IKA nakon sudara
Sudar se desio 35 metara od svjetionika u unutarnjem prostoru luke, iz koje su odmah isplovili brodovi i čamci u pomoć brodolomcima, među njima i brodovi ELORE i CLOTILD. Iz La Bilancie 22.09.1897. čitamo imena preživjelih s IKE: kapetan Romano Forempogher, inženjer Emilio Bachich, ložač Francesco Kjisseljak, mornari Martino Zar I i II, Martino Baccarcich, Martino Lucanovich, Crispino Credente i Nicolo Matievich. Dakle, devet članova posade i 17 putnika su spašeni, ukupno 26 ljudi, a na brodu je bilo 51 osoba, dakle 25 ljudi s IKE je poginulo u tom sudaru. I njih se navodi po imenu u La Bilancii od 24 i 25.09.1897. godine: Dr. Giovanni Kopallik, profesor Sveučilišta u Beču, don Francesco Pauličić – kostrenski pop, Giovanni Pavisisch, Ferdinando Rubinstein (24), Giacomo Padjen (18), Vincenzo Stanich (25), Tommaso Grzecich (29), Giacomo Giacich, Paolo Mattaia (32), Antonio Sirola (16, posada), Gregorio Butovaz (38), Stefano Rogich (17), Nicolo Njegovan (25), Mattea Jerkovich (50), Vincenza Jerkovich, Dujo Bralich (62), Giovanni (?) – vjerojatno Ivan iz Brloga, Matteo Filipovich (30), Giovanni Filipovich (20), Gregorio Blazevich (37), Francesco Grzcich, Giorgio Padjen (26), Giacomo Padjen (21), Giovanni Blazevich (12), Francesco Gisondo (28).
Neka su tijela pokupljena odmah po tragediji, neka su isplivala danima nakon nje, a neka nisu nikad nađena. Dva tijela čak su izvađena iz mora kod Brseča gdje su ih odnijele morske struje dana 07.10.1897., dakle dvadesetak dana nakon sudara. Tijelo Antonia Sirole nađeno je tek 19.10.1897.
Ubrzo nakon sudara počela je i istraga. Na početku su novinski članci krivicu za sudar pripisivali kapetanu Tyrie, no uskoro su na vidjelo isplivale činjenice kaje su govorile da je većinu krivih poteza koji su doveli do ovog tragičnog sudara povukao kapetan IKE koji je bačen u istražni zatvor.
Iako je imao prednost kapetan Tyrie trebao je držati se više sjevernije pri izlasku iz luke, no snažan vjetar sa jugozapada zabrinuo je kapetana I. Baccona i lučkog pilota koji su se dali više južnije i bliže svjetioniku da ne bi doveli Tyriu u opasnost u slučaju kakvog mehaničkog problema na makini, a tim kursom nisu ostavili nimalo prostora nadolazećoj IKI. No bez obzira na to, kapetan je IKE morao smanjiti brzinu kad ih je vidio, a on to nije učinio.
Ovaj se sudar pojavio u mnogim svjetskim novinama, npr. The New York Times od 22. i 23.09.1897. je također pisao o njemu.