Autor Tema: Riječka luka  (Posjeta: 25020 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Riječka luka
« u: 29.03.2012., 22:53:14 »
Mislim da je bolje ovakve vijesti stavljati u posebnu temu ...




Nova kontejnerska linija u riječkoj luci


Još jedna nova kontejnerska linija ticat će riječku luku. Tajvanski brodar Evergreen Line uspostavio je novu liniju između Dalekog istoka i Jadrana. Linija kreće iz Tokija tičući korejske, kineske, indonezijske i bliskoistočne luke, a u Jadranu Rijeku, Trst i Koper.



Na kontejnerskoj liniji nazvanoj UAM Pendulum plovit će brodovi kapaciteta od 5300 do 6300 TEU-a. Riječku luku nova će linija ticati petkom, a prvi se brod, Ital Universo, očekuje 11. svibnja.(radio rijeka)

http://www.rijekadanas.com/nova-kontejnerska-linija-u-rijeckoj-luci/
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #1 u: 29.03.2012., 22:58:51 »
E trebao si meni pustiti ovu temu da otvorim  :facepalm :eek :lol1

Hoćeš da sada jedno deset stranica nabijem ovdje  :computer1

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Riječka luka
« Odgovori #2 u: 30.03.2012., 06:36:09 »
 :greensmile samo izvoli ...
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.160
Odg: Riječka luka
« Odgovori #3 u: 30.03.2012., 08:20:47 »
Evergreen brodovi imaju nevjerojatno ružna nadgrađa, koja se protežu od boka do boka broda, sa čamcima za spašavanje u zasebnim nišama...

Ono, kapetanski mostovi nemaju "krila"...

Ne znam, je li to ono o "eye of the beholder", ali to njihovo "trademark" nadgrađe mi nikako ne paše.

Prije sam mislio da se radi samo o starijim brodovima, ali sam onda vidio neka njihova nova nadgrađa u gradnji tu nedaleko od mene, zdepaste "kuće" od 10 katova, aaaarghhh!

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #4 u: 30.03.2012., 08:59:49 »
Meni su baš suprotno,jako simpatični,još i s dva dimnjaka  :palacgore barem imaju posebnost za razliku od ostlih brodara i brodova koji nalikuju kao jaje jedan drugome

Naravno i zelena boja im daje posebnost,uz Safmarinove brodove najljepši
« Zadnja izmjena: 30.03.2012., 09:01:21 od gorgoroth »

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #5 u: 30.03.2012., 17:29:03 »
USKORO KREĆE NOVA KONTEJNERSKA LINIJA »UAM PENDULUM« S DALEKOG ISTOKA

Evergreeen Line od 11. svibnja u Rijeci



RIJEKA Još jedna nova kontejnerska linija pod nazivom UAM Pendulum između Dalekog istoka i sjevernog Jadrana ticat će redovito riječku luku, a pokreće je tajvanski brodar Evergreen Line. Najavljeno je da će liniju održavati kontejnerski brodovi kapaciteta od 5.300 do 6.300 TEU jedinica, a na kontejnerski terminal Brajdica brod bi trebao stizati svakog petka. Prvi od njih u najavi je brod »Ital Universo«, koji se u Rijeci očekuje 11. svibnja, dan nakon uplovljavanja u koparsku luku.
    Linija kreće iz Tokija i tiče korejske, kineske, indonezijske i bliskoistočne luke, te osim Rijeke, Trst i Kopar na sjevernom Jadranu.
    Riječ je o svojevrsnom povratku ove brodarske kompanije s kontejnerskom linijom, jer je njihova linija s Dalekog istoka već bila u funkciji prije nešto više od pet godina.
    Dogovoreno je također da će novu liniju UAM Pendulum održavati i brodovi južnokorejskog brodara Hanjin Shipping i tajvanskog brodara Yang Ming Line. Prema objavljenom itineraru putovanja brodovi će ticati sljedeće luke: Tokyo – Osaka – Pusan – Qingdao – Shanghai – Ningbo – Kaohsiung – Hong Kong – Yantian – Tanjung Pelepas – Colombo – Ashdod – Alexandria – Taranto – Kopar – Rijeka – Trst – Taranto – Colombo – Tanjung Pelepas – Kaohsiung – Hong Kong – Yantian – Shanghai – Ningbo.

http://novine.novilist.hr/Default.asp?WCI=Rubrike&WCU=285B28582863285B2863285A28582859285A286328962897289E2863288F2891288E2863285E2858285D285D285F285928632863286328592863N

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.553
Odg: Riječka luka
« Odgovori #6 u: 30.03.2012., 19:49:14 »
Ovog si sigurno već uslikao  :)

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #7 u: 30.03.2012., 20:01:33 »
Jesam ali u luci,nisam dok je dolazio
Btw super slika,kao i sve brodske uostalom  :palacgore

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #8 u: 31.03.2012., 16:03:07 »
U RIJEČKOM AKVATORIJU USKORO PRVI OVOGODIŠNJI KRUZER

S »Orianom« doplovljava 1800 turista



RIJEKA U riječki bi akvatorij, 19. travnja trebao uploviti kruzer "Oriana", dio brodarske grupacije za krstarenja i jedne od najvećih kompanija u turističkoj industriji na svijetu – Carnival Corporation & plc. Veliki korak za Kvarner, a lokalpatrioti bi rekli – bogme i veliki korak za tvrtku utemeljenu daleke 1837. godine. "Orianino" uplovljavanje u ovaj djelić svjetskog mora rezultat je velikog angažmana i Lučke uprave Rijeka i brojnih turističkih subjekata, ili kako je to lijepo rekla Sniježana Papeš, članica Povjerenstva za razvoj kruzinga na području Kvarnera, ali i markentiška stručnjakinja pri Lučkoj upravi Rijeka – ovo je pravi pokazatelj kako se dobrom suradnjom mogu postići i dobri rezultati. Lučkoj upravi je zadatak brodu tj. kruzeru prvenstveno omogućiti sidrište ili adekvatan vez uz obalu uz potrebnu logistiku, a turistički subjekti su ti koji preuzimaju daljnje osmišljavanje, odnosno ponudu onima koji su pristali u našu luku. Lučka uprava Rijeka zahvalna je turističkim subjektima na uloženom trudu koji je rezultirao prilikom da 2012. godina bude godina u kojoj će se Rijeka i Kvarner pokazati kao atraktivna "kruz destinacija".
    Vratimo li se na početak, odnosno na skorašnje uplovljavanje 260 metara duge "Oriane", s kapacitetom od 1800 putnika, od Sniježane Papeš doznajemo kako kruzer zbog svoje veličine dolazi na sidrište, pa će iz tog razloga iskrcavanje putnika biti organizirano tzv. brodskim "tenderima", a njihovim dolaskom na obalu Lučka uprava Rijeka preuzima i organizira logističku podršku. Na obali će ih čekati planiranih šest autobusa, a onda svakom po želji. Na raspolaganju su im organizirani izleti u Istru, na Krk, u Gorski Kotar, ili pak razgled Opatije i Rijeke. Što reći, nego dobro došli!

http://novine.novilist.hr/Default.asp?WCI=Rubrike&WCU=285B28592863285B2863285A28582859285A2863287A287128632863285E2858285D285E2861286128632863286328592863M

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #9 u: 02.04.2012., 16:27:39 »




Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #10 u: 12.04.2012., 13:46:04 »
Zračna slika luke




Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #11 u: 17.04.2012., 14:27:11 »
Rok projektiranja i izgradnje pet godina

Posao vrijedan 70 milijuna eura: Potpisan ugovor o projektiranju i izgradnji Zagrebačke obale

Ugovorom je definirana izgradnja obale u dužini od 400 metara, ali se predviđa da bi ista trebala biti duga 680 metara, jer bi ostatak obale u dužini od 280 metara trebao biti građen po modelu javno privatnog partnerstva ukoliko se pronađe investitor



RIJEKA Ugovor o projektiranju i gradnji novog kontejnerskog terminala riječke luke na Zagrebačkoj obali vrijedan 70,58 milijuna eura potpisan je u utorak u upravnoj zgradi Lučke uprave Rijeka.

 Ugovor su potpisali ravnatelj Lučke uprave Bojan Hlača i predstavnici konzorcija triju talijanskih tvrtki, Salvatore Sarpero za tvrtku »Grandi Lavori Fincosit«, za tvrtku »Nuova Co. Ed. Mar.« Oriana Contadin Biscolo, a za tvrtku »Impresa di Costruzioni Giuseppe Maltauro« Giovanni Dolcetta Capuzzo. Talijanima će hrvatski partner biti Osijek Koteks u čije je ime ugovor potpisao Vlado Horvatek.

Rok za projektiranje obale trebao bi iznositi oko 18 mjeseci, ali je moguće i nešto duže, dok je predviđeni rok izgradnje terminala još dodatne tri godine, što znači da bi cijeli posao mogao biti završen najranije 2017. godine.

Salvatore Sarpero obećao je u ime talijanskog konzorcija kako će ukazano povjerenje opravdati iskazivanjem sposobnosti da u zacrtanim rokovima, maksimalno brzo i efikasno, obave posao uz garantiranu kvalitetu.

Ugovorom je definirana izgradnja obale u dužini od 400 metara, ali se predviđa da bi ista trebala biti duga 680 metara, jer bi ostatak obale u dužini od 280 metara trebao biti građen po modelu javno privatnog partnerstva ukoliko se pronađe investitor.

Vjerojatno bi to mogao biti netko od lučkih operatera, koji su bili kandidati za privatizaciju Brajdice, a sada bi dobili pravo korištenja Zagrebačke obale, čiji bi godišnji kapacitet bio oko 500.000 TEU-a. Ovo je drugi pokušaj ugovaranja ovog projekta, jer je početkom 2006. godine s japanskom tvrtkom Kajima Corporation potpisan ugovor o gradnji terminala na Zagrebačkoj obali vrijedan 237 milijuna kuna. Isti je raskinut početkom 2008. godine, a da gradnja nije ni započela zbog stanja tla u podmorju, koje je bilo lošije od onoga što je predviđala dokumentacija.


http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Posao-vrijedan-70-milijuna-eura-Potpisan-ugovor-o-projektiranju-i-izgradnji-Zagrebacke-obale

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Riječka luka
« Odgovori #12 u: 01.05.2012., 10:46:04 »
Evo zašto Rijeka: Brodski prijevoz iz Kine do Hrvatske kraći za 5 do 6 dana nego do Njemačke ili Nizozemske


Kinezi žele da im riječka luka postane važna vrata na europsko tržište. Preduvjet za to je izgradnja nizinske pruge Rijeka – Zagreb – Botovo, te kontejnerskog terminala na Krku, što bi koštalo oko 4 milijarde eura…

Brod iz Kine do Rijeke putuje 5 do 6 dana kraće nego do Rotterdama ili Hamburga. Zato ne čudi zanimanje za riječku luku i riječki prometni pravac i jednog od najvećih kineskih brodara COSCO-a, čiji su čelni ljudi u ponedjeljak u Zagrebu na tu temu konkretno razgovarali s premijerom Zoranom Milanovićem i ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem, piše Vjesnik.

Kinezi žele da im riječka luka postane važna vrata na europsko tržište sa 500 milijuna stanovnika. Preduvjet za to je izgradnja nizinske pruge Rijeka – Zagreb – Botovo, te kontejnerskog terminala na Krku, što bi koštalo oko 4 milijarde eura. Obzirom da Kina ima 3600 milijardi dolara deviznih rezervi, čini se da bi Hrvatska vezivanjem za tu moćnu zemlju riješila svoje gospodarske probleme. Zbog veće dubine mora, do 20 metara, riječka luka ima prednost pred plićim lukama Kopar, Trst i Venecija, što će izgradnjom Zagrebačke obale do 2016. omogućiti pristajanje najvećih svjetskih kontejnerskih brodova, kapaciteta iznad 13.000 TEU-a. Vlada je za 2012. osigurala iz državnog proračuna 230 milijuna kuna za izgradnju i modernizaciju lučke infrastrukture u lukama od državnog značaja, što kineski ulagači također imaju na umu, jer im je zanimljiva i luka Ploče. Kontejneri iz riječke luke prema Srednjoj Europi već danas putuju kao da je Hrvatska već u EU, jer je carinska procedura na ulazu u Mađarsku maksimalno ubrzana, što taj prometni pravac čini konkurentnijim od Kopra.

Ako Kinezi budu gradili nove lučke i skladišne kapacitete u Primorsko-goranskoj županiji, te nizinsku prugu, dovest će i teret, što će potaknuti razvoj cijelog riječkog prometnog pravca, s nizom pratećih djelatnosti, piše Vjesnik.

Zanimanje kineskih ulagača za Rijeku i nije previše iznenađujuće. Kinezi diljem svijeta kupuju financijski posrnule tvornice, posebice u Europi, koje imaju tradiciju, te od njih moderniju tehnologiju proizvodnje određenih roba. Tako su prije nekoliko godina kupili posrnule švedske automobilske brendove Saab i Volvo, u čiji razvoj sada ulažu veliki novac, ali prvenstveno u pogonima u Kini.


http://www.poslovnipuls.com/2012/04/30/kinezi-luka-rijeka/
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Riječka luka
« Odgovori #13 u: 02.05.2012., 23:18:13 »



oko 1953. g. riječka luka imala je ove kapacitete!
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Riječka luka
« Odgovori #14 u: 30.08.2012., 09:00:32 »

Luka Rijeka i HŽ na velikom ispitu


Stiže brod rekorder: Pola stoljeća stare lokomotive teglit će 163.000 tona rudače

Brod od čak 289 metara dopremit će 12. rujna teret za mađarske željezare. Luka Rijeka i HŽ povjereni će posao odrađivati u tri smjene. Osim 100 vagona dnevno, HŽ mora osigurati minimalno četiri dovoljno jake i pouzdane lokomotive



RIJEKA  Zbog dolaska broda Cape Veni, dužine 290 metara i gaza od 17,5 metara, koji 12. rujna pristaje na terminal za rasuti teret u Bakru, Luka Rijeka i Hrvatske željeznice naći će se pred velikim ispitom.

U osam predviđenih dana zadržavanja, čak 163 tisuće tona željezne rudače prebacivat će se s broda u lučka skladišta, a iz njih na vagone kojima odlaze na konačno odredište u mađarske željezare.

U zadnjih 20 godina nijedan brod ovakve veličine nije pristao na terminal za rasuti teret. Dosad je najveći problem predstavljao gaz limitiran na 16,5 metara. No otkad je prošle godine, anagažmanom Lučke uprave Rijeka, počišćeno morsko dno u bakarskoj luci, te se gaz produbio na 18 metara, više nema tehničkih problema za prihvat ovako velikih brodova.
Dogovorena brzina

Od Luke Rijeka i HŽ-a sada se očekuje da ispoštuju dogovorenu brzinu iskrcaja tereta i njegov transport za Mađarsku. Očekuje se da će i Luka Rijeka i HŽ, s ciljem ispunjenja rokova, povjereni posao odrađivati u tri smjene. Najveći problemi mogu nastati zbog lokomotiva kojima će se teret izvlačiti iz Bakra do Škrljeva pa do Moravica.

Radi se, naime, o tome da će HŽ za ovaj posao, osim svakog dana 100 vagona, morati osigurati minimalno četiri dovoljno jake i pouzdane lokomotive. Kako je poznato, na širem riječkom području, zbog specifičnosti naponskog sustava na željeznici, uglavnom se koriste preko 50 godina stare talijanske lokomotive Ansaldi koje rade na struju.

U slučaju njihovih kvarova, HŽ će se prebaciti na korištenje dizel lokomotiva zbog čega će cijena njegove usluge interno porasti te može izostati očekivana dobit iz ovog posla. Dolazak broda dimenzija poput Cape Venija osim što je posao od kojeg profit mogu ostvariti Luka Rijeka, Hrvatske željeznice, špediteri i agencije, ukazuje i na sve slabosti riječkog prometnog pravca.

Upravo je problem s lokomotivama dio šireg konteksta vezanog za nedovoljno ulaganje u riječki prometni pravac. Stručnjaci ukazuju na mogući paradoks cijele priče – da je u Luku Rijeka konačno došao pravi teret, i to u velikim količinama, a da taj posao zbog starih i dotrajalih lokomotiva u realizaciji može doći pod znak pitanja.
Splet okolnosti

 S druge strane, Luka Rijeka, ukoliko se posao obavi u roku i bez većih problema, i u perspektivi može očekivati ovakve brodove. Pritom ipak treba naglasiti da je to manje rezultat kvalitete usluge koja se ovdje pruža, a puno više igra slučajnosti i splet prirodnih okolnosti koje Rijeci idu u prilog.

Jedna je okolnost limitiranost gaza u koparskoj luci ograničenoj na brodove do 70 tisuća tona pa ne može primiti brodove poput Cape Venija ukupne nosivosti od 176 tisuća tona.

Druga je okolnost suša koja vlada Europom, uslijed čega je plovnost Dunava, do kojeg teret dolazi preko rumunjske Constanze, zbog vodostaja sve manja, u svakom slučaju nedovoljna za transport riječnim putem golemih količina željezne rude do mađarskih željezara. Treća je okolnost, koja Rijeci također ide u prilog, cijena dnevnog najma broda poput Cape Venija.

Rekordno niske cijene sada iznose oko 9.000 dolara na dan, a nekad, kad je postojao deficit brodskog prostora, kretale su se i do 100 tisuća dolara na dan. Upravo zbog niske cijene najma, ovakvu je vrstu tereta trenutno isplativije prevoziti golemim brodovima poput Cape Venija, što Rijeci omogućava, zbog tehničke mogućnosti njegovog prihvata, dobivanje profitabilnih poslova.

Odustali od nabavke

Ipak, ukoliko želi i dalje biti konkurentan za ovakve vrste poslova, a da njihovo dobivanje ne bude isključivo rezultat suša u Europi, premalog gaza koparske luke ili niske cijene dnevnog najma broda, riječki prometni pravac hitno se mora pojačati kupnjom novih lokomotiva.

Iako je postojao plan zamjene tih prastarih lokomotiva novim, Siemensovim, pa je i raspisan natječaj za njih 15 s prosječnom cijenom od oko 3,5 milijuna eura, zasad se odustalo od nabavke koja riječku luku i prometni pravac stavlja u konkurentniji položaj.

Koliko je, samo za Luku Rijeka, posao pretovara željezne rude profitabilan govore podaci: Luka će svaku pretovarenu tonu obračunati oko 4 eura, a kako se radi o 163 tisuće tona, prihod od tog iznosit će 650 tisuća eura.

S obzirom na vrstu i količinu internih troškova, Luci će ostati čista dobit možda i od pola milijuna eura samo na poslovima pretovara jednog broda. Lučka uprava, pak, uprihodovat će 47 tisuća eura.


Teret Ansaldicama samo do Moravica

Riječki strojovođe, njih 113, s 50 i više godina starim talijanskim lokomotivama Ansaldicama teret iz Rijeke prevoze samo do Moravica. Tamo se moraju mijenjati lokomotive pa 113-tonske Ansaldice koje rade na staroj, istosmjernoj naponskoj mreži, zamjenjuju se lokomotivama izmjeničnog napona kojima teret putuje ostatkom Hrvatske pa prema Mađarskoj.



Zarada

Prihod Luke Rijeka  650.000 eura
Dobit Luke Rijeka    500.000 eura
Lučka uprava   47.000 eura


http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/Stize-brod-rekorder-Pola-stoljeca-stare-lokomotive-teglit-ce-163.000-tona-rudace