(http://imageshack.com/a/img850/3459/xvk9.jpg)
na ruki svijan lim??? :eek
od pomoći samo šablona?? :eek
to je delo, spomenik juden zdignite!
san povedel kako su trećemajci zinašali stokarene osovini va fuše za propeli na barkah vanka z brodogradilišta?
Kako se postaje kuma broda? :greensmiletreba ti kumče
:smileKako se postaje kuma broda? :greensmiletreba ti kumče
Udaš se za brodovlasnika pa ti on kupi kumče. :e025Pa sad ti biraj. Oš da ti kupi ili napravi
I davali su im brojeve 1,3,5,7,9. Nema parnih brojeva. Zašto? Ja ne znam.
Nastavak fotki Foto "ŽORŽ" Kantrida, Vere Bratonje 28 - radi se o porinuću broda Arabian Challenger, datum je 15.12.1981.
:297 1981?? ste sigurni? frizuri mi nikako ne gredu va ta leta...kraj '60 je bilo mast hev ovakova ondulirana frizuraEkipa fura retro stil. :lol1
Nastavak fotki Foto "ŽORŽ" Kantrida, Vere Bratonje 28 - radi se o porinuću broda Arabian Challenger, datum je 15.12.1981.
Brod mi se čini nekako previše gotov da bi se radilo o porinuću. :hmm Primopredaja već da.
Ni mi jasno ča je tamo delal Lukeš, on je u to doba bil direktor Lenca?Koliko me sjećanje služi, direktor Lenca u to vrijeme je bio Josip Tolja (nono glazbenika Marka Tolje).
(http://imageshack.com/a/img538/1393/cupYzF.jpg)
(http://imageshack.com/a/img540/3923/VG7Q5I.jpg)
Konobar miješa, skoro sam siguran, tatar biftek. Onda jako in.
Uf, na razvidnijoj slici vidim da je to ipak priprema za nekakvo flambiranje .
(http://imageshack.com/a/img673/7041/xHZVS5.jpg)
Ja ne mogu odgonetnuti šta se krčka u tavi. Možda ovi koji su okolo jeli na čaru znaju koja je ovo pikanterija?
(http://imageshack.com/a/img906/5466/gtdwGd.jpg)
Al se ovaj slatko smije. Ili je dobro obavljen posao ili… neki masan vic :djavo
...I meni prostrujilo sad glavom; čitala sam nešto takvo u NL, da se sastaju godišnje, a jedan gospodin je iz Škalnice? :popcorn
Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitai, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???
17.09.1971. U požaru na dotad najvećem brodu napravljenom u brodogradilištu, 3.maj, švedskom "Ragna Gorthon", dan prije probne vožnje, poginulo je petnaest radnika, a devet ih je teško ozlijeđeno.
Izvor: http://www.klub-susacana.hr/revija/clanak.asp?Num=76&C=12(http://imageshack.com/a/img537/1276/imzs9c.jpg)Još o tragediji broda pročitajta na Crni petak (http://croinfo.net/forum051novi/index.php?topic=2208.msg47826#msg47826)------------------------------------------------------------------------------
Puno sam čuo od svjedoka događaja koji su uglavnom pomrli (događaj prije više od 40 god.).
Tako se pričalo o Đoki Radiću koji je propustio mlađe i brže da pobjegnu iz strojarnice jer on ne može kroz otvor,
Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitao, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???
http://imageshack.com/a/img673/4401/nPFO5m.jpg
Ste vidjeli ovu? :bravo5
...
(http://imageshack.com/a/img540/3641/hIMZxM.jpg)
Lijepo je Ribarsko selo. Zadnji put sam tamo bio prije desetak godina. Da mi je vidjeti kako sad izgleda.
...
Brod još malo pa je u moru. U toku gradnje brod leži na potkladama, u žargonu karegama, koje se ovdje lijepo vide. Na navoz se postavljaju čelične karege do određene visine pa na njih dođe pješčana potklada. Ona je napunjena kvarcnim pijeskom. Iznad pješčane potklade stavljaju se 4 hrastova klina ( žargon kunji) te hrastova podloga (jaca). Klinovima se regulira visina ukupnog podlaganja do cca 20 mm.
Prilikom operacije porinuća ruše se sve potklade tako da se najprije povuče jedan jezičac na pješčanoj potkladi pa pijesak iscuri, čime se i potklada može maknuti.
http://imageshack.com/a/img540/1724/zv6AJS.jpgA suncobrani: Mediteranske igre Split '79 :ruka
Stolovi poredani uz rivicu u Ribarskom selu u Haludovu, čini mi se
Je li da Tuhtanu tregeri dobro stoje?Aha.. kao vrapcu auspuh :lol3
http://imageshack.com/a/img908/945/8C7UHy.jpg
Sad ću pitat glupo pitanje :skartocNi jedno pitanje ni glupo...
Koliko skup pjenušac se kupuje za porinuće?
Može, nisam primjetio ni jednu falingu, osim nekog datalja. A i ono što napisah da ću objasniti ako se vidi kad se poveća - ne vidi se.
Šibaj dalje!
(http://imageshack.com/a/img539/268/f7afc6.jpg)Čovjek s naočalima je pokojni Viktor Hreljanović.
Kuma broda (xy?) drži govor. Obično se poželi mirno more.
...
Imam pripreme za start novih štorija pa sam opet uhvatio u ruke (meni najbolja ikad) monografiju iz 1984. o tremađu. I pazi vraga na str. 99 ova slika:
Zadnji put je zaprimljena i zabilježena pozicija:
Position Received: 2009-12-28 14:44 UTC
Area: Indian Ocean
Latitude / Longitude: -22.12781° / 55.54212°
Izgleda da je završio svoj životni put oko tog datuma, vjerojatno u rezalištu. Nisam puno istraživao. Ako netko zna ili želi više neka traži i javi. :thankyou
Transport (ex- Bow Transporter, ex- Owl Transporter, ex- Atlas Transporter). IMO 7923574. Chemicalhttp://www.robindesbois.org/wp-content/uploads/2014/10/shipbreaking19.pdf
tanker. 173 m in length, 10,504 t. Liberian flag. Classification Society Det Norske Veritas. Double-hull ship built in 1983 in Rijeka (Croatia) by 3 Maj. Owned by Delfi SA (Greece). Detained in 2006 in Rijeka (Croatia) and in 2009 in Belfast (United Kingdom and Bremen (Germany). Sold for demolition in Bangladesh. $420 per ton.
TRANSPORT (Oil/Chemical Tanker)http://marine-enigmatics.blogspot.hr/2009/03/breaking-news.html
GT: 22,638 IMO No: 7923574 Flag: Liberia Company: Delfi SA Classification Society: Det Norske Veritas (DNV) Recognised Organisation: Det Norske Veritas (DNV) Recognised Organisation for ISM: Lloyds Register (LR)
Summary: 43 deficiencies (8) Grounds for detention
The vessel was detained in Belfast because the 3 cm radar had been inoperative since July 2008 and the VHF and MF/HF installations were not working correctly. In addition the air inlet to the emergency generator was holed below the fire damper and the exhaust gas boiler safety valve easing gear had been disconnected. A major non conformity was identified with regard to the maintenance of ship and equipment and the maintenance of records and documentation which was not in compliance with the ISM code.
Other deficiencies identified included The emergency battery and the emergency generator were not as required; a number of fire flaps and hatches throughout the vessel had missing dogs; escape routes from some cabins were blocked by iron bars and some crew cabins had naked lights in the showers . In addition the galley and pantries were unhygienic and in the officers laundry room light covers were missing and wash machines not secured.
The vessel was still detained at 31/01/2009
a number of fire flaps and hatches throughout the vessel had missing dogs
Dogs su ti oni klinovi na vratima/poklopcima koji se zakreću, i nalijeganjem na kosine pritišću i brtve ta ista vrata/poklopce.Slika govori više od ...riječi. :thankyou
Šit, mora postojati način da se to jednostavnije kaže... :pojmanemam
Vidim tu na netu negdje piše i "škripovi". :hmm
Eto ti pasa:
Zapiralo ne, ali kračun je riječ koja mi je falila.
zasunZapiralo ne, ali kračun je riječ koja mi je falila.
Meni odgovara, mada kračun ima drukčiji izgled:
Zakračunat portun, ne gledajući kao izvedenicu iz riječi kračun, kako bi to preveo?
Zakračunat portun, ne gledajući kao izvedenicu iz riječi kračun, kako bi to preveo?
Zakračunati vrata/kapiju/ulaz ...
To ti je pol, a zakračunat?
Zašto bi prevodio hrvatsku riječ?
http://hjp.znanje.hr/index.php?show=search_by_id&id=elluXBc%3D
kràčūn
kràčūn m 〈G kračúna〉
naprava koja vodoravnim pokretanjem zatvara i otvara vrata i prozore; zasovnica, zasun
Po toj logici portun ni hrvatska riječ!?
Ja priznajem: Nisam gledao ovaj film dosad!Vidio. Danke
Ima i o dizaličarima npr. 5:40 onog doba par sekvenci, što bi moglo zanimati istaknutog člana ovog foruma. :p015
https://www.youtube.com/watch?v=imESG3ONHJk
Strašno, toliko da ću odustati od daljnje potrage, me već namučilo traženje kako i kada je nastalo ime za brodogradilište 3. maj. Zašto, pretpostavljam, zbog datuma 3. svibnja 1945. pa to neću niti istraživati.
I jučer sam bio u GKR gdje sam čitao članke oko 1. svibnja 1948. iz onodobnog Riječkog lista nebih li našao nešto o imenu 3. maja kao što na to ukazuju poluinformacije iz onoga što sam dosad pročitao. A dosta sam toga pročitao. :a045
I pazi, što sam našao.
1.) Čestitka objavljena u broju datiranom - 1. maj 1948.
Znači 3. maj se već zvao - 3. maj. :hmm :lol3
I uspio si! :palacgore
provokacija
...Nesrećo! Imaš i 8. mart. A 1946. si imao i Uskrs: tad ga još nisu znali ugasiti. A i bila je nešto malo druga država.
I mislim koji praznik je mogao biti prije Prvog maja? Niti jedan osim Nove godine.
I ajmo čitati čestitke za Novu godinu 1948.
...
Strašno, toliko da ću odustati od daljnje potrage, me već namučilo traženje kako i kada je nastalo ime za brodogradilište 3. maj. Zašto, pretpostavljam, zbog datuma 3. svibnja 1945. pa to neću niti istraživati.
I jučer sam bio u GKR gdje sam čitao članke oko 1. svibnja 1948. iz onodobnog Riječkog lista nebih li našao nešto o imenu 3. maja kao što na to ukazuju poluinformacije iz onoga što sam dosad pročitao. A dosta sam toga pročitao. :a045
I pazi, što sam našao.
1.) Čestitka objavljena u broju datiranom - 1. maj 1948.
Znači 3. maj se već zvao - 3. maj. :hmm :lol3
03.05.1948. Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.
Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005
provokacija
03.05.1948. Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.
Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005, strana 106
provokacija
opet provokacija? koji dani u 8 ujutro?
Oni dani? :lol1
provokacija. oprošteno ti jeI uspio si! :palacgore
provokacija
Čitam i mislim, pa što ovaj nije pročitao što sam napisao. :wavey
U Riječkom listu vijest od 14. 5. 1947.
Koje bi to moglo biti naselje. Možda Zamet?
U svezi glede "Ragne Gorthon":
Imali smo na faksu predmet XX gdje je stari profesor imao običaj da zadaje specifične teme seminarskih radove o kojima studenti ne bi imali apsolutno nikakvog pojma, već bi bilo uobičajeno da ga za nas zapravo pišu inžinjeri iz 3. maja, tj. mi bi se toliko "konsultirali" s njima, da bi na kraju naš autorski udio u tome stvarno bio minimalan. Profa je također imao naviku da non-stop vraća na doradu, i to do takve mjere da npr. rad ocijenjen sa peticom iz prethodne godine ne bi imao nikakve šanse na reprizi (iskušano).
I tako ja po n-ti put nosim taj rad na doradu jednom starom inžinjeru iz plana ili tehnologije, ne sjećam se više, i on me pita "Pa dobro tko te tako zaje8ava na faksu?". Ja mu nazovem ime profesora, a ovaj počne čupati kosu: "Taj lik je 1971. godine spalio brod! dežurni krivci su završili u zatvoru, a glavni krivac na faksu!"
***
Radio sam nakon toga u kontroli s Igorom Mirkovićem, koji se vratio u 3maj, a kad je bio proglašen jednim od krivaca imao je možda 25 godina. Nikad nismo pričali o događaju, ali nije ni trebalo: događaj se dogodio zbog "pritiska rokova", a pritiskali su oni za koje su se radila flambirana jela - ali nećeš valjda njih u zatvor...
Moj izvor kaže da je inž. Mirković dobio 3 godine zatvora, a Zemunik 2. Inž. Bilić da je tijekom suđenja preminuo od karcinoma prostate.
Inž. Frank je bio tehnički direktor, a inž. Meden je bio šef objekta odnosno koordinator radova na R. Gorthon. Oni nisu bili optuženi.
Sud je tako odlučio.
Tko je bio kriv?
Aj bo!
Puno sam čuo od svjedoka događaja koji su uglavnom pomrli (događaj prije više od 40 god.).
Tako se pričalo o Đoki Radiću koji je propustio mlađe i brže da pobjegnu iz strojarnice jer on ne može kroz otvor, električaru Bruni Benussiju čijoj familiji je navodno Tito osobno poslao telegram sućuti (otac Benussi stari komunist) itd itd.
Sad mi je prostrujilo glavom. Kao da sam negdje čitai, bit će Novi list, da se preživjeli s tog broda sastaju godišnje???
03.05.1948. Kvarnerska brodogradilišta d. d. odnosno Cantieri Navali del Quarnaro S. p. A., prilikom proslave dana oslobođenja Rijeke, odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana oslobođenja Rijeke.
Izvor: Petar Trinajstić – Stoljeće moderne brodogradnje u Rijeci, 3. maj 1905. – 2005, strana 106
Možda se neki prepoznajuJa nisam !
...Cantieri navali del Carnaro, kao dio Cantieri Riuniti dell'Adriatico (CRDA): 1930.-1966. Danas Fincantieri.
__________________
E sad je sljedeći moj korak - naći bilo gdje neku odluku ili barem zapis gdje se navodi kako i zašto je Kvarnersko brodogradilište (često i Kvarnerska brodogradilišta) dobilo ime. :wavey
Hvala dragi Kobleru! I ovo je vrlo značajan podatak za moje istraživanje banalnosti koje se zove Kako je Treći maj dobio ime....Cantieri navali del Carnaro, kao dio Cantieri Riuniti dell'Adriatico (CRDA): 1930.-1966. Danas Fincantieri.
__________________
E sad je sljedeći moj korak - naći bilo gdje neku odluku ili barem zapis gdje se navodi kako i zašto je Kvarnersko brodogradilište (često i Kvarnerska brodogradilišta) dobilo ime. :wavey
Miliću, stvarno neznaš ili se praviš da neznaš?Hvala dragi Kobleru! I ovo je vrlo značajan podatak za moje istraživanje banalnosti koje se zove Kako je Treći maj dobio ime....Cantieri navali del Carnaro, kao dio Cantieri Riuniti dell'Adriatico (CRDA): 1930.-1966. Danas Fincantieri.
__________________
E sad je sljedeći moj korak - naći bilo gdje neku odluku ili barem zapis gdje se navodi kako i zašto je Kvarnersko brodogradilište (često i Kvarnerska brodogradilišta) dobilo ime. :wavey
Čitam svoj odgovor i ne mogu vjerovati koliko sam nejasan u njemu.. Naime, trebao sam navesti ... kako i zašto je Kvarnersko brodogradilište (često i Kvarnerska brodogradilišta) dobilo novo ime 3. maj. :shame
Neću tvrditi, niti da, niti ne.
Sve ovo što je Trinajstić napisao je ok do ovog 1948. godine prilikom proslave dana .................... odlučilo je u spomen na taj dan uzeti novo ime, koje glasi Poduzeće 3. MAJ. Od tada pa sve do danas brodogradilište posluje po cijelom svijetu pod imenom dana.
Zašto? Zato jer se Brodogradilište 3. MAJ nazivalo tako već 16. kolovoza 1947. kako je vidljivo iz mog posta #344
Imaš i u riječkoj Sveučilišnoj. Od 1945. pa dalje ... Ustvari, ima od 1861., ako trebaš zalet ...
A zalet mi je dovoljan od početka kolovoza 47. Barem mislim tako, ali će da vidimo.
Mislim da je Pero Trinajstić to prepisao u svojoj monografiji iz 1. koju je uredio, s povijesne strane, Danilo Klen.
... trag ... u 1. monografiji:
Bilo bi zanimljivo vidjeti što sadrži naredba br. 49?
(http://croinfo.net/forum051novi/index.php?action=dlattach;topic=2208.0;attach=27625;image)
Bilo bi zanimljivo vidjeti što sadrži naredba br. 49?
... trag ... u 1. monografiji:
U prilogu se spominje "Vojna uprava ..." , tragom toga, ovaj dokument (neznam kako je opisan u monografiji) je krivo prikazan i predstavljen, ako se bolje pogleda dokument vidi se da se radi o dvojezičnom dokumentu, Kvarnerska brodogradilišta nebi bilo ništa drugo nego prijevod Cantieri Navali del Quarnaro.
Iz dokumenta se jasno vidi da predstavlja dopis, zahtjev brodogradilišta, CANTIERI NAVALI DEL QUARNARO-FIUME - Kvarnerska Brodogradilišta D.D., Okružnom narodnom sudu - Trgovački registar za imenovanje glavnog upravitelja (dali) odnosno ovjeru njegovog potpisa, a ne zahtjev za upis novog imena brodogradilišta to se ne spominje.
Pravno gledano "novi" naziv se nije mogao službeno koristiti dok ga nije ovjerio i prihvatio Trgovački sud, a ovdje imamo dokument sa tim nazivom prije navodnog upisa?
Iz ovoga ja čitam da je tog dana Brodogradilište još ponosno nosalo ime navedeno u gornjem Ukazu!? :m055
... ovo je po meni formalno pravna odluka s obzirom da je do tada brodogradilište međunarodno pravno bilo u Italiji, kako vlasnički tako i teritorijalno... Narodne novine NRH 105/26.11.1947., dali su samo potvrdili odluku federativnih vlasti?Formalno-pravno je Pariškim sporazumom 11. II. 1947. ukinut svaki "nesporazum" gdje je Rijeka. Dakle, ona je u Jugovini dobrih pola godine u času objave ovog Ukaza.
Formalno-pravno je Pariškim sporazumom 11. II. 1947. ukinut svaki "nesporazum" gdje je Rijeka. Dakle, ona je u Jugovini dobrih pola godine u času objave ovog Ukaza.Važeći je datumom potpisa ili stupanja na snagu 15. 09. 1947.?
Datum stupanja na snagu, ali to nikad nikog nije spriječilo da "poduzme korake" i da se "pripremi". Da će bit u YU bilo je jasno svima još početkom veljače. A u zgodan čas doneseš ukaz.Formalno-pravno je Pariškim sporazumom 11. II. 1947. ukinut svaki "nesporazum" gdje je Rijeka. Dakle, ona je u Jugovini dobrih pola godine u času objave ovog Ukaza.Važeći je datumom potpisa ili stupanja na snagu 15. 09. 1947.?
Super friško ispod čekića iz Trgovačkog suda:E kad se traži na pravom mjestu.
Savijanje limova i kontrola zakrivljenosti pomoću šablona na strojnoj obradi (OOUR 12), tri fotke od 06.10.1980.
(http://imageshack.com/a/img538/7837/YMMd0p.jpg)
(http://imageshack.com/a/img537/8412/9gM9Pi.jpg)
Preša u Dvanajstici (zbog OOUR 12) kako smo popularno zvali Predobradu i obradu.
Peškera je bila varijantno rješenje za preseljenje Viktor Lenca iz lokacije lukobrana u Rijeci, šezdesetih godina.
Nakon studija, naprasno je odabrana Martinšćica, koja mislim da nije ni bila predmet studije preseljenja.
Ne bih se složila da je Martinšćica bila najbolje rješenje.
Uvala Voz (Peškera) na Krku bila je planirana kao lokacija izmještanja brodogradilišta u neka bolje stojeća vremena. Izgled uvale prije radova uređenja
Mislim da je za radnike Martinšćica puno bolje rješenje. A posredno i za firmu.
... još se sjećam da je kurijera od 3.maja kupila radnike po Kastavštini.Na ovo bi stareji judi rekli "dok je bog po zemje hodil"
Uvala Voz (Peškera) na Krku bila je planirana kao lokacija izmještanja brodogradilišta u neka bolje stojeća vremena.