Autor Tema: Nikola Tesla EV Rally (manje, chat o emobilima više) :)  (Posjeta: 22038 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Sutra, 27.5. u Rovinju starta Nikola Tesla EV Rally 2014.

http://www.nikolateslaevrally.com.hr/



Citat:
"Nikola Tesla EV Rally Croatia 2014” je rally isključivo električnih vozila, međunarodnog karaktera s bogatim nagradnim fondom. Na cijeloj ruti relija postavljaju se “brze” punionice električnih vozila na turistički najatraktivnijim lokacijama Ruta relija postaje “Zelena turistička magistrala” sa svom infrastrukturom. Rally se održava svake godine i po cijeloj Hrvatskoj uz posjete susjednim zemljama. Prosječna udaljenost između etapa je 160 km. Na svakoj etapi (gradu,nacionalnom parku itd.) održava se prigodan multimedijalan edukativno- zabavni program

 

Namjera nam je kroz cijeli projekt sa svim njegovim ekstenzijama promovirati hrvatsku izvrsnost i izvrsnost općenito , kroz promicanje svijesti o ekologiji, uštedi energije, održivom razvoju i inovacijama, te gradnja infrastrukture ,prvenstveno punionica za električne automobile, a u čemu će sudjelovati neke od kompanija kao što su Doking, Rimac Automobili, Mitsubishi Motors,Tesla Motors,Ducati Komponenti ,itd.

 

Ideja rallya je zajednička suradnja i integracija partnera, gradova i mjesta, turističkih zajednica i povezanih institucija u cilju uspostavljanja infrastrukture za električna vozila. Gradovi kroz koje prolazi rally bit će mjesta zabave i susreta svih onih koji na bilo koji način sudjeluju u životu i napretku tog mjesta kroz organizirane izložbe i prezentacije najboljeg od regije i partnera. Ideja je da Rally postane tradicija, a kroz njega će se osim samih električnih vozila te postavljanja punionica, promovirati i zelene tehnologije, obnovljivi izvori energije, ekologija, hrvatska izvrsnost te prirodne ljepote i ponajbolji domaći brandovi i tvrtke.

 

Želja nam je potaknuti pozitivne procese u smjeru priključenja recentnim svjetskim zbivanjima na području elektromobilnosti, smanjenja štetnih plinova, sigurnosti u prometu, razvijanja infrastrukture i jačanju turističkih , tehnoloških i energetskih potencijala Republike Hrvatske.

 

Prosječna udaljenost između etapa je 160 km. Na svakoj etapi (gradu,nacionalnom parku itd.) održava se prigodan multimedijalan edukativno- zabavni program. Predviđeno trajanje rallyja, obzirom na doseg i vrijeme punjenja pojedinih vozila: 5 dana cca 850 km duljina rute. Pravo na sudjelovanje imaju samo električna vozila sa i bez homologacije, na dva, tri i četiri kotača.

 

Za svako vozilo uplaćuje se kotizacija (150 EUR privatne osobe,750 EUR pravne osobe), svaka ekipa ima pravo na 2 člana.

« Zadnja izmjena: 30.05.2014., 20:29:17 od zokxy »

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #1 u: 28.05.2014., 10:30:59 »
Trebalo bi ih se moći pratiti na stranici : http://nikolateslarally-nadzorvozila.telekomcloud.hr/

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #2 u: 28.05.2014., 11:03:10 »
a gdje će se puniti putem, ili imaju "pokretnu" punionicu  :help2
inače, sve me više i više zanima tematika električnih automobila, pogotovo sad uz ovu nezanemarivu eko subvenciju od 70.000kn

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #3 u: 28.05.2014., 11:53:12 »
Od Opatije do Zadra imaju mislim 3 mjesta za punjenje. Piše u itinereru utrke.
Električni automobili, kao, ne zagađuju!? Zagađuju itekako, ali negdje drugdje.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #4 u: 28.05.2014., 12:40:59 »
Električni automobili, kao, ne zagađuju!? Zagađuju itekako, ali negdje drugdje.

Naravno da zagađuju negdje drugdje, ali je lakše staviti  filtere i druge metode na nekoliko mjesta nego na milijune automobila ... A nešto struje se može dobiti i iz čistih izvora.

I definitivno je ugodnije šetati uz cestu punu električnih nego auta na klasični pogon.  :palacgore

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #5 u: 28.05.2014., 13:20:17 »
Nije samo do zagađenja (ili ne) nego i do alternativnih pogona.

Vjerujemo da će za 2-3 godine, kada mislimo mijenjati auto za grad, infrastruktura biti malo prilagođenija električnim automobilima nego danas a i ta tehnologija će se sigurno još unaprijediti.
Nama se trenutno jako sviđa Renault Zoe. Mislimo čak uskoro do Trsta na probnu vožnju jer kod nas ga, naravno, nema.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #6 u: 28.05.2014., 14:25:46 »
Vjerujemo da će za 2-3 godine, kada mislimo mijenjati auto za grad, infrastruktura biti malo prilagođenija električnim automobilima nego danas a i ta tehnologija će se sigurno još unaprijediti.

Meni su najproblematičnije baterije .. na klasičnom autu, osim ako ne dođe do fizičkog oštećenja, rezervoar je faktički jednako dobar na novom i na 10-20 godina starom autu, a i da ga treba zamijeniti to nije ništa u usporedbi s baterijama koje treba promijeniti svakih 3-4-5 godina.

E sada, da li će ušteda na ulju i raznoraznim filtrima, svijećicama, brtvama i inom potrošnom materijalu vezanom uz motore sa unutrašnjim izgaranjem offsetirati tu razliku? No ako uzmemo u obzir da na klasičnom možeš koji servis i preskočiti bez trenutnih posljedica, a kada se baterija potroši - potrošila se i auto više ne vozi (barem ne onoliko koliko dok je ispravna) ...  :hmm

Puno pitanja, neka će se rješiti a neka ...
« Zadnja izmjena: 28.05.2014., 15:44:59 od elvis »

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #7 u: 28.05.2014., 14:31:00 »
e da, baš zato i puštamo da prođe još par godina ... u nadi da ćemo tada imati više odgovora nego danas  :help2

I znaš šta nikako ne mogu skužit? Koliko me s takvim autom košta vožnja u usporedbi sa benzincem. U stilu, godišnje napravim npr 10.000km. Znam koliko je to u novaca u benzinu, servisu i registraciji, dok za električni to još ne znam.
I nisu mi jasna ta punjenja. Jesam ja dobro shvatila da u biti na punionici ne plaćaš "tankanje" pošto se "gorivo" isplaćuje kroz mjesečni najam baterije. Za Zoe je trenutno mjesečni najam baterije nekih 200-300 eur, a toliko goriva bogami ne potrošimo.

Puno pitanja, a još uvijek (pre)malo odgovora  :justcuz

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #8 u: 28.05.2014., 15:46:00 »
U vezi punionica :


'Imamo projekt koji promovira hrvatsku izvrsnost, turizam, ekologiju, obnovljive izvore energije i određene nove turističke proizvode koje želimo kreirat. Mi tu radimo višeslojnu priču, gdje je rally samo jedan dio te priče. Evo, u četvrtak otvaramo punionicu za električne automobile u Smiljanu ispred centra Nikola Tesla. Jedna je već postavljena ispred Maistrinog hotela Lone u Rovinju, a sad krećemo i u Poreču postavljat', najavio je tportalu idejni začetnik i organizator rallyja Igor Kolovrat.

No, iako je namjera rellyja promocija elektromobilnosti, zelene tehnologije i u konačnici smanjenje emisije štetnih plinova, Kolovrat veli da otvaranje punionica za električne automobile ne ide ni malo lako, a začuđuje ga i nezainteresiranosti HEP-a s obzirom da bi im punionice bile nova mjesta prodaje.

'Na raznim mjestima nemamo punionicu jednostavno iz razloga što je birokracija jako spora i jer su naknade koje HEP naplaćuje za svaku punionicu užasno visoke. Osim samih kilovata, koji su otišli na 700 kuna po kilovatu, tu su još i drugi troškovi, a nikad ne znate kad ćete dobit svu potrebnu papirologiju', požalio nam se. Za razliku od Slovenije, u Hrvatskoj nema niti deset punionica, od čega su sami postavili četiri.

'Postavljamo punionice na mjestima tako da zaobilazimo HEP, nemamo drugog izbora. Inače, HEP ima pet svojih električnih vozila, no kao što vidite, ovdje nemaju ni jedno vozilo. Nitko se od njih nije pojavio, ne zanima ih ovo - tako da nam je s njihove strane uskraćena infrastrukturalna pomoć koju smo očekivali', kaže Kolovrat.

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #9 u: 28.05.2014., 15:54:38 »
ma fućkaš hep, očekivano ... šta nemamo mi još i druge providere za električnu energiju  :coolwink

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.605
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #10 u: 28.05.2014., 15:59:20 »
Provjdere ili u pojedinim slučajevima preprodavače električne energije da, ali one koji daju žicu, čini mi se samo jedne, HEP distribucija ... ili tako nešto. HEP grupa ima djelove za proizvodnju, distribucija, opskrbu i trgovinu. Nisam siguran da li distribucija ili opskrba vodi žice do potrošača  :hmm

Provjerio sam - distribucija daje žice a opskrba prodaje struju

« Zadnja izmjena: 28.05.2014., 19:44:37 od elvis »

Offline Asterix

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.871
  • pćelica :D
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #11 u: 28.05.2014., 16:40:38 »
aaa kužim, thanks!

Offline Magnum

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Svi 2013
  • Postova: 6.303
  • What do you see in the dark, when the demons come?
    • Magnum's place
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #12 u: 28.05.2014., 22:43:30 »
U vezi punionica :


'Postavljamo punionice na mjestima tako da zaobilazimo HEP, nemamo drugog izbora. Inače, HEP ima pet svojih električnih vozila, no kao što vidite, ovdje nemaju ni jedno vozilo. Nitko se od njih nije pojavio, ne zanima ih ovo - tako da nam je s njihove strane uskraćena infrastrukturalna pomoć koju smo očekivali', kaže Kolovrat.

Haha, čekaj samo da skuže kako maznut dobru lovu bez muke na tome pa da vidiš kako će se sjatiti...

I zatuć konkurenciju državnim interesima....
Objasniš li nešto tako jasno da nitko ne može pogrešno razumjeti, netko će ipak krivo shvatiti.

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #13 u: 28.05.2014., 23:51:55 »
bla, bla, bla

to jedino vidin kad počnu srat okole auti na struju dokle pale plin

neki lud je šal računat da kad bi si auti na svete bili na letriku moralo bi se storit nekoliko desetki tisuć atomskeh elektrani ili celu afriku obuć va solarni paneli.

apropo, zač današnji auti troše va prosjeke koliko i oni pred 30 let? da ni naftni lobi?

Offline LLeon

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 2.500
Odg: Nikola Tesla EV Rally
« Odgovori #14 u: 29.05.2014., 00:02:18 »
Naravno da zagađuju negdje drugdje, ali je lakše staviti  filtere i druge metode na nekoliko mjesta nego na milijune automobila ...
Istina, ali i o kvaliteti tih filtera na termoelektranama bi se dalo raspravljat. :hmm

A nešto struje se može dobiti i iz čistih izvora.
U Hrvatskoj se tek 16% električne energije dobiva iz obnovljivih izvora.
ZOE ispušta 54gCO2/km, a Clio III sa dizelskim motorom iste snage (90KS) ispušta 83gCO2/km. Toliko o ekologiji.

Citat:
The car has zero emissions, but if you take into account the carbon dioxide produced by making the electricity in the first place, the ZOE's CO2 rating is around 54g/km.

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/renault/zoe#ixzz3335SpioF


I nisu mi jasna ta punjenja. Jesam ja dobro shvatila da u biti na punionici ne plaćaš "tankanje" pošto se "gorivo" isplaćuje kroz mjesečni najam baterije. Za Zoe je trenutno mjesečni najam baterije nekih 200-300 eur, a toliko goriva bogami ne potrošimo.
Nisam baš siguran da ne plaćaš tankanje. :hmm Baterije ti u najam daje proizvođač, a puniš ga gdje stigneš. Doma, u kafiću dok popiješ kavu :greensmile na HEP-ovoj ili čijoj već punionici.
Imaš i mogućnost da kupiš baterije, a ne ih unajmljivat (doduše, mislim da Renault ne daje tu mogućnost izbora) ali kad im nakon nekoliko godina istekne vijek trajanja onda moraš iz svog džepa platit nove, a cijena im je....  :coolwink
Pitam se kako se zbrinjavanju te baterije i koliko su štetne za okoliš.

Prije 2 mjeseca sam u Kopru naletio na jednu električnu punionicu. Zaboravio sam ić pogledat ako ima kakav cjenik na sebi i na koji način se koristi. :skartoc