Forum Udruge 051
Povijesne teme => Povijest okolice => Autor teme: zokxy - 25.01.2017., 13:18:42
-
Transportni tunel za koks između ex kolodvora Ivani i luke Bakar još je u razmjerno dobrom stanju. Dio je sistema dopreme koksa iz prostora koksare do stovarišta i krcališta na ex kolodvoru Ivani u Kostreni o kojem imate opsežnu reportažu na linku http://croinfo.net/ekspedicije-i-istraivanja-regije/7925-razmjeri-destrukcije-kako-je-nestala-pruga-i-kolodvor-ivani-u-kostreni.html (http://croinfo.net/ekspedicije-i-istraivanja-regije/7925-razmjeri-destrukcije-kako-je-nestala-pruga-i-kolodvor-ivani-u-kostreni.html)
Proizvodnja koksa u Bakru započela je s 1978. godine. Tijekom šesnaest godina rada prosječno je godišnje proizvedeno oko 850.000 t metalurškog koksa, 34.000 t koksnog katrana i 300.000 m3 koksnog plina.
Vlada Republike Hrvatske 4. rujna 1994. godine svojom odlukom zatvara koksaru.
Time prestaje proizvodnja koksa u Bakru i Vlada se obvezuje na razgradnju objekata, ekološku sanaciju, podmirenje svih neospornih obveza zatečenih u trenutku obustave proizvodnje, kao i na financijsku konsolidaciju Društva.
Od početka razgradnje iz državnog proračuna su se izdvajala sredstva za razgradnju, sanaciju i financijsku konsolidaciju. Manji dio sredstava Društvo je ostvarivalo i iz vlastitih prihoda od najma poslovnih prostora.
Tijekom same razgradnje objekata zbrinuto je 120.000 m3 betonskog otpada, 23.000 t vatrostalnog materijala, preko 14.000 t starog željeza, 1.000 t električnih kabela, te oko 20.000 m3 tehnoloških otpadnih voda.
Velika većina objekata srušena je do 2000., dok je dimnjak srušen 2005. godine.
Tijekom 2010. godine u potpunosti je dovršeno rušenje svih objekata bivše tvornice koji su služili proizvodnji koksa, kao i sanacija platoa na kojem se nalazilo kemijsko postrojenje.
Time su završeni svi predviđeni radovi na kopnenom dijelu lokaliteta i preostalo je samo čišćenje katrana koji se kroz tlo nataložio na morsko dno ispred bivše kemijske sekcije, kao i demontaža cijevi podmorskog tunela koji je služio za transport ugljena s jedne na drugu obalu Bakarskog zaljeva.
Završenjem spomenutih projekata bit će u potpunosti završena sanacija i razgradnja bivše tvornice koksa u Bakru.
Na temelju odluke Skupštine društva Koksar d.o.o. od 12.12.2014. godine nad društvom se provodi postupak likvidacije.
Dio transportne trase - tunel - koji sam posjetio pred koji mjesec dug je cca 760 metara. Pa krenimo ... Prvo lokacija na karti.
-
Dio transportne trase na otvorenom, sada livada koja vodi ka tunelu ... Tu i tamo koji betonski temelj stupova žičare koja je ovuda prolazila
Izvana tunel na većem dijelu nije zatrpan, radio se kopanjem jarka u terenu, te betoniranjem sandučastog profila, i djelomičnim zatrpavanjem ... Okna ima svakih cca 50ak metara
-
Nezatrpan dio
-
Još izvana
-
Još
-
Još, pogled s ploče iznad ulaza u tunel ka kolodvoru Ivani
-
Još, betonirano podnožje pred ulaz u tunel sa strane kolodvora Ivani
-
Ostaci koksa na početku betona
-
Sam ulaz ...
-
Prvih pedesetak metara je lagana udolina u dnu tako da se na dnu nakupio mulj od koksa, neugodan za proći, pa preporučam terenske cipele ... Po tragovima u njemu izgleda da nitko nije od humanoida ovuda prolazio, osim pokoji pas i to ne baš preduboko u tunel ... :k050
-
Na dnu se vide betonski temelji stupova žičare koja je išla kroz tunel, a na stropu rijetki ostaci nosive konstrukcije žičare, te ostaci nekadašnje rasvjete koja je bila provedena kroz cijeli tunel
-
Nakon udoline kreće blaga uzbrdica, dalje nema mulja ni blata toliko, tek tu i tamo zrnasti komadići koksa i koječega nanesenog godinama nekorištenja
Na stropu poznati oblici spiljskih ukrasa koji se javljaju i u umjetnim tvorbama koje su neodržavane izložene procjeđivanju oborinske vode
-
Negdje nakon najviše točke tunela i početka spuštanja prema Bakarskom zaljevu nalazi se i jedina opstrukcija u tunelu - netko je kroz otvoreno okno na vrhu tunela namjerno natrpao kojekakvog otpada, pa je prolazak malo škakljiv, ali moguć ... ja prošao :bravo5
Malo prije tog odrona s južne strane je i pomoćni ulaz/izlaz, sada zatrpan
-
Odron, opet
-
Prošao, pogled unazad
Ispred mene - sandučasti profil prelazi u poznati tunelski lučni
-
Tu kreće i podosta velika strmina, a po podu ima komadića kamenja i koksa koji su opasni kako se pokazalo pod mojim cokulama, najbolje bi bilo da ima kakvo uže za poći dolje ... tako da zadnjih 150 metara postaje Mission impossible ...
Sve dalje lučni je oblik tunela sa kanalom za odvod vode van tunela po sredini
-
Vraćam se nazad i primjećujem ... Bambi ... kraj koje sam prošao ne vidjevši je kod ulaska :help2
-
A kako sam auto pustio na slijepoj cesti na vrhu uspona, uz najvišu točku tunela, netko (a znam i tko) mi je prepriječio put grotama ... malo muke, i slobodan sam ...
Toliko. The end.