Nabavio sam par jako interesantnih slika. Pošto nisam našao temu o Torpedu, objaviti ćeu ih u novoj temi. Kasnije se može stvar i zaletiti na općenitu povijest Torpeda.
Slike su od jednog privatnog talijanskog kolekcionara i naletio sam na njih na jednom njihovom forumu.
Kao što znamo, 1894. Ludovico Obry u Trstu patentira žiroskop, a Whitehead, vlasnik Tvornice Torpedo, 25. Sječnja 1897.otkupljuje patent i usavršava ga za upotrebu u torpedu. Whitehead iste godine i zapošljava Lodovica Obrya koji ostaje u njegovoj tvornici do 1899. Time je postignuto značajno poboljšanje preciznosti gađanja, jer je uklonjen bočni i otklon po dubini torpeda u odnosu na predviđenu putanju. Žiroskop je u ovoj izvedbi nazvan guidasiluri (vodi torpedo). Nakon tako uspješne primjene žiroskopa, od 1899. "Fabbrica di siluri Whitehead & Co" postaje najveća tvrtka u svijetu u proizvodnji i primjeni delikatnih mehanizama kao što je žiroskop.
Znači da bi ovaj žiroskop bio negdje iz 1897-1907 ali vjerovatnije iz 1900-1905.
Par slika originalnog Obrynog žiroskopa:
Prvo kutija u kojoj se čuva žiroskop. Vidi se pečat sa imenom"WHITEHEAD FIUME". 39CM je vjerovatno promjer žiroskopa, ispod je serijski broj žiroskopa. M/93c kalibar torpeda???
Sam žiroskop
A frame - Tijelo
B valve-body - tijelo ventila
C steering-engine - pogon upravljanja
D air-cushion cylinder - cilindar zračnog jastuka
E frame lugs - pričvrščivanje okvira
I impulse-sector
L cam-shaft - bregasta osovina
O stop-arm - poluga zaustavljača
P horizontal rock-shaft - horizontalna osovina
Q position-arm - poluga pozicije
R cocking-toe - poluga zatezača okidača
S trigger - okidač
T wire-link - žičana veza
U position-holder - držač pozicije
Y rock-shaft spring - opruga horizontalne osovine
ff valve-body studs - vijci tjela ventila
h air-pipe to valve - cijev zraka prema ventilima
i piston-rod flange- flanđa klipnjače
kk frame-pivots - vodilice okvira
tt holes for holding-screws - rupe za vijke nosača
w centering-stud - pin za centriranje
u air-pipe connection - spoj cijevi zraka
y cam (lower end of cam-shaft) - donji dio bregaste osovine
A evo kako je to sve spojeno sa upravljanjem torpeda