29.02.2024. Oporavak Foruma na novoj adresi....
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
Btw super će izgledati Svilno kada se izgradi i nova tvornica jgl-a uz ovaj objekt,sasvim nova modernija vizura
Sportska dovarana Matulji, a malo niže se radi dvorana u Opatije, a malo gore je dvorana Kastav, ko to more platit ...
Jedino je Viškovo zaštekalo
Citat: gorgoroth - 16.02.2013., 18:19:58Jedino je Viškovo zaštekaloJedino ako gledaš po veličini, ali sportsku dvoranu je prvo "dobilo" Viškovo.
Je i po stanovništvu,broju školske djece..međutim ovi imaju realnije potrebe u vidu vrtića,a mislim da im i škola puca po šavovima
Viškovo ima drek, a ne dvoranu.
Autobusi na prirodni plin na riječkim ulicama već početkom 2012. godinehttp://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Autobusi-na-prirodni-plin-na-rijeckim-ulicama-vec-pocetkom-2012.-godine
U Baračevoj prva riječka punionica stlačenog prirodnog plinaEnergova punionica vrijedna devet milijuna i 200 tisuća kuna bit će puštena u pogon početkom travnja, kada Autotroleju stiže i prvih deset autobusa pogonjenih stlačenim prirodnim plinom RIJEKA Nakon prošlotjednog izdavanja građevinske dozvole, započela je i izgradnja Energove punionice za opskrbu vozila stlačenim prirodnim plinom (SPP) u Baračevoj ulici, čime će biti zadovoljen i posljednji preduvjet za početak prometovanja autobusa na stlačeni prirodni plin na linijama javnog gradskog prijevoza u Rijeci. I za javnost Punionicu vrijednu devet milijuna i 200 tisuća kuna, što ih je Energo osigurao kreditom HBOR-a za energetski učinkovite projekte, gradi zajednica ponuditelja, odabrana postupkom javne nabave, koju čine tvrtke Macel Plin d.o.o., Aspro Italy S.r.l., Inženjering za naftu i plin d.o.o., Eko Energo d.o.o., PA-EL d.o.o. te GP Krk d.d.. Izgradnja se obavlja po sistemu ključ u ruke, a puštanje punionice u pogon predviđeno je početkom travnja ove godine. Punionica se gradi prvenstveno radi opskrbe novih autobusa »Autotroleja« pogonjenih stlačenim prirodnim plinom, no iz Energa poručuju kako će biti otvorena i za javnost, u prvom redu zbog sve veće potražnje za tom vrstom goriva u svijetu, a takav se trend očekuje i u nas. – Stlačeni prirodni plin je gorivo koje danas nudi najbolji kompromis između ekoloških karakteristika, dostupnosti energetskih resursa i tehnološke zrelosti. Zbog jednostavnog kemijskog sastava u odnosu na ostala goriva, SPP je ekološki puno prihvatljiviji i jamči znatno čišće izgaranje, a njegove prednosti kod vozila očituju se u nižim troškovima održavanja, duljem životnom vijeku motora i značajnim uštedama u cijeni goriva u odnosu na dizelsko gorivo i motorni benzin. Upotreba SPP goriva u svijetu raste iz godine u godinu pa se tako broj SPP vozila u upotrebi povećava po godišnjoj stopi od 30,6 posto. Ekološka osviještenost uz smanjenje troškove eksploatacije pri većem broju prijeđenih kilometara u odnosu na vozila s konvencionalnim gorivima neki su od glavnih motiva koji su mnoge autobusne flote, komunalna poduzeća, dostavna poduzeća i ostale subjekte navele na odluku o uvođenju SPP vozila u njihove vozne parkove. Tako se i Energo odlučio za izgradnju punionice SPP-a koja bi se koristila za potrebe autobusnog parka KD Autotrolej, ali i za potrebe osobnih automobila kao javna punionica, stoji u dopisu iz Energa. Tankanje 16 minutaKako su neadekvatne punionice već stvarale probleme u opskrbi autobusa u javnom gradskom prijevozu, primjerice u Zagrebu, zanimalo nas je koliki je planirani kapacitet prve riječke SPP punionice. Iz Energa odgovaraju kako je on dovoljan »za zadovoljavanje dnevne potrošnje dvadeset autobusa«, a pri projektiranju se vodilo računa o maksimalnom skraćivanju vremena potrebnog za punjenje spremnika autobusa, kapaciteta 320 litara pa je tako, tvrde, predviđeno vrijeme »tankanja« 16 minuta po autobusu. Osim izgradnje i opremanja same punionice, za potrebe njene eksploatacije iz Energove će plinare biti otvoren novi izlaz u Baračevu ulicu u kojoj neće biti izmjena postojećeg prometnog rješenja. Isporuka 2. travnjaInače, rok za isporuku prvih deset SPP autobusa je 2. travnja ove godine, nešto kasnije od prvotnih najava, a do odgode je došlo zbog dodatnih zahtjeva Autotroleja prema isporučitelju, tvrtkama Autobus d.o.o. iz Zagreba i Benussi d.o.o iz Fažane. – Autotrolej je zatražio izmjene u tehničkom rješenju u dijelu izvedbe hladnjaka i intercoolera za cijelu seriju autobusa, odnosno isporuku dodatnog hladnjaka i dodatnog intercoolera za cijelu seriju autobusa i to radi brze izmjene istih te efikasnosti i ekonomičnosti. Također, KD Autotrolej je postavilo i novi zahtjev u dijelu vizualnog identiteta autobusa, koji će, kako je već najavljeno, biti drugačiji u odnosu na postojeći vozni park Društva. Slijedom svega navedenog, KD Autotrolej je prodavatelju odobrio produženje roka isporuke autobusa sa 280 na 330 dana od dana zaključenja osnovnog ugovora te je temeljem toga krajnji rok za isporuku deset CNG autobusa 2. travnja 2013. godine, stoji u odgovoru Autotroleja na naš upit o isporuci SPP autobusa, uz napomenu kako dodatni zahtjevi neće mijenjati ugovorenu cijenu autobusa, te kako rokovi isporuke ne ovise niti utječu na dinamiku gradnje Energove stanice za opskrbu vozila stlačenim prirodnim plinom.Deset autobusa Iveco CitelisPrvih deset Autotrolejevih autobusa pogonjenih na SPP marke su Irisbus Iveco, tip Citelis, kapaciteta 90 putnika. Riječ je o niskopodnim, gradskim, solo autobusima, snage motora 213 kilovata (kW), opremljenih automatskim mjenjačima, s prijenosom snage optimiranim sukladno konfiguraciji terena u Rijeci i okolici. Svi su klimatizirani, s vozačkim kabinama odvojenim od putničkog prostora. Vrijednost im je gotovo 16 milijuna i 900 tisuća kuna, a osim tih deset solo autobusa, Autotrolej je sa istim ponuđačima zaključio i ugovor o nabavci deset minibuseva te dodatnog solo autobusa na stlačeni prirodni plin. Ta su vozila trebala biti isporučena do polovine ove godine, a iz Autotroleja poručuju kako, unatoč izmjenama zatraženim i na tim vozilima, ne očekuju znatnije kašnjenje, ipak uz ogradu da još čekaju povratnu informaciju isporučitelja. Iz gradskog prijevoznika potvrđuju da je potreban broj radnika održavanja prošao potrebnu obuku za održavanje vozila na SPP, kako bi Autotrolej dobilo ovlaštenje za uspostavu internog servisa u jamstvenom roku. Zajedno s autobusima, dobavljači će Autotroleju, prema ugovoru, isporučiti i specijalne alate i opremu za održavanje SPP autobusa.