Autor Tema: Obilazak bunkera oko želj. stanice i prijelaza Meja, te brda Svib 14.09.2013.  (Posjeta: 10204 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Nakon prolaska kroz tunel Meja, nailazimo na talijanski bunker br. 6 danas, sa desne strane pruge gledano ka Meji, isti kao i prethodni ispred tunela








Pogled unazad od bunkera ka tunelu


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu








Pogled kroz puškarnicu prema stanici Meja, strelicom je označena i talijanska stražarnica uz nasip, s puškarnicama
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Ova stražarnica ...





Iznutra




I još pogled od stražarnice ka bunkeru i tunelu ...




Da ne napominjem posebno, nadam se objašnjenju svih ovih znakova na prugi od znalaca!   :wavey
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Skoro da smo odustali od zadnjeg Rupnika danas, onog iznad tunela ... ali 50% nas je htjelo do njega, pa su i ostali prošetali    :bravo5


Masivni, veeeliki Rupnik, kojeg su Talijani sa sjeverne strane i nadogradili i dodali mu zaštićenu prostoriju sa puškarnicom prema sjeveru, gdje je ovaj bunker originalno nije imao ... na slici se lijepo vidi razlika u betonu staro/starije ...  :greensmile
Dakle, ovo je jedini Rupnik za koji znam da su ga koristili i Talijani!
No talijanski beton je vjerojatno bio loš i bez armature, i njegov se krov urušio i blokirao prolaz unutra, provlačenje nije došlo u obzir ovaj put, pa smo unutrašnjost ovoga uslikali kroz očuvane puškarnice na istoku i zapadu ...







zapadna strana dobila je i nešto metaka ... dok sa istoka toga nije bilo (?)


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Na čeliku puškarnice prema istoku vide se slova ...




JČ 3
803
220
15/30 D
5001

Ima netko pojma što to znači?

Pogled kroz tu puškarnicu u unutrašnjost bunkera i ka ulazu




Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Na zapadnoj puškarnici također slova i brojke:



JČ 3
812
200
15/15
5009

Anybody?




Pogled u unutrašnjost kroz zapadnu puškarnicu






Elvis gleda prizor na onoj slici iznad, a sada zaista ne možete ne vidjeti tragove metaka na betonu bunkera, ima ih posvuda ...



Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
I moj završni post, kojim zaključujem moje javljanje na ovu temu ... iako fotografija ima još koš ... ali dosta je ... imaju i drugi možda pokoju dodati


Ovdje se malo vidi taj zarušeni ulaz koji nismo penetrirali   :greensmile




Vrijeme nas je zaista super poslužilo, nije bilo sunca, no ni oblaci ni kiša koja je padala uokolo (dobivali smo info mobitelom) nije nas spriječila da obiđemo sve predviđeno ...

Spustili smo se mulatjerom opet na prugu i pošli nasipom ka stanici Meja i autu





Na dnu ovog nasipa primijetio sam nešto što mi je ličilo na dio krova vagona, no tko zna ...




I to je bilo to. Nakon ukrcavanja u auto, pala je okrjepa i pizza u našem sastajalištu, odakle smo ujutro i krenuli ...

THE END (by zokxy)   


 :wavey :wavey :wavey :wavey :wavey
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Na čeliku puškarnice prema istoku vide se slova ...




JČ 3
803
220
15/30 D
5001


Na zapadnoj puškarnici također slova i brojke:



JČ 3
812
200
15/15
5009

Anybody?

Dakle, ima li znalaca?

JČ 3 - tip čelika?
Broj oklopa - 803 i 812? 
15/15 i 15/30 debljina čelika?
 

200 i 220??

5001 i 5009??
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
A blizu stanice Meja, samo prema istoku, Lappino i ja smo u pohodu po bunkerima u studenom 2011. naišli na ovu oznaku nekog starojugoslavenskog vojnika uklesanu u kamen na putu ka Rupnikovom bunkeru ...

B K E
1931

??
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Još jedna fotka istog kamena
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline kobler

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 1.132
Na čeliku puškarnice prema istoku vide se slova ...




JČ 3
803
220
15/30 D
5001


Na zapadnoj puškarnici također slova i brojke:



JČ 3
812
200
15/15
5009

Anybody?

Dakle, ima li znalaca?

JČ 3 - tip čelika?
Broj oklopa - 803 i 812? 
15/15 i 15/30 debljina čelika?
 

200 i 220??

5001 i 5009??

JČ 3 - tip čelika? Ovo ti je netočno, jer su sve slova: JČZ
Recimo: Jugoslovenska čelična Zenica. Ha!? :)
Ostalo neznam.
« Zadnja izmjena: 12.01.2017., 20:06:33 od kobler »

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.213
Dobro je rekao Kobler, JČZ označava čeličanu u Zenici.

Neki od ovih brojeva označavaju broj šarže (oznake punjenja peći za jedno izlijevanje, za koje se pretpostavlja da će svi proizvodi imati ista (ili barem veoma slična) svojstva).

Također će biti valjda označen i broj konkretnog proizvoda (oklopne ploče).

Brojevi 15/15 ili 15/30 označavaju tip puškarnice, odnosno unutrašnji kut nagiba za djelovanje (pardon, dejstvovanje) oružja.

Offline Daluka

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Lis 2015
  • Postova: 1.459
Dobro je rekao Kobler, JČZ označava čeličanu u Zenici.

Neki od ovih brojeva označavaju broj šarže (oznake punjenja peći za jedno izlijevanje, za koje se pretpostavlja da će svi proizvodi imati ista (ili barem veoma slična) svojstva).

Također će biti valjda označen i broj konkretnog proizvoda (oklopne ploče).

Brojevi 15/15 ili 15/30 označavaju tip puškarnice, odnosno unutrašnji kut nagiba za djelovanje (pardon, dejstvovanje) oružja.

Pored brojeva 5001 i 5009 se vidi oznaka kontrole , tako da bi to mogao biti broj protokola?
803 i 812, serijski broj?
200 i 220? Oznaka 200 na ploči sa manjim kutom djelovanja.
15/15 i 15/30 D, vertikalni kutovi djelovanja, horizontalni kod svih 60

skica iz knjige "Denkschrift über die jugoslawische landesbefestigung" nažalost nečitljiva vide se samo skice