10. AMC PACER
Mali automobil neobične linije krova i nezgrapna izgleda proizvodio je američki AMC tijekom sedamdesetih godina. Proizvodnja je prekinuta kada su se 1980. skinuli s kolektivnog tripa. Pacer se nalazi i na listi 50 najgorih automobila svih vremena časopisa Time.
9.MATRA RANCHO
Ovo je bio francuski odgovor na Range Rover. U želji da se tržištu ponudi povoljnije off road vozilo, Matra i Simca udružuju snage i 1977. na tržište izbacuju automobil koji je, svojoj vanjštini usprkos, na europskom tržištu relativno dobro prodavan.
Rancho je zaslužan i za jedan daleko uspješniji (i ljepši) model – Matra je koncept za njegova nasljednika prodala Renaultu i nastao je Espace
8.CITROEN AMI
Zašto se ovako simpatičan automobili našao na ovom popisu, ostavljamo na dušu onima koji su glasali. Ami je godinama bio najprodavaniji automobil u Francuskoj, a od 1961. do 1978. godine prodano ih je gotovo dva milijuna primjeraka. Izlazio je u nekoliko verzija, od kojih je Ami 6, zbog svojeg, hm, egzotičnog zadnjeg kraja, vjerojatno najzaslužniji za kontroverzu oko izgleda
7.SUBARU BRAT
Pickup verzija Subaruovog Leonea iz 70-tih godina, poželio se nasladiti uspjeha na leđima takvih legendi poput Chervoletovog El Camina i Fordovog Ranchera. BRAT u Americi, Brumby u Australiji, odnosno Subaru 284 ili Targa na europskom tržištu. Na domicilnom, japanskom tržištu, nikada nije prodavan.
U početku, radi zaobilaženja poreza na gospodarska vozila, BRAT (Bi-drive Recreational All-terrain Transporter) je u tovarnom dijelu imao montirana sjedala za putnike, što je pomoglo prodaji, ali i povećalo broj stradalih u nesrećama - putnici na stražnjim sjedalima ispadali su, naime, tijekom vožnje.
6.RENAULT TWINGO
Znate onu foru s Twingom na benzinskoj? Sada već stari model Renaultovog Twinga nekima je bio simpatičan, s 'nasmiješenim' svjetlima na kratkom prednjem kraju, i odrezanim guzicom straga. Neki su hvalili njegovu 'prostranost': ''Možda se izvana ne kuži, ali unutra stvarno ima puno mjesta!'' Voljeli su ga ili mrzili, ali u tome je bila caka s Twingom – izazivao je reakcije.
Glavni Renaultov dizajner Patrick le Quément smatrao je da je bolje riskirati nego igrati na sigurno, pogotovo kada je zbog ziheraškog pristupa kompanija gubila udio na tržištu zahvaljujući svojim dosadnim limuzinama Renault 9 i 11. Kada je saznao da poljski FSM nije produžio patent na svoj model Beskid, le Quément nije časio časa, nego je na temelju malog Poljaka izgradio Renaultov najkontroverziniji model. Osim izgleda, Twingo je pažnju provlačio i tada neobičnim središnjim položajem instrumenata na kontrolnoj ploči u kabini.
5.TOYOTA SPACE CRUISER
Nitko mu ne osporava poziciju u sredini ljestvice - nimalo privlačan Toyotin Space Cruiser ili Model F kako ga se brendiralo u Europi, odnosno MasterAce kako su ga zvali u Japanu, ili Van kako su mu se obraćali Amerikanci – tu se nalazi zasluženo!
Izgled mu sigurno nije pomogao kod kupaca, iako osamdesete po tom pitanju nisu bile bogznakako zahtjevne, jer Toyota ga se odrekla nakon sedam godina proizvodnje.
4.LIGHTBURN ZETA
Male su šanse da ste ikada čuli za ovaj automobil, a kamoli ga vidjeli, ali kada vam kažemo da ga je proizvodila australska tvornica čiji se proizvodni asortiman inače sastojao od miješalica za beton i veš-mašina, mnogo toga će vam biti jasnije, barem kad je dizajn Zete u pitanju.
Proizvodili su ga u sedan i sportskoj verziji od 1963., a skinut je s proizvodne trake već dvije godine kasnije. Danas o Zeti možemo govoriti kao o izuzetnom raritetu, jer proizvedeno je svega 400 vozila i to zbog iznimno niske potražnje. Sportska verzija posebno je loše prolazila na tržištu, jer od 48 proizvedenih, prodano je svega 28 primjeraka.
3.SUZUKI X-90 4X4
Kad je predstavljen kao konceptni automobil, dočekan je s oduševljenjem. Svima se ideja o malenom SUV-u neobična izgleda činila genijalnom, ali takve su bile devedesete, malo toga je tada imalo veze sa zdravim razumom.
Iako je na američko tržište plasiran praćen prepotentnim sloganom „U što buljiš?“, X-90 prozvan je 'kadom na kotačima', pa su se snovi o uspješnoj prodaju rasplinuli poput mjehurića od sapunice. Nesretni X-90 izgledao je grozno, nije nudio nimalo prtljažnog prostora, i odavao je dojam sportskog dvosjeda nasađenog na predimenzionirane kotače.
Proizvedenih osam tisuća primjeraka nikada nisu prodani do kraja, a trenutak slave dočekao je kada ga je Red Bull počeo koristiti kao promotivno vozilo, budući da su na njega lako mogli prikačiti uvećani model limenke. Nakon samo dvije godine proizvodnje (1996. – 1998.), naslijedila ga je daleko bolje prihvaćena Vitara.
2.NISSAN S-CARGO
Nije teško zaključiti zašto su se tvorci ovog automobila poigrali riječima pa ga nazvali S-Cargo (Escargot se izgovara kao 'eskargo', a na francuskom znači puž). Pužoliki autić svoj uspjeh može zahvaliti gotovo isključivo svojem izgledu – izgleda kao da je ispao iz crtića, što je nekima očito neodoljivo.
Proizveden je u svega 12.000 primjeraka, a iako je bio namijenjen isključivo japanskom tržištu, 'pužić' je svoje poklonike našao širom svijeta i mnogu su ga uvozili mimo službenih kanala. Njegov dvojbeni šarm iskoristile su i mnoge tvrtke koristeći ga kao promotivno vozilo. Budimo iskreni, nemoguće je ne primijetiti ga
1.SEBRING VANGUARD CITICAR
Da nije bilo partije golfa i krize s opskrbom goriva ranih '70-tih godina prošlog stoljeća, tvrtka Sebring-Vanguard vjerojatno bi se bavila proizvodnjom šatora, ili u najboljem slučaju prikolica, jer njihov CitiCar izgleda kao križanac to dvoje (iako je inspiriran golf cartom), što mu je osiguralo prvo mjesto na ovoj listi, ali i u povijesti.
Rekord kojeg CityCar još uvijek drži je onaj najmasovnije proizvedenog električnog automobila u SAD-u. U svoje vrijeme, od 1974. do 1979. godine, ispunio je svoju svrhu – Amerikancima je ponudio jeftin prijevoz. Njegove baterije mogle su izdržati tek 60-tak kilometara vožnje, s maksimalnom brzinom od kojih 60 kilometara na sat, automobil nije nudio nikakav komfor ili dodatnu opremu, ali odrađivao je posao kako spada, pa je prodano oko 4,5 tisuća primjeraka.
Naravno, većinu automobila na ovom popisu mi nismo gledali na našim cestama, izvor i izbor daju nam naslutiti da su ih birali Amerikanci. Stoga iskoristite komentare i dajte svoje prijedloge za najružnije automobile s naših cesta.