Autor Tema: Nikola Tesla EV Rally (manje, chat o emobilima više) :)  (Posjeta: 22036 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #15 u: 29.05.2014., 02:42:13 »
Nisam sigurna, ali kao da mi se učinilo da sam vidjela punionicu na Petrolu na zaobilaznici. Ako ima, možda tamo ima cjenik.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #16 u: 29.05.2014., 08:40:58 »
Istina, ali i o kvaliteti tih filtera na termoelektranama bi se dalo raspravljat. :hmm

Istina, i nemam brojki na tu temu osim što sam jednom čuo podatak da neka austrijska toplana na 30-tak km toplovoda do grada izgubi samo 1 ili 1,5 C  :eek :palacgore


Citat:
The car has zero emissions, but if you take into account the carbon dioxide produced by making the electricity in the first place, the ZOE's CO2 rating is around 54g/km.

A ponešto (neki kažu i podosta) se "zaprlja" prirode kada se rade i solarni paneli (navodno se koriste vrlo agresivne kemikalije u postupku), ali još uvijek 83gCO2/km - 54g/km = gotovo 20g/km po svakom automobilu, što nikako nije malo.

apropo, zač današnji auti troše va prosjeke koliko i oni pred 30 let? da ni naftni lobi?

Onako kako ti voziš ili kad se normalno vozi?  :lol1  Inače mi je jedan poznanik rekao da su oni u firmi izračunali da ima auti po gradu (Zagreb) troše uvijek isto, ako se dobro sjećam, 7 litara na sat . Udaljenost nije bitna, samo vrijeme koje provedu na putu kroz grad.  :greensmile

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.596
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #17 u: 29.05.2014., 09:06:38 »
Parking/punionica u Ljubljani. Snimljeno lani u VI mjesecu.


Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #18 u: 29.05.2014., 09:15:14 »
ok, vi ste sada otišli u ekološke teme .... ma koliko ja glasna bila kad je o ekologiji riječ, trenutno me ne zanima na ovoj raspravi  :wines

Ja stvarno pokušavam shvatiti razliku u potrošnji i ima li je uopće.
Znači, da li bi me "tankanje" i održavanje mog malog električnog ljubimca godišnje koštalo manje ili više od običnog auta. Recimo da s takvim autom prelazim 10.000 km, od toga je 95% gradska vožnja  :coolwink

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #19 u: 29.05.2014., 12:25:33 »
niki ne računa jeno 10,000€ za novi akumulatori nakon 2-3 leta...  :facepalm

 @ elvis
a ča se tiče potrošnji, pusti ti katalogi i brošuri kade se kompjuterskun simulacijun prihaja do broji od 5-6 L/100 km. i ja vozin sasvin normalno. :301
 škoda ča ni ki bil smanun od Vrbovskega do Ogulina, auto mi inače troši oko 45-50 kn plina na 100, sad je siromah pogutal 90, muzika do kraja da duša neboli kako motor vrišće i da vidiš korši :bravo5

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #20 u: 29.05.2014., 12:38:34 »
niki ne računa jeno 10,000€ za novi akumulatori nakon 2-3 leta...  :facepalm


fusher, da li je ovo 100% točna informacija ili samo slobodna procjena?

Primjera radi, za auto i kilometražu koji me interesiraju, mjesečni najam baterije se plaća 79eur. Nakon par godina ti je zamijene, i ne plaćaš ništa ekstra, jer baterija je uvijek u najmu, nikad u vlasništvu (govorim za Renault Zoe, ne znam za druge)
Zato i pitam otkud ta informacija o 10000 eur.  :pojmanemam
Suma sumarum, nitko nema preciznije informacije. Ići ću uskoro u Trst na probnu vožnju, prvenstveno zato da dobijem odgovor na sva moja pitanja pa podijelim s vama.  :wavey
« Zadnja izmjena: 29.05.2014., 12:45:24 od Asterix »

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #21 u: 29.05.2014., 13:19:20 »
to ti je na 36 meseci i do 7500 km. za duže relacije i kraći period najma cca 150€ i to onli in ingland. samo 120-150 km traju po driten. ne važi se na ono preko 200, to je va extrim povolnji uvjeti, tj po tošine nazdolun. znači v Reke predviđan nekeh 80-90 km.
inače garancija na baterije je 3 leta, auto je bez baterij, ke se zimju va najam, a sam auto je 15000€. sad jedan polovan auto od 3-4000€ na plin ili ov poluproizvod francuske kuhinji :help2


mislin samo va norveškoj dobiješ i baterije, aš država plati pol auta, ni poreza, ko i besplatan parking, punjenje, moreš vozit po trake za kurijeri

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #22 u: 29.05.2014., 14:23:43 »
u engleskoj, konkretno u Londonu sa električnim autom si oslobođen ekotakse (one koja se plaća kad ideš u centar grada), imaš besplatan parking u svojoj zoni a i neke ogromne subvencije na osiguranje. A ni ne sumnjam da imaju državne subvencije na kupnju takvog auta.

U Hrvatskoj je subvencija na e-aute 70.000 kn.

Cijena najma baterije koju ja gledam. Ako produžiš na 84 mjeseca, cijena je isto 79eur.


Citat:
samo 120-150 km traju po driten. ne važi se na ono preko 200, to je va extrim povolnji uvjeti, tj po tošine nazdolun. znači v Reke predviđan nekeh 80-90 km.

U Zagrebu sam, tu je ravno kao i u Engleskoj  :bravo5

Kao što rekoh, nakon probne vožnje znat ćemo više. U Italiji Zoe trenutno košta nekih 21-22.000 eur. U svakom slučaju, očekujem daljnji pad kroz koju godinu, s porastom konkurecije.
Vidjela sam na njemačkoj stranici VW-a da i oni imaju strujnu gamu .. samo što nisam proučila u detalje, a njemački jezik mi je malkice mrzak.

Kakav se polovni auto dobije za 3000 - 4000 eur, koliko to ima godina?

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #23 u: 29.05.2014., 17:14:52 »
a ča se tiče potrošnji, pusti ti katalogi i brošuri kade se kompjuterskun simulacijun prihaja do broji od 5-6 L/100 km. i ja vozin sasvin normalno. :301
 škoda ča ni ki bil smanun od Vrbovskega do Ogulina, auto mi inače troši oko 45-50 kn plina na 100, sad je siromah pogutal 90, muzika do kraja da duša neboli kako motor vrišće i da vidiš korši :bravo5

Kada već spominješ škodu, Škoda Fabia, dizel, 2.0 ili 1.9 (mogu pogledat) 100 konja, do Zagreba bez šparanja, 150-160 po autoputu i potrošnja bude do 6l/100km po njenom kompjuteru. Nekako mi se ne čini da su auti  pred 20 let mogli imat takovu potrošnju.

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #24 u: 29.05.2014., 18:52:31 »
Cijena najma baterije koju ja gledam. Ako produžiš na 84 mjeseca, cijena je isto 79eur.
Malo elementarne matematike, pa ćeš se brzo ohladit od tog elektro dreka.

79€ mjesečno za najam baterije. To je 948 €/god. U tih godinu dana ćeš prijeći cca 15.000 km (čisto sumnjam da ćeš u gradu natući toliku kilometražu, ali ajde).
948/15000= 6,32 €/100 km, odnosno 48 kn/100km, SAMO najam baterije.

Evo jedna zanimljiva analiza čovjeka koji je 8 mjeseci vozio električni auto. Ako mu je za vjerovat, cijena električne energije je 5-35 kn/100km. To pribroji onih 48 kn za najam baterije i dobiješ potrošnju malog gradskog dizelaša.

http://www.ho-cired.hr/3savjetovanje/SO4-11.pdf
« Zadnja izmjena: 29.05.2014., 19:35:34 od LLeon »

Offline mušica

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 741
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #25 u: 29.05.2014., 19:07:10 »

Kakav se polovni auto dobije za 3000 - 4000 eur, koliko to ima godina?

Možeš nać solidan auto za te novce (uz malo sreće) + plin kako fusher kaže i to je sasvim OK

Kako smo pričali u Kokolu, ja se ne bih za sada usudio dati za čisti električni auto 20.000 eur koji ti može služit samo po ZG.

Po meni je za sada sigurnija opcija Toyota hybrid. Provijerena tehnologija koju Toyota već dugo razvija i pouzdanost.

Mislim da je ZOE još uvijek u domeni šminke za ekipu sa viškom love.

Održavanje takvih auta je još uvijek velika nepoznanica. Mislim da neće biti problema u kompliciranim uređajima i elektronici koliko u servisima koji će gulit do kože jer je to novotarija i nepoznanica.

« Zadnja izmjena: 29.05.2014., 19:12:32 od mušica »

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #26 u: 29.05.2014., 19:53:54 »
lleon, saka ti ko njegoševa! :301


a hibrid služi samo zato da se prikaže niži co, niš više. zbog nekeh zemlji ke porez prema co naplaćuju.

jedno pitanje, kad van se to sokocalo od eletričnega auta pokvari ki će van ga, kade i za koliko popravit? pazi ni to promenit jednu diznu, pumpu benzini, ležaj alternatora, grijač ili svećicu...

koliko servis košta? ne mislite valda da servisa ni?

se je to jedan običan mačak va vreće, jedino na struju ča vredi i služi svrhe je električna bičikleta, da ne pedalaš kot mona v'rebar.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #27 u: 29.05.2014., 20:03:52 »
 :popcorn
Evo, svečano obećajem da neću ni ponisliti na kupnju elektromobila ...  :citam2
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #28 u: 29.05.2014., 20:14:19 »
kupi, kupi! više benzini za nas! :greensmile

i plina i nafti

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #29 u: 29.05.2014., 21:27:09 »
jedno pitanje, kad van se to sokocalo od eletričnega auta pokvari ki će van ga, kade i za koliko popravit? pazi ni to promenit jednu diznu, pumpu benzini, ležaj alternatora, grijač ili svećicu...
koliko servis košta? ne mislite valda da servisa ni?

Baš to je stvar kod električnih koja mi se sviđa - nema dizni, nema pumpi goriva, nema brtvi, nema semeringa, nema karburatora, nema injekšona, nema čoka, nema ventila, nema štelanja ventila, nema radilice, nema bregaste osovine, nema curenja goriva, nema filtera goriva, nema filtera ulja, nema zubčastog remena kojg trebam promijeniti u narednih nekoliko hiljada km i što će me sa zatezačima i još nečim doći 4-5.000 kuna  :(  nema pun kua djelova koje su "majstori" mogli mjenjat a da ništa ne promijene  :greensmile

Ne znam kako je s hlađenjem EV-a, da li se tu koristi tekućina? Ako ne to je još jedna pumpa, cijevi, tekućina (antifriz) termostat i radijator  em manje u autu em manje za popravljat. A električni motori su stvarno pouzdani.