Autor Tema: 3. maj  (Posjeta: 88677 vremena)

0 Članova i 3 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline kobler

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 1.132
Odg: 3. maj
« Odgovori #330 u: 26.04.2017., 21:54:36 »
...
I mislim koji praznik je mogao biti prije Prvog maja? Niti jedan osim Nove godine.
I ajmo čitati čestitke za Novu godinu 1948.
...
Nesrećo! Imaš i 8. mart. A 1946. si imao i Uskrs: tad ga još nisu znali ugasiti. A i bila je nešto malo druga država.

(PS. Čitao sam, čitao ...)
« Zadnja izmjena: 26.04.2017., 22:26:19 od kobler »

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #331 u: 27.04.2017., 07:36:00 »
Zar je 8. mart bio "pravi" praznik, ono da se nije radilo - službeno!?
Godina je 1948. a 46. nisam trebao prelistavati.
Doduše, vidio sam i čestitke za Božić 1948. "Pojedini elementi" još su slavili protunarodne blagdane. :m055
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: 3. maj
« Odgovori #332 u: 27.04.2017., 07:39:59 »
03.05.1948.   Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.

Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005, strana 106

« Zadnja izmjena: 27.04.2017., 07:43:00 od ilirija »

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #333 u: 27.04.2017., 08:52:57 »
Strašno, toliko da ću odustati od daljnje potrage, me već namučilo traženje kako i kada je nastalo ime za brodogradilište 3. maj. Zašto, pretpostavljam, zbog datuma 3. svibnja 1945. pa to neću niti istraživati.
I jučer sam bio u GKR gdje sam čitao članke oko 1. svibnja 1948. iz onodobnog Riječkog lista nebih li našao nešto o imenu 3. maja kao što na to ukazuju poluinformacije iz onoga što sam dosad pročitao. A dosta sam toga pročitao. :a045
I pazi, što sam našao.
1.) Čestitka objavljena u broju datiranom - 1. maj 1948.
Znači 3. maj se već zvao - 3. maj. :hmm :lol3

03.05.1948.   Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.


Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005

provokacija
03.05.1948.   Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.

Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005, strana 106



Oni dani? :lol1
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: 3. maj
« Odgovori #334 u: 27.04.2017., 09:00:51 »
provokacija


Oni dani? :lol1
opet provokacija? koji dani u 8 ujutro?


provokacija
I uspio si!  :palacgore
Čitam i mislim, pa što ovaj nije pročitao što sam napisao. :wavey
provokacija. oprošteno ti je

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #335 u: 06.06.2017., 19:05:11 »
U Novom listu oko 1. svibnja 1965. objavljeno je nekoliko priloga o 3. maju - brodogradilištu, što je, tražeći nešto za sebe, zamijetila Elči i dostavila meni. Ja ih rado dijelim s vama.
Prvi je članak Rijeka 1945. - 1965.
« Zadnja izmjena: 06.06.2017., 19:39:26 od milić »
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #336 u: 06.06.2017., 19:07:09 »
Statua Brodograditelj otkrit će se u utorak (4. svibnja 1965.)
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #337 u: 06.06.2017., 19:09:10 »
Otkrivena statua Brodograditelj
Slavlje u 3. maju
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #338 u: 06.06.2017., 19:10:56 »
Brodogradilište 3. maj nastavlja utrtim putem
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #339 u: 06.06.2017., 19:32:45 »
Članak u Riječkom listu od 23.7.1947.

U Kvarnerskim brodogradilištima unapređeno je 130 radnika u višu kategoriju

Pazi kategorije:
- specijalizirani radnik
- kvalificirani radnik
- specijalizirani težak
- težak
- šegrt
« Zadnja izmjena: 06.06.2017., 19:37:57 od milić »
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #340 u: 09.06.2017., 16:42:23 »
U Riječkom listu vijest od 14. 5. 1947.
Koje bi to moglo biti naselje. Možda Zamet?

Riječki list, nedjelja 1. lipnja 1947.

Dakle to naselje je Kantrida, objašnjavali mi, ali ja baš nisam shvatio. Spoj ulica Bože Vidasa i Anta Pilepića.

P.S.
Bacite malo oko na potpisnika. Pa ga onda zalijepite na gugl. Zdenko Kolacio.  :bravo2

« Zadnja izmjena: 09.06.2017., 17:22:45 od milić »
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #341 u: 09.06.2017., 17:10:58 »
Riječki list srijeda 28. maja 1947.

Diže se potopljeni dok u riječkom brodogradilištu
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #342 u: 09.06.2017., 17:16:36 »
Riječki list četvrtak 12. juna 1947.

Naučnici riječkih privrednih poduzeća Kvarnerskih brodogradilišta i tvornice Torpedo dobivaju svoj dom

Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #343 u: 05.11.2017., 18:56:26 »
U svezi glede "Ragne Gorthon":

Imali smo na faksu predmet XX gdje je stari profesor imao običaj da zadaje specifične teme seminarskih radove o kojima studenti ne bi imali apsolutno nikakvog pojma, već bi bilo uobičajeno da ga za nas zapravo pišu inžinjeri iz 3. maja, tj. mi bi se toliko "konsultirali" s njima, da bi na kraju naš autorski udio u tome stvarno bio minimalan. Profa je također imao naviku da non-stop vraća na doradu, i to do takve mjere da npr. rad ocijenjen sa peticom iz prethodne godine ne bi imao nikakve šanse na reprizi (iskušano).
I tako ja po n-ti put nosim taj rad na doradu jednom starom inžinjeru iz plana ili tehnologije, ne sjećam se više, i on me pita "Pa dobro tko te tako zaje8ava na faksu?". Ja mu nazovem ime profesora, a ovaj počne čupati kosu: "Taj lik je 1971. godine spalio brod! dežurni krivci su završili u zatvoru, a glavni krivac na faksu!"

***

Radio sam nakon toga u kontroli s Igorom Mirkovićem, koji se vratio u 3maj, a kad je bio proglašen jednim od krivaca imao je možda 25 godina. Nikad nismo pričali o događaju, ali nije ni trebalo: događaj se dogodio zbog "pritiska rokova", a pritiskali su oni za koje su se radila flambirana jela - ali nećeš valjda njih u zatvor...

Moj izvor kaže da je inž. Mirković dobio 3 godine zatvora, a Zemunik 2. Inž. Bilić da je tijekom suđenja preminuo od karcinoma prostate.
Inž. Frank je bio tehnički direktor, a inž. Meden je bio šef objekta odnosno koordinator radova na R. Gorthon. Oni nisu bili optuženi.
Sud je tako odlučio.
Tko je bio kriv?
Aj bo!
Puno sam čuo od svjedoka događaja koji su uglavnom pomrli (događaj prije više od 40 god.).
Tako se pričalo o Đoki Radiću koji je propustio mlađe i brže da pobjegnu iz strojarnice jer on ne može kroz otvor, električaru Bruni Benussiju čijoj familiji je navodno Tito osobno poslao telegram sućuti (otac Benussi stari komunist) itd itd.
Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitai, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???

Evo Saopćenja suca istražitelja povodom nesreće na Ragni Gorthonu. Ovo je objavljeno (nisam baš 100/% siguran) u trećemajskim Informacijama od 20. 9.1971.
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: 3. maj
« Odgovori #344 u: 28.11.2017., 14:12:51 »
03.05.1948.   Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.

Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005, strana 106

E nije, razbojnici! :bravo5

Našao sam tekst gdje se prvi put ( barem ono što sam ja uspio vidjeti, a moje vidovite sposobnosti su znane  :m055 ) spominje brodogradilište "3. maj". To je objavljeno u Riječkom listu koji je izašao 16. kolovoza 1947.
Evo teksta:
Prošeći se z manun okolo Trsata.