USKORO RADOVI NA OBILAZNICI NA PROLJEĆE REKONSTRUKCIJA SJEVERNOG MOSTA RJEČINADionica Škurinje – Orehovica bit će zatvorena 45 danaSva vozila koja na Orehovicu dolaze iz smjera Grobnika bit će upućivana prema čvoru Draga i cesti D-404 ili će morati izaći na Orehovici i Lujzijanom se spustiti na Školjić
Nakon višegodišnjeg odgađanja rekonstrukcija sjevernog mosta Rječina na riječkoj obilaznici trebala bi se obaviti u proljeće iduće godine. Novac je osiguran, procijenjena vrijednost investicije iznosi oko četiri milijuna kuna, a natječaj bi trebao biti raspisan početkom 2012. godine. Projektno rješenje je također pripremljeno, ali su varijante prometnog rješenja još uvijek u razmatranju, iako se većina bitnih parametara zna. Sasvim je izvjesno da će rekonstrukcija mosta Rječina proizvesti dosta problema i gužvi u riječkom prometu, jer će sjeverni kolnik obilaznice biti zatvoren za sav promet na relaciji od Škurinja do Orehovice. Očekuje se da bi radovi na mostu trebali potrajati oko mjesec i pol dana, što znači da bi u tom razdoblju umjesto obilaznicom dio prometa išao kroz grad.
Dvije varijanteGlavni inženjer za promet Autoceste Rijeka-Zagreb Hrvoje Ordulj pojašnjava da će se promet dvosmjerno odvijati južnim kolnikom, ali i da se vozila koja u Rijeku dolaze iz smjera Zagreba neće moći prestrojiti na čvoru Orehovica i nastaviti putovanje prema Opatiji ili Istri, jer je stav struke da se kod portala tunela a Trsat na strani Orehovice ne može postaviti privremena prometna petlja, a da ne bude ugrožena sigurnost prometa. Zbog toga bi sva vozila koja na Orehovicu dolaze iz smjera Grobnika trebala biti upućivana prema čvoru Draga i cesti D-404 ili će morati izaći na Orehovici i starom Lujzijanom spustiti se do Školjića.
– U obje ove varijante promet će se za vozila koja putuju iz smjera Zagreba odvijati kroz grad sve do čvora Rujevica. Zasad nije odlučeno za koju ćemo se varijantu odlučiti. U opciji je i izdvajanje teretnih vozila i njihovo upućivanje na petrolejsku cestu Orehovica – Pašac – Drenova. Prijedlog je projektanta i taj da se vozila spuštaju do Drage i preko ceste D-404 ulaze na Ulicu Slavka Cindrića okreću i ponovo cestom D-404 vraćaju na čvor Orehovica, gdje bi se onda mogli uključiti na obilaznicu. Još ćemo analizirati prometnu situaciju i vidjeti što bi bilo najbolje rješenje – ističe Ordulj.
Obilazak preko KukuljanovaOn potvrđuje kako je jedna od opcija i izdvajanje vozila koja putuju u smjeru Istre na čvoru Grobnik i njihovo upućivanje kroz Industrijsku zonu Kukuljanovo prema čvoru Sv. Kuzam, gdje bi se uključili u promet do čvora Orehovica i dalje nastavili put obilaznicom.
Što će se od ovoga na kraju primijeniti ostaje da se vidi, ali je svakako dobro unaprijed upozoriti Riječane i druge na probleme u prometu koji ih čekaju, pogotovo kad se zna da svaki poremećaj prometa na obilaznici, bilo da je riječ o nezgodi ili nečem drugom, neumitno pogoršava prometnu situaciju u Rijeci i gotovo automatski stvara gužve na najvažnijim prometnim koridorima u gradu. Za nadati se također da će u ARZ-u pronaći doista najbolje moguće prometno rješenje u vrijeme rekonstrukcije mosta Rječina.
Prva obnova mosta nakon 25 godinaU ARZ-u zasad nemaju neki precizniji datum za početak radova na mostu Rječina, već tek načelno ističu kako taj posao treba obaviti do početka turističke sezone. Bilo bi idealno i ranije, a to je do 1. svibnja, što bi značilo da rekonstrukcija ne bi smjela započeti poslije 15. ožujka pod uvjetom da vremenske prilike budu povoljne. Most Rječina koristi se već 25 godina i ovo bi trebala biti prva temeljita rekonstrukcija objekta. Unatoč najavama iz ARZ-a, radova na mostu nije bilo u zadnje dvije godine zbog nedostatka novaca. Između ostalog, planiraju se izmijeniti dilatacijske naprave, postaviti nova hidroizolacija i asfalt te obnoviti nosivi kosni stupovi čiji se temelji nalaze u kanjonu Rječine.
http://novine.novilist.hr/default.asp?WCI=Rubrike&WCU=285A286128632859285A2863285A2858285928592863287A287128632863285D286128582861285E285A28632863286328592863R