Autor Tema: Željeznički tunel Brajdica  (Posjeta: 16633 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Željeznički tunel Brajdica
« u: 23.05.2013., 23:06:48 »



Sve je počelo krajem 19. st. kada je Rijeka, kao jedina mađarska luka, doživljavala svoj prvi vrhunac. Mađarske željeznice su imale problema s izvlačenjem tereta iz luke, jednokolosječna pruga iz Rijeke prema Gorskom kotaru je već u samom gradu imala usko grlo. Zbog toga je izgrađena i 1900. g. predana prometu pruga Brajdica – Sušak – Pećine. Za manje upućene: Brajdica je lučki dio Sušaka, naselja, koje je rijeka Rječina odvajala od Rijeke. Sušak je bio po stanovništvu hrvatski, a Rijeka je već onda bila konglomerat narodnosti. "Prizemni" dio Sušaka ( uz more ) i Rijeku povezivala je željeznička pruga, koja je išla obalom ( "riva"), što u ono vrijeme nije bilo ništa neobično ( npr. Trst ). Gornji, "pravi" dio Sušaka je imao željezničku stanicu na samoj glavnoj pruzi RI – ZG – Budimpešta; prvobitno, dakle dva djela Sušaka nisu bila direktno povezana, nego tek preko Rijeke. Da bi se to riješilo izgrađen je, zbog skučenog terena i relativno velike visinske razlike tunel u obliku spirale. Ulaz u tunel praktički je na nivou mora, a izlaz sjeverno od Kumičićeve ulice. Zračna udaljenost dvaju portala je zanemariva ( cca 350 metara ). Objekat je dug 1838 metara, s nagibom od 21 promila. Radovi su trajali 17 mjeseci, a promet je svečano otvoren 27. ožujka 1900. godine. Odmah je uskrsnuo problem s dimom parnih lokomotiva. Putnici i željezničari godinama su gutali obilne porcije dima. Pronađeno je djelomično rješenje izgradnjom dimnjaka (vidi slike).

Zbog dima i opasnosti mađarske vlasti neko vrijeme nisu dopuštale putnički promet. Nakon raspada Austro-Ugarske, na prije spomenutoj Rječini je uspostavljena granica između Sušaka ( Kraljevina SHS ) i Rijeke (Fiume), koja je ubrzo postala dio Italije. Tunel Brajdica je postao jedina željeznička veza s lukom. Talijanske okupacijske vlasti su ga nastavile koristiti, ali dogodila se nesreća ( lokomotiva nije uspjela savladati uspon, pa je došlo do trovanja zaposlenih ), te je od 1941. do 1945. g. tunel služio kao skladište.
Završetkom Drugog svjetskog rata otvoren je željeznički promet ZG – RI. Dva su grada (Sušak i Rijeka) postali jedan grad. Promet se nije mogao normalno odvijati jer je željeznički most preko Rječine kod Školjića bio porušen (obnovljen tek 1947. g. ). Ponovo se morao koristiti tunel Brajdica, no ponovo se pokazalo, da je u uslovima parne vuče krajnje neprikladan. Godine 1946., kada je vlak stao u tunelu, putnici su u panici iskakali iz vagona i udarali u stjenoviti zid objekta. Bilo je i smrtnih žrtava. Tek sredinom 50-tih godina došlo je do elektrifikacije pruge i tunela, pa su riješene sve neugodnosti oko dimnih plinova kojima su bili izvrgnuti putnici i osoblje željeznice.
Tunel je i danas u upotrebi kao izlaz iz kontejnerskog dijela riječke luke ( na Brajdici); veza s glavnom željezničkom stanicom ( RI ) preko obale postoji i danas, no izbjegava se koliko je god moguće, jer prolazi praktički kroz centar grada!
Negdje u kolovozu 2002. godine zbog velikih građevinskih radova na novoj garažnoj kući, neposredno uz i nad glavnom prugom RI- ZG, ista je bila privremeno zatvorena za sav promet i jedini izlaz iz Rijeke je bila pruga po gradskoj rivi ( obali ). Iz Rijeke je dizelašica vukla vlak, preko obale ( pruga naravno nije elektrificirana ), približno 20 km/h, do željezničke stanice Sušak – Brajdica, a dalje prema Zagrebu električnom lokomotivom.
Ovih dana privode se kraju radovi u tunelu koji su obuhvatili zamjenu el. kablova u vrhu tunela šinom, zamjenu drvenih pragova čeličnim, te zamjenu posteljice - tampona, sve u svrhu povećanja profila tunela i sigurnosti.


Negdje u listopadu 2011. prvi smo put obišli ovaj tunel - reportaža o tom obilasku je na linku http://www.croinfo.net/ekspedicije-i-istraivanja-regije/6835-tunel-brajdica-pjeaki-obilazak

A 22.05.2013. opet se ekipica zaputila snimiti stanje ...

Počinjem sa par slika ...


Poluautomatska mazalica na svom je mjestu kao i onda




Dio ekipe na putu ka mraku




Pogled unazad






Ka tunelu, valja i poslikati koju ...








Otvori za miniranje, zazidani



Slobodno se uključite svojim fotkama.
« Zadnja izmjena: 23.05.2013., 23:11:42 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #1 u: 26.05.2013., 22:32:16 »
Dakle, bit će još fotki sa obilaska, samo strpljenja ...     :wavey


 
U međuvremenu, da najavimo još nešto:

Zbog uvođenja napona od 25 kV, ali i potrebe većeg kapaciteta kontejnerskog terminala Brajdica, potrebno je rekonstruirati tunel i kolodvor Brajdica te izgraditi kolosijeke za pretovar kontejnera.
 

Tunel se shodno tome proteklih mjeseci spuštao kako bi mu se povećao profil, a u doljnjem dijelu će se izmjeniti trasa i proširiti, te će se izgraditi tunelski izvlačnjak za manipulaciju kontejnerskih vlakova. Spuštanje se izvelo zamjenom drvenih pragova novim čeličnim, koji zahtijevaju manju debljinu nosivog sloja kaldrme.
 

Izgradit će se četiri kolosijeka u samom terminalu s mostovima za pretovar, te će doći do promjene rasporeda koloscijeka u kolodvoru Brajdica.

Na sljedećem linku moguće je vidjeti projekt kolosijeka za terminal i rekonstrukcije doljnjeg dijela tunela. Klikajte redom, pa ćete vidjeti koji su planovi uskoro na tom prostoru
 

http://puo.mzoip.hr/default.aspx?id=6884


Dakle, desno od ovog sadašnjeg tunela otvorit će se još jedan - ovo će biti uskoro povijesne slike:

« Zadnja izmjena: 26.05.2013., 22:46:49 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #2 u: 26.05.2013., 22:41:21 »
link ti ne sadrži ništa  :palacgore

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #3 u: 26.05.2013., 22:47:13 »
Probaj sad.   :wavey
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #4 u: 26.05.2013., 22:51:45 »
oće  :palacgore

Offline Kigor

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.052

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.609
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #6 u: 27.05.2013., 12:09:14 »
Kigore jako lijepo .  :bravo
Samo / evo starog njurgala / daj nekome da ti pregleda tekst prije nego ga objaviš. Previše je greškica u njemu , a da nebi / tekst / naružio tako lijepu reportažu. :wavey
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline gorgoroth

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 4.363
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #7 u: 27.05.2013., 13:20:20 »
da je na talijanskom ne bi grešio  :rollin2

Offline Kigor

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.052
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #8 u: 27.05.2013., 14:37:51 »
Gorg odmah sve shvatio :)
Primam na PP sugestije :)

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #9 u: 27.05.2013., 18:34:10 »
U srijedu 22.5.2013 u organizaciji Croinfo.net foruma imao sam priliku obići tunel Brajdica.

Krenuli smo od željezničke postaje Pećine




malo kasnije (vidimo) dolazimo do mjesta gdje lijevi kolosjek vodi do glavnog riječkog kolodvora, a desni vodi u tunel do Brajdice - naš cilj (još prije desno se odvojio slijepi kolosjek a bikom na kraju, za zaustavljanje vlakova koji bi eventualno ostali bez kočnica, koji se u poznatom incidentu sa prevrtanjem vagona kod Towera i koristio u tu svrhu)




skrećemo i evo mosta u Kumičičevoj




i evo i tunela




provest ćemo u njemu oko 45 minuta u obilasku njegovih 1837 metara





zadnji trag svjetla






unutra čisti mrak i samo naše svjetiljke




i evo nas ispod groblja na Trsatu - ovo je pogled kroz otvor naviše





tj točno smo ispod ovoga "dimnjaka"





nastavljamo put (gdje) i usput nalazimo svega po malo u "rupama" uz stazu (koje služe za micanje radnika i zalutalih pješaka s puta zahuktalog vlaka)









i dolazimo do stadiona Krimeja




tj tu ispod




evo nastavka




i evo kraja, tu smo na Brajdici






tj



kontrolna kućica - ustvari kontrolna i skretničarska kućica tunela Sušak - Brajdica





(Tj eEvo što smo prošli i gdje se sve to nalazi





 :wavey :greensmile
« Zadnja izmjena: 30.05.2013., 19:49:22 od zokxy »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

duskom

  • Gost
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #10 u: 27.05.2013., 18:40:39 »
vrlo lijepo...žalim da nisam mogao biti s vama.... :bravo3 :bravo3 :bravo3

Offline Kigor

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 2.052
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #11 u: 28.05.2013., 19:35:01 »
Grazie Zokxy, korigirano

Offline Jean

  • Sr. Member
  • ****
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 266
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #12 u: 29.05.2013., 00:15:22 »
Još jednom odlično odrađeno. Uz dopuštenje autora, prenio bih koju fotku na forum "vlakovi", obzirom da se od tamošnje ekipe (osim LLeona) nitko ne odvažuje na obilazak, a svih interesira dokle su stigli radovi i kako izgleda ta famozna tračnica na svodu tunela.

Samo mali ispravak - kontrolna i skretničarska kućica nisu kako piše crvenim slovima "ustvari kolodvorska zgrada kolodvora Sušak-Brajdica". Kolodvorska zgrada smještena je nešto zapadnije. Gledano sa ceste, tamo gdje je onaj otok i traka za parkiranje sa južne strane D404. U toj zgradi je smješten ured šefa kolodvora i još par kancelarija, ali se najveći dio koristi u rezidencijalne svrhe.

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #13 u: 31.05.2013., 19:14:35 »
Evo konačno uhvatih malo vremena nakon preko 250 slika okretaljke da obradim i ono malo mojih fotki koje su nazovi uspjele iz ovog tunela ...   :facepalm

Slikao Iphoneom, nisam zadovoljan


U tunelu usred mračine ... čelični pragovi umjesto drvenih, sa strane kanal za instalacije, na stropu umjesto žice tračnica ... dobiveno na visini 







Evo i famozne naponske šine:



Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.279
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Željeznički tunel Brajdica
« Odgovori #14 u: 31.05.2013., 19:19:22 »
A kakav mrak je u tunelu ... vidi se ovdje











Ovo je slikavanje otvora koji vodi u dimnjak kod groblja Trsat
Don't drive faster than your guardian angel can fly!