrlo zanimljive. Znam da bi ja uživao u takvoj vožnji.  :palacgore

No da li bi netko s Vežice radije otpješačio do Trsata pa se žičarom spuštao u grad ili sačekao bus ispred svoje zgrade?  :hmm Naravno, situacija bi bila bitno drukčija ako bi žičara produžila do Gornje Vežice.

Ali, kao što je Lleon napomenuo, gradska kasa ne da je prazna nego je u debelom minusu, a čisto sumnjam da bi neki privatnik našao računicu.


Offline kobler

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 1.132
Odg: Promet u Rijeci
« Odgovori #9 u: 04.06.2018., 23:18:58 »
Gradska kasa jest prazna, ali ... doživjeli smo i preživjeli ne jednu praznu kasu, čak i država. A rješavanje javnog prijevoza je nešto za što se može aplicirati i na strukturne fondove, kad se temeljito pripremi.