Autor Tema: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva  (Posjeta: 300211 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline WaterBlue

  • Newbie
  • *
  • Datum registracije: Srp 2013
  • Postova: 8
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #45 u: 21.07.2013., 11:52:29 »
Do sada još nigdje na netu nisam naišao na fotografiju Andrije Grgurića Dimnjačara - poznatog iz para s Riđanom iz serije Kapelski kresovi - oba su povijesni likovi, Dimnjačar je pred kraj rata u vožnji motorom imao nesreću - naletio na razapetu žicu preko ceste i ostao bez glave, ne znam gdje mu je grob, no jednu sam fotografiju na kojoj ga se vidi ipak iskopao    :bravo5

Zokxy, skidam kapu, zaista si  :bravo Ujedno, ja sam pronašao na netu jednu fotku, koju je Boris Dvornik držau u ruci, pa sam pomislio da je to Dimnjačar, tj stvarni lik kojega Dvornik glumi, ti procjeni jeli to tooo...



Lijep pozdrav
« Zadnja izmjena: 21.07.2013., 11:58:26 od WaterBlue »

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #46 u: 24.07.2013., 22:27:26 »
Waterblue, izgleda da jeste ...   :palacgore


Danas tri fotke pripadnika II planinskog pješadijskog puka stacioniranog u vojarni Trsat, sada studentskom Kampusu. Fotografije su iz tridesetih godina prošlog stoljeća.


http://www.croinfo.net/stare-fotografije/8694-fotografije-starojugoslavenskih-vojnika-sa-trsata












Opisi na linku.    :wavey
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline WaterBlue

  • Newbie
  • *
  • Datum registracije: Srp 2013
  • Postova: 8
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #47 u: 25.07.2013., 00:30:20 »
Nice, nice  :bravo

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #48 u: 25.07.2013., 20:03:24 »
Pa malo ratne štete na R.O.M.S.A. naselju:


Komisija za popisivanje ratne štete 20.07.1945. godine obišla je zgrade ROMSA iznad rafinerije nafte na Mlaci, te popisala ratnu štetu od bombardiranja. Ovdje ćete vidjeti skicu zgrada i popis štete iz tog vremena.


http://www.croinfo.net/nepoznata-rijeka/8702-ratna-steta-na-zgradame-romsa-e-u-rijeci-1945-godine



Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #49 u: 28.07.2013., 12:59:27 »
Raspored trupa Vojske Kraljevine Jugoslavije pred početak II svj. rata:







Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #50 u: 28.07.2013., 13:09:15 »
Sa foruma axishistory:





1st Army Group
========================================

7th Army
---------------------------------------------------------------------
1 DRAVA Division (Maribor)
2 TRIGLAV Mnt Detachment (Kranj)
3 TRIGLAV Division – majority (Ljubljana)
3a TRIGLAV Division – part (Celje)
3b TRIGLAV Division – part (Kochevje)
4 RISNJAK Mnt Detachment (Delnice)
5 LIKA Detachment (Lika Region)
+ 6 Border Defense (Fortress) Regiments in sectors I, II, III, IV & V

4th Army
----------------------------------------------------------------------
6 MURA Division (Varazhdin)
6a ORMOZH Detachment (Prekomurje Region)
7 SAVA Division (Koprivnica)
8a SLAVONIA Division – majority (Bjelovar)
8b SLAVONIA Division – part (Slavonska Pozhega)
8c SLAVONIA Division – part (Podravska Slatina)
(Including) 3 Reserve Inf. Regiments, acting as garrison troops

1st Army Group Reserve:
---------------------------------------------------------------------
1st Cavalry Division
9a Majority of division, incl. 6th Cavalry Rgm (Zagreb)
9b 2nd Cavalry Rgm (Virovitica)
9c 8th Cavalry Rgm (Chakovec)
+ one Infantry Regiment (Zagreb) - 127th :roll: (more likely one from Sava Division)
+ one Independent Hv. Arty Battalion (Zagreb)

For additional info: (but use it with reserve) http://www.vojska.net/eng/world-war-2/k ... /1941/#1AG

Little comments:

Both „Triglav“ and „Slavonia“ were war-time, reserve divisions. Their location, dispersed at 3 regions, means that they were still in mobilization process. War location of Triglav Division should be around Celje (3a), since approach to Ljubljana was well defended by border fortress regiments; location of Slavonska Division should be Virovitica-Podravska Slatina region (9b-8c), with 2nd Cavalry Regiment thus pulled into reserve, to join the majority of 1st Cavalry division (itself still in mobilization process). 8th Cav Rgm should be also pulled from the first line, its location (9c) manned by Ormozh Detachment (defending 6a-9c line).

1st Armored battalion (R-35 tanks) was scheduled to join 4th Army.
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #51 u: 28.07.2013., 13:17:55 »
Vježba inženjerije VKJ kod Čukarice 1940


Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #52 u: 28.07.2013., 13:20:44 »
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #53 u: 03.08.2013., 11:26:39 »
Eto, ove fotke nisu iz naših krajeva, ali neka stoje - za ovo nisam znao:




Ovo je piramida sačinjena od šljemova zarobljenih njemačkih vojnika podignuta u New Yorku 1918. g !!






A ovo je sjedište Fašističke stranke Italije u Rimu 1934. godine!!   :facepalm






Hitler 1942. g. gleda u Gustava - ogroman željeznički top koji je toliko dugo razvijan, građen i uz toliko troška da je proizvedeno samo 2 kom - Gustav prvi, a Dora druga!

Gustav i Dora
Pripremajući se za rat, Hitlera je zanimala mogućnost proizvodnje teškog topništva sposobnog da sa sigurne udaljenosti uništi Liniju Maginot.
Gustav Krupp iskoristio je priliku i prezentirao Führeru koncept 800 mm dalekometnog teškog topa, čiji su nacrti već nekoliko godina skupljali prašinu. Ispravno ciljajući na Hitlerovu slabost prema grandioznom, Krupp ga je uspio pridobiti za taj projekt. Uz izričitu Hitlerovu potporu, HWA je s koncernom Krupp sklopila ugovor o izgradnji tri topa. Njihova izgradnja trebala je krenuti početkom 1937. a isporuka trećeg topa trebala je biti do početka 1940.


No, proizvodnja nije tekla onako kako su se u Kruppu nadali. Pri proizvodnji topovske cijevi dugačke gotovo 29 metara pojavili su se ogromni problemi koje nije bilo jednostavno riješiti. Zbog tih problema Krupp je probio sve dogovorene termine isporuke. Njemačka vojska je u međuvremenu pregazila Nizozemsku i Belgiju i krenula u osvajanje Francuske, jednostavno zaobišavši sa sjevera Liniju Maginot. Budući da na zapadnom bojištu više nije bilo ciljeva zbog kojih bi trebalo žuriti, radovi na 800 mm topu bili su ponešto usporeni. Tijekom 1941. završena je tek prva cijev teška 400 tona. Tad se pokazalo da proizvodnja zatvarača i kompliciranog postolja-kolijevke topa nije laka zadaća, pa se protegnula sve do 1942. Kad je napokon prvi primjerak bio završen, u dijelovima je na posebnoj željezničkoj kompoziciji prevezen do topničkog poligona Rügenwald, smještenog na obali Baltičkog mora. Tamo je bio sastavljen i pripremljen za testiranja kojima je nazočio Hitler s najbližim suradnicima. Testiranja su prošla iznimno uspješno. Prvi primjerak topa povijest će zapamtiti po imenu Teški Gustav kojim je kršten u čast utemeljitelja koncerna Krupp. Vrlo brzo pošto je njemačkoj javnosti predstavljeno novo oružje, slijedilo je kompletiranje i drugog istovrsnog topa koji je dobio ime Dora po supruzi glavnog inženjera-konstruktora Ericha Mullera.

Tijekom 1942. ratna zbivanja su poprimila dramatičan tijek. Posebno se to može reći za razdoblje poslije 22. lipnja 1941., odnosno nakon napada Njemačke na SSSR. Za razliku od zapadnog bojišta gdje se za Kruppove gorostase nisu mogli pronaći ciljevi (jer je sve kapituliralo pred njemačkim snagama), na istoku ih je bilo u izobilju.
Teški Gustav rastavljen je na sastavne komponente, ukrcan na posebno konstruirane željezničke vagone i upućen prema poluotoku Krimu, gdje su njemačke snage držale pod opsadom grad Sevastopolj. Top je postavljen na odabranom paljbenom položaju, nekih 16 km sjeveroistočno od grada. Tijekom borbenog djelovanja na Krimu, Gustav je ispalio 48 granata (uključujući i onu najspektakularniju koja je prodrla u sovjetsko podzemno skladište streljiva na dubini od 25 metara) i svakako odigrao važnu ulogu u osvajanju grada.
Odmah nakon pada Sevastopolja njemačko vrhovno zapovjedništvo zapovjedilo je da se Gustav hitno pošalje natrag u Essen radi reparacije topovske cijevi i ponovnog žljebljenja.
Kao zamjena na sevastopoljsko bojište stigla je Dora. Prema dostupnim podacima i danas je još dvojbeno je li Dora sudjelovala u nekoj od tadašnjih kampanja njemačke vojske na Krimu, budući da su postrojbe Crvene Armije uskoro izvele protuudar kojim su prvo odbacile, a zatim i okružile njemačke snage. Nijemci su uspjeli izvući Doru. Od tada pa do kraja II. svjetskog rata nema vjerodostojnih podataka da su ti teški dalekometni topovi uporabljeni u borbi, premda postoje neke tvrdnje da je Gustav ponovno bio uporabljen u bitki za Lenjingrad, odnosno da je Dora bombardirala Varšavu nakon ustanka 1944.

Nakon II. svjetskog rata pojedini dijelovi Dore pronađeni su u okolici Leipziga, dijelova Gustava bilo je po čitavoj Bavarskoj, dok su komponente trećeg - nikad završenog topa pronađene u Kruppovoj tvornici u Essenu. Uvidom u zaplijenjenu njemačku dokumentaciju moglo se tek naknadno zaključiti u kojoj su mjeri to bila ekstremno skupa i neracionalna oružja. Cijena svakog topa premašivala je tadašnjih sedam milijuna Reichsmaraka, bez troškova gradnje specijalnih dvostrukih kolosjeka na paljbenim položajima, bez transportnih troškova prijevoza do bojišnice i bez troškova osoblja potrebnog za rukovanje, opskrbu i održavanje tih kolosa.
Treba spomenuti i da je njemačka vojna industrija predlagala i konstruirala nekoliko inačica potkalibarskog streljiva kojim bi se povećao domet i unaprijedile tehničke karakteristike tih topova.
Prvi od takvih prijedloga predviđao je uporabu potkalibarske granate kalibra 520 mm, teške "samo" 1420 kg, koja bi imala domet od čak 113 km. Drugi se odnosio na uporabu 380 mm potkalibarsko-zalivenih granata dometa 145 km, a treći na uporabu reaktivnih granata koje bi mogle dosegnuti ciljeve i do 190 km. Zanimljivo je da se za te topove koncepcijski razrađivala streljivo čiji su projektili stabilizirani malim krilcima, a nalikovalo je strijeli. Poznati su pod nazivom Peenemünde Pfeilgeschoss. Nijedan od tih konceptualnih prijedloga nikad nije realiziran za Gustavov 800 milimetarski kalibar.
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.498
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #54 u: 03.08.2013., 16:37:52 »
Gustav i Dora
Pripremajući se za rat, Hitlera je zanimala mogućnost proizvodnje teškog topništva sposobnog da sa sigurne udaljenosti uništi Liniju Maginot.
Gustav Krupp iskoristio je priliku i prezentirao Führeru koncept 800 mm dalekometnog teškog topa, čiji su nacrti već nekoliko godina

 :bravo3 :bravo2 :palacgore

Teški Gustav rastavljen je na sastavne komponente, ukrcan na posebno konstruirane željezničke vagone i upućen prema poluotoku Krimu, gdje su njemačke snage držale pod opsadom grad Sevastopolj. Top je postavljen na odabranom paljbenom položaju, nekih 16 km sjeveroistočno od grada. Tijekom borbenog djelovanja na Krimu, Gustav je ispalio 48 granata (uključujući i onu najspektakularniju koja je prodrla u sovjetsko podzemno skladište streljiva na dubini od 25 metara) i svakako odigrao važnu ulogu u osvajanju grada.
Odmah nakon pada Sevastopolja njemačko vrhovno zapovjedništvo zapovjedilo je da se Gustav hitno pošalje natrag u Essen radi reparacije topovske cijevi i ponovnog žljebljenja.
Kao zamjena na sevastopoljsko bojište stigla je Dora. Prema dostupnim podacima i danas je još dvojbeno je li Dora sudjelovala u nekoj od tadašnjih kampanja njemačke vojske na Krimu, budući da su postrojbe Crvene Armije uskoro izvele protuudar kojim su prvo odbacile,

Wikipedia ima malo drukčije podatke, po članku o Sevastopoljskoj bitci, i Dora je je itekako učestvola no ne sa bitnim učinkom, a za  Gustava se ne spominje da je uništio podzemno skladište municije?  :hmm

http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Sevastopol_(1941%E2%80%9342)

Zanimljivo je da se za te topove koncepcijski razrađivala streljivo čiji su projektili stabilizirani malim krilcima, a nalikovalo je strijeli. Poznati su pod nazivom Peenemünde Pfeilgeschoss. Nijedan od tih konceptualnih prijedloga nikad nije realiziran za Gustavov 800 milimetarski kalibar.

Bolje bi im bilo da su radili municiju umjesto da su maštali  :lol1

Three 600 mm Karl-Gerät guns (Thor, Odin, and one other) and one 800 mm gun (Schwerer Gustav), delivering 1.4 and 7 ton shells, respectively, and capable of destroying any fortification.  ... Moreover, only 201 rounds of 600 mm and 48 round of 800 mm ammunition were available. Most of it was used up before the infantry assault

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #55 u: 06.08.2013., 21:39:55 »






Duce u Rijeci 24.06.1939. godine, govor s čuvenog balkona sada Radio Rijeke, legenda kaže da je sam pilotirao hidroavionom kojim je u Rijeku doletio ... masovna histerija je tako varljiva biljka! (sa ReFa, slike by Saša Dmitrović)
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline zokxy

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 26.196
  • Dont drive faster than your guardian angel can fly
    • O svemu i svačemu
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #56 u: 06.08.2013., 21:42:18 »






Prvog dana prodora na istok ulicama Rijeke vodili su Talijani ponosno se šepireći zarobljene jugoslavenske vojnike
Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Offline lappino

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 1.139
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #57 u: 07.08.2013., 00:59:45 »

...

Duce u Rijeci 24.06.1939. godine, govor s čuvenog balkona sada Radio Rijeke, legenda kaže da je sam pilotirao hidroavionom kojim je u Rijeku doletio ... masovna histerija je tako varljiva biljka! (sa ReFa, slike by Saša Dmitrović)

Za Musa nije bilo neuobičajeno da sam pilotira avionima kojima je išao u važne posjete, imao je potrebne papire.

Samo mi se čini da je samo pilotiranje više bilo nalik onome što je radio Frank Abagnale (znate valjda tko je to) u svojim Catch me if you can pohodima...  ;)

A št se masovne histerije tiče, događanja naroda su posvudašnji specijalitet, i ljudi se uopće nisu promijenili od tada.

Offline elvis

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.498
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #58 u: 07.08.2013., 10:52:03 »
Za Musa nije bilo neuobičajeno da sam pilotira avionima kojima je išao u važne posjete, imao je potrebne papire.

BTW ako i vi želite iste papire, trenutna cijena pilotske dozvole je 2.500€+  :greensmile


P.S. to je cijena troškova obuke (dok gorivo još više ne poskupi), da ne bi bilo zabune

Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Fotografije iz ratnih vremena iz naših krajeva
« Odgovori #59 u: 07.08.2013., 11:01:22 »
benito? ča ni vredil? dal mi je postoli, knjigi, lapiši, pisanki, školu, cestu do školi, vodu, letriku, delo!

mesec dan via romi.  :bravo5