NOVI LIST jučer.
Datum objave: 11.5.2015 Rubrika: Rijeka
KLIZIŠTE NE MIRUJE URUŠAVANJE TERENA PREPREKA SANACIJI PROMETNICE
Cesta Grohovo – Lopača neće ni biti obnovljena
S obzirom da još nije gotov projekt sanacije klizišta, o izgradnji nove ceste iluzorno je i razgovarati. Najizglednija opcija je uređenje makadamske ceste, jer bi asfaltirana cesta preko klizišta vrlo brzo ponovno propala, kaže Edi Biasol iz Rijeka prometa
Marinko GLAVAN
RIJEKA » Cesta Grohovo – Lopača koja se urušila početkom prošle godine uslijed pojave klizišta definitivno neće biti obnovljena, već će tom dionicom, nakon sanacije klizišta, prolaziti samo »bijela« cesta, potvrđeno je iz Rijeka prometa.
Urušavanje ceste zakompliciralo je život stanovnicima grobničkih naselja uz Rječinu, kao i djelatnicima psihijatrijske bolnice u Lopači, koji već godinu i pol dana do Rijeke moraju putovati najmanje šest kilometara duljim obilaznim pravcima preko Čavala ili Saršona, zbog čega vožnja traje dvostruko dulje, a kako stvari stoje, ili bolje rečeno klize, tako će do daljnjega i ostati.
Poduzete mjere
Veliko klizište, širine 150 i duljine 550 metara i dubine od najmanje petnaest do dvadeset metara i dalje je aktivno i nadzire se njegovo kretanje, potvrdio je Elio Biasol iz Rijeka prometa.
– S obzirom da još uvijek nije gotov projekt sanacije klizišta, o izgradnji nove ceste iluzorno je i razgovarati. Najizglednija opcija, po svemu sudeći, bit će uređenje makadamske ceste za lokalne potrebe, jer bi asfaltirana cesta preko klizišta vrlo brzo ponovno propala, kaže Biasol.
Njegove r
Novo klizište na cesti Pašac – Drenova
U međuvremenu je otkriveno novo klizište u nastajanju, na cesti Pašac – Drenova, za koje je izrađen projekt sanacije u Rijeka prometu, koji je putem gradskih i županijskih službi prijavljen za sufinanciranje iz sredstava Fonda za zaštitu okoliša.
iječi potvrđuje i dr. sc. Željko Arbanas, profesor na Građevinskom fakultetu u Rijeci koji prati kretanje klizišta, koji kaže kako se ono, nakon pokretanja izazvanog ekstremnim količinama oborina, trenutno umirilo.
– To, međutim, ne znači da se ono ne kreće, već je kretanje vrlo sporo, po nekoliko milimetara mjesečno. Tome su pridonijele i poduzete mjere, poput uređenja odvodnje i snižavanja razine vode u akumulacijskom jezeru Valići, kao i činjenica da već dulje vrijeme nije bilo tolikih količina kiša kao u periodu prije pokretanja klizišta. Ukoliko se ponove takvi vremenski uvjeti, ono će opet krenuti brže, što znači da je sanacija nužna, u prvom redu zbog mogućnosti djelomičnog zatrpavanja akumulacije Valići, kaže Arbanas.
Skup projekt
Sanacija klizišta čiji je volumen oko milijun kubnih metara, ističe, bit će zahtjevan i skup pothvat, no tko će i u kojoj mjeri financirati projekt, zasad nije odlučeno.
– I Hrvatske vode i HEP uključene su u dosadašnje aktivnosti, ali te aktivnosti još nisu došle do točke da se može pristupiti sanaciji. Izgradnja ceste u takvim okolnostima bila bi vrlo skupa, a u slučaju da se klizište pokrene, cesta bi opet bila uništena. Čak i kad se sanira klizište, to ne znači da će se ono istog trena zaustaviti, već će se deformacije događati još godinama nakon toga. Ako se bude razmišljalo o nekoj prometnici, onda to može biti samo provizorna cesta za lokalni promet, zaključuje profesor Arbanas.
© Copyright 2002 NOVI LIST d.d. Sva prava pridržana.