Autor Tema: Auto i moto utrke na našem području  (Posjeta: 75834 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #45 u: 01.08.2014., 16:09:59 »
Sretan put Seas tamo, a i vamo. :wavey
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline Kigor

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.050
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #46 u: 19.11.2014., 18:10:40 »
Prije koji dan sam objavio clanak o prvoj utrci na Preluku.
Evo link:
http://igor.kramarsic.com/index.php/152-my-articles/auto-moto/451-un-sinonimo-di-sport-preluca

Offline jazbac

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 1.113
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #47 u: 19.11.2014., 21:09:43 »
 :palacgore :congratulations

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #48 u: 13.01.2015., 16:57:14 »
Ajde da se vratim malo na Utrku Oslobođenja na Trsatu. Imam još par zanimlivih slika

Krug zagrijavanja:


Start utrke 1968:


Start utrke 1970.:


Start utrke sedamdesetih:

« Zadnja izmjena: 13.01.2015., 16:59:33 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #49 u: 13.01.2015., 17:12:19 »
A sada malo događanja u "BOXOVIMA" koji su bili ispred i unutar Orjentovog igrališta. Unutar igrališta boxovi su bili iza južnog gola.

Dobrodošlica hrabrim vozačima 1968!


Ovdje je slika boxa unutar igrališta na utrci 1969:


I par slika boxova izvan igrališta, na "trgu" između igrališta i pumpne stanica. Sve su slike sa utrke 1969.:

Problemi sa zadnjom gumom, a kako stvar izgleda, mislim i sa felgom:


Detalj sa utrke 1969, zrenjaninci Jankov Grisa,Polovina Nedjo i Krstic Lazar




Kako je to nekad bilo sve jednostavno.
« Zadnja izmjena: 26.05.2015., 17:05:48 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #50 u: 13.01.2015., 17:15:33 »
I još par interesantnih slika:

Priprema za start utrke:
I ako vas zanima, ja sam onaj srednji klinac (od ona tri manja) na desnoj strani slike. Ljevo do mene je moj brat.






Zavoj ispred startno ciljne ravnine na Krimeji, u pozadini kafić/snack bar Orijent i Orjentovo igralište


Sva sreća da su bale slame ispred stabala. Ovaj nebi baš dobro prošao. Zavoj je prije trsatske crkve, a utrka je 50cc 1968:



Start utrke 175cc 1970.
« Zadnja izmjena: 13.01.2015., 17:27:37 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #51 u: 13.01.2015., 17:35:43 »
Utrka 50cc





Zrenjaninci Jankov Grisa,Polovina Nedjo,Krstic Lazar na Tomosima


 1971, klasa 50cc a na slici je Aco Laslo izZrenjanina na Tomosu



1971, klasa 50cc

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #52 u: 13.01.2015., 17:57:05 »
Pobjednici utrke, legendi moto utrka ovog kraja i lovorov vjenac, Branko Bevanda


Marijan Kosić


Nažalost, nemam slika nekih drugih legendi našega kraja kao što su Veljko Tivčić i Milutin Zavidić.
« Zadnja izmjena: 26.05.2015., 17:08:08 od seas »

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #53 u: 13.01.2015., 18:23:20 »
Lijep podsjetnik seas. Valjda na svim trkama sam bio. Obično bih stajao, s društvom, na zidiću preko puta današnjeg Baće ex Belog ex Orijenta. Nekako sam mislio da je tu bio i start/cilj, ali fotke su me razuvjerile. Ipak je to bilo malo prema igralištu.
Moj susjed je bio Paolo Marsanich pa smo i zbog toga  bili vjerni promatrači (hm i zbog njegove kćerke). :bravo
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #54 u: 13.01.2015., 19:30:09 »
Da, start je bio možda 50 metara prema Trsatu od ulaza u onaj market koji je nekada bio Brodokomerc (stvarno neznam šta je danas, možda još uvijek Brodokomerc)

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #55 u: 13.01.2015., 19:33:13 »
Našao sam još jednu Dantea Saletnika



Slika je sa trke 1952. Dante vodi u Balilli.

Offline Kigor

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.050
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #56 u: 13.01.2015., 19:55:26 »
Da postavim i tu jedno tesko pitanje. Kako se doslo do ideje o stazi Preluk? Tj ideja da se spoje sve te ulice. Poznata mi je prica o prvoj utrci 1939 ali ne i o ideji o stazi

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #57 u: 14.01.2015., 17:33:14 »

E stvarno nemam pojma. Stvarno sam pročitao dosta o tome ali razlog zašto baš Preluk...? :pojmanemam
Kako su došli na ideju da baš te ulice spoje u kružnu stazu a ne neke druge pojma nemam.
To bi stvarno bilo interesantno istražiti.  :knjizevnost

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #58 u: 15.01.2015., 18:11:55 »


U sklopu Velike nagrade Jadrana, međunarodnih motociklističkih utrka voženih na stazi u Preluku u razdoblju od 1960. pa do 1968., dakle posljednje godine uoči svjetskoga prvenstva u brzinskom motociklizmu, redovito su vožene i utrke jednosjeda Formule. Kao i diljem Europe, ovi su jednosjedi sve do 1963. bili poznati pod imenom Formule Junior, da bi se od 1964. kategorija preimenovala u Formulu 3 i pod ovim se imenom održala sve do današnjih dana. Tada nije postojalo europsko prvenstvo u ovim kategorijama, jer se ono održavalo tek od 1975. najprije kao europski kup, a potom od 1976. i kao europsko prvenstvo vozača Formule 3. U ovim utrkama uglavnom nisu nastupala zvučna svjetska i europska imena, pa su vozači poput Melkusa, Kellera, Collersona, Smitha i mnogih drugih uglavnom prepušteni zaboravu i tek ih se rijetki prisjećaju, a njihova imena izostaju i u brojnim automobilističkim statistikama. No dvojica vozača ipak zaslužuju da ih se posebno prisjetimo jer su njihova imena upisana i u povijest Formule 1 i jedini su «prelučki» vozači, uz predratnog Villoresija, koji su se ogledali i u Formuli 1, gdje ipak nisu ostavili dublje tragove. Radi se o Nijemcu Kurtu Ahrensu junioru i Australcu Davidu Walkeru.



Karl Heinrich Ahrens ili skraćeno Kurt Ahrens junior na počecima karijere svojemu imenu i prezimenu uvijek je morao dodavati riječ junior jer je bio sin poznatog istoimenog spidvej-vozača. Rođen je 19. Travnja 1940. u Braunschweigu, a svoje prve pokušaje čini 1958. na jednosjedu Cooper-Ford Formule Junior, u utrci u kojoj sudjeluje i otac Kurt Ahrens senior. Godine 1960. na Cooperu pobjeđuje u austrijskome prvenstvu Formule Junior. 1961. prvak je Njemačke u istoj kategoriji. No, njemački novinar i bivši vozač Richard von Frankemberg u jednome članku časopisa Das Auto optužio je neke vozače da su koristili motor obujma 1450 cm3 te da su zamijenili koljenasto vratilo Forda Anglije onime iz Forda Consula. Među optuženim našao se i Ahrens, pa nakon što su von Frankembergove tvrdnje potvrđene, zajedno s Gerhardom Mitterom diskvalificiran je 1962. na šest mjeseci. 1963. ponavlja uspjeh od prije dvije godine. Pobjeđuje na Eiffelrennenu, Velikoj nagradi Tirola i na Velikoj nagradi Lotterije. U svoje pobjede dopisao je još i onu iz Preluka, gdje je vozio na Cooperu T67-Cosworthu. Iste se godine njegov otac povlači iz spidveja, a potrebno je spomenuti da je i on godinu dana ranije (1962.) također pobijedio u Preluku na Lotusu 22-Fordu.
Kurt jr. potom prelazi u više formule i sport-prototipove, gdje postiže zapažene rezultate. Dvije godine kasnije nabavlja Brabhama Formule 2 i počinje postizati dobre međunarodne rezultate. Sudjeluje i u utrkama turističkih automobila kao Fiatov tvornički vozač. No, najviše nastupa u Formuli 2 i u ovoj je kategoriji tri puta sudjelovao na Velikoj nagradi Njemačke. Tada je, naime, bio običaj da startnu rešetku u pojedinim utrkama popunjavaju i vozači Formule 2. Kako se Velika nagrada Njemačke vozila na gotovo 23 kilometra dugome Nürburgringu, propusna moć staze dopuštala je sudjelovanje u utrci i velikom broju vozača Formule 2. Tako je Ahrens, zahvaljujući Caltexovom sponzorstvu, prvi put nastupio 1966. na Brabhamu Bt18-Fordu, ali je odustao u trećemu krugu zbog kvara na mjenjaču. 1967. Ahrens je u utrci nastupio na Protosu kojemu je šasija bila napravljena od drva. Zajedno s Brianom Hartom vozio je za momčad Rona Harrisa i odustao u četvrtome krugu zbog hlađenja. 1968. posvećuje se pretežito europskome prvenstvu Formule 2 u kojemu vozi na Brabhamu Bt23 kao privatni vozač. četvrti je u Thruxtonu, drugi u Jarami i treći u Tulln-Langenlebarnu. Ukupno je šesti s trinaest osvojenih bodova. 1968. u Nürburgringu više nisu vozile Formule 2, pa je Ahrens nastupio na trećemu Brabhamu BT24-Repcu koji se od tvorničkih razlikovao po Caltexovom natpisu na karoseriji. Tada se prvi put ravnopravno ogledao s mnogo poznatijim vozačima i završio utrku na dvanaestome mjestu. Ahrens je s vremenom shvatio da ima izuzetno male šanse za proboj u Formulu 1, pa se u nastavku sezone okrenuo prototipovima. Na Porscheu 3000 u paru s Hansom Herrmannom drugi je na Nagradi Austrije. 1969. kao privatni vozač vozi četiri utrke Formule 2 na Brabhamu Bt30. Jedine bodove osvaja drugim mjestom u Hockenheimu, pa je u konačnom redoslijedu deveti. S istim automobilom vozi svoju posljednju utrku Formule 1 u Nürburgringu i osvaja sedmo mjesto. Tada su mu utrke jednosjeda u drugome planu i potpuno se posvećuje prototipovima. 1969. dolazi u Porscheovu tvorničku momčad te zajedno sa Švicarcem Josefom Siffertom na Porscheu 917 pobjeđuje na 1000 kilometara Österreichringa, drugi je s Herrmannom na 1000 kilometara Monze, a treći na 1000 kilometara Francorchampsa i Nürburgringa. U pojedinim je utrkama vozio i za privatnu momčad Davida Pipera. 1970. njegova je posljednja godina utrka. I dalje vozi na tvorničkome Porscheu te zajedno s Vicom Elfordom pobjeđuje na 1000 kilometara Nürburgringa. Početkom 1971. povlači se s utrka i posvećuje obiteljskoj prodaji automobila.




David Walker, australski vozač rođen je u Sydneyu 10. travnja 1941. Godine 1958. počinje nastupati u utrkama australskoga prvenstva turističkih automobila. 1966. sudjeluje u utrkama Formule 3, a 1967. pobjeđuje u prvoj utrci u Ojatiai. Iz tog je razdoblja i njegova pobjeda u Preluku (1967.) ostvarena na tvorničkom Merlynu u vremenu od 31 minute i 1 sekunde. Potom se seli u Veliku Britaniju i dvije godine nastupa u Formuli Ford 1600 na šasiji Alexis. 1970. napokon pobjeđuje u 25 od 32 utrke britanskoga Lombank prvenstva Formule 3 i osvaja naslov najboljeg. U istoj kategoriji, ali u Shellovom prvenstvu je drugi. 1971. pobjeđuje u Shellovom prvenstvu i u izuzetno značajnoj utrci u Montecarlu. Kao rezultat brojnih uspjeha u Formuli 3, poziva ga Colin Chapman u svoju momčad i Walker debitira u Formuli 1 na Velikoj Nagradi Nizozemske po snažnome pljusku, na Lotusu pokretanom turbo-motorom. Poslije osam krugova izlijeće sa staze. Iste sezone vozi još jednu utrku Formule 1, koja se ne boduje za svjetsko prvenstvo, već se održava samo kao sjećanje na pokojnog Jochena Rindta. 1972. zamjenjuje u Lotusu Reine Wissela i postaje drugi vozač uz Emersona Fittipaldija. Dok je Fittipaldi osvojio naslov svjetskog prvaka, Walker nije uspio postići niti jedan rezultat vrijedan spomena, tek deveto mjesto u Španjolskoj te je razočarao brojne stručnjake koji su u njemu vidjeli nasljednika njegovog sunarodnjaka Jacka Brabhama.
Napušta Formulu 1 i nastupa nekoliko sezona u Formuli 5000, ali i tu bez nekog naročitog uspjeha. 1974. vozi u dvjema utrkama europskoga prvenstva Formule 2. U Hockenheimu je devetnaesti, a u Mugellu trinaesti. 1975. teže je ozlijeđen u utrci Tasmanskoga kupa u Sandown Parku, kada je izletio sa staze pri brzini od 170 km/h. 1976. povremeno sudjeluje u kanadskome prvenstvu Formule Atlantic, a krajem godine napušta automobilizam i posvećuje se poslovima povezanim s jedrenjem.

Velika Nagrada Jadrana 1966, Formula 3, na slici Patrick dal Bo, pobjednik utrke, utrka zaustavljena nakon 5 krugova zbog kiše


Formula 3 do 1000cc, 1969, start utrke


Formula 3 do 1000cc, 1969


 Formula 3 do 1000cc, 1969


« Zadnja izmjena: 26.05.2015., 17:16:05 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #59 u: 15.01.2015., 18:21:33 »
Ovdje su rezultati auto utrka na Preluku u periodu od 1950 do 1968. Informacije mi je velikodušno ustupio Tony Kaye poznati povjesničar auto sporta.

1950... <1100cc Veselinovic (HR) Fiat 88.5kph
1950... >1100cc Maleric (SLO or HR) 90.7kph
1951... <1100cc Malagola (I)
1951... >1100cc Koresch (A)
1952... raced, but I have no specific data
1953... some junior formulae (I've seen the photo, but I have no specific data)
1954... <1300cc Otto Mathé (A) Porsche
1954... >1300cc Ernst Vogel (A) Porsche 116.27kph
1955... <1300cc Otto Mathé (A) Porsche
1955... >1300cc Ernst Vogel (A) Porsche no.140
1956... >1300cc Ernst Vogel (A) Porsche no.20
1956... <3000cc Franco Cortese (I) Ferrari no.44 121.4kph
1957... raced, but I have no specific data
1958... <1300cc Sep Liebel (A) Alfa Romeo
1958... <2000cc Ernst Vogel (A) Porsche no.144 131.25 (first time Villoresi's 128.113kph was bettered)
1959... <1300cc Charles Vögele (CH) Lotus no.121 115.4kph
1959... GT class race (raced, but I have no specific data)
1960... Formula Junior Sep Liebele (A) Stanguellini 117.65kph
1960... Sport class race Frazer (Rhodesia)
1961... Formula Junior Mario Zanarotti (I) Stanguellini 124.8kph
1962... raced, but I have no specific data
1963... Formula Junior Kurt Ahrens () Cooper 142.29kph
1964... Formula 3 1st heat Roman Dirschl (D) Lotus, 2nd Heat Hans Byczkowski (DDR) Wartburg
1965... Formula 3 Manfred Mohr (D) Brabham 139.05kph
1966... Formula 3* Patrick Dal Bo (F) Brabham 95.25kph (cancelled after 5 out of scheduled 12 laps due to heavy rain)
1967... Formula 3 David Walker (AUS) Cosworth
1968... Formula 3 Manfred Mohr (D) Tecno 149.169kph