Autor Tema: O japanskim željeznicama  (Posjeta: 7911 vremena)

0 Članova i 4 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
O japanskim željeznicama
« u: 20.05.2014., 12:14:51 »
Pozdrav svekolikoj udruzi i šire,

Cca 3 mjeseca sam bio poslom u Japanu. Ako me je kakva služba pratila ta tri mjeseca, možda su me čak vidjeli da sam nešto radio...ali sam zato i dosta putovao. Uglavnom željeznicom. Koja je u Japanu...hmmm, specifična. Tako da sam priredio par slika...

Reportaža je preslika one koju sam stavio na forum vlakova, ali budem dodao još toga...

Sve su željeznice na svijetu krenule otprilike od ovog:



Samo nisu sve stigle do ovog:



Pa će biti riječi o gradskom, međugradskom te svemirskom (ovaj, oni to-šiba-ko-ludo vlakovi) željezničkom prometu u Japanu.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #1 u: 20.05.2014., 12:22:13 »
Gradske željeznice i bliži međugradski promet služe se vlakovima koji nalikuju metro-vagonima, a zajedničko im je što ih ima koliko voliš, nisu skupi, samo staju na svakoj stanici, pa putovanje jednim takvim zna potrajati...

Lokalni vlak iz Nagasakija uslikan u Isahayi, cca pola sata od hipocentra:



Vagon motornog vlaka na liniji Isahaya - Shimabara, privatna željeznica:



Japan ima brdo malih privatnih željeznica, ono, od sela A do sela B. Koje su, jeli, predmetom obožavanja lokalnih ljubitelja željeznice. Kojih, pak, ima dovoljno da zahtijeva izdavanje desetina specijalnih časopisa, svaki tiskan na kolor-papiru "nemogužešće!" kvalitete...

Lokalni vlakovi, stanica Tosu:








Lokalni vlakovi, Kokura:







...

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.547
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #2 u: 20.05.2014., 14:04:18 »
Uglavnom željeznicom. Koja je u Japanu...hmmm, specifična. Tako da sam priredio par slika...


Uz sav taj napredak još nisu ni grafite "izumili" ...cccc   :lol1 :lol2 :rollin2

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.585
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #3 u: 20.05.2014., 18:36:11 »
Pa će biti riječi o gradskom, međugradskom te svemirskom (ovaj, oni to-šiba-ko-ludo vlakovi) željezničkom prometu u Japanu.
Nisam znao da tošiba radi i vlakove  :greensmile

Offline milić

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Tra 2012
  • Postova: 11.595
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #4 u: 20.05.2014., 21:59:19 »
Ilirija - care! :lol3
Lappino štas čeka, ajmoooo!!!
Prošeći se z manun okolo Trsata.

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #5 u: 21.05.2014., 01:55:40 »
Evo.

Pa, to znate kako se na japanskom kaže "brzi vlak" - "Tošibakoludo"!

(I da, Toshiba proizvodi podosta željezničkih proizvoda, uključujući i brze vlakove.)  :pusiti

Unutrašnjost lokalnih vlakova:






Pa još lokalnih vlakova raznoraznih, što iz Mojiko, što iz Hakate:









...

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #6 u: 21.05.2014., 02:04:29 »
U Japanu postoje dva željeznička svijeta, na raznim prugama. "Normalni" vlakovi idu po uskotračnoj pruzi, a "abnormalni" po pruzi šireg kolosjeka.
Prvo o toj "normalnoj", tj. sporijoj klasi, koja opet ima više tipova vlakova.
Lokalni vlakovi su oni koji staju na baš svakoj stanici, rapid su oni koji preskoče pokoju, express su još brži, a najbrži su "limited express" vlakovi, pa se i cijene razlikuju. Obratite pažnju da se radi o vlakovima koji koriste iste rute, iste pruge, pa se moraju međusobno mimoilaziti kad treba, npr. lokalni vlakovi čekaju da ih prestigne express...

Ali, prvo još par slika lokalnih vlakova, Tokyo prvo:







Motorni vlak Sasebo-Nagasaki:





...

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #7 u: 21.05.2014., 09:41:10 »
Ponajviše sam se motao stanicama/kolodvorima Nagasaki ("domaći" kolodvor), pa Hakata (presjedanje na šinkansen, ili na druge vlakove), Kokura i Moji/Mojiko. Uz to sam posjetio Osaku, Kobe, Hirošimu, Kure i Beppu, a kad sam se vraćao iz Hrvatske letio sam preko Tokija, pa sam par minuta između aviona isto iskoristio za poslikat par vagona... :)

Enivej, Mojiko:





Osaka (podzemna željeznica):



Osaka (Airport Express):



...

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #8 u: 21.05.2014., 09:52:53 »
Svi ovi vlakovi prije su "lokalni", koji idu između većih mjesta, ali staju na svakoj stanici. Rezultat: treba 5 sati takvim vlakom za put koji šinkansen prevali za manje od sat vremena (iako nije fer usporedba, jer šinkanseni ne koriste istu prugu).

Pa što onda ostaje ako se ne želi truckati poput "poslovnog" Rijeka - Zagreb?  :greensmile

Evo rješenja. "Limited Express" vlakovi su "pravi" međugradski, s minimalnim brojem zaustavljanja. Ali isto koriste jednu te istu prugu kao i svi oni lokalni. Ta pruga je također uža od "naše", tj. 1067 mm. Imena "Limited Express" vlakova su brendovi, cijena karte je adekvatno skuplja.

Nagasaki - Hakata, "Kamome Express", tip 885:





Na svakoj stanici masa ekipe slika vlakove, religiozno.  8)





Tip 787, stariji od 885, i manje zaobljen, ali se smatra udobnijim:





Max. brzina po "staroj" i uskoj pruzi im je i tako nekih 130 km/h, ne smatraju se šinkansenima, iako možda nalikuju na njih. Također, kod mimoilaženja s drugim vlakovima ili ulaska u tunele pružaju onaj karakterističan udar na uši, nešto što kod šinkansena nema (i bolje!).

Ovo je nešto kao 1. razred u tipu 787, odjeljci bez vrata, raspored 2+2.



Ovo je još nekakav Limited express u Kobeu:



Unutrašnjost "Limited Express" vlaka "Sonic":



...
« Zadnja izmjena: 21.05.2014., 09:56:09 od lappino »

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #9 u: 28.05.2014., 14:10:38 »
Treba pomalo nastaviti...

Prije nego što počnem o "super-express" vlakovima, tj. o šinkansenima, evo još malo preostalih slika "normalnih" vlakova i još koječega.

Midori Express, "limited express" tip vlaka između Hakate i luke Sasebo na jugozapadnoj obali otoka Kjušu:



Malo trajvana. Hirošima:



Kagošima, jug otoka Kjušu:



Posebna poslastica (šteta da su slike ispale kojekako), "vlak za krstarenja" "Seven Stars in Kyushu". Doslovno vlak za krstarenja. 7 vagona, jedan lounge bar, jedan restoran, 4 sa po tri luksuzna kupea i jedan s 2 ultraluksuzna kupea. Eto.







Uostalom, koga zanima:

http://www.cruisetrain-sevenstars.jp/en/index.html

Para ne znam koja je, ali nekako mi se čini da je bjesomučna.  :greensmile


Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #10 u: 28.05.2014., 23:46:57 »
 :eek

skoro skoro da mi nebi smetalo da iman kose oče i žutu kožu...

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #11 u: 29.05.2014., 09:27:53 »
Ima još jedan specifičan "limited express" vlak, odnosno "Brand" vlak kojim sam baš želio putovati, a to je "Yufuin no Mori" (znači Yufuin u šumi, gdje je Yufuin npr. Sv. Petar... :) ), koji vozi od Hakate do grada Beppu na istočnoj obali otoka Kjušu, preko grada Yufuin, koji je poznat svojim termalnim izvorima. Pruga ide planinskim područjem, nije elektrificirana, a hostese tijekom putovanja najavljuju prirodne i ostale znamenitosti koje se mogu vidjeti iz vlaka - kod najpoznatijih vlak doslovno uspori, ne bi li ekipa mogla poslikati što treba...  :)

Enivej.





Pod putničkog vagona je dosta visoko, bolje preglednosti radi. Unutrašnjost:





Tako da se lijepo vidi i prema naprijed:





Šofer:



Caffe-bar:



(Da, Japanke su zgođušne.)

Lounge:



Stanica Yufuin No Mori:



...

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.547
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #12 u: 29.05.2014., 09:44:59 »




Ako zbog onog nedostajućeg "ubrusa" na jednom sjedalu netko nije napravio harakiri, to nije Japan ... ili možda znamo na kom je sjedalu sjedio netko iz Balkana  :lol2  :lol1

Offline lappino

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.158
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #13 u: 29.05.2014., 09:48:47 »
Vidi stvarno...

To sam poslikao na zadnjoj stanjic, a pred ulazak ekipe za čišćenje, pa mislim da im se može oprostiti... :cool3

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: O japanskim željeznicama
« Odgovori #14 u: 29.05.2014., 12:17:45 »
šole va beleh rukavicah! lajk a bos! :bravo