Forum Udruge 051
Povijest Rijeke => Željezničke teme => Autor teme: zokxy - 27.05.2013., 10:40:48
-
Danas je mala ekipica obisla ovo mitsko mjesto koje zbog sukoba nadleznosti oko 4 firme proizasle iz nekadasnjeg jedinstvenog HZ je izgleda jedno od najteze dostupnih za posjetu. Nakon duugo vremena sredio sam posjet i ovdje. Slike ce uslijediti! :)
Dojmovi se jos slijegavaju, Ansaldice su na kupu, hrpa stvari za jedan prekrasan muzej zeljeznice na otvorenom i zatvorenom ...
Citamo se.
Edit:
O ovome ćete čitati i gledati:
(http://img109.imageshack.us/img109/3195/okretaljka0.jpg)
-
Počinjem ...
Krenuli smo odavdje i ušli na područje HŽa
(http://img6.imageshack.us/img6/581/okretaljka1.jpg)
Desno relikt nekih prošlih vremena
(http://img22.imageshack.us/img22/622/okretaljka2.jpg)
Čim smo ušli na područje puknuo je pogled na groblje Ansaldica, lokomotiva sistema vuče na 3 kV koje su prelaskom na 25 kV mrežu ostale bez posla ... mjesto je rođeno za muzej željeznice!
(http://img546.imageshack.us/img546/9725/okretaljka3.jpg)
Za detalje o ovim lokomotivama pogledati ovaj link - http://www.stacion.hr/vs/e1061/1061.htm (http://www.stacion.hr/vs/e1061/1061.htm)
Podaci su malo zastarjeli u smislu da su sad sve lokomotive umirovljene
(http://img827.imageshack.us/img827/292/okretaljka4.jpg)
(http://img713.imageshack.us/img713/4725/okretaljka5.jpg)
(http://img24.imageshack.us/img24/4430/okretaljka6.jpg)
Između lokomotiva nailazimo i na prvi vodonapojnik, niži od dva koja su tamo, koji je tu još od davnih vremena kad su parnjače bile jedine lokomotive. Tu su uzimale vodu za svoje kotlove.
(http://img515.imageshack.us/img515/3238/okretaljka7.jpg)
(http://img6.imageshack.us/img6/8397/okretaljka8.jpg)
Ima i dizelica na groblju, ove su raščerupane gadno ...
(http://img46.imageshack.us/img46/5252/okretaljka9.jpg)
(http://img801.imageshack.us/img801/4766/okretaljka10.jpg)
-
Fascinirana croinfo.net ekipica sve upija pogledom i fotoaparatima ...
(http://img16.imageshack.us/img16/1918/okretaljka11.jpg)
(http://img507.imageshack.us/img507/1310/okretaljka12.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/2839/okretaljka13.jpg)
(http://img842.imageshack.us/img842/2756/okretaljka14.jpg)
Ne bi ja bio ja da nisam malo prošvrljao kroz jednu Ansaldicu :greensmile
(http://img542.imageshack.us/img542/6027/okretaljka15.jpg)
(http://img823.imageshack.us/img823/8730/okretaljka16.jpg)
(http://img842.imageshack.us/img842/1837/okretaljka17.jpg)
Idem između dvaju krajeva, oba s upravljačkim mehanizmima
(http://img845.imageshack.us/img845/3186/okretaljka18.jpg)
(http://img841.imageshack.us/img841/4350/okretaljka19.jpg)
(http://img594.imageshack.us/img594/3023/okretaljka20.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/2958/okretaljka21.jpg)
(http://img96.imageshack.us/img96/1656/okretaljka22.jpg)
(http://img853.imageshack.us/img853/1241/okretaljka23.jpg)
A sve je počelo usponom ovim stubama ;) :greensmile
Idemo dalje ...
(http://img27.imageshack.us/img27/9361/okretaljka24.jpg)
(http://img13.imageshack.us/img13/3370/okretaljka25.jpg)
Mala pauza do druge serije ... ima 200 slika cca ... uživajte ...
-
Upadam ja :greensmile
Jedna sam od te male ekipe koja je zahvaljujući Zokxyu uspjela prošetati dijelom Rijeke koji vjerojatno nikad ne bi. Gušt je gledati grad iz neke sasvim nove perspektive, kao i morsku obalu, riječku obalu koja ipak (ne) postoji. Hvala Zokxy :palacgore
Dojmila me veličina svega.
U vrijeme parne vuče okretnica i pripadajuće radionice imale su puno veću važnost nego danas, a da je tome tako pogledajte sami. Slijedi moja foto priča :popcorn
(http://img194.imageshack.us/img194/8397/okretaljka8.jpg) (http://img194.imageshack.us/i/okretaljka8.jpg/)
(http://img62.imageshack.us/img62/4766/okretaljka10.jpg) (http://img62.imageshack.us/i/okretaljka10.jpg/)
Nakon pregleda starih vagona i "parne pumpe" (jesam dobro rekla?) krenuli smo prema okretaljki.
Šine iz 1930. g.
(http://img268.imageshack.us/img268/1837/okretaljka17.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/okretaljka17.jpg/)
I evo nas u centru :D Nisam pojma imala što očekivati..
Poprilično je prostrano, zapušteno i otužno..
(http://img560.imageshack.us/img560/3186/okretaljka18.jpg) (http://img560.imageshack.us/i/okretaljka18.jpg/)
(http://img546.imageshack.us/img546/5311/okretaljka26.jpg) (http://img546.imageshack.us/i/okretaljka26.jpg/)
(http://img560.imageshack.us/img560/4350/okretaljka19.jpg) (http://img560.imageshack.us/i/okretaljka19.jpg/)
Nastavak slijedi odmah..
-
s nestrpljenjem čekam nastavak.... :301 :301 :301
-
Radione.. :connie
(http://img15.imageshack.us/img15/1656/okretaljka22.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/okretaljka22.jpg/)
(http://img7.imageshack.us/img7/9361/okretaljka24.jpg) (http://img7.imageshack.us/i/okretaljka24.jpg/)
(http://img28.imageshack.us/img28/8091/okretaljka31.jpg) (http://img28.imageshack.us/i/okretaljka31.jpg/)
(http://img407.imageshack.us/img407/7866/okretaljka30.jpg) (http://img407.imageshack.us/i/okretaljka30.jpg/)
Tek kad sam se popela sam shvatila o čemu je riječ. Vagon dođe, stane u sredinu, okretaljka ga okrene gdje treba i on nastavi, ili vraća na isti način. :yes
(http://img5.imageshack.us/img5/6691/okretaljka29.jpg) (http://img5.imageshack.us/i/okretaljka29.jpg/)
Nastavak slijedi odmah
-
Gore, dolje, lijevo, desno...
(http://img826.imageshack.us/img826/3023/okretaljka20.jpg) (http://img826.imageshack.us/i/okretaljka20.jpg/)
(http://img109.imageshack.us/img109/3370/okretaljka25.jpg) (http://img109.imageshack.us/i/okretaljka25.jpg/)
(http://img22.imageshack.us/img22/5319/okretaljka27.jpg) (http://img22.imageshack.us/i/okretaljka27.jpg/)
(http://img62.imageshack.us/img62/6593/okretaljka32.jpg) (http://img62.imageshack.us/i/okretaljka32.jpg/)
(http://img580.imageshack.us/img580/616/okretaljka33.jpg) (http://img580.imageshack.us/i/okretaljka33.jpg/)
(http://img594.imageshack.us/img594/8335/okretaljka35.jpg) (http://img594.imageshack.us/i/okretaljka35.jpg/)
Da spomenem, imali smo priliku vidjeti kako se je okretala, ne znam jesu li dečki uspjeli što snimiti. Ja nijesam :e025
(http://img844.imageshack.us/img844/8981/okretaljka34.jpg) (http://img844.imageshack.us/i/okretaljka34.jpg/)
Samo nebo je granica :greensmile
(http://img546.imageshack.us/img546/1725/okretaljka36.jpg) (http://img546.imageshack.us/i/okretaljka36.jpg/)
Za sada toliko.. Ilirija :palacgore
-
Evo i dva filmića, prvi kratki, drugi duži - kako se okretaljka okreće ...
http://youtu.be/4JPYYvKmqEE
http://youtu.be/XklytQb8aQ0
-
Ajde da i ja ubacim koju
Remiza i ložionica za lokomotive
Objekt izgleda kao dio kružnog prstena (nešto manje od pola kruga) i položen je uokrug postrojenja platforme željezničke okretnice. Jednoetažna građevina, u dijametru duga 130 m, s unutarnje strane kruga ima 22 portala, a s vanjske dvostruko više visokih industrijskih prozora segmentnog završetka. Pokrivena je jednostavnim dvostrešnim krovom koji nosi složena čelična krovna konstrukcija.
Nema dokumentacije, i ne zna se autor. Pretpostavlja se da je izgrađena u godinama neposredno prije početka Prvoga svjetskog rata.
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Remizailozionicazalokomotive_zpse731418a.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Remizailozionicazalokomotive_zpse731418a.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Remiza2_zps8124bf78.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Remiza2_zps8124bf78.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Remiza3_zps4165501c.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Remiza3_zps4165501c.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Remiza1_zpsfe4e1e80.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Remiza1_zpsfe4e1e80.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Remiza0_zps1039556d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Remiza0_zps1039556d.jpg.html)
Tekst sam prepisao od gđe Nane Palinić.
-
Još par komada i dosta za večeras
Kontrolna kabina (bila)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Kontrolnakabina_zps94efe32f.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Kontrolnakabina_zps94efe32f.jpg.html)
Pogonski uređaj
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Pogon_zps4f86b271.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Pogon_zps4f86b271.jpg.html)
Klin za osiguranje okretaljke (bio)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Kunjzaosiguranje_zps2f0b5883.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Kunjzaosiguranje_zps2f0b5883.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Remiza4_zps7d90b709.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Remiza4_zps7d90b709.jpg.html)
i za kraj, moj video uradak. Skoro isti kao Zokyev, ali neće smetati
http://www.youtube.com/watch?v=vLr8CB2vdSM
-
Na prvi pogled je vrlo slična željezničkom muzeju MAV-a u Budimpešti, samo što je mađarski znatno veći. Koncepcija i athitektira mi se čine identični. :citam2
-
Vrlo vjerojatno je isti i projektant i isti graditelj. :greensmile
BTW da li sam ja propustio najavu ili je ovo bila "diverzantska" akcija? :eek
-
to je bilo...ovako... :djavo :djavo :djavo
-
:greensmile
Akcija je bila za 1 man band tj. mene, uspio sam namolit za jos dvoje ... Inace legalno ne ide nikako, za grupu nemoguce.
-
:greensmile
Drugi put kad bude neki posjet za ogranicen broj ljudi zovem Lleona i Elvisa. Lleon me inace zvao svaki put kad negdje pohaja. :wavey
Sutra nastavak mojih fotki ...
Zaista ih je puno, sve zutke tamo su poslikane! :bravo5
-
E baš ste mi sjeli u pravi trenutak! U subotu sam dobio dojavu da je počelo "demoliranje" umirovljenih žutki, pa evo da priupitam iz prve ruke - u kom su stanju ove zadnje povučene iz prometa?
Dajte još koju sliku (005, 011, 012, 015, 016, 017, 101, 102, 103, 104, 106, 109), da vidimo kakva je situacija. Posebno me interesiraju ove tri pod zaštitom Ministarstva kulture RH, jesu s njih šta poskidali (005, 012, 109).
I, ako bude slijedećeg obilaska područja željezničkih radionica, računajte na mene!
-
Nastavak slika popodne, previse ih je za jedan dan. Jos jedna serija od 28 kom fotki je obradjena, ostatak se potrudim ... Puno ih je, i bas sam gledao da zutke posebno svaku poslikam. A tek slijedi okretaljka. :computer2
-
Nastavak:
(http://img594.imageshack.us/img594/5311/okretaljka26.jpg)
(http://img855.imageshack.us/img855/5319/okretaljka27.jpg)
(http://img834.imageshack.us/img834/999/okretaljka28.jpg)
(http://img24.imageshack.us/img24/6691/okretaljka29.jpg)
(http://img18.imageshack.us/img18/7866/okretaljka30.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/8091/okretaljka31.jpg)
-
(http://img593.imageshack.us/img593/616/okretaljka33.jpg)
(http://img706.imageshack.us/img706/8981/okretaljka34.jpg)
Gomulka? Više o ovoj lokomotivi na linku http://www.vlakovi.com/?p=2147 (http://www.vlakovi.com/?p=2147)
(http://img713.imageshack.us/img713/1725/okretaljka36.jpg)
Nastavljamo sa žutkama, Ansaldicama
(http://img716.imageshack.us/img716/2382/okretaljka37.jpg)
(http://img707.imageshack.us/img707/1869/okretaljka38.jpg)
(http://img811.imageshack.us/img811/5919/okretaljka39.jpg)
Pogled na istok - prema kolodvoru Rijeka, neki kolosjeci se ni ne vide od trave
(http://img11.imageshack.us/img11/8335/okretaljka35.jpg)
-
Uzdignuti kolosjek gdje se mogu vršiti osnovni pregledi i popravci podvozja lokomotiva i vagona
(http://img153.imageshack.us/img153/5329/okretaljka40.jpg)
(http://img546.imageshack.us/img546/7924/okretaljka41.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/6120/okretaljka42.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/9906/okretaljka43.jpg)
Još malo pogleda ka istoku
(http://img841.imageshack.us/img841/9872/okretaljka44.jpg)
(http://img825.imageshack.us/img825/9387/okretaljka45.jpg)
Te ka zapadu, prema hangaru za popravke i testiranje balize (više o njoj na linku http://www.fpz.unizg.hr/ztos/pred/LS.pdf (http://www.fpz.unizg.hr/ztos/pred/LS.pdf))
(http://img856.imageshack.us/img856/271/okretaljka46.jpg)
-
(http://img838.imageshack.us/img838/7201/okretaljka47.jpg)
Polazimo prema moru, koje je kako možete vidjeti na početnoj slici - karti područja vrlo blizu ... Pogled ka istoku
(http://img441.imageshack.us/img441/2976/okretaljka48.jpg)
Tu se nalazi i bunker sa tobrukom kojeg možete vidjeti na prikladnoj temi na linku http://croinfo.net/forum051novi/index.php?topic=209.msg20505#msg20505 (http://croinfo.net/forum051novi/index.php?topic=209.msg20505#msg20505)
Te kroz žicu tko zna koliko staru na područje pod vlašću INE ...
(http://img854.imageshack.us/img854/1598/okretaljka49.jpg)
Vraćamo se žutkama
(http://img594.imageshack.us/img594/3997/okretaljka50.jpg)
(http://img843.imageshack.us/img843/4305/okretaljka51.jpg)
(http://img838.imageshack.us/img838/8475/okretaljka52.jpg)
Pogled na hangar, kasnije slijede i slike iz njega
(http://img43.imageshack.us/img43/9220/okretaljka53.jpg)
-
(http://img266.imageshack.us/img266/8845/okretaljka54.jpg)
(http://img812.imageshack.us/img812/2677/okretaljka55.jpg)
Spojnica dviju tračnica
(http://img14.imageshack.us/img14/5702/okretaljka56.jpg)
Put ka kolodvoru Rijeka
(http://img38.imageshack.us/img38/514/okretaljka57.jpg)
(Vodospremnik) EDIT: Na intervenciju Ilirije ispravljam, istina, to je spremnik goriva, ZTC u pozadini
(http://img853.imageshack.us/img853/169/okretaljka58.jpg)
Također, pogled na Rijeku iz ove vizure
(http://img845.imageshack.us/img845/948/okretaljka59.jpg)
-
Pogled nazad na zapad preka okretnici i zgradi ložione (još jedan zanimljiv link - http://www.stacion.hr/pr/pr_bast_okretnica.htm (http://www.stacion.hr/pr/pr_bast_okretnica.htm))
A zašto se ovo zove ložionom? Kobler daje objašnjenje: "Zgradu i okretaljku zovem ložionom, jer je to povijesna činjenica. To je bila svrha tih objekata još kod gradnje."
(http://img9.imageshack.us/img9/8947/okretaljka60.jpg)
(http://img580.imageshack.us/img580/2862/okretaljka61.jpg)
Ova desno je Gomulka, umiješala se među umirovljene žutke, kao i dvije rashodovane dizelašice
(http://img600.imageshack.us/img600/3380/okretaljka63.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/7427/okretaljka64.jpg)
Obraslost tračnica sve govori
(http://img703.imageshack.us/img703/25/okretaljka62.jpg)
-
Vodospremnik, ZTC u pozadini
(http://img853.imageshack.us/img853/169/okretaljka58.jpg)
Nisam siguran da je to vodospremnik. Čini mi se da sam gore vidio 2 kom poklopaca na kojima piše dizel. Nisam nažalost slikao i neću se zakleti, ali ... mislim da je to ipak spremnik za gorivo :pojmanemam
-
Upravljački mehanizam u kabini Gomulke
(http://img9.imageshack.us/img9/976/okretaljka65.jpg)
(http://img819.imageshack.us/img819/3289/okretaljka66.jpg)
(http://img203.imageshack.us/img203/7500/okretaljka67.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/3246/okretaljka68.jpg)
(http://img266.imageshack.us/img266/4844/okretaljka69.jpg)
Rupa među tračnicama, za popravak ili pregled podvozja valjda
(http://img27.imageshack.us/img27/6058/okretaljka70.jpg)
(http://img46.imageshack.us/img46/4411/okretaljka71.jpg)
Pogled odozdo
(http://img689.imageshack.us/img689/3024/okretaljka72.jpg)
(http://img195.imageshack.us/img195/4416/okretaljka73.jpg)
-
Vodospremnik, ZTC u pozadini
(http://img853.imageshack.us/img853/169/okretaljka58.jpg)
Nisam siguran da je to vodospremnik. Čini mi se da sam gore vidio 2 kom poklopaca na kojima piše dizel. Nisam nažalost slikao i neću se zakleti, ali ... mislim da je to ipak spremnik za gorivo :pojmanemam
:skartoc
Zaboravih objašnjenje vodiča, ispravih gore u tekstu! :wavey
-
(http://img708.imageshack.us/img708/8494/okretaljka74.jpg)
Slijedi veći vodonapojnik, nekada za punit parnjače ... prilično očuvan
(http://img836.imageshack.us/img836/4192/okretaljka75.jpg)
(http://img546.imageshack.us/img546/2912/okretaljka76.jpg)
(http://img707.imageshack.us/img707/9484/okretaljka79.jpg)
(http://img834.imageshack.us/img834/6196/okretaljka80.jpg)
(http://img838.imageshack.us/img838/2619/okretaljka81.jpg)
(http://img694.imageshack.us/img694/9634/okretaljka82.jpg)
-
Dalje žutke i ostalo
(http://img541.imageshack.us/img541/4319/okretaljka77.jpg)
(http://img802.imageshack.us/img802/6227/okretaljka84.jpg)
Bačene kočione obloge
(http://img199.imageshack.us/img199/8411/okretaljka78.jpg)
Bik na jednom kolosjeku (masivni betonski blok sa odbojnikom, služi za zaustavljanje vlaka):
(http://img818.imageshack.us/img818/2548/okretaljka83.jpg)
(http://img4.imageshack.us/img4/7047/okretaljka85.jpg)
Rasturene dizelke
(http://img853.imageshack.us/img853/574/okretaljka86.jpg)
(http://img40.imageshack.us/img40/7972/okretaljka87.jpg)
-
Kako Riječanka već reče, tračnice su iz prednacističke Njemačke, proizvodnja Krupp 1930. godine!
(http://img819.imageshack.us/img819/5711/okretaljka88.jpg)
(http://img341.imageshack.us/img341/5647/okretaljka89.jpg)
Prijelaz preko kolosjeka prije okretaljke (ili da prijeđemo na termin - ložiona?)
(http://img42.imageshack.us/img42/5060/okretaljka90.jpg)
Konačno krećemo prema ložioni
(http://img20.imageshack.us/img20/9240/okretaljka91.jpg)
(http://img838.imageshack.us/img838/7896/okretaljka92.jpg)
A prije nje desno stoji jedan davno zaboravljeni vagon - cisterna
(http://img822.imageshack.us/img822/9089/okretaljka93.jpg)
I jedan valjda novije zaboravljeni otvoreni vagon s trolom ili kako se to već zove ...
(http://img838.imageshack.us/img838/8605/okretaljka94.jpg)
-
Kao i neki čudni vagon
(http://img856.imageshack.us/img856/9258/okretaljka95.jpg)
Stižemo na područje ložione, radnik koji prilazi upravljačkoj kućici za koji trenutak će je i pokrenuti što ste već vidjeli na prije objavljenim video uratcima mene i Ilirije
(http://img713.imageshack.us/img713/32/okretaljka96.jpg)
(http://img827.imageshack.us/img827/7105/okretaljka98.jpg)
Desni dio ložione
(http://img694.imageshack.us/img694/1363/okretaljka97.jpg)
(http://img195.imageshack.us/img195/2769/okretaljka99.jpg)
Pa idemo ulijevo
(http://img594.imageshack.us/img594/8943/okretaljka100.jpg)
Sad pauza, prvih 100 fotki je tu! :bravo5
-
(Vodospremnik) EDIT: Na intervenciju Ilirije ispravljam, istina, to je spremnik goriva, ZTC u pozadini
To je to :palacgore
(http://img545.imageshack.us/img545/8662/loziona6.jpg) (http://img545.imageshack.us/i/loziona6.jpg/)
(http://img856.imageshack.us/img856/227/loziona3.jpg) (http://img856.imageshack.us/i/loziona3.jpg/)
(http://img546.imageshack.us/img546/2747/loziona4.jpg) (http://img546.imageshack.us/i/loziona4.jpg/)
(http://img824.imageshack.us/img824/1746/loziona2.jpg) (http://img824.imageshack.us/i/loziona2.jpg/)
(http://img543.imageshack.us/img543/3434/loziona1.jpg) (http://img543.imageshack.us/i/loziona1.jpg/)
-
Da se ja kratko nadovežem. Par sličica crpne stanice za dizel i stvarčica oko nje
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/crpka0_zpsb73a0083.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/crpka0_zpsb73a0083.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/crpka1_zps292d16e1.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/crpka1_zps292d16e1.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/crpka2_zps927b17ca.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/crpka2_zps927b17ca.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/stanjegoriva_zpsdd756a9d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/stanjegoriva_zpsdd756a9d.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/vrata_zps19d5aecb.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/vrata_zps19d5aecb.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/dizel_zps89bfa486.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/dizel_zps89bfa486.jpg.html)
-
:bravo :bravo
Nastavljam u revijalnom tonu, sad na području ložione i okretaljke
(http://img196.imageshack.us/img196/296/okretaljka101.jpg)
(http://img199.imageshack.us/img199/1659/okretaljka102.jpg)
(http://img600.imageshack.us/img600/4692/okretaljka103.jpg)
(http://img17.imageshack.us/img17/4514/okretaljka104.jpg)
(http://img441.imageshack.us/img441/4750/okretaljka105.jpg)
(http://img546.imageshack.us/img546/9954/okretaljka106.jpg)
(http://img211.imageshack.us/img211/116/okretaljka107.jpg)
Ako se pitate zašto ovoliko fotki, razlog je jednostavan: Prvi i možda jedini put posjeta ovdje (ako ne uspije ideja o očuvanju područja i pretvaranju u muzej željeznice), povijesne lokomotive, mistko mjesto, nešto što se ne vidi svaki dan ... i eto stotina slika ...
:bravo5
-
Dizelke
(http://img266.imageshack.us/img266/6544/okretaljka108.jpg)
(http://img191.imageshack.us/img191/2797/okretaljka109.jpg)
(http://img9.imageshack.us/img9/8963/okretaljka110.jpg)
(http://img822.imageshack.us/img822/8145/okretaljka111.jpg)
(http://img716.imageshack.us/img716/5434/okretaljka114.jpg)
Zavirivanje u unutrašnjost radiona
(http://img841.imageshack.us/img841/7827/okretaljka112.jpg)
(http://img211.imageshack.us/img211/6493/okretaljka113.jpg)
(http://img153.imageshack.us/img153/7123/okretaljka115.jpg)
-
(http://img200.imageshack.us/img200/7595/okretaljka116.jpg)
(http://img845.imageshack.us/img845/7523/okretaljka120.jpg)
(http://img607.imageshack.us/img607/7400/okretaljka117.jpg)
Upravljačka kućica okretaljke
(http://img843.imageshack.us/img843/9555/okretaljka118.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/4553/okretaljka119.jpg)
(http://img197.imageshack.us/img197/3238/okretaljka121.jpg)
(http://img35.imageshack.us/img35/4760/okretaljka122.jpg)
-
(http://img705.imageshack.us/img705/9784/okretaljka123.jpg)
(http://img51.imageshack.us/img51/3347/okretaljka124.jpg)
(http://img829.imageshack.us/img829/5329/okretaljka125.jpg)
(http://img855.imageshack.us/img855/7102/okretaljka126.jpg)
(http://img801.imageshack.us/img801/6007/okretaljka127.jpg)
(http://img829.imageshack.us/img829/8106/okretaljka128.jpg)
(http://img600.imageshack.us/img600/7272/okretaljka129.jpg)
-
Nekad je pogon okretaljke bio ručni, što se i vidi iz ovih relikata
(http://img163.imageshack.us/img163/5189/okretaljka130.jpg)
Jedna prekrasna perspektiva naponskih žica i okretaljke
(http://img826.imageshack.us/img826/926/okretaljka131.jpg)
(http://img199.imageshack.us/img199/1089/okretaljka132.jpg)
U prostoriji broj 22 ima neke radne aktivnosti također ... onda to nisam ni primijetio, tek sad gledam na fotkama!
(http://img843.imageshack.us/img843/1930/okretaljka133.jpg)
(http://img819.imageshack.us/img819/5485/okretaljka134.jpg)
(http://img266.imageshack.us/img266/3519/okretaljka135.jpg)
(http://img96.imageshack.us/img96/6388/okretaljka136.jpg)
Ima kolosjeka i van ložione, tamo je skela za pregled - popravak na otvorenom, kao i par vagona na još par kolosjeka prema jugu (Torpedu)
-
(http://img833.imageshack.us/img833/8586/okretaljka139.jpg)
(http://img547.imageshack.us/img547/6182/okretaljka140.jpg)
(http://img825.imageshack.us/img825/7099/okretaljka141.jpg)
(http://img24.imageshack.us/img24/81/okretaljka142.jpg)
:facepalm
Koja koncentracija na okretaljku je bila da ovu curu koja je prošla na slijedeće dvije slike nijam nanke primijetio do sada - na prvoj fotki dolje je prema dizelicama na lijevo, na drugoj sasvim u kutu lijevo gore) :skartoc
(http://img199.imageshack.us/img199/5003/okretaljka143.jpg)
(http://img811.imageshack.us/img811/1161/okretaljka144.jpg)
-
Kolosjeci prema jugu (Torpedu)
(http://img694.imageshack.us/img694/6279/okretaljka145.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/2954/okretaljka146.jpg)
Još malo sjevera
(http://img834.imageshack.us/img834/225/okretaljka147.jpg)
Pa zapada
(http://img607.imageshack.us/img607/3002/okretaljka148.jpg)
I pogled prema nebu, na naponski cvijet od žica, sa gumbom u sredini :greensmile
(http://img842.imageshack.us/img842/9558/okretaljka149.jpg)
(http://img853.imageshack.us/img853/4272/okretaljka150.jpg)
Opet mala pauza (150 slika do sada cca) :pivo
-
Te ka zapadu, prema hangaru za popravke i testiranje balize (više o njoj na linku http://www.fpz.unizg.hr/ztos/pred/LS.pdf (http://www.fpz.unizg.hr/ztos/pred/LS.pdf))
Baliza
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Automzaustavljanjevlaka1_zps0d484fd5.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Automzaustavljanjevlaka1_zps0d484fd5.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Automzaustavljanjevlaka2_zpsa76636c2.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Automzaustavljanjevlaka2_zpsa76636c2.jpg.html)
Lokomotivski dio AS-a prima informaciju i provjerava budnost vozača, provjerava kreće li se vozilo brzinom većom od dopuštene i automatski uvađa brzo kočenje ako nešto nije u skladu s programiranim. Lokomotivski dio uređaja je aktivni dio, a pružni dio je pasivni i ne zahtijeva napajanje.
Pružni dio uređaja naziva se baliza i ugrađuje se na desnu tračnicu, gledajući u smjeru vožnje neposredno uz pripadni signal. U električnom pogledu baliza je paralelni titrajni krug vrlo točno podešen na određenu frekvenciju.
PS. Koji ti je onaj ćelavi koji se stalno pojavljuje na fotkama?
-
PS. Koji ti je onaj ćelavi koji se stalno pojavljuje na fotkama?
:greensmile
To ti je inšpektor Ministarstva za istraživanje ruda i gubljenje vremena :pusiti
-
(http://img24.imageshack.us/img24/81/okretaljka142.jpg)
:lol1 :lol3
Ovdje smo ilirija i ja komentirali upitno.. "a gdje je kakav kalendar sa golim ženskama? Nema ga nigdje... :lol1
-
Ovu imamo svi :coolwink
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/DSCN8339_zps8108e7d8.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/DSCN8339_zps8108e7d8.jpg.html)
-
Gomulka? Više o ovoj lokomotivi na linku http://www.vlakovi.com/?p=2147 (http://www.vlakovi.com/?p=2147)
Među riječkim željezničarima (a tu mislim na željezničare sa poteza Rijeka-Moravice-Ogulin-Karlovac) ustaljen je naziv "Litorina" i ja ju više volim tako zvati iako je prava Litorina zapravo sasvim drugi vlak. Naziv Litorina potječe od talijanskog dizelmotornog vlaka istog naziva. Kako su poslije WWII u Rijeci zaostale (mislim) tri garniture talijanskih elektromotornih vlakova, te su garniture među riječkim željezničarima pogrešno nazvane "litorinama", a naziv se "prihvatio" za sve motorne vlakove koji se sastoje od barem dva hodnikom povezana modula. Tako je i ovaj vlak kojeg su JŽ šezdesetih uvezle iz Poljske (tvornica Pafawag, Wroclaw) ponio naziv "Litorina" i najduže ga samostalno nosio - stare talijanske garniture kasirane su već šezdesetih, a prvi "Mađari" nabavljeni su tek potkraj sedamdesetih godina XX. stoljeća. Danas se naziv "Litorina" dosta često može čuti u Moravicama ili Ogulinu i najčešće se odnosi na "Mađara" ili nagibni vlak. Naziv "Gomulka" ovi su vlakovi dobili prema poljskom predsjedniku KP u vrijeme njihove isporuke na JŽ, a koristi se više u Sloveniji. Iako je precizniji (jer se odnosi na točno određeni vlak - JŽ 311, to jest HŽ 6011) desilo mi se par puta da željezničari u razgovoru ne znaju što je Gomulka jer oni to zovu Litorina.
(http://img203.imageshack.us/img203/7500/okretaljka67.jpg)
Najiskrenije se nadam da je Kobler osobno skinuo komemorativne pločice sa 1061-005...
Rasturene dizelke
(http://img853.imageshack.us/img853/574/okretaljka86.jpg)
Pod pojmom "Dizelka" najčešće se misli na velike dizele, dakle dizel lokomotive namijenjene prijevozu tereta ili putnika na veće udaljenosti, veće vučne snage i osovinskog opterećenja (serije ex.2043, 2044, ex.2061, 2062, 2063, ex.2161). Ove crvene troosovinske lokomotive namijenjene su ranžiranju i manevriranju, pa se zato zovu "manevarke" (serije 2131, 2132). Postoje još i serije 2041 i 2042 - lokomotive namijenjene teškom manevru i ranžiranju duljih kompozicija. Konstrukcijski su bliže "velikim dizelima" nego manevarkama. One se zovu jednostavno Đuran ili Đuro (prema proizvođaču, tvornici Đuro Đaković iz Slavonskog Broda).
I jedan valjda novije zaboravljeni otvoreni vagon s trolom ili kako se to već zove ...
(http://img838.imageshack.us/img838/8605/okretaljka94.jpg)
Vagon je obični platformni (dakle, sva ova skalamerija koja stoji na ravnom dijelu nije dio vagona, nego teret). Ovo na vagonu su tzv. oduzimači struje iz naponske mreže ili skraćeno - pantografi. I to stari, škarasti - 4 komada. Pretpostavlja se da je jedan od ta 4 skinut sa žutke 009, koja je stradala na nasipu (ili ispod nasipa???) kod Plasa u siječnju 1992. godine (obzirom da su postolja i neki neoštećeni dijelovi te lokomotive složeni odmah do ovog vagona).
Kao i neki čudni vagon
(http://img856.imageshack.us/img856/9258/okretaljka95.jpg)
Nije vagon, nego servisna dvoosovinska postolja - komada 3
Služe da se na njih polože polusanduci lokomotive dok su njena postolja na popravku.
(http://img705.imageshack.us/img705/9784/okretaljka123.jpg)
1061-104 je ostala bez pantografa. Iako mi nije jasno za što im je trebao 3kV pantograf, ovo me i ne bi previše začudilo (104 je, navodno, bila jedna od lošijih lokomotiva, posebno poslije nesreće na Pećinama, pa su ju možda odlučili prodati u dijelovima) da na 1061-020 još uvijek ne stoje njeni laktasti pantografi (na 018 i 108 također nisu poskidani pantografi, ali na njima su još stari škarasti).
Skinut je sa 104 i jedan far - znači li to da će ona prva put Metisa? Inače, žutke 104, 109 i polovica 101 su bile specifične po tome što su umjesto klasičnih crvenih završnih svjetala imale ugrađene crvene LED diode. 104 i 109 na obje strane, dok je 101 imala s jedne strane crvene LED diode, a sa druge klasične sijalice ispod crvenog stakla (zato kažem "polovica 101").
A vid' originalne žute boje kako se probija kroz plavu na boku!
I pogled prema nebu, na naponski cvijet od žica, sa gumbom u sredini :greensmile
Pa sad, koliko je baš "naponski" od 19. prosinca 2012. na ovamo, o tome se da raspravljati. Nekad bilo - sad se spominjalo...
-
ručni pogon okretaljke u ložioni Moravice
(http://i.imgur.com/puVRKn3.jpg)
-
ručni pogon okretaljke u ložioni Moravice
Tzv pogon na palentu :lol1 :palacgore
-
Eto nazalost Kobler nije skinuo plocicu sa 005. Sjedi kraj mene sad i zuri u prazno.
-
Jean, hvala na ispravcima i dopunama ... znam da te ovo iznimno zanima, pa bih te molio za nas laike da popišeš sve žutke koje su trenutno prisutne na okretaljki i području oko nje po njihovim brojevima, da imamo to za povijest... I da se zna da li je koja u međuvremenu otišla - jednom kad netko opet posjeti ovo mjesto!
Duškom, super za ovu sliku, sad znamo kako je taj ručni pogon okretaljke nekad izgledao! :palacgore
Koblera sam upoznao sa ovom temom, pokazao mu par slika, nadam se da će imati vremena sam i pogledati fotografije ... Nastavljam sa još ponešto slika ...
(http://img802.imageshack.us/img802/6479/okretaljka151.jpg)
Nekad naprava za ručno okretanje okretaljke
(http://img199.imageshack.us/img199/7972/okretaljka152.jpg)
Kabina upravljačkog mehanizma okretaljke
(http://img23.imageshack.us/img23/8008/okretaljka153.jpg)
Klin za osiguranje da se šine ne pomiču jednom kad su postavljene u pravi položaj
(http://img818.imageshack.us/img818/7379/okretaljka154.jpg)
Sve je u detaljima ...
(http://img7.imageshack.us/img7/6662/okretaljka155.jpg)
Ulazimo u upravljačku kućicu, gledamo u kontrolnu tablu upravljanja okretaljke, u prvom planu opet ručno upravljanje za slučaj nestanka struje
(http://img22.imageshack.us/img22/3720/okretaljka156.jpg)
(http://img843.imageshack.us/img843/883/okretaljka159.jpg)
(http://img268.imageshack.us/img268/2964/okretaljka157.jpg)
(http://img802.imageshack.us/img802/8871/okretaljka158.jpg)
-
Mehanizam okretanja
(http://img28.imageshack.us/img28/1444/okretaljka160.jpg)
A vidi ovoooo
(http://img12.imageshack.us/img12/3874/okretaljka161.jpg)
Što? Gdje? Koje? - Pa ovoooo
(http://img543.imageshack.us/img543/3489/okretaljka162.jpg)
(http://img441.imageshack.us/img441/4200/okretaljka164.jpg)
Srce kod skretanja šina (ovaj središnji dio između)
(http://img42.imageshack.us/img42/8461/okretaljka163.jpg)
Pogled ka istoku
(http://img22.imageshack.us/img22/5534/okretaljka165.jpg)
Pa zapadu
(http://img819.imageshack.us/img819/7025/okretaljka166.jpg)
Jugozapad
(http://img191.imageshack.us/img191/4637/okretaljka167.jpg)
Sjeverozapad
(http://img593.imageshack.us/img593/9889/okretaljka168.jpg)
-
Pa još malo, da imam uspomene
(http://img547.imageshack.us/img547/6430/okretaljka169.jpg)
(http://img841.imageshack.us/img841/659/okretaljka172.jpg)
Skretnica, kad je bijela strana gore ide se ravno, kad je crvena gore skreće se ...
(http://img11.imageshack.us/img11/4825/okretaljka171.jpg)
(http://img580.imageshack.us/img580/1342/okretaljka173.jpg)
Ne vidim na slikama one dijelove koje je Jean spominjao, valjda su ih unovčili ...
Još pogleda
(http://img211.imageshack.us/img211/5516/okretaljka174.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/4532/okretaljka175.jpg)
(http://img11.imageshack.us/img11/1448/okretaljka176.jpg)
(http://img11.imageshack.us/img11/1448/okretaljka176.jpg)
(http://img27.imageshack.us/img27/1229/okretaljka178.jpg)
-
Rezervoar dizela za zgradu pored ...
(http://img545.imageshack.us/img545/3773/okretaljka179.jpg)
Jedan od posljednjih pogleda na okretaljku, ne još zadnji
(http://img15.imageshack.us/img15/586/okretaljka180.jpg)
Zgrada u kojoj je komandujući momak ... njemu smo se prvo javili pri dolasku
(http://img838.imageshack.us/img838/103/okretaljka181.jpg)
Krenusmo prema izlasku ... ispred nas umirovljene žutke, lijevo skladište otpada
(http://img824.imageshack.us/img824/6417/okretaljka182.jpg)
Hala za popravak i testiranje baliza
(http://img844.imageshack.us/img844/7955/okretaljka183.jpg)
Još malo pogleda na posljednje počivalište žutki
(http://img545.imageshack.us/img545/9338/okretaljka185.jpg)
Nađe se tu i šahti za našu temu o šahtama
(http://img838.imageshack.us/img838/6825/okretaljka186.jpg)
-
I dok je mene zaintrigiralo skladište otpada ... ostatak ekipe se zaputio prema jugu i ogradi prema moru ... pustio sam ih i otišao poslikati otpad, ne mogu nikamo pobjeći:
(http://img707.imageshack.us/img707/682/okretaljka187.jpg)
Strugotina i ekipa u odlasku ka moru:
(http://img51.imageshack.us/img51/2107/okretaljka188.jpg)
LIV i komadno Fe
(http://img844.imageshack.us/img844/5364/okretaljka189.jpg)
Smeće
(http://img824.imageshack.us/img824/3929/okretaljka192.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/2421/okretaljka193.jpg)
(http://img24.imageshack.us/img24/5762/okretaljka194.jpg)
Pogledajmo malo što se baca, osovine vagona ... godina 1965? I vrijeme im je!
(http://img802.imageshack.us/img802/6672/okretaljka195.jpg)
E sad zadnji pogled na okretaljku:
(http://img547.imageshack.us/img547/7945/okretaljka196.jpg)
-
Pogled na istok, i taj zadnji
(http://img441.imageshack.us/img441/2107/okretaljka197.jpg)
Pogled na sjever i put kojim se stiže u ovo područje iz ulice M. Barača (bivše Industrijske)
(http://img580.imageshack.us/img580/1637/okretaljka198.jpg)
Jedan pogled na dio strukture zgrada prema obali ... :facepalm
(http://img20.imageshack.us/img20/2512/okretaljka199.jpg)
Ekipa na jugu otkrila neku betonsku strukturu, prva pomisao iz WW2, no preslaba betonska ploča koja samo što nije pala malo me razuvjerila, bit će neko novije skladište koje nije baš izvedeno po pravilima struke
(http://img560.imageshack.us/img560/4633/okretaljka200.jpg)
-
Odlična reportaža i slike :cool2
Tu sam zadnju put bio prije 30-tak godina sa pokojnim barbom koji je radio u ložioni.
-
Imam još pedesetak fotki i onda je kraj od mene! Možda i večeras to spičim! :pivo :pivo
-
Nastavljam ...
Stara vrata, zgrada Torpeda na zapadu
(http://img9.imageshack.us/img9/1459/okretaljka201.jpg)
Famozno skladište
(http://img809.imageshack.us/img809/9364/okretaljka202.jpg)
(http://img839.imageshack.us/img839/8774/okretaljka203.jpg)
Još jedan pogled ka Rijeci prema istoku s lokacije skladišta
(http://img834.imageshack.us/img834/9748/okretaljka204.jpg)
Još malo ruiniranosti
(http://img12.imageshack.us/img12/1631/okretaljka205.jpg)
Sad više ni ne znam gdje je ovo, na koju stranu svijeta
(http://img268.imageshack.us/img268/5656/okretaljka206.jpg)
I kad smo se već pomalo opraštali od ovog mjesta gdje je zaista malo ljudi izvan kruga željezničara prošetalo, otvorila su se vrata hangara, radione za popravak ... balize ili štogodvećbilo ... i mi hop unutra! :bravo5
(http://img38.imageshack.us/img38/7344/okretaljka207.jpg)
A unutra prostoraaaa ... dva kolosjeka na uzdignutim tračnicama, puno starih mašina i dijelova ...
(http://img560.imageshack.us/img560/1600/okretaljka208.jpg)
(http://img801.imageshack.us/img801/9789/okretaljka210.jpg)
Jedan od starih strojeva je i ovaj hidraulički čekić ... kasnije još slika od njega
(http://img254.imageshack.us/img254/1226/okretaljka209.jpg)
-
Približavamo se vagonu ...
(http://img268.imageshack.us/img268/995/okretaljka211.jpg)
Pogled odozdo ...
(http://img703.imageshack.us/img703/1672/okretaljka212.jpg)
Dizelka
(http://img541.imageshack.us/img541/5432/okretaljka213.jpg)
Natpis - Pomoćni vlak II ranga
(http://img692.imageshack.us/img692/4181/okretaljka214.jpg)
Pa snjegočistač, bogme je ove zime imao puno posla, kasnije ćemo vidjeti i drugog
(http://img534.imageshack.us/img534/7571/okretaljka215.jpg)
(http://img198.imageshack.us/img198/3456/okretaljka217.jpg)
(http://img197.imageshack.us/img197/6606/okretaljka218.jpg)
-
(http://img812.imageshack.us/img812/5864/okretaljka219.jpg)
Pravi raritet, dizelka - manevarka (Jean ???) koja je ovdje stigla iz pogona INE na Mlaci, desetak puta lakša od običnih manetarki - ima samo 7 tona ... Primjerak za muzej ...
(http://img841.imageshack.us/img841/1941/okretaljka220.jpg)
(http://img10.imageshack.us/img10/6821/okretaljka216.jpg)
(http://img842.imageshack.us/img842/7022/okretaljka221.jpg)
Pogled u njenu upravljačku kabinu
(http://img443.imageshack.us/img443/5729/okretaljka222.jpg)
Nakon nje, nastavljamo dalje - pomoćni vlak Rijeka
(http://img809.imageshack.us/img809/294/okretaljka223.jpg)
Ova vozila su za održavanje naponskog dijela pruge, ljudi stoje gore i popravljaju što treba
(http://img109.imageshack.us/img109/4048/okretaljka224.jpg)
(http://img594.imageshack.us/img594/1027/okretaljka225.jpg)
-
Još vagona ...
(http://img15.imageshack.us/img15/6091/okretaljka227.jpg)
(http://img692.imageshack.us/img692/3171/okretaljka228.jpg)
(http://img196.imageshack.us/img196/4606/okretaljka229.jpg)
(http://img9.imageshack.us/img9/5751/okretaljka230.jpg)
(http://img541.imageshack.us/img541/3158/okretaljka232.jpg)
Stari uređaj
(http://img153.imageshack.us/img153/4497/okretaljka231.jpg)
Stari ključevi, tko zna da li su operativni
(http://img571.imageshack.us/img571/390/okretaljka233.jpg)
Dio lokomotive pretpostavljam ...
(http://img708.imageshack.us/img708/3319/okretaljka234.jpg)
-
Radi se na podvozju
(http://img541.imageshack.us/img541/9393/okretaljka235.jpg)
(http://img845.imageshack.us/img845/8733/okretaljka236.jpg)
S lijeve strane hrpa nekih dijelova, koji se u zadnjih 7 godina nisu micali (ovi masivni nakon bačvi), nitko ne zna što su, ni naš vodič, a bogami ni radnici koji tu rade. Zanimljivo!
(http://img17.imageshack.us/img17/7293/okretaljka237.jpg)
I isti nepoznati dijelovi s druge strane
(http://img27.imageshack.us/img27/6800/okretaljka240.jpg)
Stepenice za silazak u prostor za popravak
(http://img189.imageshack.us/img189/4785/okretaljka238.jpg)
Pogled na već poslikani kolosjek
(http://img694.imageshack.us/img694/9034/okretaljka239.jpg)
Na radnom stolu - ajmo reć, kreativan nered :lol1
(http://img708.imageshack.us/img708/7300/okretaljka241.jpg)
Bušilica stupna
(http://img541.imageshack.us/img541/9527/okretaljka242.jpg)
(http://img209.imageshack.us/img209/5669/okretaljka243.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/5201/okretaljka244.jpg)
-
(http://img6.imageshack.us/img6/3525/okretaljka245.jpg)
E sad ide enigma kojoj se i željezničari smiju - prije smo vidjeli snjegočistač, a sad imamo - snježno grtalo! O pravopisu, kome li si dopao u šake! :facepalm Napominjem da se radi o istom stroju!
(http://img35.imageshack.us/img35/6779/okretaljka246.jpg)
(http://img94.imageshack.us/img94/7284/okretaljka247.jpg)
Zoran prikaz kako se radi s težim dijelovima - diže ih se ovakvom dizalicom do mjesta ugradnje
(http://img89.imageshack.us/img89/2797/okretaljka248.jpg)
Ormari s priborom i alatkama
(http://img801.imageshack.us/img801/7222/okretaljka249.jpg)
Opet zračni čekić s početka obilaska hale, proizvod Prvomajske iz 1946. godine! Respect!
(http://img109.imageshack.us/img109/4333/okretaljka250.jpg)
(http://img15.imageshack.us/img15/1881/okretaljka251.jpg)
(http://img692.imageshack.us/img692/9329/okretaljka252.jpg)
Jedno upozorenje s zida
(http://img441.imageshack.us/img441/852/okretaljka255.jpg)
I zadnji pogled na halu, pri napuštanju ... Obilazak je gotov!
(http://img18.imageshack.us/img18/4161/okretaljka253.jpg)
(http://img716.imageshack.us/img716/4839/okretaljka254.jpg)
-
S ovim postom zaključujem svoju fotoreportažu sa obilaska okretaljke ... sad ako imaju Ilirija i Riječanka kakvu nadopunu s mjesta koje ja nisam poslikao, neka stave! Uffff .... Bilo je naporno. :pivo
-
S ovim postom zaključujem svoju fotoreportažu sa obilaska okretaljke ... sad ako imaju Ilirija i Riječanka kakvu nadopunu s mjesta koje ja nisam poslikao, neka stave! Uffff .... Bilo je naporno. :pivo
:bravo3 :bravo4 :bravo2 :bravo
BTW na jednoj fotografiji si zaboravio zamutit nečije lice. :greensmile
-
Eto nazalost Kobler nije skinuo plocicu sa 005. Sjedi kraj mene sad i zuri u prazno.
Onda mi ostaje samo da se nadam kako ih je skinuo onaj netko kome smo uputili dopis još pred par mjeseci da ih skine i spremi na sigurno/preda nama na čuvanje dok se ne riješi budućnost žutki.
Jean, hvala na ispravcima i dopunama ... znam da te ovo iznimno zanima, pa bih te molio za nas laike da popišeš sve žutke koje su trenutno prisutne na okretaljki i području oko nje po njihovim brojevima, da imamo to za povijest... I da se zna da li je koja u međuvremenu otišla - jednom kad netko opet posjeti ovo mjesto!
...
Koblera sam upoznao sa ovom temom, pokazao mu par slika, nadam se da će imati vremena sam i pogledati fotografije ... Nastavljam sa još ponešto slika ...
Čekaj, nije Kobler bio sa vama u ložioni? Ja sam bio siguran da ste s njim išli jer mi je dan prije rekao kako će obići okretnicu da se osobno uvjeri u stanje žutki (pošto smo dobili informaciju da je počela kasacija).
Dakle na okretnici bi trebale biti slijedeće lokomotive serije 1061:
- 001 - ispred radionice (neaktivna od ranije)
- 002 - lijevo od ulaza na prvom kolosijeku iza 108 (neaktivna od ranije)
- 004 - lijevo od ulaza na drugom kolosijeku (neaktivna od ranije)
- 005 - na kolosijeku uz EMV radionicu (jedna od dvije sa modificiranom upravljačnicom koje su dočekale 16.12.)
- 006 - lijevo od ulaza na drugom kolosijeku pokraj preostalog modula litorine (neaktivna od ranije)
- 011 - na kolosijeku uz EMV radionicu (posljednja koja je vozila 16.12.)
- 012 - na kolosijeku uz EMV radionicu (aktivna do 16.12.)
- 015 - u jednom od boksova radionice (teško oštećena u sudaru 01.12.2011.)
- 016 - na kolosijeku uz EMV radionicu (jedna od dvije sa modificiranom upravljačnicom koje su dočekale 16.12.)
- 017 - u jednom od boksova radionice (neaktivna od ranije)
- 018 - lijevo od ulaza na prvom kolosijeku (neaktivna od ranije)
- 020 - lijevo od ulaza (neaktivna od ranije)
- 022 - lijevo od ulaza (neaktivna od ranije)
- 023 - lijevo od ulaza (neaktivna od ranije)
- 101 - ispred radionice (aktivna do 16.12.)
- 102 - na kolosijeku uz EMV radionicu (aktivna do 16.12.)
- 103 - u jednom od boksova radionice (neaktivna od srpnja 2012., ali po svemu sudeći popravljena nakon što je 3kV ukinut)
- 104 - ispred radionice (aktivna do 16.12.)
- 106 - na kolosijeku uz EMV radionicu (aktivna do 16.12.)
- 108 - lijevo od ulaza na prvom kolosijeku (neaktivna od ranije)
- 109 - vjerojatno povučena u jedan od boksova radionice, posljednji put kad je bivši počasni član Štaciona poslao slike od tamo, stajala je ispred drugog ili trećeg boksa zdesna (aktivna do 16.12.)
-
Pravi raritet, dizelka - manevarka (Jean ???) koja je ovdje stigla iz pogona INE na Mlaci, desetak puta lakša od običnih manetarki - ima samo 7 tona ... Primjerak za muzej ...
Ovo je manevarka koja je još na životu samo i isključivo zahvaljujući Kobleru. Nanjušio ju je kada je se INA htjela riješiti - otegliti ju u obližnji Metis i uspio nagovoriti odgovorne da ju ipak ne unište. Pune 3 godine je stajala na otvorenom kolosijeku u sklopu rafinerije, prije nego je u prosincu 2010. otegljena na ovo mjesto. Inače, riječ je o manevarki koja je do 1991. godine bila dio inventara kasarne u Šapjanama.
Kobler joj je dao i ime - Etelka!
-
Zoxy... kapa dolje za reportažu o okretaljki i žutkama...... :bravo4 :bravo4 :bravo4 :bravo :bravo :bravo
-
super report :bravo2 :bravo3
-
Krasna reportaža.
Hvala zokxy , Riječanka i ilirija. :bravo2
A ja bih dodao jednu opaskicu kako ovakav ogroman povijesni kapital treba spasiti jer se vidi da je sve na toj lokaciji prepušteno slučaju i sporadičnim naporima pojedinaca. A to ne može završiti kako treba.
-
Nekoliko fotki snjegočistača i grtalce :)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Snjegocistac0_zps5c5f27d6.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Snjegocistac0_zps5c5f27d6.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Snjegocistac1_zps86e004ee.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Snjegocistac1_zps86e004ee.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Grtalca41_zps0a690cc6.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Grtalca41_zps0a690cc6.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Grtalca3_zpsd3de8e2f.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Grtalca3_zpsd3de8e2f.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Grtalca2_zps6c547632.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Grtalca2_zps6c547632.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Grtalca0_zpsf04a7aa1.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Grtalca0_zpsf04a7aa1.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Grtalca1_zps14f73338.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Grtalca1_zps14f73338.jpg.html)
-
kako je krenulo mogli bi opet na zadatak,niš od ljeta :rollin2
-
kako je krenulo mogli bi opet na zadatak,niš od ljeta :rollin2
NNNI (ništa nas nesmije iznenaditi)
Još malo žutki
001
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/001_zps877cc19a.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/001_zps877cc19a.jpg.html)
101
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/101_zpsa9176ac0.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/101_zpsa9176ac0.jpg.html)
101 -104
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/101-104_zps4b6ba7b3.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/101-104_zps4b6ba7b3.jpg.html)
108
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/108-51_zps2897de10.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/108-51_zps2897de10.jpg.html)
011
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/0111_3_zps1f3db8b3.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/0111_3_zps1f3db8b3.jpg.html)
012
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/012_zps81bdaf2d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/012_zps81bdaf2d.jpg.html)
-
A vidi ovoooo
(http://img12.imageshack.us/img12/3874/okretaljka161.jpg)
Što? Gdje? Koje? - Pa ovoooo
E ovooo je ustvari bilo ovo:
(http://img706.imageshack.us/img706/4319/remiza15.jpg) (http://img706.imageshack.us/i/remiza15.jpg/)
Meni nečitljivo.
Dalje slijede moje slike njihovog kreativnog nereda
(http://img703.imageshack.us/img703/1526/radiona1.jpg) (http://img703.imageshack.us/i/radiona1.jpg/)
(http://img705.imageshack.us/img705/3637/radiona2.jpg) (http://img705.imageshack.us/i/radiona2.jpg/)
(http://img59.imageshack.us/img59/4418/radiona3.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/radiona3.jpg/)
(http://img4.imageshack.us/img4/9481/radiona4.jpg) (http://img4.imageshack.us/i/radiona4.jpg/)
Kako je i Zokxy naveo, nakon okretaljke a prije ulaska u hangar, opet smo "izišli na more", i meni je tu bilo najljepše. Znam da nije tako ali meni su ti vagoni svi isti :connie
(http://img27.imageshack.us/img27/8996/radiona5.jpg) (http://img27.imageshack.us/i/radiona5.jpg/)
(http://img825.imageshack.us/img825/6997/riejka.jpg) (http://img825.imageshack.us/i/riejka.jpg/)
-
U hangaru.. Prostrano, nema šta..
(http://img713.imageshack.us/img713/1419/uhangaru1.jpg) (http://img713.imageshack.us/i/uhangaru1.jpg/)
(http://img543.imageshack.us/img543/6646/uhangaru2.jpg) (http://img543.imageshack.us/i/uhangaru2.jpg/)
(http://img541.imageshack.us/img541/8070/uhangaru4.jpg) (http://img541.imageshack.us/i/uhangaru4.jpg/)
(http://img845.imageshack.us/img845/5961/uhangaru5.jpg) (http://img845.imageshack.us/i/uhangaru5.jpg/)
(http://img441.imageshack.us/img441/6069/uhangaru6.jpg) (http://img441.imageshack.us/i/uhangaru6.jpg/)
(http://img854.imageshack.us/img854/4408/uhangaru7.jpg) (http://img854.imageshack.us/i/uhangaru7.jpg/)
-
I još nekoliko fotki :fotka
(http://img836.imageshack.us/img836/2058/remiza1.jpg) (http://img836.imageshack.us/i/remiza1.jpg/)
(http://img543.imageshack.us/img543/5259/remiza3.jpg) (http://img543.imageshack.us/i/remiza3.jpg/)
(http://img43.imageshack.us/img43/8977/remiza4.jpg) (http://img43.imageshack.us/i/remiza4.jpg/)
(http://img507.imageshack.us/img507/3200/remiza6.jpg) (http://img507.imageshack.us/i/remiza6.jpg/)
(http://img198.imageshack.us/img198/4161/remiza8.jpg) (http://img198.imageshack.us/i/remiza8.jpg/)
(http://img441.imageshack.us/img441/9510/remiza11.jpg) (http://img441.imageshack.us/i/remiza11.jpg/)
I to bi bilo to, do neke sljedeće akcije pa-pa :wavey
(http://img811.imageshack.us/img811/8655/remiza2.jpg) (http://img811.imageshack.us/i/remiza2.jpg/)
-
:bravo :999
-
Još malo svega
Radione
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Radiona1_zps2eb88931.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Radiona1_zps2eb88931.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Radiona3_zps614bedaa.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Radiona3_zps614bedaa.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Lokomotive_zpsa3bd306c.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Lokomotive_zpsa3bd306c.jpg.html)
Hala iz koje smo vidjeli hrpu fotki.
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Halazapopravke_zps26369077.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Halazapopravke_zps26369077.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Crvene_zps5d40d2f8.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Crvene_zps5d40d2f8.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Radionazapopravke_zps2adfadf0.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Radionazapopravke_zps2adfadf0.jpg.html)
-
Par vagona
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/9250120-3vagon_zps97a613b2.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/9250120-3vagon_zps97a613b2.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/HZvagon_zps98b7bfc3.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/HZvagon_zps98b7bfc3.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/vagoni_zps7f50ab4d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/vagoni_zps7f50ab4d.jpg.html)
Dizelica
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/102_zps463c8b54.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/102_zps463c8b54.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/309_zps2e5f881d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/309_zps2e5f881d.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/309Gredelj_zps7f056dda.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/309Gredelj_zps7f056dda.jpg.html)
-
Manevarke
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Dizel051izutka0021_zpsa4672a88.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Dizel051izutka0021_zpsa4672a88.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/19890_zpsc8ea4f91.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/19890_zpsc8ea4f91.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/manevarke19891_zps3184a255.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/manevarke19891_zps3184a255.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/manevarke19892_zpsf3769a91.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/manevarke19892_zpsf3769a91.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/manevarke19894_zps22eb1d3d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/manevarke19894_zps22eb1d3d.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/manevarke19893_zps4ff4a32c.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/manevarke19893_zps4ff4a32c.jpg.html)
-
Sa one išarane žutke
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/006AnsaldoSanGiorgo-Genova1_zps05dbf240.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/006AnsaldoSanGiorgo-Genova1_zps05dbf240.jpg.html)
Tokarski iz 1954.
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Tokarskiiz1954_zps99025d2f.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Tokarskiiz1954_zps99025d2f.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Tokarskiiz19541_zpsd1c2c773.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Tokarskiiz19541_zpsd1c2c773.jpg.html)
Iz drugog kuta. Možda pomogne u čitanju
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/DSCN8375_zps94f4942d.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/DSCN8375_zps94f4942d.jpg.html)
-
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/DSCN8388_zps334c47ff.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/DSCN8388_zps334c47ff.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/prijavnica_zpsb24a0412.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/prijavnica_zpsb24a0412.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/DSCN8440_zpsf9838b4f.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/DSCN8440_zpsf9838b4f.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/DSCN8463_zps9d0acfde.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/DSCN8463_zps9d0acfde.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/DSCN8468_zps468e85fd.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/DSCN8468_zps468e85fd.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Nova%20RI/Trava_zpsbe9ffef5.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Nova%20RI/Trava_zpsbe9ffef5.jpg.html)
-
I zadnji set sličica iz kruga okretaljke
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Rusevine0_zpsf84ec994.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Rusevine0_zpsf84ec994.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Rusevine1_zps44d0c820.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Rusevine1_zps44d0c820.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/Rusevine2_zps0f1634c2.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/Rusevine2_zps0f1634c2.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/DSCN8407_zpsb9b46461.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/DSCN8407_zpsb9b46461.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/Emil_Emili/DSCN8404_zps6b181a95.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/Emil_Emili/media/DSCN8404_zps6b181a95.jpg.html)
ende
-
Nakon ovih fotki - definitivno - JAVAŠLUK I LOPOVLUK. Sve rukovodioce od poslovođe do gen. direktora u rešt. Pa ovako se odnositi sa općom (našom) imovinom koju kroz razne poreze skupo plaćamo. Znam da nisu mogli kupiti nove strojeve, ali ovi postojeći su moglo biti u savršenoj kondiciji, a da ne spominjem šistoću i urednost. STRAŠNO. Zato i ne puštaju nikog tamo. Da se nevidi sramota. Pokositi travi, složiti razbacane dijelove, očistiti strojeve ... za to netraba novac...samo volje i odgovornost. Ali kad se radi o kašnjenju plaća ili smanjenju nekih prava ... tada su svi glasni, a upravo to koriste razni "žmukleri" kojima je ovakvo stanje u interesu. Revoltiran sam, jer vidim kako propada vrijedna zajednička imovina s velikom povjesnim značajem, a razlozi su banalni... :facepalm :facepalm :facepalm
-
Duskom slažem se s tobom. Iz svega se vidi stanje u HŽ- u. Sve propada. :skartoc
-
i jedna lijepa zračna slika iz 2.000 god, toga područja...sa dva izuzetna objekta iz riječke industrijske baštine.. :301 :301 :301
(http://imageshack.us/a/img593/1649/rijeka2000komplekstorpe.jpg)
-
Sad sam tek skužio - ovo na posljednjoj Ilirijinoj fotki bi trebale biti klupe iz litorine. Očito je prilikom modernizacije naručena veća količina, koja je trebala poslužiti kao rezervni dio - ako se koja klupa u aktivnim litorinama potrga ili zaprlja toliko da se ne može brzo očistiti.
Sada kad više nema litorina u eksploataciji na HŽ, ovim klupama bi se dao urediti onaj jedan upravljački modul koji je ostao u krugu ložione i pod zaštitom je Ministarstva kulture RH (litorine su se sastojale od po 4 modula, od kojih su dva središnja bili pogonski, a dva krajnja su zapravo bile prikolice, ali su se na njima nalazile upravljačnice sa svim upravljačkim, komunikacijskim, sigurnosnim i inim uređajima).
-
Krasna reportaža! Svaka čast na uloženom trudu i vremenu! Kakva šteta da to sve propada a ima toliko potencijala da se npr. pretvori u muzej i sačuva od zaborava... Bilo kako bilo, eto, vi ste napravili prvi korak ka očuvanju od zaborava! Hvala! :wavey
-
(http://imageshack.com/a/img62/1615/3i83.jpg)
Nacrt okretaljke iz DARa ...
-
Ložiona (vidi se da litorinska radiona još nije sagrađena)
(http://i212.photobucket.com/albums/cc259/thomcro/fotografije%20003/DSC_7655_zpsycurounp.jpg) (http://s212.photobucket.com/user/thomcro/media/fotografije%20003/DSC_7655_zpsycurounp.jpg.html)
da bi se razumjelo neke detalje stavil sam markere:
(http://i212.photobucket.com/albums/cc259/thomcro/fotografije%20003/DSC_7655b_zps3b5higa7.jpg) (http://s212.photobucket.com/user/thomcro/media/fotografije%20003/DSC_7655b_zps3b5higa7.jpg.html)
1. vjerovatno vodosprema (srušeno)
2. dizalica za namirivanje parnjača (srušeno ali postoje neki ostaci)
3. kancelarije (i danas postoji zgrada)
4. vagonska radiona (vidi se da nema vrata i vjerovatno je tek sagrađena)
5. servisni kolosjeci su prazni
6. ta zgrada je isto srušena i neznam koja joj je bila funkcija
*****
Nismo mogli dokučit kad je fotografija snimljena
-
Danas sam malo prošvrljao "grobljem " žutki pa kratki report.
Ispred ložione su 001 i 109
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/20160424_122418_zpsoghmxzox.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/20160424_122418_zpsoghmxzox.jpg.html)
104 i 101 su prebačene na lijevi kolosjek gledajući prema ložioni (zapadu)
Desni kolosijek stanje nepromijenjeno 006, dva vagona pa 022 i 002 i dvije maneverke
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/20160424_121551_zpswhve4gdk.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/20160424_121551_zpswhve4gdk.jpg.html)
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/022%20srednji%20C_zpsljep6tbt.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/022%20srednji%20C_zpsljep6tbt.jpg.html)
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/002%20srednj%20C_zpsimhdn2pk.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/002%20srednj%20C_zpsimhdn2pk.jpg.html)
-
U krajnjem desnom kolosijeku
Litorina, 018,004,023,020,108
Litorina
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/litorina%20C_zpsqzknvghp.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/litorina%20C_zpsqzknvghp.jpg.html)
020 zarasla u draču
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/020%20desni%20C_zpswlr6eev6.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/020%20desni%20C_zpswlr6eev6.jpg.html)
Gadno je izraslo između krajnjih desnih kolosijeka
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/desni%20srednji%20draa%20C_zpsr0miongb.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/desni%20srednji%20draa%20C_zpsr0miongb.jpg.html)
108 i dalje sama malo ispred
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/108%20C_zpsxbcotlf0.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/108%20C_zpsxbcotlf0.jpg.html)
-
U lijevom kolosijeku sedam lokomotiva predvodi 011 (nema više vagona ispred)
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/011%20C_zpsasuwyyr6.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/011%20C_zpsasuwyyr6.jpg.html)
Nakon nje nizaju se 104,101,103,106,102 i valjda 012 (zadnju zaboravio slikat :skartoc)
(http://i66.photobucket.com/albums/h250/vnprc2755/Lijevi%20kolosijek%20C_zpscc7tnuft.jpg) (http://s66.photobucket.com/user/vnprc2755/media/Lijevi%20kolosijek%20C_zpscc7tnuft.jpg.html)
Znači 005 ,015, 016, 017 nema!
Željezničari ??
Ako sam dobro nabrojao sedamnaest žutki:
kod okretaljke 001,109
krajnji desni 108,020,018,023,004
desni 006,022,002
lijevi 011,104,101,103,106,102,012 (?)
-
Znači 005 ,015, 016, 017 nema!
Zatvorene su u ložioni.
-
Da li su to sve koje su prometovale ili je neka rashodovana ranije?
-
Da li su to sve koje su prometovale ili je neka rashodovana ranije?
Neke sa tvojih fotki su povučene davno prije promjene napona struje,a ove koje su još u prilično dobrom (vizualnom) stanju su vozile do kraja.
Ne sjećam se točno koje su prve povučene,vjerojatno piše na željezničarskim forumima,ali tko će to sve naći!?
Možda bi Lleon i Jean bolje znali,mlađi su od mene pa računam da ih i pamet bolje služi. :m055
-
Možda bi Lleon i Jean bolje znali,mlađi su od mene pa računam da ih i pamet bolje služi. :m055
Pomalo sam senilan. Ne mogu vam pomoć. :greensmile
-
Kad lokomotiva ide u rashod, gdje završi? U Metisu?
-
Najčešće u CIOS-u u Podsusedu. Za javnost - CIOS je najpovoljniji ponuđač na javnom natječaju, a u stvarnosti je vrlo izgledno da Pripuz ima debelu vezu u HŽ.
-
Koliko godina stoje ovako dok ih se ne izreže?
Pripuz više ne kotira dobro, izgubio je HV vozila za rashod
-
Koliko godina stoje ovako dok ih se ne izreže?
Iskreno,neznamo!
Do sada nije ni jedna otišla u Metis,a neke od njih su fanj dugo u parku.
-
(https://c6.staticflickr.com/9/8608/27711410733_af604a7595_o.jpg)
-
Od mušičine posjete nije bilo nekih promjena, stanje 22.06.2017
(http://i.imgur.com/QW3kR7y.png)
-
(http://i.imgur.com/LZJMuxq.jpg) (http://imgur.com/LZJMuxq)
(http://i.imgur.com/IKzkeux.jpg) (http://imgur.com/IKzkeux)
(http://i.imgur.com/FWIcJ9x.jpg) (http://imgur.com/FWIcJ9x)
(http://i.imgur.com/uWm8Plo.jpg) (http://imgur.com/uWm8Plo)
-
@Elvis svaka čast jako lijepo! :palacgore
-
Bilo bi još bolje da mi se mobitel nije pregrijao (i ugasio), sunce pržilo pa i kada je mobitel radio skoro ništa nisam vidio te da par galebova nije smatralo da im ugrožavam njihova "vjekovna ognjišta" ... :kap
-
Vrlo loše vijesti stižu iz prostora okretaljke. Žutke idu na rezanje i već ih Metisovi radnici režu.
Žutke koje su na popisu za odstrel: 1061 001, 002, 004, 006, 011, 017, 018, 020, 022, 023, 101, 102, 103, 104 i 108*.
Slike sa lica mjesta:
-
Dalje...
-
Dalje...
-
Dalje...
-
Dalje...
Sve sa lica mjesta.
-
Nebo, more, zemlja .... svemu dođe kraj. I ovaj moj drek je star već 46-tu godinu. Ne znam do kad će još
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Nastavak s fejs of d plejs ...
-
Okretaljka, Rijeka
(https://i.imgur.com/V8f848J.jpg)
(https://i.imgur.com/hTBEVHw.jpg)
(https://i.imgur.com/Mlcvu3l.jpg)
-
Imam pitanje, molim znalce da mi pojasne :rose
Ako je lokomotiva izašla iz otvorene radione, nazovimo ju br.2, koja ima tračnice drito na okretaljku, zašto je ona na okretaljci zaokrenuta? :pojmanemam
-
To ni meni nije jasno. :help2 :pojmanemam
Jedino ako nije izašla iz te otvorene nego neke koja se ne vidi iz ovog kuta.
Ili su malo vrtili da se "ne ukoči" :pojmanemam
-
Imam pitanje, molim znalce da mi pojasne :rose
Ako je lokomotiva izašla iz otvorene radione, nazovimo ju br.2, koja ima tračnice drito na okretaljku, zašto je ona na okretaljci zaokrenuta? :pojmanemam
Sad ja ništa ne kužim :help2. Okretaljka se okreće valjda. Možda ide u drugu radionu !?
-
Definitivno je izlazila iz radione, koja god da je bila, jer sam je nekoliko minuta nakon toga vidio kako izlazi iz "kompleksa" okretaljke.
E sada, je li bila u radioni koja se lijepo vidi ili nekoj drugoj - nemam pojma.
Jedino što nema nekog smisla da se "zavrti" na okretaljki ako je iz te radione.
Na jednom drugom forumu je netko napisao za ovo:
"Moguće radi ravnomjernog trošenja osovina (ne znam neki drugi pametan razlog)? Koliko vidim to se nekakav Vectron okreće. :D"
(https://i.imgur.com/dPEg8DU.jpg)
-
Druge radione su napuštene, a i vidite po travi na tračnicama da se koristi samo br.2 i br.3 radiona. Možda ju je samo trebao okrenut na "tu" stranu. Jesu li lokomotive iste i sprijeda i odzada?! :help2 :facepalm :smile
-
Dala si mi materijala za razmišljanje :89 .. pa sam umjesto razmišljanja pogledao fotografije :computer2 .. i ispada da su upotrijebili okretaljku doslovno da bi okrenuli lokomotivu - uopće nije bila u radioni. :lol2
(https://i.imgur.com/ejalWO7.jpg)
(https://i.imgur.com/0cM4iAt.jpg)
(https://i.imgur.com/LcxcvCV.jpg)
(https://i.imgur.com/hTBEVHw.jpg)
-
Bio blizu pa usput...
06.02.2025.
(https://i.imgur.com/BcQhZt5.jpeg)
(https://i.imgur.com/1h39h5g.jpeg)