Autor Tema: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.  (Posjeta: 22000 vremena)

0 Članova i 5 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #120 u: 04.10.2014., 09:16:20 »
Zagaznice lijevo i oznaka nadvođa desno na brodu Vega.



Dok sam radio kao traser na navozu naradio sam se zagaznica i oznaka nadvođa. Traseri označe poziciju istih na trupu broda pa ih drugi kasnije montiraju i zavare. Rade se neposredno prije porinuća pa je jako "uzbudljivo" raditi ih. Varnice od zavarivanja frcaju na sve strane, skidaju se razne pomoćne naprave s oplate...Zato smo obično zaganice u sredini, krmi i pramcu trasirali nedjeljom kad je ipak manje radnika na brodu.
Zagaznice su oznake koje prikazuju gaz broda. Ovo 8 M znači gaz od 8 metara. Nekad su se stavljale i zagaznice u stopama (ft).
Nadvođe je visina brodskoga boka od vodene površine do gornjega ruba glavne (nepropusne) palube.
Određivanjem najmanjega dopuštenog nadvođa, ograničava se masa tereta koja se na brod može ukrcati i time osigurava određeni pretičak (višak) istisnine, što je jedan od glavnih uvjeta sigurnosti broda. Najmanje dopušteno nadvođe određeno je međunarodnim propisima, a na brodskom se boku označava oznakom nadvođa (marka nadvođa). U ime pomorskih vlasti, nadvođe određuje klasifikacijski zavod, koji uz oznaku stavlja svoje inicijale, npr. CRS (akr. od engl. Croatian Register of Shipping – Hrvatski registar brodova). Osim toga, oznaka sadrži i teretne vodne linije, tj. linije do kojih se brod krcanjem tereta smije uroniti, ovisno o uvjetima, odnosno područjima plovidbe, a koji se označavaju kraticama: WNA (akr. od engl. Winter North Atlantic – sjev. Atlantik zimi), W (Winter – zima), S (Summer – ljeto), F (Fresh Water – slatka voda), TF (Tropical Fresh Water – tropska slatka voda).
Ovdje je klasifikacijski zavod Registro Italiano Navale kratica RINA ovdje ovo RI.

...
« Zadnja izmjena: 04.10.2014., 09:41:21 od milić »
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #121 u: 04.10.2014., 09:24:54 »
Evo i sidra broda Vege koje viri iz sidrenog oka  :p015.
Ova oznaka na oplati broda, lijevo od imena, krug s "križem" unutra je znak da brod ima pramčani propeler.
A ova desna oznaka, kao malo slovo b, bez dijela vertikalne crte, ajme opisa :facepalm, je oznaka da brod ima tzv. bulb ili krušku kako neki zovu taj izbočeni pramac.
Vide se i pramčane zagaznice.

...



Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #122 u: 04.10.2014., 09:26:28 »
Dio toka Draškog potoka? kroz Lenac.



...
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #123 u: 04.10.2014., 09:30:33 »
Pogled na krmu broda Werner (tako je ime prvog muža moje sestričme) Mobius, matične luke Hamburg.



...
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #124 u: 04.10.2014., 09:36:45 »
Pomoćni brod Pećine privezan u Lencu.



Bilo bi tih fotki još, ali crkla je baterija jer sam mahnito, kako je LLeon napisao, škljocao, a kad sam stavio rezervnu bateriju shvatio sam da je prazna :skartoc. Znam i zašto pa se nadam da neću više ponoviti tu grešku.
Lijep pozdrav do sljedeće reportaže.  :wavey
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.256
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #125 u: 04.10.2014., 10:26:12 »

A u biti sve je rečeno....


Sjetio sam se jedne sitnice, ovo plavo desno će biti najveća jahta na svijetu.... :cool2


Ona Romanova je druga po veličini, a ova će biti naj, naj, najveća....  :nocomment


Nisam slušao detalje (bio sam ispod broda i fotkao unutrašnjost doka 5), ali vidi se na nekim fotkama da se radi na ulazu/izlazu vode.... Nemam pojma šta se još radi na brodu...  :shame



[[size=78%]quote author=magnum.cro link=topic=2430.msg50018#msg50018 date=1412235220][/size]



Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.503
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #126 u: 04.10.2014., 16:48:27 »
Godinama koristim PB i nikad mi se ovo još nije dogodilo. :pojmanemam

A da objasniš kako ti koristiš taj drek
Otvorim PB, logiram se, uploadam slike... ma znaš ono.. klasika..  :lol1

Koliko se sjećam, ti si to najavio za dan kad mi budemo u skveru:
Jesam, ali.. greška u komunikaciji.. promašio sam za jedan dan.. :skartoc :greensmile

Citat:
Magnume, slike su ti fantastične [/size]  uživam gledajući ih, ali ja ne bih bio ja.....  nigdje niti jednog jedinog slovca opisa slika. Ne treba oko svake trkeljat, ali brate mili, barem koje slovo... Valjda vam je inž. Klarin i ispričao nešto. Možda nešto što ni ja ne znam, pa bi me zanimalo.Šef se brže- bolje pohvalio i izreklamirao na REF-u (u nadi da će privuć kojeg novog člana, ali slabe mu koristi od toga) tako da ovu temu čitaju mnogi naši sugrađani kojima brodovi nisu bliska tema, pa bi im bilo zanimljivo pročitati i poneko objašnjenje. REF laik će se zapitat, koji vrag je ovo??? A nigdje nikakvog objašnjenja.



Ma potpuno si u pravu...  :shame


Danas sam cijeli dan bio vani i nisam stigao apsolutno ništa napraviti.... Nabacao sam fotke i mislio da ću dodati tekst na njih, samo da malo pohvatam konce... :skartoc


Barbića koji nas je vodio baš nešto nisam ni čuo/slušao, tako da podatci nisu baš neki, ali potrudiću se sutra nešto i napisati.


Svečano obaćejem, barem nešto malo, valjda će ostali dodat šta ša ćemo umetnuti...   :palacgore


Sve OK, nego malo mi je bedasto gledat slike bez ikakvog objašnjenja, kao juha bez soli. Kužiš? ;) Meni ovdje ne trebaju objašnjenja, jer u Lencu znam svaki kamen, ali stavim se u poziciju običnog laika, koji gleda slike, a ne zna što je to što gleda.
:shake2 :beer2



O tome sam pričao Miliću: 950 tona teška krmena sekcija Cable enterprisea, na kotačima.

LLeone ovo me jako interesira. Daj malo napiši još o tome, što znaš. Gdje je sekcija napravljena, kako je ukrcana na baržu, kako su transporteri ukrcani...
Išao bi ja do krme, ali nas vodič nije pustio. Još je nešto i palo s palube... :help2
Sekcije su napravljene u 3. maju (moglo se to i u Lencu, ali kaže se; daj dite materi) transportirane u Lenac i na vezu 9 složene u jednu sekciju. Transporteri su talijanski, od firme Fagioli, a za baržu nisam siguran. Mislim da je već bila u Lencu za tegljenje neke platforme ili tako nešto. Uglavnom, sve je rentana oprema. Pozoveš ih, dođe ekipa sa opremom, prebace ti teret od točke A do točke B i to je to. Barža se priveže uz obalu i transporteri krenu na nju. Istovremeno se iz barže prazni balast i drži je se na ravnoj kobilici. Mislim da razloge ne treba posebno objašnjavat.  :greensmile Kod iskrcaja je obrnut postupak.

Bulb s dva propelera, što je rijetkost, spreman za montažu na brod Cable Enterprise.
Još veća rijetkost je što ovaj brod na provi ima 2 thrustera koji su uvučeni u trup broda, a  kada su potrebni izvuku se van oplate. Niste ih vidjeli, jer niste išli ispod broda.

Brod, nisam uspio saznati ime, netom izašao iz Lenca u lijepom izdanju spreman za otplovljenje.

Atalandi.
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1584431
Nije isplovio. Vratio se natrag. Samo  su ga izvukli van  da ne smeta dok tramakaju ostale brodove po škveru.

Brod Dolphin na vezu.
Redoviti gost Lenca

Zagaznice su oznake koje prikazuju gaz broda. Ovo 8 M znači gaz od 8 metara. Nekad su se stavljale i zagaznice u stopama (ft).
Nadvođe je .............
Kad meštar od zanata objasni, nema se što dodat. :bravo


Sjetio sam se jedne sitnice, ovo plavo desno će biti najveća jahta na svijetu.... :cool2
Ona Romanova je druga po veličini, a ova će biti naj, naj, najveća....  :nocomment

Čuo sam i ja to da će to biti najveća jahta na svijetu, dok nisam išao provjeriti podatke.  Ovo je Capricorn. Do sada je bio u vlasništvu talijanske Tirrenie. Inače, već je nekoliko Tirrenijinih ro-ro brodova bilo u Lencu na remontu.
Najveća jahta  je bila Eclipse sa 163m u vlasništvu Romana Abramovića.  Prošle godine ga je prestigao Azzam sa svojih 180m, u vlasništvu arapskog šeika. Kako će Capricorn sa 145 m postati najveća jahta na svijetu..? :pojmanemam

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.585
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #127 u: 04.10.2014., 16:58:55 »

Čuo sam i ja to da će to biti najveća jahta na svijetu, dok nisam išao provjeriti podatke.  Ovo je Capricorn. Do sada je bio u vlasništvu talijanske Tirrenie. Inače, već je nekoliko Tirrenijinih ro-ro brodova bilo u Lencu na remontu.
Najveća jahta  je bila Eclipse sa 163m u vlasništvu Romana Abramovića.  Prošle godine ga je prestigao Azzam sa svojih 180m, u vlasništvu arapskog šeika. Kako će Capricorn sa 145 m postati najveća jahta na svijetu..? :pojmanemam
Ako se ne varam, rekao je Klarin da će po provi ubacit 40 metara. To bi valjda bilo to.

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.585
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #128 u: 04.10.2014., 17:05:37 »
Godinama koristim PB i nikad mi se ovo još nije dogodilo. :pojmanemam

A da objasniš kako ti koristiš taj drek
Otvorim PB, logiram se, uploadam slike... ma znaš ono.. klasika..  :lol1
Hm ... Ja otvorim PB, logiram se, uplodam slike, ... klasika

Citat:
Image Stats are not available at this time

Citat:
Free users have limited bandwidth for their accounts, and that limit is set to 10GBs of bandwidth per month.

If you need more bandwidth (or storage) Click Here for steps on how to upgrade your account.

Bandwidth consumption is counted by the amount of data that is transferred from your account to other sites across the web. The size of the image or video will increase the amount of bandwidth you are using when linking them out to other sites.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.551
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #129 u: 04.10.2014., 17:15:00 »

Hm ... Ja otvorim PB, logiram se, uplodam slike, ... klasika

Očigledno si popularniji od Mrguda  :greensmile :lol1

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.503
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #130 u: 04.10.2014., 17:20:00 »
Ako se ne varam, rekao je Klarin da će po provi ubacit 40 metara. To bi valjda bilo to.
Aha, to je onda druga priča. :palacgore

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #131 u: 04.10.2014., 18:17:11 »
Da ja nastavim s mojim impresijama u pokušaju iz Lenca ...   :wavey
Iako nakon ovih maestralnih fotki (ne mojih) nemam što bitno dodati ...   :skartoc


Dvije bitve u Lencu, proizvođač Vulkan 1969. g








Poznati stari TAMov bus iz Autotroleja, sada trune u Lencu


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #132 u: 04.10.2014., 18:23:26 »
Klocne pod trupom broda, da se odigne od dna doka i omoguće popravci i radovi






Pogled između Doka 5 i Doka RI38 (valjda je točan naziv)




U radioni na mjestu nekadašnje plaže Veli pesak plazmom se reže u ovom bazenu



Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #133 u: 04.10.2014., 18:26:46 »


Posjet naše Udruge 051 Lencu izazvao je pravo općenarodno veselje ... naročito kad bi se na vratima pojavila Gabrijela ... na drugoj fotki uvećao sam te face   :greensmile :lol1 :wavey




Ovo je valjda bila proba aparature za pjeskarenje mlazom vode pod ekstremno visokim pritiskom




Moja fotka za fotku mjeseca ...   :bravo5


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.247
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Posjet remontnom brodogradilištu Viktor Lenac 01.10.2014.
« Odgovori #134 u: 04.10.2014., 18:33:07 »
Par detalja iz starog dijela brodogradilišta na zapadu gdje je i prije bilo brodogradilište


Pogled




Zanimljiv smještaj balkona na staroj kući   :bravo5




Kuća iza tvrdo zakračunate kapije i bodljikavom žicom pojačane ograde bila je privatna, sad izgleda propada napuštena ... nije mi jasan pristup do nje, valjda kroz gornju - zapadnu portu?




Pogled na zapadni ulaz - portu, sada van funkcije


Don't drive faster than your guardian angel can fly!