Autor Tema: Brodovi - nekad i sada  (Posjeta: 268877 vremena)

0 Članova i 4 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brodovi
« Odgovori #300 u: 27.10.2014., 15:43:45 »

Ja sam bio na ovoj žirafi  :bravo4
I zokxy naravno..btw kada ćemo na plavu

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Brodovi
« Odgovori #301 u: 27.10.2014., 20:32:31 »
Onaj "previsoki" trajekt opet ima testnu vožnju ali ovaj puta pravu - po buri!  :palacgore








Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Brodovi
« Odgovori #302 u: 30.10.2014., 20:41:29 »
Nedavno sam u temi "Pula" napisao:

Bagtyyar, drugi od dva ro-pax trajekta za Turkmenistan. Prvi iz serije, Berkarar, trenutno plovi po Baltiku.


Potražim ga na AIS-u, vidim da je u Baltičkom moru. Bilo mi je malo čudno što brod za turkmenistanskog naručitelja plovi po Baltiku, ali ajde, iznajmljen je ili brodovlasnik tamo drži neku liniju. Članak u Jutarnjem mi je otkrio istinu. Brod ne plovi po Baltiku, nego je na putu doma, u Kaspijsko jezero i glavnu turkmenistansku luku Turkmenbashi. Tamo je trebao stići do 27.10. na Dan neovisnosti (27.10. 1991. raspadom SSSR-a Turkmenistan je proglasio neovisnost), ali je zapeo u Rusiji. Zbog niskog vodostaja Volge ne može zaploviti do Kaspijskog jezera. :ruka

BTW, brod se zove Berkarar, a ne Berkar i porinut je 21. lipnja a ne u srpnju. :ruka :ruka

Citat:
BIZARAN GOSPODARSKI INCIDENT Propadaju nam milijunski poslovi s Turkmenistanom?
Uljanikov trajekt trebao je uveličati Dan neovisnosti, ali je zakasnio zbog niskog vodostaja Volge. Pitanje je hoće li to tolerirati predsjednik Berdimuhamedov i naručiti još pet brodova iz pulskog brodogradilišta


Trajekt Berkar nije jučer uveličao proslavu Dana neovisnosti Turkmenistana u tamošnjoj luci Turkmenbaši. Brod sagrađen u pulskom brodogradilištu Uljanik trebao je biti jedna od glavnih atrakcija proslave i uploviti u luku ispred tamošnjeg predsjednika Gurbangulija Berdimuhamedova.

Čeka se ruska dozvola

No, to se nije dogodilo jer trajekt, već desetak dana zbog niskog vodostaja rijeke rijeke Volge, s još nekoliko drugih brodova stoji u luci u glavnom gradu Estonije Tallinnu i čeka odluku ruskih vlasti da puste vodu iz jednog akumulacijskog jezera kako bi se podigla razina rijeke.

Proslavi velikog turkmenistanskog nacionalnog praznika prisustvovala je i hrvatska ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić, koja će tamošnjem predsjedniku i njegovim bliskim suradnicima morati uvjerljivo objasniti zbog čega brod nije stigao na vrijeme. Obrazloženje će morati bi jako uvjerljivo jer o tome ovise daljnji poslovi hrvatskih kompanija u toj zemlji. Prije svega Uljanika, a potom nekih drugih, građevinskih i telekomunakacijskih kompanija.
Pohvala ministra

Ministrica je prije nekoliko dan pojasnila kako je u nekoliko navrata o ovom problemu razgovarala s turkmenistanskim ministrom vanjskih poslova te tvrdi da je on pohvalio hrvatsku stranu jer je učinila sve da brod dođe na vrijeme, ali da su se ispriječile okolnosti na koje se ne može utjecati. No, vrlo je upitno hoće li turkmenistanski predsjednik imati razumijevanja za to. Početkom rujna odbio je primiti ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića jer brodogradilište Uljanik nije moglo garantirati da će trajekt stići na vrijeme.

- Ako brod ne bude završen i predan na vrijeme, hrvatske kompanije sigurno više neće dobiti niti jedan posao u Turkmenistanu - rekao nam je prije nekoliko dana jedan sugovornik dobro upoznat s prilikama u Turkmenistanu. A to bi bio velik udarac za domaće tvrtke jer se potencijalni poslovi za njih u toj zemlji procjenjuju na nekoliko milijardi dolara. Prije svega za Uljanik, kojem je obećano da će, bude li sve u redu s prva dva naručena trajekta, uslijediti narudžba za još pet brodova. O isporuci broda, primjerice, ovisi i tvrtka Gredelj, koja se javila na natječaj za gradnju petodijelnog vlaka, o čemu se razgovaralo za posjeta ministra Siniše Hajdaša Dončića Turkmenistanu.

Turkmenistanska državna tvrtka naručila je gradnju dvaju istovjetnih trajekata za plovidbu po Kaspijskom jezeru. Prvi trajekt porinut je u more u prosincu prošle, a drugi u srpnju ove godine. Problem je nastao kada je naručitelj od Uljanika zatražio isporuku prvog broda mjesec dana prije ugovorenog roka jer je turkmenistanskom predsjedniku obećano da će brod stići na Dan neovisnosti.
Sve ovisi o predsjedniku

U Uljaniku su dali sve od sebe kako bi brod završili na vrijeme. Čak su i tijekom plovidbe prema Turkmenistanu radnici na brodu završavali radove, od Rusije su ishođene sve dozvole za plovidbu, no na kraju se ispriječio niski vodostaj Volge. U cijelu se priču uključila diplomacija, no naši sugovornici sumnjaju kako će to biti dovoljno da se oraspoloži turkmenistanskog predsjednika, ali i njegove bliske suradnike, koji nisu ispunili dano obećanje. U samom Uljaniku o svemu ovom ne žele reći ni riječ. Na upućena pitanja ne odgovaraju, a njihov glasnogovornik se cijeli prošli tjedan nije javljao na telefonske pozive, niti odgovarao na tekstualne poruke.

http://www.jutarnji.hr/brod-nije-predan-na-vrijeme--propadaju-milijunski-poslovi-s-turkmenistanom-/1231338/

Berkarar (lijevo) i Bagtyyar (desno) u Puli, kolovoz 2014.



BTW, onaj polupotopni brod Swan je usidren ispred 3.maja, stigao po barže.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: Brodovi
« Odgovori #303 u: 30.10.2014., 21:06:52 »
Ma nije to ništa prema onome što je 3.maj napravio 1981.g. Brod-dizalica KAPITAN DOLGOPOLOV od 1,200 t, čini mi se najskuplji objekt poslijeratne izgradnje u 3.maj-u (ako se dobro sjećam 70 milijuna $ - cca 3 tadašnja prosječna broda) je napravljena, probno spojena, nekako dotegljena do Crnog mora pa iz Crnog mora na Kaspij i-nikada opet spojena.
Moje osobno, skromno mišljenje (MOSM) je da je to bila jedna od kapisli raspada CCCP-a.  :lol1
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: Brodovi
« Odgovori #304 u: 31.10.2014., 13:42:42 »
Delegacija iz 3maja je početkom 2000ih bila na Kaspiju ne bi li pregledala ostatke spomenutog broda-dizalice, u svezi glede studije izvedivosti stavljanja istog u pogon. Rezultat - nula bodova, nije se više ništa moglo od toga napraviti.

Pokojni Silvio Zec, tadašnji šef OTK nam je pokazao gomilu fotki zatečenog stanja - žao mi je što se nisam potrudio napraviti neovlaštene kopije...

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: Brodovi
« Odgovori #305 u: 31.10.2014., 14:29:42 »
Natrag na temu: nova Aida iz Nagasakija.


© lappino

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brodovi
« Odgovori #306 u: 31.10.2014., 19:19:40 »
H.Kaptan




















Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.297
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Brodovi
« Odgovori #307 u: 04.11.2014., 23:05:43 »
05.07.2013. 09:36


Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: Brodovi
« Odgovori #308 u: 05.11.2014., 02:08:53 »
Jedan veliki Maersk od jučer...


Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Brodovi
« Odgovori #309 u: 05.11.2014., 06:33:05 »
Jedan veliki Maersk od jučer...
Meni su ovi Triple E grdi i amen.

Daewoo naštanca 20 ovakvih 400-metarskih grdosija u 2 godine. Pa mi ih ne bi mogli ni opiturat toliko za isto vrijeme. :skartoc

P.S. Nemaju ni dosta kontejnera za napunit ga. :greensmile

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.215
Odg: Brodovi
« Odgovori #310 u: 05.11.2014., 09:08:17 »
 Ako su ti ovi grdi, onda nisi vidio Kineze od 19.200 teu...  :pusiti

I, ovi brodovi se napune. Problem je napuniti manje brodove - jer veliki donose zaradu skoro bez obzira na vozarine.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Brodovi
« Odgovori #311 u: 07.11.2014., 22:08:58 »
Brod Alka splitskog Jadroplova sagrađen u splitskom škveru 1967, prodan 1996. zarobljen u ledu, inače plovio na liniji za Velika jezera


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brodovi
« Odgovori #312 u: 08.11.2014., 07:39:27 »
Stvar ukusa,meni su ovi triple e predivni...još kada bi za života vidio barem jednog i uživo

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Brodovi
« Odgovori #313 u: 08.11.2014., 08:26:56 »
Brod Cres ugasle firme Lošinjplov u Bakarskom zaljevu


IDNo:   7728699   
Yard No:   423
Year:   1980
Name:   CRES     
Type:   Cargo ship (roro)   
Launch Date:   24.8.79
Date of completion:   6.80
Tons:   2865   
DWT:   4469   
Length overall:   103.0     
LPP:   90.0   
Beam:   19.7   
Speed:   15
Builder:   Titovo
Location of yard:   Kraljevica
(gornji podaci sa Našeg Sidra)


Fotka:

Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Brodovi
« Odgovori #314 u: 08.11.2014., 09:01:44 »
Ro-ro brod Dika (1965.) ugaslog Lošinjplova u srcu putničke luke Rijeka

Don't drive faster than your guardian angel can fly!