Autor Tema: Brodovi - nekad i sada  (Posjeta: 260164 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1335 u: 17.08.2017., 10:14:47 »
Vos purpose

Offshore Supply Ship
IMO:  9664225
Flag:  Italy [IT]
Gross Tonnage:  2948
Deadweight:  3320 t
Length Overall x Breadth Extreme:  75m × 17.25m
Year Built:  2013
Status:  Active

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1336 u: 22.08.2017., 19:50:48 »
Jadran

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1337 u: 22.08.2017., 19:51:20 »
Hrvat

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1338 u: 22.08.2017., 19:52:43 »
Marko Polo

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1339 u: 22.08.2017., 19:54:08 »
Marjan i Karolina

Offline sandro

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2014
  • Postova: 1.016
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1340 u: 26.08.2017., 13:10:30 »
"Brodsko pitanje"
Trajekt plovi na Brestova Porozina ( ili obrnuto)
Drugi brod ide za Riječku luku (ili iz nje)
Tko ima prednost prolaska, tko se kome mora maknuti?

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.213
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1341 u: 26.08.2017., 15:30:36 »
Ajde to još zakompliciraj sa policijskim brodom koji piči ukoso  :greensmile C:-)
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.203
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1342 u: 26.08.2017., 17:53:22 »
"Brodsko pitanje"
Trajekt plovi na Brestova Porozina ( ili obrnuto)
Drugi brod ide za Riječku luku (ili iz nje)
Tko ima prednost prolaska, tko se kome mora maknuti?
Onaj veći ima prednost :)

Poslano sa mog HTC One max koristeći Tapatalk

Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.588
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1343 u: 27.08.2017., 08:48:54 »
"Brodsko pitanje"
Trajekt plovi na Brestova Porozina ( ili obrnuto)
Drugi brod ide za Riječku luku (ili iz nje)
Tko ima prednost prolaska, tko se kome mora maknuti?

Nisam baš tu doma pa sam malo pogledao. A da je lako razumljivo - nije. Ali onaj koji plovi valjda zna, osim Američana :m055
Ovo je najrazumljivije što sam brzinski pronašao.
Uživaj u čitanju!  :toyou

http://www.seamasterclass.com.hr/primjena-pravila-za-izbjegavanje-sudara-na-moru-13-dio/
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline romyo

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Vel 2015
  • Postova: 67
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1344 u: 27.08.2017., 23:13:09 »
Isto kao u cestovnom prometu.
Primjenjuje se pravilo desne strane.

Dakle, tko je sa desne strane, a sječe ti po provi, taj ima prednost.
Bez obzira na veličinu ili namjenu broda.



Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.203
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1345 u: 28.08.2017., 10:48:20 »
Stavio sam i cijelu skriptu na Google: https://docs.google.com/document/d/1UnPoaDegGyZK3UzaU78cRsPN0BlDcgAx6r1MpAVadPQ/edit?usp=sharing

IZBJEGAVANJE SUDARA


Prema Pravilniku o izbjegavanju sudara napravljeni su crteži situacija na kojima je vidljivo kako se daje prednost, odnosno kako se izbjegava sudar. Prednost u plovdbi imaju brodovi i brodice koje nose oznake nasukanja, usidrenosti, otežanog manevriranja, ribarski brodovi u ribolovu, brodovi kojima se obavlja podmorski rad, brodovi ratne mornarice, ostali specijalni brodovi kao što su tegljači, peljari, vatrogasci, minolovci i slično.


Prednost također ima i jedrilica-jedrenjak kada plovi samo na jedra, bez motora, u odnosu na brodicu ili brod koji plovi s pogonom na motor.Kada su motorni brodovi istih namjena ili svi bez posebnih oznaka prednosti, a kursevi će im se ukrižati, ili će biti u presijecanju, prednost ima onaj brod ili brodica kojemu nitko ne prilazi sa desne strane. Ona plovila koja po svojoj namjeni, djelatnosti ili stanju ističu posebne dnevne ili noćne oznake, imaju prednost s tog naslova, i to je pravilo jače od pravila desne strane.


Drugim riječima, jedrenjak koji ide samo s pogonom na jedra, ili ribarski brod kad lovi ribu, tegljač s tegljom, polagač morskog kabela i druga posebna plovila sa svojim vidljivim oznakama imaju prednost ponajprije po ovom pravilu, a onda dalje po onom pravilu desne strane. To znači da je svako obično plovilo dužno poduzeti manevar izbjegavanja sudara skretanjem prema krmi ili u brazdu plovilo koje ima prednost, ili se čak zaustaviti ako je potrebno i na taj način dati prednost. Brod-brodica koja ima prednost također će ako situacija zahtijeva poduzeti nekakav manevar da pomogne u izbjegavanju sudara. Osnovno je da se svakako izbjegne doći ispred nečijeg pramca, zatim preblizu po boku i da se prilikom zakretanja ne približi nekom naša krma. Pri tom ćemo naravno uzeti u obzir mogućnosti nekog plovila za brze i odgovarajuće manevre. Što nam vrijedi striktno se držati nekog pravila u određenom trenutku i inzistirati na svom pravu prvenstva, ako je an primjer nekom velikom i teškom brodu potrebno 3 do 4 NM da bi se on zaustavio, a to mu je jedini način da izbjegne sudar ili da se nasuka ili razbije, lijevo ili desno. U tom slučaju pokupit ćemo se radije mi samo skupa sa svojim pravom prvenstva po bilo kojoj osnovi koju smo u tom trenutku imali. Treće pravilo, moglo bi se reći da je to i najvažnije kaže: svi su dužni poduzeti sve da do sudara ne dođe. Pravila služe da nam pomognu izbjeći pogreške u tim nastojanjima. U kanalima, moreuzima, na mjestima gdje su promet ili struje jače i slično, pomorske vlasti mogu propisati još dodatna prava prvenstva. Na primjer, za brodove koji prevoze turiste. Nešto slično kao što autobusi imaju pravo prvenstva pri ukrcaju na trajekte. U uskim kanalima s jakom strujom prednost ćemo dati plovilu koje ide niz struju, jer njemu je teže ili gotovo nemoguće zaustaviti se a ostali manevri su također uvjetovani zbog nejgova ubrzanja kretanja niz struju, što čini kormilo manje učinkovitim.Vaše znanje o poznavanju pravila o izbjegavanju sudara i poznavanje svjetlosnih oznaka i signala vrlo je važno za sigurnu plovidbu. Pojasnit ćemo sada i citirati neke od pravila o izbjegavanju sudara pri križanju kurseva i davanja prednosti. Ovo je nadopuna, ili drugačije rečeno o pravilu prednosti desne strane.


Pravilo 15. – položaj križanja kurseva: «Kad se kursevi dvaju brodova na mehanički pogon križaju tako da prijeti opasnost od sudara, uklonit će se s puta onaj brod koji vidi drugi na svojoj desnoj strani, i ako je u danom slučaju to moguće, on pritom nesmije presijecati kurs ispred pramca toga broda.» Pravilo se odnosi na susret dvaju brodova na mehanički pogon koji se približavaju jedan drugom iz sektora jarbolnog svjetla, pa će im se kursevi ukrižati. Dakle, prema ovom pravilo mora izbjegavati sudar onaj brod koji vidi drugoga, ili njegovo crveno bočno svjetlo, sa svoje desne strane, desnog boka, ili poluboka. To znači da mora skrenuti prema krmi broda koji ima prednost a nikako ispred pramca. To je slučaj ukrštanja kurseva dvaju brodova. Ako se pak približavaju tri plovila iz zvjezdastih pravaca (kao što je znak Mercedesa), pa nije jasno tko kome dolazi sa desne strane, onda će svi na vrijeme skretati jedan drugome prema krmi i tako izbjeći mogućnost sudara. Tu je riječ o općem pravilu koje kaže da će svi poduzeti sve kako bi se izbjegao sudar. Ovo pravilo dopušta manevre koji odudaraju od osnovnih pravila, a koji se manevri moraju primijeniti ukoliko se netko nije držao ili nije postupio po općim pravilima izbjegavanja sudara. To se doagađa, naprimjer, ako netko ne poduzima potrebno i propisano dovoljno rano, dok još plovila nisu preblizu jedno drugom, ili na vrijeme ne smanji brzinu i slično. Svi manevri moraju se dakle, poduzeti dovoljno rano i to odlučno i onome drugome vidljivo i jasno. Pri tom treba praktično uzeti u obzir i veličinu broda koji nema prednost a koji je zbog svoje veličine u neku ruku ograničen u mogućnostima manevriranja. Manje i spretnije plovilo bit će u tom slučaju kavalir i olakšati posao onom većem.


Tako govori i 17. praviloo postupku broda s pravom puta i između ostalog tu se kaže: «Kad nam je na temelju ovih pravila jedan od dvaju brodova obvezan ukloniti se s puta, drugi brod mora zadržati nepromijenjen kurs i brzinu.». I odmah pod b) kaže: «Drugi brod može ipak poduzeti mjere za izbjegavanje sudara vlastitim manevrom, čim mu postane očito da brod koji se mora ukloniti s puta ne poduzima odgovarajući manevar u skladu sa ovim pravilima.» A onda dalje ima još takvih sličnih naputaka, koje ovdje nećemo navoditi niti citirati, jer su pravnim jezikom napisani do otežane razumljivosti.


Pravilo 18. regulira međusobne obveznosti brodova ili plovila i kaže da osim ako pravila 9.,10. i 13. drugačije ne zahtijevaju (uski kanali, sheme odvojene plovidbe, jedrenjaci prema pravilima privjetrine i zavjetrine i pravila o pretjecanjima):


Brod na mehanički pogon mora se ukloniti s puta:
   Brodu koji ne može manevrirati
   Brodu ograničene sposobnosti manevriranja
   Brodu koji ribari
   Jedrenjaku


Kad jedrenjak plovi mora se ukloniti s puta


   Brodu koji ne može manevrirati
   Brodu ograničene sposobnosti manevriranja
   Brodu koji ribari


Brod koji plovi i ribari i ukoliko je to moguće, mora se ukloniti s puta


   Brodu koji ne može manevrirati
   Brodu ograničene sposobnosti manevriranja


Svaki brod, osim onih koji ne mogu manevrirati ili im je sposobnost manevriranja ograničena ne smiju ometati prolaz brodu ograničenom u manevriranju svojim gazom u pličacima, a koji nose takvu oznaku. Oni koji se ograničeni naravno  plove sa povećanim oprezom, a hidrozrakoplovi koji leže ili voze po površini vode moraju se ponašati u skladu s pravilima o izbjegavanju sudara.


Još jednom ponovljeno o svjetlosnim oznakama na plovilima. Bočna svjetla su u boji. Lijevo je crveno, a na desnom boku zeleno i vidi se s pramca i s boka pod kutom od 112,5°. Jarbolno svjetlo (jedno ili dva) je bijele boje i vidi se s pramca i boka pod kutem od 225°. Krmeno je svjetlo bijelo i vidi se s krme pod kutem od 135°. To su uvjetno rečeno poziciona svjetla koja se pale noću i u sumraku kada brod plovi, a gase se kada je brod privezan, usidren, ili nasukan. Brod-brodica kraći od 50 m ima jedno jrabolno svjetlo, a brod dulji od 50 m ima dva jarbolna svjetla. Dva jarbolna svjetla s pramca se vide jedno ispod drugog. Sidrena  svjetla vide se uokrug svih 360°. Za brod dulji od 50 m su dva bijela sidrena svjetla, i ono je pramčano povišeno, a krmeno je niže, da razaznajemo koji bok vidimo. Sva posebna svjetla su na povišenom mjestu i vide se uokrug svih 360°. Izuzetak je samo dodatno žuto svjetlo na krmi tegljača.


Palubna rasvjeta za osvjetljavanje palube na kojoj se nešto radi morala bi osvjetljavati samo palubu, ali praktično je vidimo najčešće skoro isto kao sidrena svjetla, pa onda vidimo na primjer 4 ili više svjetala od kojih su samo dva prava sidrena. Putnički brodovi obično su rasvijetljeni kao božićna drvca, no razlikuje se rasvjeta koja prodire kroz prozora salona, kabina i ostalog od signalnih svjetala koji označavaju koliki je taj brod i kojim pravcem plovi. Isto tako i još raskošnije je sa svjetliva bogata, naprimjer naftna platforma. Kada je noću premiještaju to je prava iluminacija na kojoj se ipak ističe oznaka otežanog i ograničavajućeg manevriranja. Neka vas ne zbuni što su poziciona i ona ostala svjetla različito raspoređena na pojedinim brodovima. Na nekom su bočna svjetla ispred a na nekom iza jarbolnog svjetla. Isto tako posebna svjetla morala bi biti istaknuta na povišenom mjestu, zapravo, iznad jarbolnog svjetla, no čestu budu obješena na križ jarbola ili na neku sartiju a niže od jarbolnog svjetla. Ovdje ćemo upozoriti na još nešto. Primijetili ste i upamtili da dva jarbolna svjetla ističu brodovi duži od 50 m. Tegljač sa tegljem dugim do 200 m ima također na jarbolu dva jarbolna svjetla. Kako onda razlučiti i ustanoviti o čemu se radi tamo na vidiku. Eto kako. Brod dulji od 50 m ima dva jarbolna svjetla razmaknuta po vertikali a tegljač ih ima jedno ispod drugog vidljivo s pramca. Gledajući s krme ne vidimo jarbolna svjetla, međutim tu je ono žuto krmeno svjetlo. Ono jedino bijelo svjetlo koje ćemo u mrkloj noći vidjeti, a označava čak tri različita slučaja ili stanja, pokušat ćemo bar djelomično razlučiti. Ako se to svjetlo ni malo ne kreće netko je usidren, a kraći je od 50 m, ili možda lovi ribu iz male pasare, pa nam pokazuje gdje se nalazi. Ako se to svjetlo kreće onda je to nečija krma. Na Jadranu ima još dosta signalnih plutača koje nisu opremljene svjetlom za noć. Po danu su vidljive zelene ili crvene oznake, pa znamo s koje ih strane treba obići a da i ne provjeravamo na pomorskoj karti. Noću  nećemo vidjeti boju plutača dok ih ne osvjetlimo reflektorom. Dakle, reflektor mora imato koliko toliko pristojan domet, da otkrijemo smjer plovidbe prije nego napipamo plićak. Osim svjetlosnih signala za noćni mrak imamo dnevne oznake. U ranije priloženoj su tablici, dnevne su oznake u posljednjoj koloni dnevnih oznaka. Sastoje se od stožaca i kugli, sve u crnoj boji. Crne kugle uglavnom zamijenjuju noćno crveno svjetlo. Dakle, nasukan je brod označen sa dvije crne kugle.
« Zadnja izmjena: 28.08.2017., 10:59:14 od Magnum »
Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Offline romyo

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Vel 2015
  • Postova: 67
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1346 u: 28.08.2017., 11:31:18 »
Ma da, to je to, jasna stvar.
Ali prekomplicirano, za zapamtit i skužit, pa čak i onima 'koji su tome'.
Prekompleksno... ima tu jako puno faktora 'ali'.

Ja bih to kratko i jasno za nekoga tko je sa strane.
Koje je desno - ima prednost.

Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.203
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1347 u: 28.08.2017., 18:57:27 »

Rijeka, 28.08.2017.


THOMSON SPIRIT
Passengers Ship
IMO:  8024014
MMSI:  248368000
Pozivni znak:  9HA2336
Zastava:  Malta [MT]
AIS Vessel Type:  Passenger
Gross Tonnage:  33930
Nosivost:  4217 t
Length Overall x Breadth Extreme:  214.66m × 27.2m
Godina izgradnje:  1983
Status:  Active





Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1348 u: 07.09.2017., 09:48:19 »
Crystal esprit

IMO:  8705266
MMSI:  311000506
Call Sign:  C6CL7
Flag:  Bahamas [BS]
AIS Vessel Type:  Passenger
Gross Tonnage:  3370
Deadweight:  267 t
Length Overall x Breadth Extreme:  85.2m × 16.5m
Year Built:  1991
Status:  Active

Online ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.599
Odg: Brodovi - nekad i sada
« Odgovori #1349 u: 07.09.2017., 09:52:14 »
Star breeze

IMO:  8807997
MMSI:  311083000
Call Sign:  C6FR4
Flag:  Bahamas [BS]
AIS Vessel Type:  Passenger
Gross Tonnage:  9975
Deadweight:  5170 t
Length Overall x Breadth Extreme:  135m × 19m
Year Built:  1989
Status:  Active