Gomulka? Više o ovoj lokomotivi na linku http://www.vlakovi.com/?p=2147
Među riječkim željezničarima (a tu mislim na željezničare sa poteza Rijeka-Moravice-Ogulin-Karlovac) ustaljen je naziv "Litorina" i ja ju više volim tako zvati iako je prava Litorina zapravo sasvim drugi vlak. Naziv Litorina potječe od talijanskog dizelmotornog vlaka istog naziva. Kako su poslije WWII u Rijeci zaostale (mislim) tri garniture talijanskih elektromotornih vlakova, te su garniture među riječkim željezničarima pogrešno nazvane "litorinama", a naziv se "prihvatio" za sve motorne vlakove koji se sastoje od barem dva hodnikom povezana modula. Tako je i ovaj vlak kojeg su JŽ šezdesetih uvezle iz Poljske (tvornica Pafawag, Wroclaw) ponio naziv "Litorina" i najduže ga samostalno nosio - stare talijanske garniture kasirane su već šezdesetih, a prvi "Mađari" nabavljeni su tek potkraj sedamdesetih godina XX. stoljeća. Danas se naziv "Litorina" dosta često može čuti u Moravicama ili Ogulinu i najčešće se odnosi na "Mađara" ili nagibni vlak. Naziv "Gomulka" ovi su vlakovi dobili prema poljskom predsjedniku KP u vrijeme njihove isporuke na JŽ, a koristi se više u Sloveniji. Iako je precizniji (jer se odnosi na točno određeni vlak - JŽ 311, to jest HŽ 6011) desilo mi se par puta da željezničari u razgovoru ne znaju što je Gomulka jer oni to zovu Litorina.
![](http://img203.imageshack.us/img203/7500/okretaljka67.jpg)
Najiskrenije se nadam da je Kobler osobno skinuo komemorativne pločice sa 1061-005...
Rasturene dizelke
![](http://img853.imageshack.us/img853/574/okretaljka86.jpg)
Pod pojmom "Dizelka" najčešće se misli na
velike dizele, dakle dizel lokomotive namijenjene prijevozu tereta ili putnika na veće udaljenosti, veće vučne snage i osovinskog opterećenja (serije ex.2043, 2044, ex.2061, 2062, 2063, ex.2161). Ove crvene troosovinske lokomotive namijenjene su ranžiranju i manevriranju, pa se zato zovu "manevarke" (serije 2131, 2132). Postoje još i serije 2041 i 2042 - lokomotive namijenjene teškom manevru i ranžiranju duljih kompozicija. Konstrukcijski su bliže "velikim dizelima" nego manevarkama. One se zovu jednostavno Đuran ili Đuro (prema proizvođaču, tvornici Đuro Đaković iz Slavonskog Broda).
I jedan valjda novije zaboravljeni otvoreni vagon s trolom ili kako se to već zove ...
![](http://img838.imageshack.us/img838/8605/okretaljka94.jpg)
Vagon je obični platformni (dakle, sva ova skalamerija koja stoji na ravnom dijelu nije dio vagona, nego teret). Ovo na vagonu su tzv. oduzimači struje iz naponske mreže ili skraćeno - pantografi. I to stari, škarasti - 4 komada. Pretpostavlja se da je jedan od ta 4 skinut sa žutke 009, koja je stradala na nasipu (ili ispod nasipa???) kod Plasa u siječnju 1992. godine (obzirom da su postolja i neki neoštećeni dijelovi te lokomotive složeni odmah do ovog vagona).
Kao i neki čudni vagon
![](http://img856.imageshack.us/img856/9258/okretaljka95.jpg)
Nije vagon, nego servisna dvoosovinska postolja - komada 3
Služe da se na njih polože polusanduci lokomotive dok su njena postolja na popravku.
![](http://img705.imageshack.us/img705/9784/okretaljka123.jpg)
1061-104 je ostala bez pantografa. Iako mi nije jasno za što im je trebao 3kV pantograf, ovo me i ne bi previše začudilo (104 je, navodno, bila jedna od lošijih lokomotiva, posebno poslije nesreće na Pećinama, pa su ju možda odlučili prodati u dijelovima) da na 1061-020 još uvijek ne stoje njeni laktasti pantografi (na 018 i 108 također nisu poskidani pantografi, ali na njima su još stari škarasti).
Skinut je sa 104 i jedan far - znači li to da će ona prva put Metisa? Inače, žutke 104, 109 i polovica 101 su bile specifične po tome što su umjesto klasičnih crvenih završnih svjetala imale ugrađene crvene LED diode. 104 i 109 na obje strane, dok je 101 imala s jedne strane crvene LED diode, a sa druge klasične sijalice ispod crvenog stakla (zato kažem "polovica 101").
A vid' originalne žute boje kako se probija kroz plavu na boku!
I pogled prema nebu, na naponski cvijet od žica, sa gumbom u sredini ![greensmile :greensmile](http://croinfo.net/forum051novi/Smileys/aaron/icon_mrgreen.gif)
Pa sad, koliko je baš "naponski" od 19. prosinca 2012. na ovamo, o tome se da raspravljati. Nekad bilo - sad se spominjalo...