Autor Tema: Brajdica - Kontejnerski terminal  (Posjeta: 65500 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #30 u: 03.04.2012., 16:16:36 »
Ital Fastosa








Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #31 u: 03.04.2012., 16:17:31 »
Riječka luka - vrata Europe za Kinu i Koreju



Najveći južnokorejski brodar Hanjin uspostavio je svoj 'feeder' servis između Luke Rijeka i kontejnerskog terminala Gioia Tauro, u koji robu dovoze kontejnerski brodovi-matice s Dalekog istoka.

Dolaskom tog brodara povećana je konkurencija na liniji Daleki istok - Rijeka, na kojoj već godinama plove brodovi desetak najvećih europskih i azijskih brodara. Što to znači najbolje govori podatak da je u minulih 10 godina promet u riječkoj luci porastao sa skromnih 12.000 kontejnera na 170.000 kontejnera 2008. godine.

Kako je Vjesniku rekao predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa, dolazak Hanjina u Rijeku daje mogućnost i našim uvoznicima i izvoznicima da biraju brodara za prijevoz svojih roba. On je dodao da će uskoro početi pregovori Luke Rijeka s nekoliko najjačih kineskih brodara, koji žele također uspostaviti 'feeder' servis između mediteranskih luka i Rijeke. Do sada korejski i kineski brodari nisu pokazivali zanimanje za uspostavu stalne brodske linije s Rijekom, a sada je očito došlo vrijeme kada oni tu našu najveću luku vide kao svoja vrata prema srednjoj Europi. Prije dvije godine iz Koreje je preko riječke luke prevezen i dio postrojenja za Kijinu tvornicu automobila u Slovačkoj. Taj posao odrađen je brzo i točno, što je očito bila dobra referenca riječkim dokerima za nastavak i proširenje suradnje s korejskim gospodarstvom.

U prvih pet mjeseci ove godine riječka luka je pretovarila 2,310.000 tona suhog tereta, što je oko 10 posto manje nego u istom razdoblju 2008., ali nešto više nego u 2007. Međutim, usprkos manjem pretovaru roba, financijski rezultati su dobri. Štoviše, u prvom kvartalu ove godine Luka je uz smanjeni promet od sedam posto na isto razdoblje prošle godine ostvarila dobit veću za gotovo 20 posto (3,200,000 kuna).

U prvih pet mjeseci u riječkoj luci je pretovareno 56.000 kontejnera, što je za oko 13.000 manje nego u istom razdoblju 2008. Usprkos manjem pretovaru, financijski pozitivni rezultati plod su ušteda ostvarenim poboljšanjem organizacije rada, a tomu su pridonijeli i dobavljači smanjivši cijene, svjesni globalne krize koju su među prvima u svijetu osjetili brodari i luke.

Vukorepa podsjeća da bi do 2011. kontejnerski terminal na Brajdici trebao biti proširen, a do 2013. produžena i Zagrebačka obala, u koju će, zbog dubine mora od 18 metara, moći pristajati i većina trenutačno najvećih kontejnerskih brodova na svijetu. Na taj način riječka luka moći će godišnje pretovariti 500.000 kontejnera. Tomu će pridonijeti i nova mehanizacija, u čiju nabavku je prošle godine Luka utrošila 30 milijuna kuna.

Vukorepa napominje da riječka luka traži i moćnog strateškog partnera za razvoj kontejnerskog terminala, spremnog za dokapitalizaciju: za ulazak u taj posao zanimanje je već iskazalo desetak vodećih svjetskih lučkih operatera, kojima je Rijeka zanimljiva kao jedna od točaka u njihovoj strategiji pokrivanja europskog tržišta. Predsjednik Uprave naglašava kako žele jakog partnera u tom poslu, koji ima svoje terminale i razvijenu logističku mrežu.

Prekrcano tri puta više žitarica

U prvih pet mjeseci ove godine u riječkoj luci je prekrcano 202.000 tona žitarice i uljarica, što je tri puta više nego u istom razdoblju prošle godine. Prije svega je riječ o izvozu kukuruza i pšenica iz Hrvatske i Mađarske. Iz državnog proračuna u obnovu i modernizaciju šest luka od državnog značaja Rijeke, Zadra, Šibenika, Splita, Ploča i Dubrovnika prošle je godine uloženo 120 milijuna kuna, a još 40 milijuna kuna uložile su lučke uprave.

Važnost gradnje ravničarske pruge prema Mađarskoj

Roba brodovima u Rijeku stiže pet dana prije nego u sjevernoeuropske luke, a zbog sve bolje prometne povezanosti sa zemljama jugoistočne Europe, riječki prometni pravac je sve privlačniji, pa čak i tvrtkama iz pojedinih dijelova Njemačke i Poljske. Zanimanje stranih velikih brodara donosi posao i ostalim hrvatskim lukama od državnog značaja, prije svega Pločama, Splitu i Zadru. Za razvoj riječkog prometnog pravca važna je i gradnja ravničarske pruge Rijeka-Zagreb-Botovo (Mađarska) do 2016. kada bi godišnji promet kroz riječku luku trebao doseći između 700 i milijun kontejnera. Bez te pruge to će biti nemoguće ostvariti, odnosno, prevesti kamionima tolike kontejnere značilo bi potpuno zagušenje cestovnog prometa.

Samo na prijevozu kontejnera pet milijuna dolara godišnje

Što znači prijevoz kontejnera najbolje svjedoči podatak da od 100.000 pretovarenih kontejnera riječka luka zaradi nešto više od pet milijuna dolara godišnje, a svi ostali na tom prometnom pravcu, od brodara, prijevoznika i špeditera do carine i policije - zarade više od 55 milijuna dolara. To govori da od ulaganja u riječku luku može živjeti velik broj građana u našoj zemlji.

Izvor: Vjesnik/piše Damir Herceg [/SIZE][/COLOR]

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #32 u: 03.04.2012., 16:48:35 »
Cape Falster



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #33 u: 03.04.2012., 16:49:09 »
Ital Bianca



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #34 u: 03.04.2012., 16:53:15 »
COSCO Group otvorio redovnu feeder liniju na Brajdici
Kineski brodarski div stigao u riječku luku


Brod »Northern Happiness« najvećeg brodara na svijetu u Rijeku će stizati jednom tjedno, a preuzet će dobar dio tereta od koparske luke

RIJEKA – Ugovorom koji je potpisan između tvrtke Jadranska vrata i kineskog kontejnerskog brodara Cosco Container Lines, te dolaskom broda »Northern Happiness«, riječka luka od petka uvodi redovnu feeder liniju, koju će održavati kompanija Cosco Group, državni kineski brodar, koji sa ukupno 800 brodova u floti i 80.000 zaposlenih predstavlja najveću brodarsku kompaniju na svijetu. Brod »Northern Happiness« kapaciteta 1.709 TEU-a najavljen je na Brajdici u petak u ranim jutarnjim satima i riječ je o prvom brodu u novom kontejnerskom servisu riječke luke. Kineski brodarski div će jednom tjedno ticati riječku luku i time će dobar dio tereta ove kompanije Rijeka preuzeti od koparske luke. Brajdicu će Cosco povezivati sa prekrcajnom kontejnerskom lukom u Napulju, gdje su Kinezi vlasnici 50 postotnog vlasničkog udjela, dok ostatak pripada tvrtki Mediterranean Shipping Company (MSC), koja također ima feeder servis u Rijeci.


Goran Manfreda, direktor tvrtke Jadranska vrata, naglašava kako ovaj posao dugoročno otvara brojne razvojne mogućnosti.


– Vlasnik Cosco Groupa je kineska država, a jedan od glavnih ciljeva kompanije je rad u funkciji izvoza kineske robe. Očekujemo da će Rijeka dugoročno jačati pripadajući prometni pravac i servis prema zemljama zaleđa, prvenstveno Srbiji, BiH i Mađarskoj, jer možemo ponuditi najbolje uvjete za kontejnere Cosca prema ovim destinacijama. Ujedno je za nas posebno važno što su u uvjetima krize svi brodari ostali u Rijeci, pored čega smo dobili ovog uglednog i moćnog partnera iz Kine, ističe Manfreda, koji dodaje kako je Cosco u Rijeci osnovao i svoju agenciju što također potvrđuje namjeru trajnijeg vezivanja tvrtke uz riječku luku.


Brod »Northern Happiness« će u petak u Rijeci manipulirati oko 200 TEU-a, a s Brajdice bi trebao isploviti već oko 13 sati. Riječ je o brodu koji plovi pod liberijskom zastavom, a izgrađen je 1994. godine u Južnoj Koreji. Dug je 174, širok 27, a maksimalna dubina gaza iznosi 12 metara. Opslužuje ga 18 članova posade i svi su Filipinci.


Darko PAJIĆ
Podbačaj zbog krize manji nego u drugim lukama


Goran Manfreda otkriva da kriza u svijetu ove godine neumitno pogađa i riječku luku, koja u prvih sedam mjeseci bilježi 20-tak posto manje kontejnera nego u istom razdoblju prošle godine. Do kraja srpnja pretovareno je oko 80.000 TEU jedinica, a završni rezultat bi na kraju godine mogao iznositi oko 135.000 TEU-a. To je još uvijek bolje od pada prometa u najvažnijim sjevernoeuropskim lukama, gdje se bilježi oko 40 posto manje kontejnera nego prošle godine.
U floti 140 kontejnerskih brodova


Cosco Group osim kontejnerskih brodova u floti ima i heavy liftere, LNG tankere, brodove za suhi i rasuti teret, tankere, brodove za generalni teret i razna specijalna plovila. Cosco Container Lines dio je holdinga i ima ukupno 140 kontejnerskih brodova ukupne nosivosti 520.000 TEU-a po čemu se ubraja među najveće kontejnerske kompanije u svijetu.



i moja fotka




Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #35 u: 03.04.2012., 16:54:34 »
Nova kontejneraška linija na Brajdici



Brod kontejneraš "Northern Happiness" kineskog brodara Cosco Container Lines pristao je jutros na Brajdicu.

Time je otvorena nova feeder linija koja povezuje Rijeku s Coscovim prekrcajnim terminalom u Napulju. Najveći brodar na svijetu Cosco Group koji broji 800 brodova i 80.000 zaposlenih ozbiljno misli svoj promet obavljati preko naše luke jer je u gradu otvorio i svoju agenciju.

U tranzitu kontejnera prema susjednim zemljama, prvenstveno Bosni i Hercegovini, Srbiji i Mađarskoj, Rijeka ima bolji položaj od koparske luke u kojoj je Cosco dosad manipulirao teretom za to tržište.

"Northern Happiness" će na Brajdicu dolaziti jednom tjedno, piše Novi list. Kapacitet mu je 1709 TEU jedinica, dugačak je 174, širok 27 metara i njegova posada broji 18 članova.

B. K.

http://www.korzo.net/aktualno-u-rijeci/Nova-kontejneraska-linija-na-Brajdici.html

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #36 u: 03.04.2012., 16:55:37 »
Nasipava se dio ispred tunela Pećine





Radno na Brajdici



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #37 u: 03.04.2012., 16:56:02 »
Uni Assure



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #38 u: 03.04.2012., 16:57:05 »
Port Said







Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #39 u: 03.04.2012., 16:57:43 »



Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #40 u: 03.04.2012., 17:01:17 »
Brdo na Brajdici i dalje raste :dunno:











Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #41 u: 03.04.2012., 17:01:35 »
malo slika sa kajak đira








Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #42 u: 03.04.2012., 17:03:52 »
To aster,baš sam ti mislio predložiti da ih staviš,i naravno ako još budeš oko terminala samo stavljaj  :bravo

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #43 u: 03.04.2012., 17:04:43 »
Velik interes inozemnih građevinara za dogradnju kontejnerskog terminala

Bitka za Brajdicu vrijedna 42 milijuna eura



RIJEKA – Oko 42 milijuna eura planira se investirati u proširenje kontejnerskog terminala Brajdica, gradnju nove obale duge oko 300 metara s dubinom od 14 metara, te u uređenje šengenske granice na najvećem kontejnerskom terminalu riječke luke.

Shodno iscrpljujućoj, detaljnoj i dugotrajnoj proceduri Svjetske banke od početka godine u tijeku je natječajni proces izbora tvrtke koja će graditi novi terminal te biti zadužena za nadzor ovog projekta. U suženi izbor kandidata za gradnju terminala ušlo je sedam konzorcija ili tvrtki među kojima osim hrvatskih građevinara kandidiraju i Belgijanci, Turci, Talijani, Slovenci, Austrijanci i jedna tvrtka iz Maroka. Riječ je o najvećoj investiciji iduće godine u Rijeci za koju su sredstva već osigurana iz kredita Svjetske banke u sklopu projekta Rijeka Gateway 2, pa je izniman interes građevinara očekivan. Njihove bi zaključne ponude u Lučku upravu Rijeka trebale stići početkom narednog mjeseca i procjenjuje se da će rezultat natječaja biti drastično smanjenje cijena, prvenstveno stoga što je recesija teško pogodila građevinsku djelatnost, pa su rijetki ovako ambiciozni projekti sa sigurnim financiranjem.

Kako neslužbeno doznajemo u uži krug ušla je renomirana belgijska tvrtka Jan de Nool, turska kompanija Dogus in Saad, talijanski So Co & Mar – Grand lavori finvest, slovensko-hrvatski konzorcij kojeg čine Primorje Ajdovščina, Viadukt Zagreb i GP Krk, udruga hrvatske tvrtke INGRA i tvrtke Somagec iz Maroka, te još dvije samostalne ponude, jedna od austrijske tvrtke Strabag te jedina samostalna ponuda neke hrvatske tvrtke, koja je došla iz Konstruktora Niskogradnje.

Svi navedeni prethodno su već predali opsežnu dokumentaciju, niz garancija boniteta, iskustva i kvalitete u ovakvom poslu, te su na temelju toga odabrane u uži izbor. Sada će svaka tvrtka ili konzorcij dati završne ponude, prvu za građenje i drugu financijsku ponudu. Svaku od njih mora kontrolirati i odobriti odbor Svjetske banke, pa je tako izvjesno da bi u najboljem slučaju graditelj nove obale na Brajdici mogao biti poznat krajem ove godine, što bi moglo otvoriti mogućnost da širenje kontejnerskog terminala počne u prvoj polovici iduće godine, kasnije od onoga što se planiralo nakon što je prošle godine i formalno potpisan kredit vrijedan oko 88 milijuna eura za Rijeka Gateway 2.

Darko PAJIĆ


http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/bitka-za-brajdicu-vrijedna-42-mi.aspx

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Brajdica - Kontejnerski terminal
« Odgovori #44 u: 03.04.2012., 17:05:11 »
žao mi je šta nisam uslikala ona 2 radnika na brodu kako nas blijedo gledaju dok smo prolazili ispod njih  :pusiti