Autor Tema: Brajdica - Kontejnerski terminal  (Posjeta: 65515 vremena)

0 Članova i 15 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #45 u: 03.04.2012., 17:06:42 »
Drugi put,i malo detaljnije

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #46 u: 03.04.2012., 17:12:14 »
Proširenje Brajdice najranije iduće godine



Još od početka godine traje proces izbora tvrtke koja će izvoditi dogradnju postojećeg kontejnerskog terminala na Brajdici.

Svjetska je banka osigurala kredit od 88 milijuna eura za projekt Rijeka Gateway 2, a od toga 42 milijuna otpada na uređenje Brajdice. U uži izbor potencijalnih izvođača ušlo je 7 tvrtki i konzorcija iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, Turske, Belgije i Maroka, piše Novi list.

Lučka uprava Rijeka očekuje zaključene ponude početkom listopada. Tada slijedi detaljno razmatranje građevinskih i financijskih ponuda, pa je moguće da će izvođač produživanja obale za 300 metara s dubinom mora 14 metara biti poznat krajem ove godine.

Radovi će u najboljem slučaju započeti u prvoj polovici sljedeće godine, odnosno kasnije nego što je planirano prilikom prošlogodišnjeg potpisivanja kredita za Rijeka Gateway 2.

B. K.

http://www.korzo.net/aktualno-u-rijeci/Prosirenje-Brajdice-najranije-iduce-godine.html

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #47 u: 03.04.2012., 17:12:43 »
Crillon



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #48 u: 03.04.2012., 17:13:27 »
Premještanje metalne na zapadni dio Brajdice



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #49 u: 03.04.2012., 17:13:49 »
Ova velika pojačanja su sigurno za premještaj dizalice








Vjerovatno će je staviti na ovakve dvije ogromne prikolice





i onda ovim zagrebtransovim kamionima prebaciti par desetaka metara zapadnije


Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #50 u: 03.04.2012., 17:14:20 »
i sutra je možda više nećemo vidjeti na ovom mjestu.


Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #51 u: 03.04.2012., 17:15:10 »
Santa Victoria na Brajdici

Rekorderi u riječkoj luci


RIJEKA – Santa Victoria, najveći brod za prijevoz kontejnera u povijesti riječke luke sutra oko šest sati ujutro trebao bi pristati uz operativnu obalu terminala na Brajdici.

Brod kompanije CMA CGM sa sjedištem u Marseilleu, inače treće u svijetu po veličini flote kontejnerskih brodova, ima kapacitet od 5700 TEU-a, dug je 276 metara, a plovi na redovitoj liniji između Dalekog istoka i sjevernog Jadrana.

Iako je najveći brod takvog tipa koji je ikada uplovio u riječku luku, Santa Victoria je najmanji od četiriju brodova koji će ubuduće održavati liniju prema Dalekom istoku, pa se novi rekord očekuje već idućeg tjedna kada se očekuje uplovljavanje CMA CGM Berlioz, kapaciteta 6600 TEU-a.

Apsolutni rekord svojim bi dolaskom u Rijeku za dva tjedna trebao postaviti Sah Marine Kariba, istog brodara, koji može prevesti čak 6900 TEU-a. Četvrti brod na liniji je CMA CGM Balzac, kapaciteta 6400 TEU-a.

M. GLAVAN


http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/rekorderi-u-rijeckoj-luci.aspx

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #52 u: 03.04.2012., 17:15:49 »
Santa Victoria






Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #53 u: 03.04.2012., 17:17:04 »
Prikolice ili kako se već zovu su na mjestu









i sada je još samo treba prebaciti

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #54 u: 03.04.2012., 17:18:19 »
Najveći kontejnerski brod u povijesti riječke luke na Brajdici

Prvi iz serije rekordera

Hlača: Dovođenje ovih golemih brodova bilo je prava borba i to kako s brodarima, tako i sa svim domaćim subjektima uključenim u prihvat broda. Na kraju smo uspjeli ponuditi iznimno konkurentan paket usluga i dovesti ih u riječku luku





RIJEKA – Najveći kontejnerski brod u povijesti riječke luke pristao je jučer ujutro na terminal Brajdica. Santa Victoria, čelična grdosija duljine 277 metara i širine čak 40, iako nije najdulji, svakako je kapacitetom prijevoza 5770 TEU-a rekorder Brajdice. Brod je u luku uplovio jučer oko šest ujutro, gdje je prekrcao 510 TEU-a. Santa Victoria plovi na novoj redovitoj liniji između Dalekog istoka i Sjevernog Jadrana, zajedno s još tri broda od kojih je svaki veći od bilo kojeg drugog broda koji je dosad uplovio na riječki kontejnerski terminal. Dovođenje tih brodova u riječku luku bilo je, prema riječima predsjednika Lučke uprave Bojana Hlače, vrlo zahtjevno.

– Bila je to, slobodno mogu reći, prava borba i to kako s brodarima, tako i sa svim domaćim subjektima uključenim u prihvat broda. Na kraju smo uspjeli ponuditi iznimno konkurentan paket usluga i dovesti ove goleme brodove u riječku luku, rekao je Hlača.

Kod prihvata brodova poput Santa Victorie brzina ukrcaja i iskrcaja kontejnera od presudne je važnosti, stoga su dvije Samsungove dizalice na Brajdici jučer bile u punom pogonu. Osim kapaciteta samih dizalica pritom je, prema riječima Gorana Manfrede, direktora Jadranskih vrata, bitno i iskustvo dizaličara koji njima upravljaju.

– Brzina prekrcaja kontejnera ovisi o brojnim faktorima, prvenstveno o rasporedu kontejnera na brodu. Kada je taj raspored povoljan, naši najbolji dizaličari postižu oko trideset »pokreta«, odnosno ukrcaja ili iskrcaja kontejnera u sat vremena, što je ujedno i maksimalni kapacitet dizalice, kazao je Manfreda.

Dolaskom sve većih kontejnerskih brodova na Brajdicu pokazalo se da stara dizalica »Metalne«, koja je uz dvije novije Samsungove smještena na južnoj obali, više ne može opsluživati takva plovila zbog svoje premale visine. Stoga su je u Luci Rijeka odlučili preseliti na zapadnu obalu gdje će služiti prekrcaju kontejnera s manjih brodova feeder servisa, a time će ujedno osloboditi dodatnih četrdesetak metara prostora za manevar Samsungovih dizalica.

Iako dizalicu treba premjestiti svega nekoliko desetaka metara riječ je kompliciranom zahvatu vrijednom više od dva milijuna kuna, koji je povjeren domaćim stručnjacima iz »3. maja« i »Zagrebtransa«.

– U brodogradilištu »3. maj« izgrađene su dvije čelične grede na kojima će cijela dizalica biti podignuta uz pomoć specijalnih hidrauličnih prikolica koje će zatim dva tegljača odvući do nove pozicije dizalice, rekao je Denis Vukorepa, predsjednik uprave Luke Rijeka.

Zvonko Fajs, projektant iz »3. maja«, dodao je kako je riječ o iznimno zahtjevnom premještanju koje iziskuje maksimalnu usklađenost svih koji sudjeluju u akciji.

– Sama dizalica teška je više od 600 tona, a kamioni će je vući po vrlo neravnom terenu koji uz to i pada, pa smo morali pripremiti rampu od nasutog pijeska prekrivenog čeličnim limovima. Dodatna je poteškoća što kamioni neće dizalicu vući ravno, već praktički po kružnici zbog čega je potrebno pažljivo sinkronizirati vožnju i putanje oba vozila, rekao je Fajs, dodavši kako složenost zahvata najbolje opisuje činjenica da će, unatoč kratkoj relaciji, premještanje dizalice trajati gotovo cijeli današnji dan.

Marinko GLAVAN


http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/prvi-iz-serije-rekordera.aspx

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #55 u: 03.04.2012., 17:20:08 »
Preseljenje 600 tona teške dizalice na Brajdici

Metalni div prebačen sa južne na zapadnu obalu



RIJEKA – Centimetar po centimetar, doslovce puževom brzinom, golema dizalica »Metalna« riječkog kontejnerskog terminala Brajdica, teška više od 600 tona čitav je dan putovala s dosadašnje pozicije na južnoj obali na novu, uz zapadnu obalu terminala, gdje bi trebala biti postavljena na tračnice u subotu ujutro.

Operacija prijevoza dizalice, povjerena stručnjacima »3. maja« i »Zagrebtransa«, na dvjema specijalnim hidrauličnim prikolicama koje su vukli posebni kamioni-tegljači za teške terete, započela je još u ranim jutarnjim satima, a prema predviđanjima trebala je potrajati sve do kasne večeri, iako je put bio svega nekoliko desetaka metara. Glavni je problem pritom, prema riječima šefa gradilišta Stjepana Novosela, predstavljala razlika u visini između dviju obala, kao i skretanje pod kutem od devedeset stupnjeva na vrlo malom prostoru.

– Južna obala viša je od zapadne sedamdesetak centimetara zbog čega smo morali pripremiti posebnu rampu od nasutog pijeska prekrivenog čeličnim limovima po kojoj se dizalica prevozi do nove pozicije. Vrlo je zahtjevna i koordinacija upravljanja dvama kamionima i prikolicama, budući da cijela kompozicija odmah skreće pod velikim kutem. Stoga su putanje kamiona i prikolica točno unaprijed određene, a sve se dodatno nadzire i po potrebi korigira, rekao je Novosel, iskusni stručnjak zagrebačke tvrtke specijalizirane upravo za prijevoz velikih i teških tereta. Premještanje dizalice, unatoč iskustvu, za djelatnike »Zagrebtransa« ipak je predstavljalo poseban izazov jer su se po prvi puta susreli s takvom zadaćom. Osim za ljude, prijevoz dizalice bio je izazov i za tehniku.

– Zajedno s gredama na koje je dizalica postavljena, posebno za ovu priliku napravljenim u »3. maju«, teret je težak oko 700 tona, što je tek nešto manje od ukupnog kapaciteta dviju prikolica, rekao je Novosel, dok su i moćni tegljači, iako specijalno namijenjeni upravo ovako zahtjevnim teretima, muku mučili s vučom dizalice, što se jasno čulo i vidjelo po povremenom proklizavanju pogonskih kotača.

Unatoč postavljenoj rampi dijelovi dizalice u nekoliko su navrata zapinjali na prijelazu između dvaju platoa zbog čega su radnici morali razbijati i uklanjati dijelove betonske podloge, što je dodatno usporavalo prijevoz. Razlog preseljenju dizalice je njena nedovoljna visina za prekrcaj kontejnera sa suvremenih brodova-matica, pa je u Luci Rijeka i Jadranskim vratima procijenjeno da će od nje imati daleko više koristi na obali na koju pristaju manji brodovi feeder servisa.

– Korist od ovog zahvata je zapravo dvostruka, povećat će se kvaliteta i sigurnost opsluživanja brodova na zapadnoj obali, a uklanjanjem »Metalne« s njene dosadašnje pozicije oslobađa se dodatnih četrdeset metara manevarskog prostora za dvije veće »Samsung« dizalice na južnoj obali. Također, sada su stvoreni uvjeti za smještaj treće, još veće dizalice na južnu obalu, za što će uskoro biti raspisan tender, rekao je predsjednik uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa, dodavši kako je posebno zadovoljan što su cijeli posao, vrijedan više od dva milijuna kuna, pripremili i obavili stručnjaci domaćih tvrtki.

Marinko GLAVAN

Foto: Roni BRMALJ


http://www.novilist.hr/2009/09/25/metalni-div-prebacen-sa-juzne-na.aspx

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #56 u: 03.04.2012., 17:28:37 »
Sada samsungove dizalice imaju više mjesta za manerviranje



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #57 u: 03.04.2012., 17:29:56 »
Izabran izvođač gradnje 300 metara kontejnerskog terminala riječke luke

GP Krk gradi Brajdicu za 26 milijuna eura

Ponude su bile u rasponu od 26 milijuna do čak 92 milijuna eura, a projektantska procjena vrijednosti posla bila je 40 milijuna eura



RIJEKA - GP Krk će graditi novu obalu kontejnerskog terminala Brajdica, jer je upravo ova tvrtka ponudila najbolju cijenu od 26 milijuna eura, bitno jeftiniju od 40 milijuna eura koliko je iznosila projektantska procjena vrijednosti ovog posla. Zajedno sa GP Krkom, koji je vodeći partner, konzorcij čine i Viadukt iz Zagreba, te slovensko Primorje iz Ajdovščine. U Lučkoj upravi Rijeka prije nekoliko dana otvoreno je ukupno šest financijskih ponuda domaćih i stranih tvrtki, koje su udružene ili samostalno ušle u završni odabir, a među njima su bile i tvrtke iz Italije, Belgije, Turske, Austrije i Maroka. Kako neslužbeno doznajemo, u najužoj konkurenciji su po ponuđenoj cijeni dvije tvrtke iz Hrvatske, konzorcij na čelu sa GP Krkom i Konstruktora iz Splita, čija je ponuda ipak oko 600.000 eura skuplja od GP Krka. Nevjerojatan je, međutim, raspon ponuda, jer je najniža bila oko 26 milijuna eura, a najveća od jedne strane tvrtke iznosi čak 92 milijuna eura, gotovo četiri puta više. Kako su svi natjecatelji prethodno već prošli natječajnu proceduru po pravilima Svjetske banke u kojoj je objedinjena tehnička dokumentacija, provjeren bonitet tvrtki i dosadašnje reference na temelju čega je obavljena selekcija, kao kriterij je ostala samo cijena, pa se zato može smatrati izvjesnim da će novu Brajdicu graditi GP Krk i partneri.

To nam je jučer potvrdio i Josip Purić, direktor GP Krka, koji naglašava da će daleko najveći dio ugovora odraditi GP Krk, što je prethodno i dogovoreno sa ostalim partnerima.

– Iznimno sam zadovoljan ovakvim raspletom. U recesiji su rijetki ovako veliki i važni poslovi, čije je financiranje potpuno sigurno. Za oko 700 zaposlenika u našem sustavu to znači da ćemo imati dugoročan i vrijedan posao. Također je važno što ćemo sada steći dodatne reference u gradnji pomorskih terminala, kazao je Purić, koji je visinu ponuđene cijene za izgradnju nove obale u dužini od 330 metara vrlo šturo prokomentirao. Kazao je kako je procjena od 40 milijuna eura projektantska, te dodao kako je u uvjetima krize nerealno očekivati visoke profite, već treba nastojati osigurati dugoročnu zaposlenost.

Natječajni rok za dogradnju Brajdice iznosi čak tri godine, što je prilično dugo i sugerira da bi tek krajem 2012. godine Brajdica trebala biti završena i spremna za kapacitet veći od 400.000 TEU-a godišnje, što je tri puta više nego danas. Taj rok bi se donekle mogao i smanjiti, ali ne previše, jer sve ovisi o tehnologiji gradnje u kojoj je neophodno određeno vrijeme za slijeganje nasipa u moru. Međutim, riječka luka bi mega kontejnerske brodove iznad kapaciteta od 6.000 TEU-a trebala primati i ranije, jer bi već u prvih 15-tak mjeseci moglo biti uređeno stotinjak metara nove obale, koja je već ranije nasipana, pa bi tamo bio osiguran gaz od 14 metara za najmodernije kontejnerske brodove. Tako bi dio novih površina na Brajdici mogao biti u fazama predavan na korištenje, a tako bi postupno mogao rasti i kapacitet Brajdice ukoliko bi to bilo opravdano i rastom prometa narednih godina. Naime, ove godine u Rijeci bi moglo biti gotovo 20 posto manje kontejnera nego prošle kada je zabilježeno oko 169.000 TEU-a.

Građevinska dozvola za dogradnju Brajdice već je izdana, ali je dugoročna sudbina cijelog terminala pomalo kontradiktorna. Naime, Grad Rijeka je urbanističkim planom odredio da kontejnerski terminal na Brajdici ima privremeni karakter, te je dugoročno u smjeru istoka prema Pećinama predviđeno uređenje marine, koja bi se naslanjala uz danas postavljenu školjeru. To sugerira da će dugoročno luka seliti iz Rijeke, iako ne i kada, pa treba istaknuti da je tvrtka Jadranska vrata dobila koncesiju, odnosno pravo rada na Brajdici do 2041. godine. Kako iz svega proizlazi, planovi uređenja gradskih i lučkih sadržaja na Brajdici i Pećinama morat će se dodatno usuglašavati u budućnosti.

Darko PAJIĆ


http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/gp-krk-gradi-brajdicu-za-26-mili.aspx

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #58 u: 03.04.2012., 17:31:53 »
 CMA CGM Berlioz













Vezivanje broda



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #59 u: 03.04.2012., 17:32:17 »