Gomulka? Više o ovoj lokomotivi na linku http://www.vlakovi.com/?p=2147
Među riječkim željezničarima (a tu mislim na željezničare sa poteza Rijeka-Moravice-Ogulin-Karlovac) ustaljen je naziv "Litorina" i ja ju više volim tako zvati iako je prava Litorina zapravo sasvim drugi vlak. Naziv Litorina potječe od talijanskog dizelmotornog vlaka istog naziva. Kako su poslije WWII u Rijeci zaostale (mislim) tri garniture talijanskih elektromotornih vlakova, te su garniture među riječkim željezničarima pogrešno nazvane "litorinama", a naziv se "prihvatio" za sve motorne vlakove koji se sastoje od barem dva hodnikom povezana modula. Tako je i ovaj vlak kojeg su JŽ šezdesetih uvezle iz Poljske (tvornica Pafawag, Wroclaw) ponio naziv "Litorina" i najduže ga samostalno nosio - stare talijanske garniture kasirane su već šezdesetih, a prvi "Mađari" nabavljeni su tek potkraj sedamdesetih godina XX. stoljeća. Danas se naziv "Litorina" dosta često može čuti u Moravicama ili Ogulinu i najčešće se odnosi na "Mađara" ili nagibni vlak. Naziv "Gomulka" ovi su vlakovi dobili prema poljskom predsjedniku KP u vrijeme njihove isporuke na JŽ, a koristi se više u Sloveniji. Iako je precizniji (jer se odnosi na točno određeni vlak - JŽ 311, to jest HŽ 6011) desilo mi se par puta da željezničari u razgovoru ne znaju što je Gomulka jer oni to zovu Litorina.
Najiskrenije se nadam da je Kobler osobno skinuo komemorativne pločice sa 1061-005...
Rasturene dizelke
Pod pojmom "Dizelka" najčešće se misli na
velike dizele, dakle dizel lokomotive namijenjene prijevozu tereta ili putnika na veće udaljenosti, veće vučne snage i osovinskog opterećenja (serije ex.2043, 2044, ex.2061, 2062, 2063, ex.2161). Ove crvene troosovinske lokomotive namijenjene su ranžiranju i manevriranju, pa se zato zovu "manevarke" (serije 2131, 2132). Postoje još i serije 2041 i 2042 - lokomotive namijenjene teškom manevru i ranžiranju duljih kompozicija. Konstrukcijski su bliže "velikim dizelima" nego manevarkama. One se zovu jednostavno Đuran ili Đuro (prema proizvođaču, tvornici Đuro Đaković iz Slavonskog Broda).
I jedan valjda novije zaboravljeni otvoreni vagon s trolom ili kako se to već zove ...
Vagon je obični platformni (dakle, sva ova skalamerija koja stoji na ravnom dijelu nije dio vagona, nego teret). Ovo na vagonu su tzv. oduzimači struje iz naponske mreže ili skraćeno - pantografi. I to stari, škarasti - 4 komada. Pretpostavlja se da je jedan od ta 4 skinut sa žutke 009, koja je stradala na nasipu (ili ispod nasipa???) kod Plasa u siječnju 1992. godine (obzirom da su postolja i neki neoštećeni dijelovi te lokomotive složeni odmah do ovog vagona).
Kao i neki čudni vagon
Nije vagon, nego servisna dvoosovinska postolja - komada 3
Služe da se na njih polože polusanduci lokomotive dok su njena postolja na popravku.
1061-104 je ostala bez pantografa. Iako mi nije jasno za što im je trebao 3kV pantograf, ovo me i ne bi previše začudilo (104 je, navodno, bila jedna od lošijih lokomotiva, posebno poslije nesreće na Pećinama, pa su ju možda odlučili prodati u dijelovima) da na 1061-020 još uvijek ne stoje njeni laktasti pantografi (na 018 i 108 također nisu poskidani pantografi, ali na njima su još stari škarasti).
Skinut je sa 104 i jedan far - znači li to da će ona prva put Metisa? Inače, žutke 104, 109 i polovica 101 su bile specifične po tome što su umjesto klasičnih crvenih završnih svjetala imale ugrađene crvene LED diode. 104 i 109 na obje strane, dok je 101 imala s jedne strane crvene LED diode, a sa druge klasične sijalice ispod crvenog stakla (zato kažem "polovica 101").
A vid' originalne žute boje kako se probija kroz plavu na boku!
I pogled prema nebu, na naponski cvijet od žica, sa gumbom u sredini
Pa sad, koliko je baš "naponski" od 19. prosinca 2012. na ovamo, o tome se da raspravljati. Nekad bilo - sad se spominjalo...