Autor Tema: Auto i moto utrke na našem području  (Posjeta: 75832 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline jazbac

  • Full Member
  • ***
  • Datum registracije: Ožu 2012
  • Postova: 1.113
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #15 u: 03.07.2014., 20:18:30 »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #16 u: 04.07.2014., 09:54:36 »
I meni se na momente gube!!! :eek
Provjeriti ću linkove.

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #17 u: 04.07.2014., 10:39:41 »
Skužio sam šta sam s@*bo.
Nakon šta sam postao slike, išao sam sređivati slike na Photobucketu i stavljati ih u posebne foldere.   :computer2  :hmm

:help1  :help1  :help1   :computer1 :computer1
E dobri moji ljudi, pouka priče je da prije postanja slika treba dobro razmisliti di i kako ih uploadati!!!

Mislim da će sada sve biti OK!!

Offline ilirija

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Vel 2012
  • Postova: 10.585
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #18 u: 09.07.2014., 22:29:16 »
Još par slikica sa "Coppa Mussolini", koja je održana na Preluci na današnji dan 1939.







uz fotke ima i nešto sitno texta na http://dlib.coninet.it/bookreader.php?&f=5253&p=1&c=1#page/43/mode/1up

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #19 u: 17.07.2014., 16:23:58 »
Prvi motocikli u Puli pojavili su se 1896., kada je već postojalo biciklističko društvo "Veloce Club Polese". Između dvaju svj. ratova u gradu je bilo oko 100 motocikala, kojih su vlasnici bili uglavnom imućniji građani. Prve utrke organizirane su 1950., a glavni organizator bio je Nedjeljko Adamov (1913–1995), pionir motociklizma i automobilizma u Istri, začetnik tradicionalnoga Istarskoga relija. U počecima motociklizma pamte se natjecatelji Karlo Smoković, Ettore Fonio, Josip Fornažar, Attilio Svitić i dr. Motociklistička natjecanja održavala su se 1946–77. na automobilističkoj stazi Preluku kraj Opatije (http://istra.lzmk.hr/clanak.aspx?id=1816).

Neznam kada je napravljena ova fotka, ali šta je interesantno na njoj je to da se ta trka, izgleda, vozila u obratnom smjeru. Ovo je sa starta pogled prema Opatiji, a rajderi su okrenuti prema Rijeci. Interesantno!


Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #20 u: 17.07.2014., 16:35:30 »
Na Preluku su se od 1946. godine do 1950. godine održavale utrke prvenstva Hrvatske, Istre i tadašnje Federativne Narodne Republike Jugoslavije. I to ne samo jednom godišnje već po nekoliko puta. Staza je bila vrlo popularna iako se nalazila u zoni “A” kod one podjele na Zone A i B. Iz pravca Rijeke nije se tek tako moglo doći do nje jer je postojala kontrolna rampa na Biviju , cca 250 metara prije Riječkog zavoja.
Motociklizam je bio izuzetno popularan u Rijeci, Matuljima, Crikvenici, Opatiji…. održavala su se čak i klubska prvenstva na kojima u utrkama centrom Rijeke nastupilo preko 40 vozača + vozači iz Opatije, Rijeke, Crikvenice Matulja a vrlo često su dolazili i iz Zagreba pa i iz Bjelovara.

Sa utrke za prvenstvo Juge 1.9.1946


« Zadnja izmjena: 17.07.2014., 16:50:15 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #21 u: 17.07.2014., 16:47:27 »
14. rujna 1947. održavaju se prve utrke koje se boduju za prvenstvo bivše nam države. Utrke je pratilo preko 30000 gledatelja, a nastupilo je preko 80 vozača. E da nam je to danas. U klasi 125 ccm na «Puchu» je pobijedio Danilo Širca, a u klasi 250 ccm pobjedu je odnio Anton Jakšić. U klasi 350 ccm pobijedio je Veljko Metzm.

14.9.1947. prvenstvo Jugoslavie, Opatijski zavoj



Pobjednici te godine u nekim od klasa su bili i:

Vukelić Ivan je pobijedio u dvije klase. 500 ccm i 1000 ccm.


Mec Veljko


Kamenar Drago
« Zadnja izmjena: 17.07.2014., 17:00:15 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #22 u: 17.07.2014., 17:21:17 »
Organizatori utrka na Preluku su svim silama u onoj političkoj situaciji pokušavali na utrke dovući i strance što im je uspjelo tek 1950. Očito da su imali čvrste političke adute kad su se za to izborili. Staza i kvaliteta natjecanja već je bila poznata u motociklističkim krugovima, tako da orgazirati veće međunarodno natjecanje nije bio veliki problem.
26.6.1950. je održana prva međunarodna vrlo jaka utrka na Preluku uz prisustvo većeg broja stranaca.

U jakoj medjunarodnoj konkurenciji Jugoslovenski su takmičari postigli odlične rezultate kad se uzme u obzir tadašnji amaterizam u Jugi i profesionalizam u svijetu. Utrku je promatralo više od 30.000 gledalaca.

U subotu i nedjelju održane su medjunarodne auto i motociklističke brzinske utrke, na kojima su pored jugoslovenskih vozača nastupili i takmičari iz Austrije, Francuske, Švedske, Švicarske i itd. U borbi s inozemnim majstorima,koji su od reda profesionalni i koji su imali zaista prvorazredne strojeve, naši su borbeni vozači – isključivo amateri – postigli vrlo dobre rezultate. Oboreni su svi dosadašnji rekordi staze.
U takmičenju motora do 125 ccm pobijedio je Selec ( kopar) u vremenu od 43:08,03 (prosjek 83,440 km na sat); drugi je Lukić (Jugoslavija) 44:27,0, a slijede: Slavec (kopar), Karleuša (Jugoslavija), Petar Mrak (J) i t. d. Jedan od favorita, jugoslovenski prvak Šnjarić, imao je znatne teškoće i neprilike s motociklom, tako da nije uspio zauzeti jedno od prvih mjesta.
Motori do 250 ccm . Misi (Švicarska) 1:04,54 (106,200 km na sat) ; Vager ( Austrija) 1:09,47; Celing (Austrija); Levaja i Gorjup ( oba Jugoslavija)
Najuzbudljivija utrka vodila se na motociklima od 500 ccm. Poveo je Mec (j) ali je višestruki švicarski prvak i rekorder Misi preuzeo vodstvo i u sjajnom stilu pobijedio sa izvrsnim prosjekom od 118,450 km na sat!). Novi rekord staze. Bolji od rekorda bili su i Jugosloveni Mec i Kamenar. Redoslijed: Misi (Š), Mec, Barbarić, Kamenar (svi Jugosl.) , Majer (Švicarska), Strandberg (Švedska) Šukalović i Janša (oba Jug.) i t. d.

Sportski automobili do 1100 ccm: trostruka pobjeda Jugoslovena: Veselinović 40:39,0; Saletnik (Matulje) 40:50,2; Šentavec 43:17,4; Zrazak (Austrija); Kinstler (austrija) i t. d.

Na sljedeće dvije slike je slavni matuljac Dante Saletnik na Balili.





Sportski automobili preko 1100 ccm : Malerić (J) 39:40,4 Noć (J): Keber (J) i t. d. Vuković je odustao zbog kvara.
Motocikli do 305 ccm ( bit će greška kod pisanja – 350ccm bi trebalo biti umjesto 305 ) (20 okruga 120 km) : Austrijanci Fogl i Trela već su u početku stekli toliku prednost da ih ostali takmičari nisu mogli stići. Uzbudljiva borba vodila se za treće mjestoi zmeđu bivšeg svjetskog rekordera Maresla Perena i našeg vozača Čabraje. Jugosloven je stalno držao prednost od 5-8 sekunda, koju je u posljednjem okrugu još i povećao na 12 sekunda. Medjutim na polovici posljednjeg kruga pokvario mu se motor, tako da je Peren uspio proći ciljem kao treći. U svakom slučaju Čabraja je postigao značajan uspjeh, postigavši u pretposljednjem okrugu prosječnu brzinu od 109,280 km na sat. Redoslijed u cilju: Fogl (Austrija) 1:05,17,2 (prosijek 110,260 km na sat; Trela (A) 1:06,12,4; Peren (Francuska) 1:07,45; Čabraja (J) 1:10,52,2; Ilić i Jenko (oba Jugoslavija), Karner (A9 i t. d.

Motocikli s prikolicama na 10 okrugova (60 km): trostruka pobjeda Jugoslovena, značajan uspjeh u jakoj medjunarodnoj konkurenciji protiv vozača svjetske klase: Vidić ( pratilac Jovanović) 40:01,4; Regvart (Kostrevec) 40:39,4; Zemljak (Antolić) i t.d. Vidić je zbog kvara zaostao,ali je popravio stroj i sa šestog mjesta izbio na vodstvo i pobijedio. U osmom krugu oborio je rekord staze sa prosječnom brzinom od 99,800 km na sat!

Šnajder i Sojnović na BMW-u. Nisam siguran dali je to baš 1950, ali to je to.


"Vidi se velik napredak jugoslovenskih vozača, koji su i na slabijim strojevima od gostiju postigli odlične rezultate. Oni su i na ovim velikom medjunarodnom natjecanju stekli nova iskustva, koje će im pomoći u još uspješnijem radu na osposobljavanju novih kadrova za našu privredu i Armiju. Neustrašivost našoh takmičara pokazala je stranim vozačima kako se bore sportaši socijalističke Jugoslavije.
Gosti su oduševljeni dočekom, prijemom i boravkom u našoj zemlji. Oni će opet – kako su opetovano naglasili – rado doći u Jugoslaviju i radosno primiti naše takmičare na takmičenjima u svojoj zemlji."
(Riječki list, 27.6.1950, dan nakon utrke)


Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #23 u: 17.07.2014., 18:03:53 »
Familija Saletnik, počev od Dantea pa preko Luciana , Karleta, Lili, pa dalje Daria... temelj su Matuljskoga Automoto sporta. Veličina im je nemjerljiva a skoromost nedostižna.
Na žalost loši putevi , loših ljudi, Matuljski Automoto sport, pogotovo zadnje desetljeće odvukli su u krivom smjeru, u sljepu ulicu. Automoto Društvo "Matulji" čiji je osnivač, utemeljitelj bio Dante Saletnik, koji se nesebično odrekao velikog dijela svoje imovine da AMD Matulji bude uzorno Društvo na području tadašnje Jugoslavije danas ne postoji. Uništeno je.



Dante Saletnik, Lucianov otac, je naime početkom 30-ih godina prošlog stoljeća u zakupljenom prostoru u središtu Matulja otvorio automehaničarsku radionicu, garažu kako su je tada svi zvali. Osim iznimne zanatske snalažljivosti, Dante je bio vrhunski kreativac koji je sam samcat napravio čak i automobil. I to ne bilo kakav već kreaciju koja je stilom vrlo bliska kasnijem Mercedesovom Gullwingu, prekrasnoj, elegantnoj, sportskoj limuzini čija su se vrata otvarala »na gore«. Danteove majstorije su privlačile velik broj istomišljenika pa je tako 1946. godine, nakon prve godine mira, došlo i do ideje o osnivanju moto sekcije kroz koju će se mladići obučavati za vožnju sportskim dvokotačima.


Kraj slike automobila s vratima na podizanje su Dante i Luciano Saletnig. Dante je bio višestruki prvak Jugoslavije u automobilizmu, a njegov sin Luciano prvak u motociklizmu klase 250 na Gileri. Slikani su ispred njihove mehanicarske radionice, danas trgovina Bild Tradea. Karoseriju automobila i vrata na podizanje sami su napravili

Temelj AMD-a Matulji je i autoškola. I njezino je ishodište, treba li uopće dvojiti, u radionici Saletnikovih. Otac i sin, koji je kod njega tada već uvelike radio, su tijekom 1948. godine od Fiata Ballile napravili automobil, jedan od prvih s dvostrukim komandamana čitavom području. Uz mnogo vještine i doslovno neprospavanih noći, konstrukcija je završena relativno brzo tako da se i formalno osniva AMD društvo i auto škola gdje mnogi, pa tako i Luciano, polažu vozačke ispite.

Luciano Saletnik na motociklu sa svojim ocem Danteom







« Zadnja izmjena: 12.01.2015., 19:02:28 od seas »

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #24 u: 17.07.2014., 18:10:20 »
Lucian Saletnik



Tata i sin Saletnik Gileri 500, Kopar 1954.


Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #25 u: 17.07.2014., 18:17:50 »
Republička ocjenska vožnja AMSH "Kroz našu Istru" održana 1954. Na slici dionica Učka - Poklon


Offline fusher

  • Hero Member
  • *****
  • Datum registracije: Stu 2012
  • Postova: 2.123
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #26 u: 17.07.2014., 23:48:41 »
jena štorija od Lučanota...
nedeja...jedan mlaji matujac. polumehaničar,nasadi se na Živice na breg zemji z fiat unoton i nemore više auto hitit va brzini, manica menjača mrtva...kako je lučano blizu, lih preko cesti, parti on h njemu...a lučano jušto za stolon obedva...i onako nevoljko ča ga z stola zdiže gre lučano videt ta vražji auto i zač neče va brzinu...sprigne se pod auto i vidi da je skočila jabučica birača, natakne ju nazad i auto popravan, a ov mulac mu govori : a, onda niš, nego hvala barba lučano....

a lučano ko z topa: ČA HVALA? ČA HVALA? DAJ TREJSET KUN!!

da je mane tako neki za takovu bedastoću zval, odral bin ga baren za 1000

 :lol3 :lol3

od onda va našen kraje kad ti neki reče hvala ti mu odgovoriš: ča hvala, daj 30 kun!

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #27 u: 19.07.2014., 10:21:49 »
  :pet:yes :lol1 :lol1

Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #28 u: 20.07.2014., 18:06:43 »
Evo još par slika naših matuljskih velikana:

DanteSaletnik



Dante Saletnik, 1950. na preluci u svojoj Balili


Offline seas

  • Jr. Member
  • **
  • Datum registracije: Sij 2013
  • Postova: 251
    • Povijest Rijeke (u sklopu mog sajta)
Odg: Auto i moto utrke na našem području
« Odgovori #29 u: 20.07.2014., 18:08:40 »
Lucian Saletnik na Preluku tokom Nagrade Jadrana 1954 na Gileri-Saturno (81) od 500cc



« Zadnja izmjena: 20.07.2014., 18:16:19 od seas »