29.02.2024. Oporavak Foruma na novoj adresi....
0 Članova i 3 Gostiju pregledava ovu temu.
...I mislim koji praznik je mogao biti prije Prvog maja? Niti jedan osim Nove godine.I ajmo čitati čestitke za Novu godinu 1948....
Citat: milić - 18.03.2017., 08:54:19Strašno, toliko da ću odustati od daljnje potrage, me već namučilo traženje kako i kada je nastalo ime za brodogradilište 3. maj. Zašto, pretpostavljam, zbog datuma 3. svibnja 1945. pa to neću niti istraživati.I jučer sam bio u GKR gdje sam čitao članke oko 1. svibnja 1948. iz onodobnog Riječkog lista nebih li našao nešto o imenu 3. maja kao što na to ukazuju poluinformacije iz onoga što sam dosad pročitao. A dosta sam toga pročitao. I pazi, što sam našao.1.) Čestitka objavljena u broju datiranom - 1. maj 1948.Znači 3. maj se već zvao - 3. maj. 03.05.1948. Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005provokacija
Strašno, toliko da ću odustati od daljnje potrage, me već namučilo traženje kako i kada je nastalo ime za brodogradilište 3. maj. Zašto, pretpostavljam, zbog datuma 3. svibnja 1945. pa to neću niti istraživati.I jučer sam bio u GKR gdje sam čitao članke oko 1. svibnja 1948. iz onodobnog Riječkog lista nebih li našao nešto o imenu 3. maja kao što na to ukazuju poluinformacije iz onoga što sam dosad pročitao. A dosta sam toga pročitao. I pazi, što sam našao.1.) Čestitka objavljena u broju datiranom - 1. maj 1948.Znači 3. maj se već zvao - 3. maj.
03.05.1948. Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005, strana 106
provokacija
Oni dani?
Citat: ilirija - 18.03.2017., 22:43:56provokacijaI uspio si! Čitam i mislim, pa što ovaj nije pročitao što sam napisao.
U Riječkom listu vijest od 14. 5. 1947. Koje bi to moglo biti naselje. Možda Zamet?
U svezi glede "Ragne Gorthon":Imali smo na faksu predmet XX gdje je stari profesor imao običaj da zadaje specifične teme seminarskih radove o kojima studenti ne bi imali apsolutno nikakvog pojma, već bi bilo uobičajeno da ga za nas zapravo pišu inžinjeri iz 3. maja, tj. mi bi se toliko "konsultirali" s njima, da bi na kraju naš autorski udio u tome stvarno bio minimalan. Profa je također imao naviku da non-stop vraća na doradu, i to do takve mjere da npr. rad ocijenjen sa peticom iz prethodne godine ne bi imao nikakve šanse na reprizi (iskušano).I tako ja po n-ti put nosim taj rad na doradu jednom starom inžinjeru iz plana ili tehnologije, ne sjećam se više, i on me pita "Pa dobro tko te tako zaje8ava na faksu?". Ja mu nazovem ime profesora, a ovaj počne čupati kosu: "Taj lik je 1971. godine spalio brod! dežurni krivci su završili u zatvoru, a glavni krivac na faksu!"***Radio sam nakon toga u kontroli s Igorom Mirkovićem, koji se vratio u 3maj, a kad je bio proglašen jednim od krivaca imao je možda 25 godina. Nikad nismo pričali o događaju, ali nije ni trebalo: događaj se dogodio zbog "pritiska rokova", a pritiskali su oni za koje su se radila flambirana jela - ali nećeš valjda njih u zatvor...
Moj izvor kaže da je inž. Mirković dobio 3 godine zatvora, a Zemunik 2. Inž. Bilić da je tijekom suđenja preminuo od karcinoma prostate.Inž. Frank je bio tehnički direktor, a inž. Meden je bio šef objekta odnosno koordinator radova na R. Gorthon. Oni nisu bili optuženi.Sud je tako odlučio.Tko je bio kriv?Aj bo!Puno sam čuo od svjedoka događaja koji su uglavnom pomrli (događaj prije više od 40 god.).Tako se pričalo o Đoki Radiću koji je propustio mlađe i brže da pobjegnu iz strojarnice jer on ne može kroz otvor, električaru Bruni Benussiju čijoj familiji je navodno Tito osobno poslao telegram sućuti (otac Benussi stari komunist) itd itd.Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitai, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???