Forum Udruge 051
Povijesne teme => Povijest okolice => Autor teme: milić - 05.11.2016., 08:51:24
-
Začudo nema ove teme. :reading
Ja uvijek kažem Gromišćina, ali kažu da je ovako po pravilima.
Novi list 28.svibnja 1955.
Obveznici predvojničke obuke na Platku
-
S Lopačom uvijek neki problemi ... 1954. bila je bez vode, a onda je bila klimatsko lječilište, a ne munjara! A cesta koja je u skoro doba negdje lani otklizala debelo tek se gradila i uređivala
-
Odkuda im je dolazila voda dok nije presušilo?
Iz Lukeža?
-
Šta je radila vatrogasna milicija, a šta vatrogasna straža?
-
Odkuda im je dolazila voda dok nije presušilo?
Iz Lukeža?
Čitaj! Iz 4 bunara!
-
Ja uvijek kažem Gromišćina, ali kažu da je ovako po pravilima.
Grobnišćina je po pravilima? :help2 :help1 :hmm
-
Odkuda im je dolazila voda dok nije presušilo?
Iz Lukeža?
Čitaj! Iz 4 bunara!
Kad su napravili svoj "privatni" vodovod iz Lukeža?
-
Ja uvijek kažem Gromišćina, ali kažu da je ovako po pravilima.
Grobnišćina je po pravilima? :help2 :help1 :hmm
Tako je rekla Iva i šus! http://www.grobnik-katedra.hr/index.php/znanstveni-skupovi/51-grobniscina
-
Znači da ja mogu nastaviti govoriti Gromišćina :palacgore
A između Grobnišćina i Grobinšćina, ovo drugo ime mi izgleda lakše za izgovor.
-
Talijanski plan za gradnju/rekonstrukciju :help2 škole na Grobniku ... gdje je ovo? Gromičani? :wavey
-
Drugi nacrt
-
Treći nacrt
-
Pozicija škole izdalje (uz crkvu)
-
Pozicija škole izbliže (uz crkvu)
-
Valići su ono isto Grobnik?? :greensmile
OŠ Valići, talijanski nacrti škole
-
Talijanski plan za gradnju/rekonstrukciju :help2 škole na Grobniku ... gdje je ovo? Gromičani? :wavey
Grad Grobnik, još uvijek su isti brojevi čestica :greensmile
-
Na cesti Trnovica - Saršoni ima ova ploča, slova su joj otučena, zna li tko što je na njoj pisalo?
-
Izbliže
-
Odbor Crvenog križa Jelenje, Klofija Kukuljan voditeljica
-
Zamećani na otvaranju mosta na Izvoru Rječine 1931.
-
Elči, drago mi je što vam je krenulo objavljivanje slika :cool2
-
Hvala, zaslužan je Milić. :thankyou
-
Zamećani na otvaranju mosta na Izvoru Rječine 1931.
Ovo je ujedno bio i test nosivosti :lol1 :palacgore
-
Zamećani na otvaranju mosta na Izvoru Rječine 1931.
U časopisu "Hrvatski planinar" od 1. prosinca 1931., piše: " »Učka« je potporom svega članstva i prijatelja uspjela da 11. augusta 1929. g. svečano otvori čvrst i Lijep prelazni most nedaleko izvora." A čini mi se da je to taj most sa slike
-
Moguće,
nisam svjedočila , moj je izvor :
100 GODINA SPORTA U ZAMETU ; Rijeka ,2006.
Autori Josip Ćiković (za razdoblje od 1906.do 1941.) i
Tomislav Pilepić, prof. (za razdoblje od 1941.do 2006.)
Trebalo bi provjeriti koji je točniji. : :shake2
-
Moguće,
nisam svjedočila , moj je izvor :
100 GODINA SPORTA U ZAMETU ; Rijeka ,2006.
Autori Josip Ćiković (za razdoblje od 1906.do 1941.) i
Tomislav Pilepić, prof. (za razdoblje od 1941.do 2006.)
Trebalo bi provjeriti koji je točniji. : :shake2
Imam i ja tu knjigu
-
Osobno sam upoznala Tomislava Pilepića, prof. Čovjek je živa enciklopedija Zameta. Piše knjigu o povijesti Zameta.
-
Osobno sam upoznala Tomislava Pilepića, prof. Čovjek je živa enciklopedija Zameta. Piše knjigu o povijesti Zameta.
bilježim se
-
Grad Grobnik, u zidu ispod Kaštela uklesan kamen iz 1865 godine
-
Ode nam barba Bruno - mlinar iz Martinova sela. Pokoj mu. :(
https://www.jelenje.hr/kultura-i-tradicija/1259-ostali-smo-bez-naseg-barba-bruna-mlinara-gasparovog-malina-u-martinovom-selu-bruna-kukuljana
-
Da ne otvaram novu temu ovdje ću staviti nekoliko fotografija stare ceste od Gornje Drenove prema Lopači za koju mnogi zagovaraju da bi je trebalo obnoviti jer je najkraći put od Kozale, Drenove i Škurinja do zapadnog dijela Grobnišćine (Lopača, Jelenje, Dražice itd.)
Cesta je označena na starim kartama 18.stoljeća, a uspinje se od raskrižja na Lokvama asfaltiranom cestom do vrha brda gdje se nalazi proširenje i od tud stara cesta se makadamom strmoglavljuje prema Lopači gdje se spaja na postojeću asfaltiranu cestu koja nije u funkciji zbog klizišta (Lopača-Grohovo). Nevjerojatno je kako se ništa nije po pitanju obnove ceste napravilo desetak godina, čak dok je i na čelu bila predsjednica države iz obližnje Lubarske. Uglavnom današnji rezime nikakve povezanosti je da od serpentine na petrolejskoj kod Grohova do obližnje bolnice u Lopači niti kilometar zračne linije, a vozilom se može doći na dva načina. Jedan je preko Saršona i Trnovice gdje treba 13 km, ili preko Čavli i Dražica gdje trebamo proći čak 16 km!, što je primjerice udaljenost od centra Rijeke do Križišća. Kao zanimljivost možemo navesti da tom sad zatvorenom cestom je prije desetak godina čak išla linija javnog gradskog prijevoza, ali kratko vrijeme. Stara cesta preko Lubnja je danas djelomice prohodna terenskim vozilima, a vjerojatno je napuštena zbog toga što je u donjem dijelu dio ceste otklizao. Klizišta nema spora stoljećima rade štetu na cijelom području, pa tako i sadašnja Petrolejska cesta kod Grohova kliže u provaliju i pitanje je vremena kad će je opet zatvoriti zbog urušavanja.
-
Cesta je bila prosječno široka oko 5 metara, sa kamenim podzidom i sustavom odvodnje vode kroz trup ceste.
-
Kad sam ja prošao po njoj bilo je nekoliko šetača, biciklist i začudo jedan auto, dok je u skroz prema Lopači čak proletilo 4 jelena na cca 20 metara od mene. Uglavnom, ovo je najkraći put iz područja Rijeke do Grobnišćine i znali su stari ljudi kuda napraviti cestu, da izbjegnu klizišta, no jedinu nisu mogli izbjeći velike uzbrdice preko hrpta Lubnja.
-
Dio ceste koji je otklizao se zaobilazi s gornje strane.
-
Donji dio je godinama nelegalno odlagalište smeća, i brzo se izbija na asfaltiranu cestu prema Lopači. Šetnja od početka na vrhu brda do bolnice Lopača bi možda trajala svega dvadesetak minuta.
-
Da ne otvaram novu temu ovdje ću staviti nekoliko fotografija stare ceste od Gornje Drenove prema Lopači za koju mnogi zagovaraju da bi je trebalo obnoviti jer je najkraći put od Kozale, Drenove i Škurinja do zapadnog dijela Grobnišćine (Lopača, Jelenje, Dražice itd.)
Cesta je označena na starim kartama 18.stoljeća, a uspinje se od raskrižja na Lokvama asfaltiranom cestom do vrha brda gdje se nalazi proširenje i od tud stara cesta se makadamom strmoglavljuje prema Lopači gdje se spaja na postojeću asfaltiranu cestu koja nije u funkciji zbog klizišta (Lopača-Grohovo).
U jednom od svojih brojnih lutanja Grobnišćinom, krenuo sam istražit tu cestu iz smjera Lopače, ali sam naletio na dosta blatnjav teren i veliku uzbrdicu, pa sam ubrzo odustao. Ni hrpe smeća uz cestu nisu djelovale poticajno za nastavak istraživanja. Sad znam da treba krenuti sa druge strane. :greensmile :palacgore
Mislim da ova cesta nema potencijal za asfaltiranje i puštanje u promet zbog toga što bi Lubanjski uspon bio usko grlo. Strm i uzak. Gornji dio se još i može proširit, ali donji dio među kućama- teško. Lakše i jeftinije bi bilo obnovit postojeću cestu na kojoj je odron, ali valjda je najlakše i najjeftinije reći: "ne može se". :pojmanemam
-
Da ne otvaram novu temu ovdje ću staviti nekoliko fotografija stare ceste od Gornje Drenove prema Lopači za koju mnogi zagovaraju da bi je trebalo obnoviti jer je najkraći put od Kozale, Drenove i Škurinja do zapadnog dijela Grobnišćine (Lopača, Jelenje, Dražice itd.)
Cesta je označena na starim kartama 18.stoljeća, a uspinje se od raskrižja na Lokvama asfaltiranom cestom do vrha brda gdje se nalazi proširenje i od tud stara cesta se makadamom strmoglavljuje prema Lopači gdje se spaja na postojeću asfaltiranu cestu koja nije u funkciji zbog klizišta (Lopača-Grohovo).
U jednom od svojih brojnih lutanja Grobnišćinom, krenuo sam istražit tu cestu iz smjera Lopače, ali sam naletio na dosta blatnjav teren i veliku uzbrdicu, pa sam ubrzo odustao. Ni hrpe smeća uz cestu nisu djelovale poticajno za nastavak istraživanja. Sad znam da treba krenuti sa druge strane. :greensmile :palacgore
Mislim da ova cesta nema potencijal za asfaltiranje i puštanje u promet zbog toga što bi Lubanjski uspon bio usko grlo. Strm i uzak. Gornji dio se još i može proširit, ali donji dio među kućama- teško. Lakše i jeftinije bi bilo obnovit postojeću cestu na kojoj je odron, ali valjda je najlakše i najjeftinije reći: "ne može se". :pojmanemam
Slažem se, ta cesta je dala svoje ali opet ta ruta koja ne mora biti identična je prometna mogućnost. Nisam stručnjak, ali kad bi se na postojećoj cesti pomaknulo malo iznad postojeće prvih 300 metara, i da ne idu teški kamioni cesta bi mogla biti prohodna. Čak mislim dai sad voze tuda terenska vozila, i cesta se koristi za izvlačenje drva iz šume.
-
Lakše i jeftinije bi bilo obnovit postojeću cestu na kojoj je odron, ali valjda je najlakše i najjeftinije reći: "ne može se". :pojmanemam
Nisam čuo nikakav razlog (protiv) zašto ne naprave od sadašnje "odklizane" ceste makadam? Jednostavno i jeftino i za napraviti a i za održavati u slučaju novog klizanja.
Eventualni razlog na temu sigurnosti mi nema smisla jer je ekipa sama to napravila i uredno tuda vozi.
:help2 :pojmanemam :help1 :hmm