Autor Tema: Riječki neboder  (Posjeta: 36165 vremena)

0 Članova i 4 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline jano

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Pro 2014
  • Postova: 356
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #45 u: 03.03.2015., 21:23:12 »
Nekako uvenula cool tema, koju sam čitao sa zanimanjem.
Privremeno, ili ovo je kraj? (pitanje za osnivača teme) :)
A ovi urban legende o koih se govori u prvom postu? Ja bih bio jako zainteresiran.
Investitor - mafijskij računovođa???
Neki poznati stanovnici? (osim druga Tita na krovu ;))
Neki dramatični događaji u zgradi? (Bačila kroz prozor od 10 kata muža i ljubavnicu - npr. ;)) Ili nešto drugo?
Ništa???
Ništa o njemu nisam znao, kad sam slikao ovo. Ali nešto me je potaknulo da to učini.
Pozdrav.

« Zadnja izmjena: 30.04.2018., 18:47:36 od jano »

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #46 u: 03.03.2015., 21:30:49 »

Neki dramatični događaji u zgradi? (Bačila kroz prozor od 10 kata muža i ljubavnicu - npr. ;)) Ili nešto drugo?
Ništa???

Jano, nama za ovakve stvari služe maškare. A u drugim danima je red, rad i disciplina. :m055
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline Kont

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2014
  • Postova: 3.148
  • Nullius in verba
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #47 u: 03.03.2015., 22:59:35 »
Jano,još smo u potrazi za nacrtima,a pogotovo slikama gradnje Ri nebodera.Trenutno pretražujem arhive Uzbekistana,a Zokxy Turkmenistana i Kine.Što se tiče bacanja kroz prozor,našao sam samo ove dvije,ali nije uspjelo.Preživio je.





A priča o Al Caponu ide otprilike ovako:

Prema nekim tvrdnjama, Al Caponeova majka Teresina (rođena Raiola) je bila Riječanka. Tu je priču u Rijeku poslije Drugog svjetskog rata donio jedan Riječanin koji je kao taksist u Chicagu jednom prigodom vozio Caponea na suđenje. Slavni ga je mafijaš upitao odakle je doselio u SAD, a kad mu je on spomenuo Rijeku, Al se raspričao kako je njegova mama Teresa iz Rijeke te da mu je kao djetetu pričala o tom gradu na Kvarneru. U prilog toj tvrdnji ide i činjenica da je gradnju Riječkog nebodera (1939 – 1942) financirao Caponeov računovođa Marko Arbori. Ocjenjuje se da je kroz tu investiciju opran Caponeov prljavi novac zarađen na kocki i prostituciji, a prethodno i na švercu alkohola tijekom prohibicije. Riječki neboder, i danas zaštitni znak grada na Rječini, građen je prema američkim standardima, s protuavionskim skloništem te praonicom i sušionicom rublja na krovu, a za dva je kata viši od prvog sagrađenog nebodera na svijetu, onog u Chicagu dovršenog 1885. godine. Capone je riječki neboder možda dao sagraditi u spomen na svoju majku. Bilo je to prvo takvo zdanje u jugoistočnoj Europi, a ljudi su dolazili u Rijeku da bi se divili građevini visokoj koliko? metara.
PS:
Ponovo nemrem odolit da ne stavim Tita na vrh nebodera plus petokraka




Offline jano

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Pro 2014
  • Postova: 356
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #48 u: 04.03.2015., 21:45:07 »
Hvala lijepa Kont. :), zanimljive priče.
Radujem se nastavku.
Pozdrav.

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #49 u: 04.03.2015., 23:06:57 »
usrećil se j'z nacionalizacijun...

Offline sijori

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2014
  • Postova: 503
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #50 u: 17.03.2015., 12:08:40 »
Iz novog lista danas : Autorica nedavno objavljene monografije Međuratna arhitektura Rijeke i Sušaka

FELJTON JULIJE LOZZI BARKOVIĆ
Arhitektira Rijeke i Sušaka između dva rata (2): Kako je nastao Riječki neboder


Izgradnji stambeno-poslovne palače na nekadašnjoj Piazzi Regina Elena prethodila je njena sveobuhvatna regulacija 1934. godine, a dotadašnju prometnu funkciju trga preuzima 200-tinjak metara udaljena Piazza Cesare Battisti (danas Trg Žabica)

R iječki neboder na Jadranskom trgu točka je na »i« riječkog Korza, urbani znak središnje gradske šetnice. Izvorno poznat kao casa alta (visoka kuća) trebao je više asocirati na nešto tradiconalno nego moderno (neboder) koji tipološki i terminološki dolazi kao utjecaj iz Amerike. Uostalom, naručitelj palače Marco de Albori bio je američki povratnik.

  Bilo kakvoj izgradnji na nekadašnjoj Piazzi Regina Elena prethodila je njezina sveobuhvatna regulacija provedena 1934. kada je površina ukrasnoga cvjetnjaka u njezinom središnjem dijelu drastično reducirana i pokrivena asfaltom jer su se pločnici gurali rubno radi odvijanja dolazaka i odlazaka gradskih i turističkih autobusa, teretnih kola i tramvaja. Na kraju je ostavljena samo ovalna betonska ploča u funkciji autobusnog stajališta za pješake po uzoru na Piazzu Oberdan u Trstu. Prometnu funkciju trga velikim dijelom preuzima dvjestotinjak metara udaljena Piazza Cesare Battisti (danas Trg Žabica) koja je bila prometno praktičnija. Osim toga, bila je dvostruko šira i prikladnija za kretanje autobusa, pokazavši se logičnim prometnim čvorištem grada, što je, uostalom, ostala do danas.

 Konzervatori se ne slažu

Kupnja terena i mogućnost izgradnje stambeno-poslovne palače na mjestu dviju srušenih starih kuća na zapadom dijelu Trga kraljice Jelene ponuđeni su privatnim investitorima, nakon čega nacionalno Savjetodavno tijelo za javne radove definira arhitektonski izgled buduće građevine, određujući joj visinu: 20 metara za tijelo koje u cijelosti pokriva površinu terena, te daljnjih 20 metara za toranj koji izvire iz te donje strukture. No jedini zainteresirani investitor Marco de Albori bio je u mogućnosti financirati zgradu od eventualno osam katova, s dva stana na svakom katu, pa 1938. u pismu gradonačelniku predstavlja upravo takvo idejno rješenje riječkog inženjera Nerea Baccija. Zgrada je trebala biti maksimalno racionalnog izgleda, pri čemu je naručitelju bila namjera obložiti je mramorom kako bi se postigla tražena dekorativnost i gospodski izgled (palazzo signorile) radi prilagodbe drugim planiranim gradnjama na trgu.

  Nakon toga, na traženje gradske administracije, Odjel za kulturnu baštinu i likovne umjetnosti Ministarstva obrazovanja u Rimu razmatra projekt, a njihova Generalna direkcija konzultira se s arhitektom Marcellom Piacentinijem, tada vrhunskim nacionalnim autoritetom na području arhitekture, zauzevši stav da se projekt može oficijelno podržati. No Konzervatorski zavod regije Venezia Giulia sa sjedištem u Trstu izražava neslaganje s prijedlogom kojeg drže neprimjerenim u formalnom, ambijentalnom i urbanističkom smislu, ne smatrajući relevantnim rukovođenje investicije ekonomskim razlozima jer bilo koja potencijalna gradnja ostaje za mnogo godina pozitivan ili negativan estetski doprinos gradskom prostoru. Stoga predlažu raspisivanje natječaja na nacionalnoj razini za cjelovito uređenje trga, ograđujući se od predloženoga parcijalnog rješenja i povjeravanja projekta pozvanom arhitektu.

  Dolazi i do promjene plana u korist visine palače koja je mogla dosegnuti visinu od 13-14 katova (što idaje naslutiti interese raznih strana). U prizemlju se predviđa smještaj trgovine, na prvom i drugom katu ureda, a na ostalim etažama stanova s tri do sedam soba i odnosnim komfornim servisima. Armirano-betonska konstrukcija trebala je biti u klasi visoke kuće na Piazzi Malta u Trstu, autora Umberta Nordia. Nakon što je Marco de Albori konačno kupio teren, a na sugestiju Konzervatorskog odjela u Trstu glede projekta, osigurana je suradnja upravo s Nordijem koji je vodilo računa o primjedbama.

Konsternacija građana

U konačnici najmodernija građevina u Rijeci izdvajala se visinom, ali i kubičnošću oblika, čiji je volumen bio razlomljen jedino na fasadi prema trgu pravokutnim rasterom dubokih lođa. Konsternacija građana smjelošću projekta i svih onih koji su ga dozvolili bila je silna pa Riccardo Gigante, tada počasni konzervator i ravnatelj Gradskog muzeja, povodom dovršenja građevine 1942., pohvaljuje upravo njezin modernitet i estetske kvalitete, njezinu »prozračnu i bestežinsku lakoću«, koja je prvenstveno nudila udoban i moderan poslovni i stambeni prostor. Gigante preporučuje Riječanima obilazak velikih talijanskih metropola poput Milana, Rima i Trsta gdje su se podizali slični neboderi, na desetke njih, kako se više ne bi čudili takvim konstrukcijama »kao kakvi seljaci«.

  Posebnom pogodnošću drži mogućnost uživanja stanara gornjih katova u čistom i svježem zraku, radi čega neće trebati odlaziti u planine, te će imati zimu u kući bez prašine i steriliziranu od bure. Gigante vrlo slikovito primjećuje da će se stanari za vrijeme juga moći sakriti u oblacima »kao Bog na Olimpu«, a u svim godišnjim dobima moći uživati i u izvanserijskoj panorami Kvarnera...

  Iznajmljeni lokali u prizemlju i mezaninu, povezani unutrašnjim stubištem, bili su prilagođeni za smještaj prodavaonica i administracije gdje su sjedišta trebali imati veliki i moderno opremljeni magazini iz Milana. Rijeka se, poput drugih značajnijih gradova u Kraljevini Italiji, opskrbljuje trgovinama u kojima su korisnici bez obveze kupnje mogli slobodno pristupiti i razgledavati robu… kraj teksta

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.564
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #51 u: 17.03.2015., 12:41:38 »
Na istu temu u Jutarnjem, ali naravno uz puno bombastičniji naslov :

TAJNE ARHITEKTURE

AL CAPONE I MUSSOLINI GRADILI SU CENTAR RIJEKE Neboder na Korzu financirao se švercom alkohola i kocke


Autor: Luka Benčić
Objavljeno: 15.03.2015

http://www.jutarnji.hr/al-capone-i-benito-mussolini-gradili-su-centar-rijeke/1314021/

Gradnju nebodera na Korzu financirao je Caponeov računovođa Marco de Albori novcem od šverca alkohola i kocke, a Mussolini je osobno donirao zvono crkvi na Kozali



Rijeka je grad skrivene, izuzetno kompleksne povijesti koja još i danas intrigira istraživače, a svako novo otkriće umetak je što je nedostajao u puzzleu koji tvori poprilično shizofreno tkivo onoga što bismo mogli nazvati riječkim identitetom.

U crno-bijelom svijetu socijalizma Riječane su u školi učili pojednostavljenoj verziji povijesti, prema kojoj je grad tijekom Austro-Ugarske bio pod okupacijom Mađara, a poslije talijanskih fašista, da bi se s oslobođenjem konačno vratio tamo gdje pripada - matici Hrvatskoj, odnosno Jugoslaviji. Nakon 1990., kada su ideološki okviri olabavili, na austrougarsko razdoblje Rijeke, odnosno mađarski “corpus separatum”, počelo se gledati objektivnije i više blagonaklono - za grad na Rječini bilo je to, među ostalim, i vrijeme gospodarskog prosperiteta, inovacija, kulturnog i urbanističkog napretka, a arhitektonska ostavština iz epoha klasicizma, historicizma i secesije revalorizirana je, sistematizirana i temeljito obrađena.

Ekonomska stagnacija
Međutim, razdoblje talijanske fašističke uprave između dva svjetska rata i dalje je u kolektivnoj svijesti ostalo crna mrlja riječke prošlosti, vrijeme zatiranja slavenstva (koje je, ako ćemo biti iskreni, tada bilo samo dio riječkog identiteta) i ekonomske stagnacije pod upravom zemlje kojoj je Fiume bila omražena istočna provincija i kojoj su slali otpatke te nad njenim stanovnicima vršili represiju.

Kultna knjiga Radmile Matejčić “Kako čitati grad”, prvi put objavljena 1988., dala je naznake nepopularne povijesne činjenice da se između 1918. i 1941. u Rijeci ipak nešto gradilo te da ta ostavština i danas nešto vrijedi. No, prošli tjedan objavljena knjiga riječke povjesničarke umjetnosti Julije Lozzi Barković “Međuratna arhitektura Rijeke i Sušaka” (izdavač: Adamić), plod dvogodišnjeg rada i rezultat dva desetljeća istraživanja, na svojih 460 bogato ilustriranih stranica odlazi korak dalje.

Nasilno razdvajanje
Autorica, naime, otkriva i dokazuje da ne samo da se gradilo, nego je to za Rijeku bilo vrijeme modernog promišljanja grada, urbanističkih planova, javnih natječaja, projekata najvećih talijanskih i hrvatskih arhitekata, vrlo solidne gradnje koja odolijeva zubu vremena; racionalnosti, funkcionalnosti te sustavnog ulaganja u sferu javnog i socijalnog. To je bilo i vrijeme natjecanja dva nasilno razdvojena grada, Rijeke i Sušaka, u dvije države (Italija i Kraljevina SHS) te dva represivna sustava (fašistička republika i hegemonistička monarhija) od kojeg su u konačnici profitirale buduće generacije pa danas imamo riječki i sušački neboder, riječku i sušačku bolnicu i slično.

 Ono što se gradilo u tom razdoblju dugo je godina nosilo epitet fašističke arhitekture, što je uopćeno i s lošim predznakom. Smatralo se da je to bezvrijedno jer je obojeno režimom. Činjenica, naravno, jest da je tadašnja arhitektura djelomično obojena režimom jer, uostalom, arhitekti u Italiji su, da bi uopće mogli raditi važne projekte, morali biti članovi fašističke stranke, odnosno politički podobni. Ali, puno su važniji bili globalni “pritisci”, struka, moderni trendovi u arhitekturi. To se najbolje vidi kroz komparaciju Rijeke i Sušaka, gdje su vladala dva različita režima, a arhitektura iz tog vremena u oba grada korespondira sa svjetskim trendovima i nije ideološki obojena - ističe Julija Lozzi Barković.

Riječka arhitektura između dva rata, kaže, jest arhitektura iz doba fašizma, ali nije nužno fašistička arhitektura, liktorski stil koji je utemeljio Marcello Piacentini. Takvih primjera monumentalnih građevina eksplicitno posvećenih slavi nacije u Rijeci nema, što ne znači da ih nije trebalo biti - bili su, recimo, predviđeni sistematizacija današnjeg Trga Republike Hrvatske, adaptacija i proširenje stare Gradske vijećnice ili Zavjetni hram na Mlaci, koji nisu realizirani jer su stigle 40-e i rat.

Međutim, Rijeka obiluje arhitekturom koja “koketira” s fašizmom, odnosno zaziva osnovne odlike stila te epohe, kao što su racionalizam i futurizam - to su građevine poput crkve na Kozali, riječkog nebodera i tržnice na Belvederu.

Rijeka i Sušak bili su razdvojeni od 1918. do nakon rata, a 1919. dogodit će se epizoda koja najbolje oslikava duh vremena, otvarajući vrata nadolazećem talijanskom fašizmu. Gabriele D’Annunzio sa svojim je legionarima uspostavio u Rijeci državu s jedinstvenim Ustavom koji je bio spoj anarhističkih, protofašističkih i demokratskih ideja, s deset korporacija, od kojih su posljednju predstavljala “nadmoćna” ljudska bića - junaci, pjesnici i proroci. U nesuđenom parlamentu trebao je biti zastupljen i jedanaesti “mistični” stalež okupljen oko “nepoznatoga genija” kojemu je u Rijeci, na današnjem Trgu Republike Hrvatske (tadašnja Piazza Dante) trebala gorjeti vječna vatra. Uz preambulu da je glazba osnovni princip države, Ustav je predviđao ravnopravnost spolova, toleranciju religije i ateizma, socijalnu i zdravstvenu zaštitu te staračku skrb.

Duceov duhovni otac
Iako je D’Annunzijeva država, ustanovljena 1920., trajala samo godinu dana, mnoge će njegove zamisli preuzeti Benito Mussolini kojemu je D’Annunzio bio svojevrsni duhovni otac.

Fašistička stranka u Rijeci imala je sjedište u današnjoj zgradi Radija Rijeke na Korzu, a jedna od urbanih legendi kaže da je na njezinu balkonu Mussolini, koji je doletio sam pilotirajući hidroavionom, održao govor. Mussolini je, navodno, osobno donirao zvono crkvi Sv. Romulanda i svih svetih na Kozali, a unutrašnjost crkvenog tornja, koja i dandanas djeluje izrazito futuristički, krasi naslovnicu knjige “Međuratna arhitektura Rijeke i Sušaka”.

Gradnja kripte za pohranu kosti D’Annunzijevih legionara i vojnika poginulih u Prvom svjetskom ratu kao prvi dio budućeg sakralnog kompleksa počela je 1928., prema nacrtima Brune Anghebena iz 1927. koji je kombinirao neoromaniku i neogotiku, a temelji crkve postavljeni su 1930. godine.

- Tom se crkvom željelo izraziti nacionalnu pripadnost, ali i pripadnost gradu, tako da se objekt uklapa u primorski ambijent, evocirajući čemprese s groblja. Kombiniraju se moderna rješenja s utjecajima romanike i gotike - kaže Julija Lozzi Barković, ističući kako se općenito u toj epohi vodilo računa o uklapanju objekata u riječko primorsko okružje.

Između dva rata, smatra dio riječkih povjesničara, bilo je razdoblje gospodarske stagnacije, s obzirom na to da Mussolini, navodno, Rijeku nije previše volio, a glavna sjevernojadranska luka Italiji je bio Trst. Lozzi Barković smatra, pak, da arhitektura tog vremena dokazuje da Rijeka ipak nije bila zapostavljena.

- Moramo to promatrati kroz rivalstvo Rijeke i Sušaka. Rijeka je, naime, Italiji bila grad ‘za pokazivanje’ prema tadašnjoj Kraljevini SHS, i obratno. Projekti s obje strane Rječine bili su jednako ambiciozni. Na platou ispred današnje Osnovne škole Nikole Tesle trebao se graditi dom zdravlja, a Sušak je istu ustanovu trebao graditi na zavoju na današnjem Bulevardu, dakle na istaknutim pozicijama gdje bi se vidjeli i s jedne i druge strane grada - govori autorica knjige.

Projekti koje spominje ipak nisu realizirani, no najočitiji primjer kompeticije dvaju gradova su riječki i sušački neboder iza kojih stoji posebno zanimljiva priča. Prema urbanoj legendi, koju se ne može ni potvrditi niti demantirati, gradnju riječkog nebodera financirao je Marco de Albori, navodno Al Caponeov računovođa, i to novcem čikaške mafije zarađenim na švercu alkohola, kocki i prostituciji. Originalnim imenom visoku kući Albori, smještenu na zapadnom kraju Korza, projektirao je afirmiran i plodan tršćanski arhitekt Umberto Nordio zajedno s arhitektom Vittorijem Frandolijem.

O vezi Al Caponea i Rijeke ne postoji nikakav trag, no prema gradskim mitovima, čikaški je mafijaš imao i stan na Brajdi, u blizini riječkog KBC-a, odnosno vilu na Biviju koja je danas u vlasništvu države pa u njoj zna ljetovati premijer Zoran Milanović. Bilo kako bilo, Alborijev neboder stoji na svojem mjestu i danas, i to je zgrada s najatraktivnijim uredskim prostorima u gradu.

Pozivni natječaj
- Moguće je da je tu bilo nekakvog pranja novca, ali za to nema dokaza. Neboder je prvotno bio predviđen za stanove, no kako nije bilo interesa, oni su pretvoreni u poslovne prostore i izdani riječkim tvrtkama - objašnjava Lozzi Barković.

Prema uzoru na riječki, s druge strane Rječine gradio se sušački neboder gdje je danas smješten hotel Neboder, u sklopu kompleksa Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku. Radi se o projektu koji je koštao života uglednog hrvatskog arhitekta Josipa Pičmana.

- Neboder je bio zamišljen u staklu, u stilu Van der Rohea, što je bilo neizvedivo zbog klime, odnosno vjetra. Idejni projekt se mijenjao, a Pičman je mislio da je otkazan i počinio samoubojstvo dan prije pozivnog natječaja na koji su ga planirali zvati - priča autorica knjige.

Osim stambenih zgrada s luksuznim stanovima, od kojih je najatraktivniji primjer Kuća Puhali, poznata kao Mali neboder i rađena prema projektu Raoula Puhalija, za radnike i brojne mlade obitelji koje su se doseljavale iz Italije gradili su se stambeni blokovi. Oni otkrivaju izraženu socijalnu komponentu fašističke države. U tom razdoblju niče i prvi riječki “kineski zid” s jeftinim stanovima na Belvederu, a vrlo solidna gradnja i danas odolijeva zubu vremena, za razliku od dijela današnjeg POS-a gdje imamo primjere da bura kida fasade s lani sagrađenih objekata.

Tadašnja je Italija puno ulagala u zdravstvo, gradeći i otvarajući domove zdravlja, domove za djecu i majke i slične ustanove. Postojao je i planski projekt rušenja i obnove riječkoga Staroga grada gdje je obitavala sirotinja, kuće su bile pune štakora i vladale su zarazne bolesti. U današnjoj Osnovnoj školi Nikole Tesle otvoren je cjelodnevni boravak za djecu, opremljen i tuševima - to je bio jedini način da djeca sirotinje iz Staroga grada dobiju topli obrok i održavaju osobnu higijenu.

Projekt Kantrida
U kontekstu fašističke ideologije sport je bio iznimno važan pa je krajem 1927. Fašistička stranka dekretom proslijedila općinama jedinstveni tip projekata sportskih igrališta koji je elaborirao inženjer D’Albora iz Napulja. Rezultat te ideologije je, primjerice, uređenje stadiona na Kantridi kakav danas znamo, s kružnom stazom (1930.), natkrivenom betonskom tribinom (1936.) i prilaznom cestom, za klub Fiumana koji je čak jednu sezonu (1928./1929.) igrao u talijanskoj Seriji A. Iz tog vremena datiraju i sportsko-rekreacijski centar i današnje omladinsko igralište na Belvederu te brojni drugi sportski objekti u gradu.

I tadašnja politička sjedišta danas su u upotrebi - osim već spomenute zgrade Radio Rijeke, imamo primjere poput sadašnjeg Stranačkog doma u Ciottinoj ulici gdje je nekad bilo sjedište Kvarnerske provincije ili pak nekadašnjeg područnog fašističkog okupljališta u Borgomarini gdje je danas sjedište Mjesnog odbora Kantrida. Vanjskim izgledom zgrada na Kantridi podsjeća na područnu tržnicu na Belvederu, sagrađenu 1934., koju je projektirao Enea Perugini, a radi se o jednom od tipičnih primjera racionalističke i funkcionalističke arhitekture.

- Zanimljivo je da čak i neki moji kolege dandanas vjeruju urbanom mitu da je ta zgrada predstavljala portret Benita Mussolinija, što nije istina - napominje Julija Lozzi Barković.

Graditeljski uzlet u Rijeci između dva svjetska rata trajao je do 1936. kada je Italija napala Etiopiju i zbog rata je sve usporeno, da bi 40-ih potpuno stalo.

Nakon oslobođenja Rijeke, čija je 70. obljetnica ovih dana, krvna slika grada potpuno se promijenila jer se iselila većina Talijana, a u grad su se počeli doseljavati ljudi iz svih krajeva Hrvatske, kasnije u vrijeme gospodarskog uzleta 60-ih i cijele Jugoslavije. Arhitetonska i urbanistička ostavština iz razdoblja fašizma i dalje se koristila, ali o tome nije bilo popularno govoriti. Knjiga Julije Lozzi Barković razbija neke od predrasuda o toj povijesnoj epizodi koja, nakon što je očistimo od ideoloških primjesa, također zaslužuje svoju povijesno-umjetničku revalorizaciju.

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.587
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #52 u: 17.05.2015., 12:07:15 »
Arhitekt Umberto Nordio u svom uredu u Trstu oko 1928.


Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.564
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #53 u: 17.05.2015., 22:47:27 »
Nedavno sam shvatio da nemam niti jednu fotografiju cijelog Nebodera  :facepalm

Morao sam to ispraviti:








Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #54 u: 18.05.2015., 09:22:37 »
A bokovi i stražnjica? :coolwink
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.587
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #55 u: 18.05.2015., 10:08:33 »
 :laughter
A bokovi i stražnjica? :coolwink
samo da maštaš


snimljeno iz auta

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.587
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #56 u: 18.05.2015., 10:32:56 »

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.587
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #57 u: 18.05.2015., 11:20:35 »
Još nekoliko fotki nebodera kojih nema u temi










Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.587
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #58 u: 18.05.2015., 11:26:46 »









Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.587
Odg: Riječki neboder
« Odgovori #59 u: 07.07.2015., 16:11:45 »
Današnje dvije snimke. Jedna iz malo drukčijeg kuta (i bok i stražnjica)