Evo pitanja za dečke ki znaju ča i kako...
Ako se "netko" odluči iz RH kupiti oldtimer auto u SLO kakva je procedura?
Ovako...
Zovi prvo zavod za mjeriteljstvo u Zagreb odjel za motorna vozila, da ih priupitaš koliko će te oderati za poseban porez.
Kako se u slučaju oldtimera ne može odrediti PP na temelju co2, jer podaci ne postoje, pitati će te koliko je auto težak, koliko ima KW, da li je dizel ili benzinac itd.
Na temelju tih podataka oni ti kažu neki fiktivni iznos co2 t.j. u koju kategoriju posebnog poreza spada.
Kad budeš unosio oldtimer iz Slovenije (tako se sad zove, kad ga dofuravaš iz EU), potrebno je otići u njihov najbliži "mup", tamo se auto odjavi, prijavi se na tebe, daš pare čovjeku i to je to - nikakvi javni bilježnici i šta ja znam.
Doduše, s obzirom da ga je meni bivši vlasnik dofurao na kamionu u Rijeku, ne znam kako ide procedura sa probnim tablicama, ako ga naumiš voziti do doma.
Preko granice smo prošli samo tako, rekao sam našima da imam auto iza na kamionu, odgovor je bio - OK.
Da se vratim na Zavod za mjeriteljstvo...
Čim budeš imao broj šasije, šalji ga u Zagreb u vidu kopije prometne i još nekih papira (koje će ti oni tražiti), da što prije dobiješ riješenje o iznosu co2, jer to čekanje rješenja potraje do 10 dana.
Kad ti auto bude tu, prvo pravac Kukuljanovo na carinu, da te upute dalje..
Vjerojatno će te uputiti na tehnički da ishoduješ nekakvo izuzeće za nešto, tamo će ti poslikat auto, unijeti ga u bazu itd.
Da, možeš isfurati probe na auto sa stranim papirima na mup-u, da ne plaćaš vučnu službu bezveze.
E sad, više se ne sjećam kako je išlo dalje
Kad bi unosio običan auto, ekipa iz carine ti ne bi ni pogledala cijenu koja piše u ugovoru, nego bi ju odredila kako njima paše.
U slučaju oldtimera se zna dogoditi da ne znaju odrediti cijenu (barem jedna korist od aljkave administracije), pa prihvate to što piše u ugovoru, zato smanjite cifru koju budete upisivali u Sloveniji.
Čeka te još pregled auta na samoj carini, trčanje na mup par puta itd.
Troškovi su otprilike: poseban porez, još jedan minimalni na vrijednost vozila te 5% na prijenos (riva 10).
Nisam računao prijevoz vozila i razne mup - tehnički pregled davanja, ali nisu baš zanemariva...
Eto