Autor Tema: Izbjeglička kriza  (Posjeta: 35441 vremena)

0 Članova i 12 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline z355ko

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Pro 2013
  • Postova: 2.121
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #60 u: 23.09.2015., 12:53:47 »
nikako ne želim braniti čistoću pojedinih naroda , niti brojiti krvna zrnca,uvijek je zdravije bilo kad bi se krv miješala, kad bi se duše povezivale . No nasilno izmještanje velikog broja ljudi je produktivno jedino onome tko vuče konce iz kulisa stvarnosti. Odjednom se događa neka vrsta genocida.
bolje biti vjetar nego list

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.602
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #61 u: 23.09.2015., 13:05:01 »
Elite postaju elitama tako da prisvoje resurse, kada ljudi (ili stoka) ostane bez resursa na jednom području, preseli se na drugo. Elementarno kao i činjenica da uvijek nakon kiše dođe sunce.

Divide et impera je vjekovni način vladanja zato što funkcionira jako dobro, a ne zato jer je dio tisutljećnog plana podjarmljivanja ljudi.

Ne znam koji se narod kroz cijelu svoju povijest bavio prodajom ljudi ali isto tako niti ne znam koji nije, na ovaj ili onaj način. Čak su indijanci imali "običaj" napasti susjedno pleme i ukrasti žene, a barem se njih uvijek navodi kao ljude koji su najviše živjeli u skladu s prirodom.

A narod kao pojam, u današnjem smislu, nije ni postojao do tamo negdje 19-tog stoljeća. Ako se samo zadržimo na našim kraljevima, kada se pogleda na povijesne karte vidjet će se podruučja označena kao Croatia, Istria, Dalmatia i Panonia.

No nasilno izmještanje velikog broja ljudi je produktivno jedino onome tko vuče konce iz kulisa stvarnosti. Odjednom se događa neka vrsta genocida.

Pa kako ili zašto bi se drukčije veliki broj odjednom odlučio na izmještanje ako mu se nije desila neka vrsta genocida.

O tome da li je "izmještanje"  nuspojava ili planirana posljedica, možemo pričati. Osobno mislim da su htjeli resurse Sirije (i općenito tog (šireg) područa, npr Gadafija su ekspresno srušili kada je upitao gdje je novac za isporučenu naftu) a da ih za ljude uopće nije bilo briga


Offline z355ko

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Pro 2013
  • Postova: 2.121
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #62 u: 23.09.2015., 14:24:12 »
bolje biti vjetar nego list

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.602
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #63 u: 23.09.2015., 14:31:33 »
Očekujem kao slijedeći link Protokole cionskih mudraca  :computer1

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #64 u: 23.09.2015., 19:53:57 »
A moral je kapital, kako je to u Der Spiegelu genijalno ustvrdio Jakob Augstein, hvaleći iznenadno uozbiljenje Angele Merkel. Kada ju je na javnoj tribini održanoj u Bernu, povodom dodjele počasnog doktorata Merkelovoj, žena iz publike upitala: “Kako namjeravate sačuvati Europu i našu kulturu?”, sugerirajući time sve te umišljene opasnosti od islamizacije putem izbjeglica, kancelarka je odgovorila: “Ako ste zabrinuti za zapadnu kulturu, morate je sami sačuvati. Mnogi građani niti ne znaju što je zapadna kršćanska kultura, a stalno se žale na to kako muslimani bolje poznaju Kuran. To je smiješno.”
U prethodnom postu sam malo okrenuo na zajebanciju :greensmile ali ajmo ozbiljno: Još najbolje da će Merkelica svome narodu reći istinu: "Ja uvozim jeftinu radnu snagu, koja će i vama srušiti cijenu rada." :lol2 Ok, Njemačkoj treba radna snaga, ali što kad Njemačka kaže: dosta. Kada onaj "višak" izbjeglica vrati natrag gdje su registrirani. Pa kad Hrvatska dobije 100, 1000, 10000... izbjeglica (i dalje tvrdim da to nisu izbjeglice nego ekonomski migranti i dezerteri, ali zanemarimo sada taj detalj). Kog vraga ćermo sa njima? Posla nema ni za nas. Moraš im dat neki krov nad glavom, ne možeš ih pustit da tumaraju po državi. Moraš ih i nahranit. Super!!! Strance ćemo zbrinut (kapnut će valjda i koja kinta iz EU), a naši beskućnici neka spavaju po rupama i sirotinja neka kopa po bajama za smeće. Bravo Zoka! :bravo :a075

Što je to "zapadna kršćanska kultura"? Ja prvi ne znam. :pojmanemam Niti me je briga. Nije briga niti prosječnog zapadnog europljanina. Njega briga njegov način života. Rođenje, škola, fakultet, posao, pa se skrasiš, kupiš auto, eventualno kuću, imaš obitelj, ljetovanje, zimovanje.... bla bla bla... uglavnom egzistencijalno neopterećeni... mirovina, unuci.... da ne duljim dalje i sad dolazi horda divljaka.. ponovit ću ako treba: horda divljaka sa svojim pravilima i načinom života remetit njegov mir. Za primjer: u kanadskom Quebecu su muslimanski roditelji tražili ukidanje svinjetine sa jelovnika u školama. :e040 Gradonačelnik ih je lijepo sprašio, sa riječima da su oni uselili u Kanadu i da su oni ti koji se moraju prilagodit lokalnim običajima i stilu života. Ako im se ne sviđa, neka se vrate odakle su i došli.  Doma jedi što hoćeš, a kantina sa svinjetinom je dio kanadske kulture i to nećeš mijenjat. :k050
Svaka čast gradonačelniku. :palacgore Svinjetina je banalan primjer, ali shvaćate što hoću reći.


A izistinski domoljubnim vlasnicima autobusa koji, kako kaže LL "vozikaju izbjeglice" bit će uprav mrsko naplatit trostruku tarifu za ta voikanja od "izdajničke vlade", zar ne!?

Alooo... dobro jutro!!!! Pa još najbolje da će ih besplatno "vozikat". Netko (država) mora platit gorivo, vozača, amortizaciju. Hoće li ta tarifa bit jednostruka, dvostruka, trostruka... sa time neka se bave instrumenti pravne države.

Ukratko - SVI SMO MI IZBJEGLICE!
Jesmo, slažem se. Kako su te migracije u povijesti izgledale, to će Kobler bolje znati. Ali nitko me ne može uvjerit da će ova migracija i islamizacija Europe dobro završit. :palacdole
Btw, moje prezime je porijeklom iz Rumunjske, što bi reć da sam i ja ovdje stranac. :pusiti

Offline grašćina

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Lip 2013
  • Postova: 541
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #65 u: 23.09.2015., 20:08:00 »
@Lleon, i opet ću ti  :bravo :bravo3

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #66 u: 23.09.2015., 20:21:26 »
Aha, pronašao sam gdje sam čitao o svinjetini u Quebecu. Ne mogu c/p tekst, pa evo samo link:
http://www.hazud.hr/komentar-dragana-hazlera-pljesak-za-gradonacelnika-quebeca/

I nemoj da mi se netko buni da izvor ne valja ili za starohrvatski pozdrav na kraju teksta. :vahidrk

Stavio bih još jedan tekst, ali je sa dnevno.hr, pa... :skartoc  to sa dnevno.hr nećemo.. je tako Grašćina? :pusiti  :lol3

Offline grašćina

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Lip 2013
  • Postova: 541
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #67 u: 23.09.2015., 20:37:30 »
@Lleone, saki čita ono kaj mu se pijaža i da mu paše :reading :p015

hebenti,sada san pročitala tekst kaj si predloživ, pozdrav na kraju je  :s050
« Zadnja izmjena: 23.09.2015., 20:39:56 od grašćina »

Offline z355ko

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Pro 2013
  • Postova: 2.121
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #68 u: 24.09.2015., 08:12:50 »
proteklih je godina izvedena tiha promjena zakonodavstva, naime , od nikoga izabrana, samozvana , EU ROPSKA KOMISIJA postupno mijenja radno zakonodavstvo u smjeru tzv freelancera. Dugogodišnja stečevina radnih prava, sigurnosti, socijalnog i mirovinskog osiguranja, srozana je tiho na razinu ropstva, gdje je sve privremeno, iz dana u dan.
Malo više o tome na linku: https://sh.wikipedia.org/wiki/Prekarni_radnici

nije li to pripremljeno za nešto ili nekog ko ne zaslužuje sigurnost? Od strane nekog koje nezasitan i treba sve više i više.
odjednom smo svi postali slobodnjaci, radnici preko agencija i rijetko koje poduzeće koje iole dobro posluje prima nove radnike na neodređeno vrijeme. Tko je otprije zaposlen na neodređeno i pod ugovorom ok, taj radi tako, no ukoliko  iz bilo kojeg razloga promijeni radno mjesto........

bolje biti vjetar nego list

Offline Damir

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2014
  • Postova: 904
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #69 u: 24.09.2015., 11:08:07 »
Btw, moje prezime je porijeklom iz Rumunjske, što bi reć da sam i ja ovdje stranac. :pusiti

Što bi trebalo reć da će mo te morati iseliti!   :a045
Btw. S tobom se slažemu u većini onoga što si napisao,ali brate što se tebi čovjek može nasmijati... :lol1  Ti si rođeni bloger i mislim da bi te masa mogla slušati!? Ako ikada otvoriš blog bit ću tvoj vjerni čitatelj. :citam1

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.602
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #70 u: 24.09.2015., 11:13:05 »
Aha, pronašao sam gdje sam čitao o svinjetini u Quebecu. Ne mogu c/p tekst, pa evo samo link:
http://www.hazud.hr/komentar-dragana-hazlera-pljesak-za-gradonacelnika-quebeca/

I nemoj da mi se netko buni da izvor ne valja ili za starohrvatski pozdrav na kraju teksta. :vahidrk

Dobra usporedba  :palacgore  Lažni događaj uz lažni starohrvatski pozdrav  :lol1



Quebec Mayor Refuses to Remove Pork from Schools-Fiction!


Summary of eRumor:

The mayor of Quebec has resisted calls from the parents of Muslim children to remove pork from school cafeterias.
 


The Truth:

It’s not true that Muslim residents asked Quebec Mayor Régis Labeaume to remove pork from school lunch menus.

The eRumor first surfaced in 2013. The original version falsely claimed that the mayor of Ath, Belgium, had resisted requests from Muslims to remove pork from school lunch menus.

“Muslims must understand that they have to adapt to Belguim, its customs, its traditions, its way of life, because that’ where they chose to immigrate,” Ath Mayor Marc Duvivier allegedly said.

However, Duvivier dismissed the claim as “completely wrong” and said nobody had requested that pork be removed from school cafeterias, according to a Belgian newspaper report.

A modified version of the eRumor re-surfaced in November 2014. The new version was exactly the same as the old version, except references to “the mayor of Ath” were changed to “the mayor of Quebec.”

There haven’t been any credible reports of Muslim parents requesting that pork be removed from schools in Quebec or Belgium.

Posted 11/10/14

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.602
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #71 u: 26.09.2015., 09:04:42 »
Noveška ne postoji

Priliv izbeglica iz Afrike i sa Bliskog istoka u zapadnu Evropu izaziva reakcije slične reakcijama ljudi kojima je saopšteno da boluju od neizlečive bolesti, koje je Elisabeth Kübler-Ross opisala u klasičnoj studiji O smrti i umiranju. Prva reakcija je poricanje: “Ne može biti tako strašno; najbolje je da ne obraćam pažnju” (izgleda da smo kroz tu fazu već prošli). Onda dolazi bes koji eksplodira kada poricanje više nije dovoljno – zašto se to događa baš meni? “Izbeglice su pretnja našem načinu života; među njima se kriju islamski fundamentalisti; moramo ih zaustaviti!” Sledi pokušaj pregovaranja: “Dobro, hajde da se dogovorimo o kvotama; zašto im ne bismo napravili izbegličke kampove u zemljama iz kojih potiču.” Zatim depresija: “Sve je izgubljeno, Evropa će se pretvoriti u kalifat!” Još nismo videli petu fazu – prihvatanje, što bi u ovom slučaju podrazumevalo izradu panevropskog plana za rešavanje izbegličke krize.

Šta da se radi? Javno mnjenje je duboko podeljeno. Liberalna levica je zgrožena nad činjenicom da Evropa dopušta da hiljade izbeglica završavaju kao utopljenici u Mediteranu: Evropa, smatraju oni, treba da pokaže solidarnost i širom otvori vrata. Antiimigrantski populisti kažu da moramo zaštititi naš način života: stranci treba sami da rešavaju svoje probleme. Oba rešenja su loša. Pitanje je koje je gore? Da parafraziram Staljina, oba su gora. Najveći licemeri pozivaju na otvaranje granica, znajući da se to neće dogoditi, jer bi odmah usledio talas populističkog revolta širom Evrope. Ipak, oni nastavljaju da glume lepe duše, superiorne u odnosu na pokvareni svet u kojem žive i na koji pristaju. Antiimigrantski populisti, s druge strane, znaju da narodi Afrike i Bliskog istoka ne mogu sami rešiti problem transformacije svojih društava. Zašto ne mogu? Zato što im mi iz zapadne Evrope to ne dozvoljavamo. Evropska intervencija u Libiji je proizvela haos u zemlji. Invazija SAD na Irak omogućila je uspon Islamske države. Rat u Centralnoafričkoj Republici između hrišćanskog juga i muslimanskog severa nije izazvala etnička netrpeljivost već otkriće nafte na severu zemlje: Francuska i Kina se bore za kontrolu nad resursima preko lokalnih zastupnika. Globalna glad za mineralima, uključujući koltan, kobalt, dijamante i bakar, stvorila je “gospodare rata” u Demokratskoj Republici Kongo krajem 20. i početkom 21. veka.

Ako zaista želimo da zaustavimo reku izbeglica, prvo treba da uočimo da većina njih dolazi iz propalih zemalja u kojima praktično nema države: Sirija, Irak, Libija, Somalija, Kongo i tako dalje. Raspad države nije specifično lokalna pojava, već je uzrokovan delovanjem međunarodnih političkih aktera i globalnog ekonomskog sistema. U nekim slučajevima – kao što su Libija i Irak – raspad je direktna posledica zapadne intervencije. (Treba imati na umu da su propale države Bliskog istoka bile predodređene za propast i proizvoljno povučenim granicama koje su za vreme Prvog svetskog rata ugovorile Britanija i Francuska.)

Neko je već primetio da su najbogatije zemlje na Bliskom istoku (Saudijska Arabija, Kuvajt, Emirati, Katar) znatno manje otvorene za izbeglice nego neke druge, manje bogate zemlje (Turska, Egipat, Iran i tako dalje). Saudijska Arabija je čak vraćala “muslimanske” izbeglice u Somaliju. Da li je razlog to što je Saudijska Arabija fundamentalistička teokratija? Da. Ipak, zbog zavisnosti od izvoza nafte Saudijska Arabija je takođe važan ekonomski partner zapada. Međunarodna zajednica treba da izvrši pritisak na Saudijsku Arabiju (i Kuvajt i Katar i Emirate) da prihvati veći broj izbeglica, tim pre što je pružanjem podrške snagama koje se bore protiv Asada ona doprinela sadašnjoj situaciji u Siriji.

Jedna od prepoznatljivih odlika bogatih bliskoistočnih zemalja su novi oblici ropstva: milioni inostranih radnika na Arabijskom poluostrvu lišeni su elementarnih građanskih prava i sloboda; milioni radnika u Aziji žive u fabrikama koje su neka vrsta koncentracionih logora. Ali ima i bližih primera. Fabrika odeće u kineskom vlasništvu u mestu Prato u blizini Firence izgorela je 1. decembra 2013. Sedam radnika je nastradalo u improvizovanoj spavaonici od kartonskih tabli. “Niko nije iznenađen”, izjavio je Roberto Pistonina, lokalni sindikalni lider, “jer svi već godinama znaju šta se događa u regionu između Firence i Prata – hiljade ljudi žive i rade u ropskim uslovima”. U Pratu postoji više od četiri hiljade kompanija u kineskom vlasništvu, a veruje se da u gradu žive hiljade ilegalnih kineskih imigranata koji rade i po šesnaest sati dnevno za mrežu radionica i veletrgovina.

Novo ropstvo nije ograničeno na predgrađa Šangaja, Dubaija ili Katara. Ima ga i u Evropi, ali ga ne vidimo ili se pravimo da ga ne vidimo. Ropski rad je strukturna nužnost savremenog globalnog kapitalizma. Mnogi od izbeglica koji sada ulaze u Evropu pridružiće se toj ugroženoj radnoj snazi, često na štetu lokalnih radnika koji će na pretnju reagovati novim talasom antiimigrantskog populizma.

Polazeći na put iz ratom razorenih zemalja, izbeglice sa sobom nose snove. Oni koji stižu na jug Italije ne žele tamo da ostanu: mnogi od njih će pokušati da stignu u Skandinaviju. Hiljade izbeglica u Kaleu nisu zadovoljni Francuskom kao odredištem: spremni su da rizikuju život da bi ušli u Britaniju. Desetine hiljada izbeglica u balkanskim zemljama očajnički pokušavaju da se domognu Nemačke. Svoje snove vide kao bezuslovno pravo i zahtevaju od evropskih vlasti da im obezbede ne samo hranu i zdravstvenu zaštitu nego i transport do željenih zemalja. U tim zahtevima ima nečeg zagonetnog i utopijskog: kao da je Evropa dužna da ostvaruje njihove snove – snove koji su izvan domašaja i većine Evropljana (verovatno bi mnogi stanovnici srednje i istočne Evrope takođe radije živeli u Norveškoj). Izgleda da upravo onda kada se nalazimo u najdubljoj bedi, kada smo najviše ugroženi i izloženi opasnostima – onda kada bi se očekivalo da ćemo biti spremni da se zadovoljimo osnovnim minimumom bezbednosti i blagostanja – izgleda da je upravo tada naš utopizam najjači. Ali teška istina sa kojom izbeglice moraju da se suoče je to da Norveška ne postoji – čak ni u Norveškoj.

Istupi domaćeg stanovništva koji govore o zaštiti “našeg načina života” nisu sami po sebi rasistički ili protofašistički: takvo tumačenje treba odbaciti. Ako to ne učinimo, otvorićemo put antiimigrantskim porivima koji su se nedavno manifestovali u Švedskoj, gde je prema ispitivanjima javnog mnjenja antiimigrantska Demokratska stranka potisnula socijaldemokrate sa mesta najpopularnije stranke u zemlji. Uobičajeni stav liberalne levice u tom pogledu je stav arogantnog moralizma: onog trenutka kada damo kredibilitet ideji o “zaštiti našeg načina života”, kompromitovali smo našu poziciju, jer tako prihvatamo donekle ublaženu verziju onoga što antiimigrantski populisti otvoreno zastupaju. To približno odgovara opreznom pristupu koji su poslednjih godina usvojile partije centra. One odbacuju otvoreni rasizam antiimigrantskih populista, ali u isto vreme govore da “razumeju zabrinutost” građana, pa se opredeljuju za “racionalniju” antiimigracionu politiku.

Ipak, stav liberalne levice mora se odbaciti. Pritužbe kojima se problem prikazuje kao isključivo moralno pitanje – “Evropa je ravnodušna prema stradanjima drugih” i tako dalje – samo su naličje antiimigrantske brutalnosti. Zajednička im je pretpostavka, koja nije sasvim očigledna, da je odbrana našeg načina života neuskladiva sa univerzalnim moralom. Moramo se izvući iz zamke liberalnog preispitivanja: “Koliko tolerancije možemo da podnesemo?” Treba li da tolerišemo migrante koji ne dozvoljavaju deci da pohađaju državne škole, koji svojim ženama nameću određeni način oblačenja i ponašanja, koji ugovaraju brakove svoje dece, koji diskriminišu homoseksualce? Nikada ne možemo biti dovoljno tolerantni; ili smo uvek već previše tolerantni. Jedini način da izađemo iz ove pat pozicije jeste da prekoračimo pitanje tolerancije: drugima treba ponuditi ne samo poštovanje, već mogućnost udruživanja u zajedničkoj borbi, jer problemi sa kojima se suočavamo su zajednički problemi.

Izbeglice su cena koju plaćamo za globalizovanu ekonomiju u kojoj je sloboda kretanja data robi, ali ne i ljudima. Ideja o poroznim granicama koje preplavljuju stranci imanentna je globalnom kapitalizmu. Migracije u Evropi nisu ništa novo i jedinstveno. U Južnoj Africi, više od milion izbeglica iz susednih zemalja našli su se u aprilu na udaru lokalnog siromašnog stanovništva koje ih optužuje da su im ukrali poslove. Biće još sličnih priča, uzrokovanih ne samo oružanim sukobima već i ekonomskim krizama, prirodnim katastrofama, klimatskim promenama i tako dalje. Dok je trajala nuklearna katastrofa u Fukušimi, japanske vlasti su jednog trenutka razmatrale mogućnosti evakuacije šireg područja Tokija – više od dvadeset miliona ljudi. Da se to dogodilo, kuda bi ti ljudi otišli? Da li bi im dali novo parče zemlje u Japanu da počnu sve ispočetka? Ili bih ih rasporedili širom sveta? Šta ako klimatske promene učine severni Sibir pogodnijim za ljudski život i poljoprivredu, a velike delove subsaharske Afrike pretvore u pustinju? Kako će se organizovati redistribucija ljudi? Kada su se slični događaji odigravali u prošlosti, društvene promene su bile nepredvidive i spontane, praćene nasiljem i razaranjem.

Ljudska vrsta se mora pripremiti za “plastičniji” nomadski život. Jedna stvar je izvesna: nacionalni suverenitet se mora radikalno redefinisati, uz razvoj novih metoda globalne saradnje i donošenja odluka. Prvo, u ovom trenutku, Evropa mora potvrditi rešenost da osigura dostojanstven tretman izbeglica. Tu ne sme biti kompromisa, jer velike migracije su naša budućnost, a jedina alternativa je novi varvarizam (ono što neki opisuju kao “sukob civilizacija”).

Drugo, nužan ishod takvog opredeljenja je nametanje jasnih pravila i propisa na nivou Evrope. Upravljanje rekom izbeglica treba organizovati kroz administrativnu mrežu koja će uključiti sve članice Evropske unije (da bi se sprečili varvarski ispadi poput onih koje su skrivile vlasti u Mađarskoj i Slovačkoj). Izbeglicama se mora garantovati bezbednost, ali takođe im se mora staviti do znanja da su dužni da prihvate odredišta koja im evropske vlasti dodele, da će morati da poštuju zakone i društvene norme evropskih država; da neće biti tolerancije za versko, seksističko ili etničko nasilje; da niko nema pravo da drugima nameće sopstvenu veru ili način života; da se mora poštovati pravo svakog pojedinca da odstupi od pravila zajednice. Ako žena odluči da pokrije lice, njena odluka se mora poštovati; ako želi da izađe na ulicu otkrivenog lica, mora joj se garantovati sloboda da to i učini. Takva pravila privileguju zapadnoevropski način života, ali to je cena koja se mora platiti za evropsko gostoprimstvo. Pravila treba jasno formulisati i dosledno primenjivati, ako je potrebno i primenom mera represije – i protiv inostranih fundamentalista i protiv domaćih rasista.

Treće, moramo pronaći novi način međunarodnog vojnog i ekonomskog intervenisanja – način koji će izbeći neokolonijalne zamke iz nedavne prošlosti. Primeri Iraka, Sirije i Libije pokazuju kako pogrešna vrsta činjenja (u Iraku i Libiji) i nečinjenja (u Siriji, gde se ispod privida nečinjenja nadmeću strane sile kao što su Rusija i Saudijska Arabija) završava u istom ćorsokaku.

Četvrto, najvažnije i najteže od svega, potrebne su nam radikalne ekonomske promene koje će ukinuti uslove koji proizvode izbeglice. Ako izostane promena načina funkcionisanja globalnog kapitalizma, neevropskim izbeglicama će se uskoro pridružiti reke ljudi iz Grčke i drugih zemalja unutar Unije. Kada sam bio mlad, takve pokušaje regulacije smo nazivali komunizmom. Možda komunizam treba ponovo izmisliti. Možda je, na duži rok, to jedino moguće rešenje.

London Review of Books, 09.09.2015.

http://www.lrb.co.uk/2015/09/09/slavoj-zizek/the-non-existence-of-norway

Preveo Đorđe Tomić

Peščanik.net, 20.09.2015.

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #72 u: 26.09.2015., 09:25:59 »
Lažni događaj

Nije mi ni tvoj izvor nešto vjerodostojan. :a015

OK, je li i ovo lažan događaj:


Kakav to nečovjek moraš bit za ovo? :fluch Da sam u ne znam kakvoj nevolji ne bih dignuo šator na groblju i spavao na nečijem grobu. :e040 :e040 :e040 Ovi nemaju ni minimum poštovanja prema mrtvima, a kamo li će prema živima. Siguran sam da će Elvis i za ovo imat neko logično objašnjenje. :lol3 :popcorn

Rekao sam poštovanje prema živima?  :lol1 Njih gaze do smrti. Ej, na  hodočašću, na smrt pregaze 700 ljudi, a skoro svake godine bude žrtava u Meki, i mi takve primamo u Europu. Ovdje već znam objašnjenje: puno ljudi, stampedo, panika... Pa i na papinim misama, bilo Ivana Pavla II, bilo pape Franje, bude puno ljudi, (zadnje; milijun ljudi u Havani), pa nisam baš primjetio da ima ozlijeđenih, a kamo li mrtvih. :a045

Dosta sam gubio vremena ovdje. Idem  :hiker :wavey

Offline sandro

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2014
  • Postova: 1.016
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #73 u: 26.09.2015., 16:48:50 »
Groblje na videu je na graničnom prijelazu Šid Tovarnik, između dvije granice

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.602
Odg: Izbjeglička kriza
« Odgovori #74 u: 26.09.2015., 18:05:13 »
Kakav to nečovjek moraš bit za ovo? :fluch Da sam u ne znam kakvoj nevolji ne bih dignuo šator na groblju i spavao na nečijem grobu. :e040 :e040 :e040 Ovi nemaju ni minimum poštovanja prema mrtvima, a kamo li će prema živima. Siguran sam da će Elvis i za ovo imat neko logično objašnjenje. :lol3 :popcorn

A bo, valjda smo mi Kastafci također nečovjeci, glavno igralište u osnovnoj školi nam je bilo kastafsko groblje  :greensmile Za one koji ne znaju, autobusna stanica za dio Kastafčine prema Viškovu je točno ispred ulaza u groblje. Koliko smo se puta tamo igrali lovice i skrivača ...  :palacgore a ispred niša je bilo idealno mjesto za igre sa sličicama  :smile

Po tebi je  Južna Amerika/Latinska Amerika puna nečovjeka, zamisli oni tamo imaju čak i piknike na grobljima :eek

In some parts of Mexico such as the towns of Mixquic, Pátzcuaro and Janitzio, people spend all night beside the graves of their relatives. In many places people have picnics at the grave site, as well.

Inače, Islam se ne razlikuje bitno po pitanju odnosa prema grobljima, evo jedne humorističke priče prema stvarnim događajima  :palacgore

Citat:
http://www.portalnovosti.com/grobno-sijeno

Elem, to je selo veliko, pa mu je i groblje veliko. I u groblju trava raste i gusta i visoka. I jedan stanovnik toga sela, neka mu ime bude recimo Mursel, svake godine pokosi tu travu. Od toga što pokosi, Mursel zdene nekad tri, nekad i četiri plasta sijena. Drugi u selu nerado gledaju na mogućnost da svoju stoku hrane sijenom grobljanskim. Mursel je drukči. Kaže da je cio svijet groblje i da sva trava svijeta niče iz nečijih grobova, samo što to ljudi ne znaju, jer ne razmišljaju pravilno. Smatra da koseći travu groblja, groblje uređuje, te je čistije i prohodnije no druga groblja. To Murselu niko i ne spori, ali opet, tolike godine hraniti stoku za mužu ili stoku za vuču ili konja za jahanje travom iz groblja, to nije u redu. Neki mrmljaju da je groblje imovina zajednička, te ga zato ne bi smio stalno kositi i sijeno mu plastiti jedan te isti čovjek. Tih te tako misle nije u selu malo, pa jedan dan jedan od seljana rekao Murselu: ‘E, Mursele, tolike godine kosiš travu ovoga našega groblja: bogomi je grehota da ti je naše groblje livada. Makni se od toga, učini nešto da se ne griješiš dalje. Ogradi groblje, dadni neki prilog, nešto sirotinji udijeli od toga sijena što ukosiš, načini kapiju na groblju, bez kapije nam je groblje.’ Mursel sve to odbija. Groblje ionako niko ne bi kosio, nepokošena travuljina bi od kiša polegla, na nju bi podjesen pao snijeg, pa bi ta starež dogodine poštetila novu travu, a onda bi u sve to tice i vjetrovi zasijali šipurka i gloga i bodljave gladiševine, i groblje bi za koju godinu bilo ne za kosu već za trnokop. Tako Mursel. A trojica mladića iz sela, neka su im imena Hajro, Hakija i Hivzo, što iz dokolice, što iz znatiželje, odluče da Mursela malo u pamet ugnaju.
Bio je kraj juna, trava po groblju već zrela za košenje, grobovi već utonuli u nju, te ona trojica, jedne srijede, upitala Mursela, e kad će groblje pokositi, ‘da se može grobovima prići’. Mursel im rekao da će, akobogda, u subotu groblje pokositi. A ona se trojica plaho pripremila za tu Murselovu subotu. Uzeli od nekoga iz Pazara mikrofon i zvučnik, i dugačke žice dosta. U kuću jednoga od njih, ostavili mikrofon, a od mikrofona poveli žicu, kroz prozor kuće pa kroz visoku travu i uveli u groblje. Žicu zakivcima prignali uz zemlju, da nikome ne zapne za nogu. U udubljenje kraj jednog groba, čije su tahte pod humkom davno popustile, položili zvučnik, opkolili ga zelenim busenjem i prekrili travom, a sve priredili tako da kosa ne dohvati ni žicu ni zvučnik. Žicu utaknuli u zvučnik. Sve uključili na struju isprobali u četvrtak dok je Mursel bio na pijaci u Sjenici, pa probu ponovili i u petak, Mursel bio u Dugoj Poljani. Isključili iz struje i ostavili sistem da prenoći.
U subotu ujutro Mursel otkovao pa naoštrio kosu, napunio brusaru vodom, stavio u nju brus, pa je zataknuo za kaiš, uzeo kosu na rame i otišao u groblje da kosi. Ona trojica ga gledala iz one sobe u kojoj im je bio mikrofon. Krenuo Mursel da kosi, jedan mah, drugi, deseti, trideseti, i približio se onome udubljenju gdje bio zvučnik. U taj čas Hajro, koji je stajao uz prozorsko okno, dao Hakiji znak da napravu utakne u struju. Mursel zamahne kosom, a Hivzo, promijenivši glas na potmulo, vikne u mikrofon: ‘Aaa, ne tamo!’ I zvučnik prenese krkljavo: aaa, ne tamo! Mursel to čuje, no pomisli da to neko ispod groblja tjera goveda, pa nastavi da kosi. Kad li se iz trave grobne začuje: ‘Aaa, nemoj me po kostima, ako si mi pobogu brat!’ Murselu se ukoči i ruka koja kosu drži za kosište i ruka koja kosu za rukelj drži. Okrene se oko sebe, sam ispred onoga utonuloga groba, ozgor već prži sunce, a s njega lipti hladan znoj. Sam pod nebom, s kosom u šakama, gleda bolje oko sebe, ništa ne vidi. Selo i dalje stoji gdje se zaselilo. Kud će? Da pobjegne iz groblja u selo, svi će ga pitati, a što ne pokosi groblje, Mursele, kad reče. A da nastavi? Uzdahne, udahne, načini dva-tri sitna zamaha, pa dva-tri malo jača, pa još jedan, ništa se ne javi, zamahne najzad kako uvijek zamahne, a ispod busenja glas: ‘Aaa, za ovo ćeš se na svome maslu u džehennemu pržiti!’
Baci Mursel kosu od sebe, pa se iz sve snage dade u trk. Stigne do najbliže kuće, do one iste u čijoj je jednoj sobi onaj mikrofon. Zalupa na vrata, iziđe Hajro: ha, Mursele, kojim dobrom? Aman, Hajro, zbori grob! Koji grob, Mursele, kakvo zborenje, đe to ima da grob zbori? Ima, Hajro, u naše groblje grob, eno zbori! Stani, Mursele, hoću ja da vidim koji to grob zbori: povedi me! Hoću, Hajro, ali da ti ideš prvi, a ja za tobom. Uđu u groblje, Hajro prvi. Uzme Murselovu kosu, pa priđe ondje gdje Mursel pokazuje, i krene da kosi. Kosi Hajro, kosa oštra, pada trava na otkos. Nema ništa ovdje da zbori, Mursele. Ima, Hajro, ima: ja sam čuo, jok jedan put, no i triput. Aman, Mursele, vidiš li da kosim baš đe si ti kosio, a ništa. No ti se to priviđa, Mursele, hoće to po groblju. Ada, ne priviđa mi se, o Hajro, nijesam ja ništa vido no sam čuo. E pa prividio ti se glas, Mursele. Uto stigne i Hakija, šta je, Mursel mu kaže što je i Hajru kazao. Uzme i Hakija kosu, zamahne njom po travi najjače nekoliko puta – ne čuje se ništa. Kažu Murselu, neka sad pokuša sam, dok su oni tu. On pokuša, mahne najjače – ništa. Eto, vidiš da ti se pričinja, Mursele. Hajde, kosi ti slobodno, odosmo mi kući.
Ostave ga u groblju, a na pola puta do kuće i sami čuju iz groblja: ‘Aaaa, bogme ćeš za ovo na azabu biti!’ Krajem oka poglednu onamo i vide kako Mursel, bacivši kosu, raspamećen preskače ogradu, pa bježi prema svojoj kući i utrčava u nju. Više nikad nije pokosio groblje. Priča se, kako mu je, nakon dosta godina, neko šušnuo da su mu sve to priredili neki iz sela. Kad je to načuo, zadao je tvrdu vjeru da će počinioce naći i pobiti ih ka zečeve. Nisam čuo da ih je našao, a nadam se da ni ovo neće pročitati Mursel

Rekao sam poštovanje prema živima?  :lol1 Njih gaze do smrti. Ej, na  hodočašću, na smrt pregaze 700 ljudi, a skoro svake godine bude žrtava u Meki, i mi takve primamo u Europu. Ovdje već znam objašnjenje: puno ljudi, stampedo, panika... Pa i na papinim misama, bilo Ivana Pavla II, bilo pape Franje, bude puno ljudi, (zadnje; milijun ljudi u Havani), pa nisam baš primjetio da ima ozlijeđenih, a kamo li mrtvih. :a045

Uspoređuješ kruške i jabuke. Na misi se stoji/sjedi, eventualni problemi mogu nastati pri ulazu ili izlazu, a ovdje se masa ljudi kreće (kamenuju vraga ili njegov simbol). Kada imaš kojih pola milijuna ili više ljudi koji svi idu jednim jedinim putem, a dimenzije su ograničene - i onaj najdalji mora moći baciti kamen ... (na mega mise se ulazi/izlazi kroz gomilu ulaza/izlaza), treba samo malo pa da se desi tragedija.