Zračni saobraćaj na teritoriju Kraljevine Jugoslavije začeo se Prosinca 1918.g. kada je Vrhovna komanda Srpske vojske naredila Prvoj srpskoj eskadrili (AR.521) da organizira poštansku vezu između Novog Sada, Beograda, Niša i Skoplja. Na konferenciji u Beogradu osnovano je, 6.Veljače 1926.g., "Društvo za Vazdušni Saobraćaj" i poslje odobrenja Ministarstva trgovine i industrije od 13.Ožujka 1926.g., počele su se upisivati dionice toga Društva. 25.Sječnja 1927.g., potpisan je ugovor između Društva i vlade, kojim se Društvo obavezalo da otvori i svojim avionima održava saobraćaj na liniji Beograd-Zagreb, dok je država garantirala da će društvu pokrivati 75 % ukupnih troškova po jednom kilometru. Ostali dio troškova se pokrivao prodajom karata. Kraljevska Vlada je svojim rješenjem br.4122 od 21.Sječnja 1927.g. priznala akcije Društva kao vrednosne papire zagarantirane državom. Konačno, 17. Srpnja 1927.g., upisom u sudski registar, pod imenom "Društvo za vazdušni saobraćaj - Aeroput" (DZVS Aeroput), preduzeće je i zvanično protokolirano. Nominalni kapital Društva je iznosio 9,000.000 dinara, uplaćenih u 36.000 akcija. Ta je firma letila sa i iz Sušaka
-
Engleski tromotorni putnički avion Spartan CRUISER Mk.II sa motorima Xipsi, proizvod tvornice Spartan (Spartan Aircraft Ltd.). Na Spartanima su bili ugrađeni instrumenti Speri (Sperry) koji su omogućavali letenje bez vanjske vidljivosti, tako da je dolaskom ovog aviona Aeroput prvi put dobio tu vrstu opreme. Britanska Letačka dozvola izdana je 7.Rujna 1933.g. Dobio je jugoslovensku registraciju YU-SAO i odmah bio kršten imenom "Sušak". Spartan YU-SAO (ex-G-ACMNJ) je bio prvi Aeroputov avion koji nije nosio UN registraciju. On je odmah dobio registraciju po četvrtom (i zadnjem) načinu na koji je Kraljevina uvela na zahtev IATA-e u Rujnu 1933.g. Ovim propisom su i svi ostali avioni Aeroputa izmjenili svoje registracije, jednostavnom zamjenom prva dva slova UN na YU, dok su zadnja tri slova ostala ista.
Linije koje su 1933 išle sa Sušaka su bile
Ljubljana-Sušak, Bratislava-Brno-Prag-Zagreb-Sušak
1934 uvodi se turistička veza između Klagenfurta i Sušaka
1935 Prag-Brno-Bratislava-Zagreb-Sušak počeo je da leti hidroavion-amfibija Saro Klaud (Saro Cloud Mk.I) kompanije ČSA
Beograd-Borovo-Zagreb-Sušak-LJubljana
Zagreb-Sušak-LJubljana, LJubljana-Sušak-Zagreb
Reklamni plakat za liniju Beograd-Borovo-Zagreb-Sušak-LJubljana