29.02.2024. Oporavak Foruma na novoj adresi....
0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.
Istra, Dalmacija, Ilirija
Ako je netko zainteresiran za vozni red ljeto 2015.
Citat: ilirija - 03.06.2015., 17:19:56Ako je netko zainteresiran za vozni red ljeto 2015.A još da se da pročitat ;-)
Kad je Lloyd uveo u promet na brze pruge Baron Gautscha i Prinza Hohenlohea to je bio već otvoreni rat. Ungaro- Croata je prihvatila izazov i na pruzi Trst - Kotor od 1913. godine plove Višegrad i Sparta. Sparta je bio manji brod od svojih takmaca, ali je imao što oni nisu imali - pravu pravcatu hlađenu štivu. Brod je mogao primiti i 50 putnika u kabinama.Sparta je porinuta 1913. u brodogradilištu Hall, Russell & Co. Ltd. Aberdeen kao novogradnja 531. Bila je duga 65-2 i širine 9,2 metra. Imala je 978 BRT i 700 tona nosivosti. S parnim stapnim strojem trostruke ekspanzije Hall, Russell & Co. Ltd od 1200 KS postizala je brzinu od 11 čvorova. U usporedbi s takmacima Sparta je bila sporiji brod za 5-6 čvorova, ali ništa lošija po udobnosti.U ratu je Sparta od 1917. godine transportni brod ratne mornarice KundK.Podjelom flote 1921. pripala je Hrvatskom parobrodarskom društvu iz Rijeke i dobiva ime Srbin.Od 1923. Srbin je u floti Jadranske plovidbe. d.d. sa Sušaka. Usprkos velikim teškoćama prouzročenim 2. svj. ratom, parobrodi Jadranske plovidbe Predsjednik Kopajtić i Srbin održavali su, sve do napada na Jugoslaviju, redovne linije između naših, talijanskih, albanskih, grčkih i crnomorskih luka. Uz opasnosti koje su prijetile od podmornica, ratnih zrakoplova i podmorskih mina, ti su brodovi često presretani i zaustavljani, a znalo se dogoditi da ih se odvelo i na Maltu pod sumnjom ratnog šverca.Za vrijeme rata Talijani mu mijenjaju ime u Constantino Borsini. Od 1943. je u rukama Britanaca (Ministry of War Transport London ) i 1945. je vraćen Jugoslaviji tj. Jadranskoj plovidbi. Slijedi klasična priča o nacionalizaciji i dodjeljivanju novoutemeljenoj Jadroliniji. Jadrolinija je uz gubitak Ljubljane doživjela najveći udarac kad je Srbin naletio 6. lipnja 1947. kod Glavotoka na otoko Krku na minu. Brod se od eksplozije prelomio i potonuo. Na tom brodu kod Glavotoka poginula je kompletna devetnaestočlana posada sa zapovjednikom Gligom Setenčićem i četiri putnika. Brodospas je izvadio krmeni dio, ali brodu nije bilo spasa. Ostaci su izrezani u Malinskoj. I dan danas na mjestu potonuća nalaze se dijelovi broda, te je lokacija zanimljiva roniocima. Nekada je kolektiv Jadrolinije svake godine posjećivao mjesto tragedije i na spomen obilježje polagao vijenac u znak sjećanja na poginule, ali nakon ukinuća mraka i paljenja svjetla 1990-91 u RH zbog imena broda ova komemoracija je ukinuta. Svaka čast svima koji su to zatrli! Slika P/b Srbin nakon rata
Snimljeno 1990. sa krme MS IstraSpitsbergen