Autor Tema: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci  (Posjeta: 50737 vremena)

0 Članova i 9 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Rijeka

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 3.379
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #30 u: 28.05.2013., 21:15:42 »
(Vodospremnik) EDIT: Na intervenciju Ilirije ispravljam, istina, to je spremnik goriva, ZTC u pozadini

To je to  :palacgore











Hranite se zdravim mislima i pazite da Vam imunitet ne opadne na serviranu glupost :)

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #31 u: 28.05.2013., 21:17:32 »
Da se ja kratko nadovežem. Par sličica crpne stanice za dizel i stvarčica oko nje












Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #32 u: 28.05.2013., 21:26:58 »
 :bravo :bravo


Nastavljam u revijalnom tonu, sad na području ložione i okretaljke























Ako se pitate zašto ovoliko fotki, razlog je jednostavan: Prvi i možda jedini put posjeta ovdje (ako ne uspije ideja o očuvanju područja i pretvaranju u muzej željeznice), povijesne lokomotive, mistko mjesto, nešto što se ne vidi svaki dan ... i eto stotina slika ...
 :bravo5
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #33 u: 28.05.2013., 21:30:17 »
Dizelke
















Zavirivanje u unutrašnjost radiona







Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #34 u: 28.05.2013., 21:34:08 »









Upravljačka kućica okretaljke










Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #35 u: 28.05.2013., 21:37:57 »


















Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #36 u: 28.05.2013., 21:45:28 »
Nekad je pogon okretaljke bio ručni, što se i vidi iz ovih relikata




Jedna prekrasna perspektiva naponskih žica i okretaljke







U prostoriji broj 22 ima neke radne aktivnosti također ... onda to nisam ni primijetio, tek sad gledam na fotkama!













Ima kolosjeka i van ložione, tamo je skela za pregled - popravak na otvorenom, kao i par vagona na još par kolosjeka prema jugu (Torpedu)




Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #37 u: 28.05.2013., 21:50:04 »












 :facepalm
Koja koncentracija na okretaljku je bila da ovu curu koja je prošla na slijedeće dvije slike nijam nanke primijetio do sada - na prvoj fotki dolje je prema dizelicama na lijevo, na drugoj sasvim u kutu lijevo gore)    :skartoc




Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #38 u: 28.05.2013., 21:53:38 »
Kolosjeci prema jugu (Torpedu)







Još malo sjevera




Pa zapada




I pogled prema nebu, na naponski cvijet od žica, sa gumbom u sredini   :greensmile







Opet mala pauza (150 slika do sada cca)   :pivo
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #39 u: 28.05.2013., 21:54:02 »
Te ka zapadu, prema hangaru za popravke i testiranje balize (više o njoj na linku http://www.fpz.unizg.hr/ztos/pred/LS.pdf)

Baliza





Lokomotivski dio AS-a prima informaciju i provjerava budnost vozača, provjerava kreće li se vozilo brzinom većom od dopuštene i automatski uvađa brzo kočenje ako nešto nije u skladu s programiranim. Lokomotivski dio uređaja je aktivni dio, a pružni dio je pasivni i ne zahtijeva napajanje.
Pružni dio uređaja naziva se baliza i ugrađuje se na desnu tračnicu, gledajući u smjeru vožnje neposredno uz pripadni signal. U električnom pogledu baliza je paralelni titrajni krug vrlo točno podešen na određenu frekvenciju.

PS. Koji ti je onaj ćelavi koji se stalno pojavljuje na fotkama?

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #40 u: 28.05.2013., 21:56:47 »


PS. Koji ti je onaj ćelavi koji se stalno pojavljuje na fotkama?


 :greensmile

To ti je inšpektor Ministarstva za istraživanje ruda i gubljenje vremena   :pusiti
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline Rijeka

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 3.379
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #41 u: 28.05.2013., 22:06:08 »

:lol1 :lol3
Ovdje smo ilirija i ja komentirali upitno.. "a gdje je kakav kalendar sa golim ženskama? Nema ga nigdje...  :lol1
Hranite se zdravim mislima i pazite da Vam imunitet ne opadne na serviranu glupost :)

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.595
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #42 u: 28.05.2013., 22:25:41 »
Ovu imamo svi  :coolwink


Offline Jean

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 266
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #43 u: 29.05.2013., 00:02:39 »
Gomulka? Više o ovoj lokomotivi na linku  http://www.vlakovi.com/?p=2147

Među riječkim željezničarima (a tu mislim na željezničare sa poteza Rijeka-Moravice-Ogulin-Karlovac) ustaljen je naziv "Litorina" i ja ju više volim tako zvati iako je prava Litorina zapravo sasvim drugi vlak. Naziv Litorina potječe od talijanskog dizelmotornog vlaka istog naziva. Kako su poslije WWII u Rijeci zaostale (mislim) tri garniture talijanskih elektromotornih vlakova, te su garniture među riječkim željezničarima pogrešno nazvane "litorinama", a naziv se "prihvatio" za sve motorne vlakove koji se sastoje od barem dva hodnikom povezana modula. Tako je i ovaj vlak kojeg su JŽ šezdesetih uvezle iz Poljske (tvornica Pafawag, Wroclaw) ponio naziv "Litorina" i najduže ga samostalno nosio - stare talijanske garniture kasirane su već šezdesetih, a prvi "Mađari" nabavljeni su tek potkraj sedamdesetih godina XX. stoljeća. Danas se naziv "Litorina" dosta često može čuti u Moravicama ili Ogulinu i najčešće se odnosi na "Mađara" ili nagibni vlak. Naziv "Gomulka" ovi su vlakovi dobili prema poljskom predsjedniku KP u vrijeme njihove isporuke na JŽ, a koristi se više u Sloveniji. Iako je precizniji (jer se odnosi na točno određeni vlak - JŽ 311, to jest HŽ 6011) desilo mi se par puta da željezničari u razgovoru ne znaju što je Gomulka jer oni to zovu Litorina.



Najiskrenije se nadam da je Kobler osobno skinuo komemorativne pločice sa 1061-005...

Rasturene dizelke


Pod pojmom "Dizelka" najčešće se misli na velike dizele, dakle dizel lokomotive namijenjene prijevozu tereta ili putnika na veće udaljenosti, veće vučne snage i osovinskog opterećenja (serije ex.2043, 2044, ex.2061, 2062, 2063, ex.2161). Ove crvene troosovinske lokomotive namijenjene su ranžiranju i manevriranju, pa se zato zovu "manevarke" (serije 2131, 2132). Postoje još i serije 2041 i 2042 - lokomotive namijenjene teškom manevru i ranžiranju duljih kompozicija. Konstrukcijski su bliže "velikim dizelima" nego manevarkama. One se zovu jednostavno Đuran ili Đuro (prema proizvođaču, tvornici Đuro Đaković iz Slavonskog Broda).

I jedan valjda novije zaboravljeni otvoreni vagon s trolom ili kako se to već zove ...



Vagon je obični platformni (dakle, sva ova skalamerija koja stoji na ravnom dijelu nije dio vagona, nego teret). Ovo na vagonu su tzv. oduzimači struje iz naponske mreže ili skraćeno - pantografi. I to stari, škarasti - 4 komada. Pretpostavlja se da je jedan od ta 4 skinut sa žutke 009, koja je stradala na nasipu (ili ispod nasipa???) kod Plasa u siječnju 1992. godine (obzirom da su postolja i neki neoštećeni dijelovi te lokomotive složeni odmah do ovog vagona).

Kao i neki čudni vagon



Nije vagon, nego servisna dvoosovinska postolja - komada 3

Služe da se na njih polože polusanduci lokomotive dok su njena postolja na popravku.



1061-104 je ostala bez pantografa. Iako mi nije jasno za što im je trebao 3kV pantograf, ovo me i ne bi previše začudilo (104 je, navodno, bila jedna od lošijih lokomotiva, posebno poslije nesreće na Pećinama, pa su ju možda odlučili prodati u dijelovima) da na 1061-020 još uvijek ne stoje njeni laktasti pantografi (na 018 i 108 također nisu poskidani pantografi, ali na njima su još stari škarasti).

Skinut je sa 104 i jedan far - znači li to da će ona prva put Metisa? Inače, žutke 104, 109 i polovica 101 su bile specifične po tome što su umjesto klasičnih crvenih završnih svjetala imale ugrađene crvene LED diode. 104 i 109 na obje strane, dok je 101 imala s jedne strane crvene LED diode, a sa druge klasične sijalice ispod crvenog stakla (zato kažem "polovica 101").

A vid' originalne žute boje kako se probija kroz plavu na boku!

I pogled prema nebu, na naponski cvijet od žica, sa gumbom u sredini   :greensmile

Pa sad, koliko je baš "naponski" od 19. prosinca 2012. na ovamo, o tome se da raspravljati. Nekad bilo - sad se spominjalo...


duskom

  • Gost
Odg: Exkluzivno: Željeznička okretaljka (ložiona) na Mlaci
« Odgovori #44 u: 29.05.2013., 08:57:46 »
ručni pogon okretaljke u ložioni Moravice